Οδοιπορικό: 10 μέρες στην Κρήτη με το νέο Suzuki S-Cross AllGrip

Γράψαμε 1.800 δύσκολα χιλιόμετρα σε στενούς επαρχιακούς, απομακρυσμένες παραλίες, βουνά και χωματόδρομους. Η Κρήτη ήταν το ιδανικό… proving ground για το τετρακίνητο S-Cross με δοκιμασίες κάθε είδους.

  • -
  • -

Αφήνοντας στην άκρη τους τοπικισμούς και κοιτάζοντας το θέμα αντικειμενικά, η Κρήτη είναι ένας από τους πιο όμορφους προορισμούς για διακοπές. Τη μια στιγμή, βουτάς σε εκπληκτικές παραλίες και την άλλη, βρίσκεσαι χωμένος μέσα στο βουνό, απολαμβάνοντας τη δροσιά και τα γραφικά χωριά. Γενικότερα, μπορείς να βρεις οτιδήποτε κι αν ψάχνεις. Πολυκοσμία, βραδινή ζωή και ένταση; Φυσικά. Χαλάρωση, απομόνωση και όμορφο φυσικό περιβάλλον; Εννοείται! Η Κρήτη προσφέρεται για όλους, όμως αυτό δεν σημαίνει ότι τα πάντα είναι ρόδινα

Ψήφος εμπιστοσύνης!

Οι αποστάσεις είναι μεγάλες και ο χρόνος που περνάς στο αυτοκίνητο, πολύς. Για να φτάσεις στην ωραία παραλία που λέγαμε, θα κληθείς να οδηγήσεις σε επαρχιακούς, να περάσεις μέσα από χωριά και πιθανότατα, να καλύψεις και μερικά χιλιόμετρα σε χωματόδρομο. Άλλοτε εύκολο, άλλοτε δύσκολο. Το αυτοκίνητο με το οποίο θα κάνεις τις διακοπές σου θα πρέπει να ανταποκρίνεται σε κάθε συνθήκη. Εμείς, έχοντας ήδη ζήσει με το νέο Suzuki S-Cross στο πλαίσιο των καθιερωμένων δοκιμών μας, ήμασταν σίγουροι ότι αυτό θα ήταν η ιδανική επιλογή για να περάσουμε κάτι παραπάνω από μια εβδομάδα «στο χωριό»!

Αιτία; Ο πολυδιάστατος χαρακτήρας του. Το Suzuki S-Cross είναι ένα σύγχρονο SUV που μπορεί να κινηθεί με άνεση στον επαρχιακό και σε στενούς, ορεινούς δρόμους χωρίς να κουράσει οδηγό και επιβάτες. Ο turbo βενζινοκινητήρας των 1.4 λίτρων BoosterJet με τους 129 ίππους και τα 235 Nm ροπή είναι δυνατός στο τράβηγμα και οικονομικός σε κατανάλωση, ενώ το σύστημα τετρακίνησης AllGrip Select επιτρέπει να εξερευνήσεις με άνεση την όμορφη και γεμάτη άγρια ζωή φύση της Κρήτης. Κάπως έτσι καταλήξαμε στο νέο SUV της Suzuki, για το οποίο είχαμε σχηματίσει τις καλύτερες εντυπώσεις από την πρώτη φορά που το οδηγήσαμε.

Ραντεβού στο πλοίο

Με 430 λίτρα πορτμπαγκάζ, οι αποσκευές μας χώρεσαν εύκολα και το αυτοκίνητο τακτοποιήθηκε για το ταξίδι. Στο δρόμο για τον Πειραιά «ξεχειλίσαμε» και το ντεπόζιτο με βενζίνη, καθώς όλοι γνωρίζουμε ότι οι τιμές των καυσίμων στα νησιά προκαλούν μικρά εγκεφαλικά. Λίγα λεπτά μετά παρκάραμε προσεκτικά το S-Cross στο γκαράζ του πλοίου και παραλάβαμε το κλειδί της καμπίνας, έτοιμοι για την επίσημη έναρξη των διακοπών μας! Όσοι επισκέπτονται συχνά το νησί της Κρήτης, καταλαβαίνουν ότι το καράβι έχει τη γοητεία του και αποτελεί αναπόσπαστο κομμάτι του ταξιδιού. Ο ενθουσιασμός μας ήταν τέτοιος, που μας έκανε να ξεπεράσουμε ακόμη και το… σοκ του πρωινού ξυπνήματος, αφού στις 6 το πρωί ήμασταν ήδη στο λιμάνι της Σούδας. Μηδενίσαμε το trip computer και ξεκινήσαμε για να δούμε τι θα «γράψουμε» όσο είμαστε μακριά από το γραφείο.

Απόβαση!

