Ταξιδεύουμε στην Ήπειρο με το Nissan Qashqai 1.3 140 PS

Η πρώτη εκδρομή μας για το 2023 έγινε με τη… συντροφιά ενός Nissan Qashqai των 140 ίππων και χειροκίνητο εξάρι κιβώτιο. Μετά από περίπου 1.300 χιλιόμετρα, γνωριστήκαμε καλύτερα από ποτέ!

  • -
  • -

Η επιλογή ενός SUV για μια εκδρομή στην Ελλάδα, είναι σχεδόν… μονόδρομος. Πρόκειται για μοντέλα με πολύ καλή συμπεριφορά στην άσφαλτο, για ξεκούραστο ταξίδι και άνετη περιήγηση στους ορεινούς επαρχιακούς, αλλά διαθέτουν και μια αρκετά ικανοποιητική απόσταση από το έδαφος, ώστε να υπάρχει η δυνατότητα κίνησης σε ήπιες εκτός δρόμου διαδρομές που αναπόφευκτα θα συναντήσεις.

Γιατί τα λέμε όλα αυτά; Επειδή το Nissan Qashqai ουσιαστικά ήταν το μοντέλο που μεταμόρφωσε την κατηγορία σε αυτό που γνωρίζουμε σήμερα. Μέχρι τότε, υπήρχαν SUV μοντέλα αλλά με διαφορετική προσέγγιση. Όταν παρουσιάστηκε το πρώτο Nissan Qashqai, δεν ξεκίνησε σαν μια πρόταση με εκτός δρόμου δυνατότητες, αλλά σαν ένα αυτοκίνητο που θα μπορούσες να αγοράσεις έναντι ενός μικρομεσαίου hatchback. Προσφέροντας την επιπλέον πρακτικότητα του ψηλού αμαξώματος και τη θέση οδήγησης ενός SUV.

Αλλαγή πλεύσης

Στην τρίτη του γενιά το Nissan Qashqai άλλαξε ρότα και παρουσιάστηκε εμφανώς διαφοροποιημένο. Συνεχίζει να έχει στόχο την κορυφή της κατηγορίας, όμως φτάνει εκεί από ένα διαφορετικό μονοπάτι. Με την ήπια υβριδική τεχνολογία, την ψηφιακή μεταμόρφωση που δέχτηκε και τα ποιοτικά χαρακτηριστικά, η πρόταση της Nissan ανέβηκε ένα σκαλοπάτι διεκδικώντας premium αξιώσεις.

Για να συνειδητοποιήσεις αν όντως τις κερδίζει, θα πρέπει να ζήσεις για λίγο μαζί του. Και αυτό ακριβώς κάναμε εμείς, όταν θελήσαμε να πραγματοποιήσουμε μια εκδρομή στην Ήπειρο. Ξεκινήσαμε με τα πιο γνωστά μέρη όπως Ιωάννινα, Ζαγοροχώρια, Κόνιτσα και φτάσαμε ακόμη και σε απομακρυσμένα χωριά δίπλα στα σύνορα με την Αλβανία (Καστάνιανη).

Με το Nissan Qashqai… ξανά!

Έχοντας ήδη γνωριστεί μαζί του στο πλαίσιο των καθιερωμένων δοκιμών του GOCAR, υπήρχαν οι απαραίτητες βάσεις. Το αυτοκίνητο το ξέραμε αρκετά καλά και γνωρίζαμε εκ των προτέρων ότι θα ανταποκριθεί τέλεια σε μια εκδρομή αρκετών χιλιομέτρων αλλά… λίγων ημερών. Η διαφορά σε αυτή την περίπτωση είναι ότι θα το οδηγούσαμε συνεχώς, σε μεγάλες αποστάσεις και εκτός των τυπικών συνθηκών μιας συνηθισμένης, εργάσιμης εβδομάδας. Στη διάθεσή μας είχαμε ένα λευκό Nissan Qashqai στην πληρέστατη έκδοση εξοπλισμού N-Connecta Feel, με τον ήπια υβριδικό τετρακύλινδρο turbo βενζινοκινητήρα των 1.3 λίτρων, τους 140 ίππους και χειροκίνητο κιβώτιο έξι σχέσεων. Μηδενίσαμε το trip computer, τσεκάραμε πιέσεις στα ελαστικά, φορτώσαμε και… φύγαμε!