Τα πρώτα χιλιόμετρα κύλησαν ήρεμα. Ξεφορτώσαμε και ξεκινήσαμε βόλτες στην πόλη των Χανίων. Όσο περνούσαν οι ημέρες, τόσο περισσότερα μέρη βλέπαμε, με αποτέλεσμα να καλύψουμε τελικά 1.788 km σε άσφαλτο και χώμα. Περάσαμε πολλές ώρες μέσα στο αυτοκίνητο και το Suzuki S-Cross μας κράτησε άνετους, ασφαλείς και… δροσερούς. Ως ένα σύγχρονο SUV ταξιδεύει απρόσκοπτα και διαχειρίζεται με περίσσεια ευκολία τους επαρχιακούς του νομού Χανίων. Η ποιότητα της ασφάλτου δεν εντοπίζεται στα δυνατά σημεία του νησιού, όμως η ανάρτηση με τη μαλακή ρύθμιση διατηρεί τις ισορροπίες στην καμπίνα. Η διάταξη με τα γόνατα McPherson μπροστά και τον ημιάκαμπτο άξονα πίσω (παρά την ύπαρξη τετρακίνησης) είναι μια κλασική συνταγή και με βάση τον χαρακτήρα του αυτοκινήτου κρίνεται ως επιτυχημένη. Σε συνεργασία και με τα ελαστικά που έχουν αρκετό προφίλ (215/55) και τις «λογικές» 17άρες ζάντες, η άνεση ποτέ δεν λείπει όταν το S-Cross κινείται. Μόνο σε απότομες εγκάρσιες κακοτεχνίες θα διαπιστώσεις μια ξερή αντίδραση (κυρίως από τον πίσω άξονα), αλλά ποτέ τόσο έντονη ώστε να ξενίσει.

Αυτό που πραγματικά εντυπωσιάζει πάντως, είναι… όλα όσα έχουν σχέση με τον κινητήρα. Ο ήπια υβριδικός 1.4 BoosterJet είναι τετρακύλινδρος turbo και όπως αναφέρουμε παραπάνω, αποδίδει 129 ίππους και 235 Nm ροπή. Η απόδοσή του στην πράξη όμως είναι εξαιρετική. Συνεργάζεται με εξάρι χειροκίνητο σασμάν και τραβάει από πολύ χαμηλά, αφήνοντας τον οδηγό άφωνο με την ελαστικότητά του. Δεν υπερβάλλουμε καθόλου! Φορτωμένο με επιβάτες και με τον κλιματισμό πάντα ανοικτό, ανεβαίναμε σφικτούς επαρχιακούς με μια ταχύτητα πάνω, χωρίς να νιώσουμε ποτέ ότι θα πρέπει να κατεβάσουμε για να ξυπνήσει το μοτέρ. Ακόμη και σε φουρκέτες που εκ των πραγμάτων, κόβαμε πολύ, συνεχίζαμε με επιλεγμένη την τρίτη σχέση στο κιβώτιο.

Το πολύ χαμηλό για την κατηγορία του βάρος (1.230 κιλά το τετρακίνητο) βοηθά το έργο του κινητήρα, όπως και το ήπια υβριδικό σύστημα των 48V. Πατώντας το γκάζι στις χαμηλές στροφές αισθάνεσαι την «ένεση» ισχύος από τον μικρό ηλεκτροκινητήρα. Είναι ικανός να προσφέρει ακαριαία 14 ίππους και 54 Nm ροπή, βελτιώνοντας σημαντικά τα χαρακτηριστικά λειτουργίας του συνόλου. Η προθυμία στο πάτημα του γκαζιού και η αίσθηση ύπαρξης ισχύος ακόμη και εκτός του φάσματος ωφέλιμης λειτουργίας του BoosterJet σε κάνει να τον εκτιμάς στην καθημερινότητα. Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι είναι ένας από τους καλύτερους κινητήρες στην κατηγορία των 1.3 – 1.6 λίτρων.

Και το λέμε αυτό, καθώς έχει πολύ χαμηλές απαιτήσεις σε καύσιμο. Κατά τη διάρκεια των διακοπών μας η μέση κατανάλωση σταθεροποιήθηκε στα 6,2 λίτρα βενζίνης ανά 100 χιλιόμετρα. Οι διαδρομές ήταν κυρίως σε επαρχιακούς, αλλά και σε βουνά, ενώ ποτέ δεν προσπαθούσαμε να κινηθούμε οικονομικά. Πηγαίναμε φυσιολογικά, ακόμη και σβέλτα μερικές φορές. Και μη ξεχνάμε, ότι μιλάμε για την τετρακίνητη έκδοση. Ακόμη και σε συνθήκες… Αθηναϊκές, η κατανάλωση σπάνια θα ξεπεράσει τα 7 λίτρα / 100 km.