Τύπος εκδρομικός

Η πρώτη θετική εντύπωσή μας, ήρθε στην προετοιμασία. Οι χώροι είναι πολύ καλοί, άνετα βολεύονται τέσσερις ψηλοί ενήλικες χωρίς γκρίνιες και ο χώρος αποσκευών ανταποκρίνεται πλήρως στο καθήκον του. Το «δικό μας» Qashqai είχε ρεζέρβα, κάτι το οποίο είναι καθησυχαστικό όταν πρόκειται να φύγεις ταξίδι -ειδικά σε απομακρυσμένα μέρη- όμως περιορίζει ελαφρώς το βάθος του πορτμπαγκάζ. Για να είμαστε δίκαιοι, ο χώρος που απομένει είναι παραπάνω από ικανοποιητικός (από 436 έως 504 λίτρα με κιτ επισκευής ελαστικού), αλλά κρίθηκε οριακός για τις δικές μας ανάγκες. Στα συν του το διπλό πάτωμα του χώρου και το εκμεταλλεύσιμο σχήμα του, ενώ απίστευτη ευκολία δίνει η δυνατότητα των πίσω θυρών να ανοίγουν διάπλατα, στις 85 μοίρες. Η είσοδος-έξοδος στη δεύτερη σειρά καθισμάτων γίνεται με χαρακτηριστική άνεση και οι γονείς που βάζουν-βγάζουν παιδικά καθίσματα, πραγματικά θα ενθουσιαστούν.

1.300άρης με ψυχή

Το γνωστό τετρακύλινδρο turbo μηχανικό σύνολο βενζίνης των 1.3 λίτρων έχει αποδείξει τις δυνατότητές του σε πολλά μοντέλα της Nissan, της Renault αλλά και της Mercedes. Στην περίπτωση του Nissan Qashqai εμφανίζεται ως ήπια υβριδικό με ένα light σύστημα των 12V που λειτουργεί υποστηρικτικά και προσθέτει πολύτιμους πόντους άμεσα παρεχόμενης ισχύος, βοηθώντας στις επιδόσεις (κυρίως στις χαμηλομεσαίες) αλλά και στην εξοικονόμηση καυσίμου. Στη δική μας περίπτωση με το χειροκίνητο κιβώτιο των έξι σχέσεων αποδίδει 140 ίππους με 240 Nm ροπή.

Στην πράξη, τα καταφέρνει πάρα πολύ καλά με το αμάξωμα του συγκεκριμένου C-SUV, κινώντας το με ζωντάνια και όρεξη να ανεβάσει χιλιόμετρα. Απαραίτητη προϋπόθεση να ξεπεράσει το φάσμα των 2.000 rpm, καθώς από εκεί και κάτω δεν δείχνει την ίδια προθυμία. Το κιβώτιο έχει… προδιαγραφές ταξιδιού με μακριά 6η, η οποία εξασφαλίζει χαμηλό θόρυβο και λιγότερη κατανάλωση στον αυτοκινητόδρομο και διακρίνεται για το σαφές κούμπωμα και την ωραία αίσθηση από τον επιλογέα.

Σε ορεινές διαδρομές που οι απαιτήσεις ισχύος είναι αυξημένες, ο 1.300άρης τραβάει πειστικά στο βύθισμα του δεξιού πεντάλ. Δεν διστάζει να γεμίσει με προθυμία τις σχέσεις βοηθώντας σημαντικά στη διαδικασία της προσπέρασης, ακόμη και με πλήρες φορτίο συν κλιματισμό. Η μοναδική υποχρέωση του οδηγού είναι να διατηρεί τις στροφές πάνω από τις 2.000.

Κάτι που έτσι κι αλλιώς θα κάνει στο βουνό. Αναφορικά με την κατανάλωση καυσίμου, χρειάστηκε κατά μέσο όρο 7,4 lt ανά 100 km, χωρίς καμία προσπάθεια οικονομικής οδήγησης, ούτε στον αυτοκινητόδρομο, ούτε στους επαρχιακούς. Επίσης, χρησιμοποιούσαμε μόνιμα τα προγράμματα οδήγησης “Standard” και “Sport και όχι το “Eco”.

Premium πιστοποίηση

Ανεξάρτητα αν μια μάρκα συγκαταλέγεται ή όχι στην premium κατηγορία, μπορεί να πουλάει αυτοκίνητα με premium χαρακτηριστικά. Και το Nissan Qashqai είναι σίγουρα ένα τέτοιο. Το καταλαβαίνεις από τον τρόπο που ταξιδεύει και τη μασίφ αίσθηση που δίνει στον αυτοκινητόδρομο, ακόμη και σε πολύ υψηλές ταχύτητες. Σε πείθει με την προσεγμένη ηχομόνωση, τη σταθερότητα, τη λειτουργία της ανάρτησης… αλλά και από λοιπά χαρακτηριστικά, όπως η ποιότητα των υλικών στην καμπίνα, η συναρμογή τους και ο εξοπλισμός. Για να τα πάρουμε με τη σειρά, το Nissan Qashqai ταξιδεύει άνετα, σου εμπνέει αμέσως εμπιστοσύνη.