Μέσα σε όλα

Στις διακοπές μας μπορεί να είμαστε μακριά από τη δουλειά, όμως αυτό δεν σημαίνει ότι ξεχνάμε τα… χούγια μας. Αν και δεν είναι φτιαγμένο για οδήγηση τέτοιου είδους, αποπειραθήκαμε να πιέσουμε το S-Cross AllGrip σε ορεινούς δρόμους. Το εξάρι χειροκίνητο κιβώτιο έχει σωστή κλιμάκωση και θετικό σε αίσθηση επιλογέα. Οι διαδρομές του είναι σαφείς και βοηθά στην επιλογή της σωστής σχέσης. Το σύστημα τετρακίνησης AllGrip Select στην επιλογή Sport εξασφαλίζει πολλή πρόσφυση που το καθιστά ουδέτερο. Ακόμη κι αν κουβαλήσεις περισσότερη φόρα από όση αντέχει θα αντιδράσει προβλέψιμα, ενώ τα φρένα είναι αποδοτικά και ανθεκτικά. Η οικογενειακή φύση του δικαιολογεί το γεγονός ότι υπό πίεση, παίρνει αρκετές κλίσεις, αλλά και το μέτριο σε αίσθηση τιμόνι.

Μόλις εγκαταλείψεις την άσφαλτο η απόσταση από το έδαφος των 17,5 εκατοστών είναι αρκετή για να περάσεις από τα περισσότερα εμπόδια που θα συναντήσεις. Η τετρακίνηση στο αυτόματο πρόγραμμα (Auto) εμπλέκει γρήγορα τον πίσω άξονα και μοιράζει σωστά τη ροπή, ωστόσο υπάρχει και το πρόγραμμα Lock που κλειδώνει το κεντρικό διαφορικό, αυξάνοντας κατά πολύ τις ικανότητες του αυτοκινήτου στο σκαρφάλωμα. Γενικά, το AllGrip Select λειτουργεί πολύ καλά και συνεργάζεται εξαίσια με τα ηλεκτρονικά. Αν κάποιος τροχός σηκωθεί στον αέρα, απομονώνεται αμέσως και η ροπή περνά στους υπόλοιπους, που πατούν στο έδαφος. Μοναδική μας έγνοια ήταν τα μαλακά ελαστικά της Continental που φορούσε το αυτοκίνητο δοκιμής, με αποκλειστικά «δρομίσιες» προδιαγραφές. Το καλό είναι ότι υπήρχε ρεζέρβα (έστω και ανάγκης) κάτω από τον χώρο αποσκευών, αν γινόταν η «στραβή». Τέλος, να αναφέρουμε ότι εκτός του Auto, του Sport και του Lock, η τετρακίνηση έχει και πρόγραμμα Snow για οδήγηση σε ολισθηρές συνθήκες.  

Πίσω στην πραγματικότητα

Οι ημέρες των διακοπών μας δεν ήταν λίγες, ωστόσο μας φάνηκαν σαν να ήταν μερικές… ώρες. Όπως κι αν έχει, μαζέψαμε πολύ ωραίες αναμνήσεις και είδαμε φανταστικά μέρη. Κάποια από αυτά δεν θα μπορούσαμε να τα εξερευνήσουμε αν δεν είχαμε ένα τόσο ικανό και… πρόθυμο τετρακίνητο SUV. Το Suzuki S-Cross το απολαύσαμε όσο λίγα αυτοκίνητα και αποδείχθηκε εξαιρετική επιλογή. Στην έκδοση GLX που είχαμε στα χέρια μας ήταν γεμάτο από εξοπλισμό άνεσης και ασφάλειας, χωρίς να μας λείψει τίποτα απολύτως.

Στο εσωτερικό χωρίς αμφιβολία κυριαρχεί η νέα οθόνη αφής των 9 ιντσών για το σύστημα πολυμέσων, με ασύρματο Apple CarPlay και εύχρηστο μενού. Οι τέσσερις κάμερες γύρω από το αμάξωμα βοηθούν όταν κινείσαι σε στενά περάσματα ή παρκάρεις σε μικρή θέση, ενώ υπάρχει και εντυπωσιακή θέαση 360 μοιρών στην οθόνη για ακόμη καλύτερη οπτική. Το εσωτερικό προσφέρει μεγάλους χώρους για τέσσερις ενήλικες, είναι ιδιαίτερα πρακτικό με θήκες και ποτηροθήκες σε βολικά σημεία και η συναρμογή των σκληρών πλαστικών είναι στιβαρή με αποτέλεσμα να μην ακούγεται κανένας τριγμός, ακόμη και όταν το αυτοκίνητο κινείται σε κακούς χωματόδρομους.

To Suzuki S-Cross AllGrip βλέπει απευθείας την κορυφή αν το ζητούμενο είναι ένα οικογενειακό SUV με τετρακίνηση σε φυσιολογική τιμή. Οι εκδόσεις με κίνηση σε όλους τους τροχούς ξεκινούν από τις 26.730 €, ποσό που με τα σημερινά δεδομένα το λες και ευκαιρία. Σε αυτά τα χρήματα αγοράζεις έναν από τους καλύτερους μικρούς turbo κινητήρες της αγοράς με εξαιρετική απόδοση και μικρή κατανάλωση, σύστημα τετρακίνησης ικανό να ανταποκριθεί ακόμη και σε δύσκολες συνθήκες, πάρα πολύ καλό επίπεδο εξοπλισμού, χώρους και την εγγυημένη φήμη αξιοπιστίας που παραδοσιακά συνοδεύει τα μοντέλα της Suzuki. Μπορείς να ζητήσεις κάτι περισσότερο;