Στο βουνό η ανάρτηση δεν επιτρέπει στο αμάξωμα να πάρει μεγάλες κλίσεις, χωρίς όμως να είναι ενοχλητικά σφικτή. Η διάταξη είναι γόνατα MacPherson μπροστά και ημιάκαμπτος άξονας πίσω (τα μόνα Qashqai με πολλαπλούς συνδέσμους είναι τα τετρακίνητα και όσα εξοπλίζονται με 20άρες ζάντες ως εργοστασιακός εξοπλισμός) και τονίζει τον οικογενειακό προσανατολισμό με τον τρόπο που έχει ρυθμιστεί. Η ποιότητα στο εσωτερικό είναι πολύ υψηλή. Μαλακό πλαστικό καλύπτει το μεγαλύτερο μέρος της κονσόλας και οι ενοχλητικοί τριγμοί απουσιάζουν, ως αποτέλεσμα της προσεκτικής συναρμολόγησης.

Η καμπίνα έχει πολλούς πρακτικούς χώρους αποθήκευσης μικροαντικειμένων και ο εξοπλισμός του αυτοκινήτου δοκιμής, είναι υπεράνω κριτικής. Στοιχεία τα οποία μας βόλεψαν και ευχαριστηθήκαμε ιδιαίτερα κατά την εκδρομή μας με το Nissan Qashqai ήταν η μεγάλη οθόνη αφής (9 ιντσών) με ασύρματο Apple CarPlay για εύκολη προβολή των χαρτών και της μουσικής από το smartphone, ο ευανάγνωστος ψηφιακός πίνακας οργάνων των 12,3 ιντσών με τις πολλές δυνατότητες προβολής που τον ρυθμίσαμε για να βλέπουμε τις πληροφορίες που θέλουμε και τα πολύ καλά φώτα LED, καθώς στους περισσότερους επαρχιακούς δρόμους που κινηθήκαμε κατά τις βραδινές ώρες δεν υπήρχε ούτε… υποψία φωτισμού.

Επιπλέον, να πούμε ότι η ύπαρξη θερμαινόμενων καθισμάτων – τιμονιού – εμπρός παρμπρίζ ήταν κάτι παραπάνω από ευπρόσδεκτη όταν ξυπνάγαμε τα πρωινά και βλέπαμε το θερμόμετρο στους -5 βαθμούς Κελσίου. Στην Αθήνα πιθανότατα να μην παρατηρούσαμε καν τους συγκεκριμένους διακόπτες, στην Ήπειρο όμως απέδειξαν τη χρησιμότητά τους στους… καλομαθημένους Αθηναίους. Τέλος, η μεγάλη γυάλινη οροφή (χωρίς δυνατότητα ανοίγματος) με το ηλεκτρικό σκιάδιο έδιναν άλλη πνοή στο εσωτερικό και το γέμιζαν με φως, όταν ο ήλιος αποφάσιζε να κάνει την εμφάνισή του.

Άρα;

Το Nissan Qashqai ήταν μια ιδανική επιλογή για εκδρομή «εκτός έδρας». Ως ένα κορυφαίο SUV μας ταξίδεψε άνετα, ήσυχα και πάνω από όλα, με ασφάλεια. Ο τρόπος που κατάπιε τόσα χιλιόμετρα, σε λίγα 24ωρα ήταν εντυπωσιακός και κατά τη συμβίωσή μας δεν μας έλειψε τίποτα από το ιαπωνικό μοντέλο. Κάθε άλλο! Ο κινητήρας του έκαψε πολύ φυσιολογικές ποσότητες καυσίμου και το απόθεμα ισχύος ήταν πάντα αρκετό για οτιδήποτε θέλαμε να κάνουμε. Την ίδια ώρα, η premium προσέγγιση δεν απουσίαζε καθώς εντυπωσιαστήκαμε από την ποιότητα του εσωτερικού, τον εξαιρετικό εξοπλισμό, τη ραφιναρισμένη κύλιση και την αίσθηση ευρυχωρίας στην καμπίνα. Αν θα το επιλέγαμε ξανά για ακόμη μακρύτερο προορισμό; «Χθες!» είναι η απάντηση, και μάλιστα για ακόμη περισσότερες ημέρες.