Κάναμε 1.500 χιλιόμετρα σε 5 ημέρες με Volvo S60 T8 PHEV

Λίγες ημέρες και πολλά χιλιόμετρα ήταν αρκετά για να θυμηθούμε το έμφυτο ταλέντο ενός καλού sedan στον εκμηδενισμό των αποστάσεων. Τώρα, αν έχει και σχεδόν 400 άλογα, ακόμα καλύτερα…

  • -
  • -

Στο μυαλό πολλών ανθρώπων, το αυτοκίνητο πρεσβεύει την έννοια της ελευθερίας, μεταμορφώνεται σε ένα μέσο απόδρασης από την καθημερινότητα και βοηθάει να εξερευνούμε νέα, εντυπωσιακά μέρη μακριά από τη «βάση» μας. Οι ευκαιρίες για ένα ταξίδι ποτέ δεν πρέπει να μένουν αναξιοποίητες και θα μπορούσαμε να πούμε, ότι αυτή ήταν μια από τις πρώτες μας σκέψεις όταν οργανώσαμε σε σύντομο χρόνο μια εκδρομή στη Βόρεια Ελλάδα, «τραβώντας» παράλληλα το κλειδί του Volvo S60 T8 από την κλειδοθήκη του GOCAR.

Σουηδική αριστοκρατία

Ήμασταν βέβαιοι ότι η επιλογή του Volvo S60 δεν θα μας απογοήτευε ούτε για μια στιγμή. Τα τετράθυρα sedan φημίζονται για τις ικανότητές τους στην κάλυψη μεγάλων αποστάσεων και ειδικά όταν υλοποιούνται με τη μοναδική ποιότητα της σουηδικής μάρκας, συνθέτουν ένα σύνολο που σε παρακινούν να ταξιδέψεις μαζί τους για όσο περισσότερο μπορείς. Είχαμε στη διάθεσή μας ένα S60 T8, δηλαδή ένα Plug-In υβριδικό με συνδυαστική απόδοση 392 ίππων και 640 Nm ροπής. Τα νούμερα είναι εντυπωσιακά, όσο εντυπωσιακές είναι και οι επιδόσεις, με 0-100 km/h σε μόλις 4,6 δευτερόλεπτα.

Το σύστημα κίνησης αποτελείται από έναν τετρακύλινδρο, διπλά υπερτροφοδοτούμενο (με turbo και κομπρέσορα) βενζινοκινητήρα των 2.0 λίτρων και έναν ηλεκτροκινητήρα 88 ίππων που κινεί τους πίσω τροχούς. Το θερμικό μοτέρ μεταδίδει την ισχύ του στον εμπρός άξονα μέσω ενός αυτόματου σασμάν των οκτώ σχέσεων και το σύνολο αποδεικνύεται αρμονικό, προσφέροντας την έξτρα πρόσφυση της τετρακίνησης όποτε χρειάζεται, αλλά και οικονομία στα καύσιμα. Η μπαταρία των 11,6 kWh παρέχει έως 59 χιλιόμετρα αμιγώς ηλεκτρικής αυτονομίας σύμφωνα με τη Volvo, ενώ εμείς, καταφέραμε να κάνουμε μέχρι και 48 χιλιόμετρα σε αστικό περιβάλλον.

Γενικότερα η κατανάλωση δεν… ανταποκρίνεται στους 392 ίππους αφού στην πόλη, εύκολα μένεις κοντά στα 5 λίτρα ανά 100 km (με φόρτιση της μπαταρίας), ενώ στον αυτοκινητόδρομο, που ο ηλεκτροκινητήρας πλέον σπάνια βοηθάει την κατάσταση, βρίσκεσαι με περίπου 7,5-8,0 λίτρα ανά 100 km. Εμείς, καλύψαμε 1.493 χιλιόμετρα και στην επιστροφή μας από το ταξίδι, το trip computer έλεγε 7,7 λίτρα ανά 100 km. Εξαιρετικά θα λέγαμε, συνυπολογίζοντας και τον σβέλτο ρυθμό ταξιδιού που διατηρούσαμε σε μόνιμη βάση.

Ακούραστος δρομέας!

Έτσι θα μπορούσαμε να χαρακτηρίσουμε με δύο λέξεις το Volvo S60 T8. Όταν λέμε πως επισκεφθήκαμε τη Βόρεια Ελλάδα, εννοούμε ότι… πιο βόρεια δεν γίνεται, καθώς φτάσαμε μέχρι την Αριδαία και τα Λουτρά Πόζαρ. Οι ημέρες που είχαμε στη διάθεσή μας δεν ήταν και πολλές, οπότε κάθε μέρα καλύπταμε μεγάλες αποστάσεις για να δούμε όσα περισσότερα μπορούσαμε στην περιοχή. Ο καιρός ήταν σε ένα μεγάλο ποσοστό βροχερός και σε συνδυασμό με την ολισθηρή άσφαλτο του επαρχιακού δικτύου, η τετρακίνηση του S60 και η στιβαρή του αίσθηση σε όλες τις συνθήκες μας βοήθησαν ιδιαίτερα.

Δείτε ακόμη: Η video δοκιμή μας για το Volvo XC60 T8 - Το ίδιο κινητήριο σύστημα σε SUV!

Οι 392 ίπποι από την άλλη, έφταναν ακόμη και για παιχνίδια με το βαρύ Volvo των περίπου 2.000 κιλών, με την υπερστροφή να μη βρίσκεται εκτός του ρεπερτορίου του. Στο στεγνό, ορεινό στροφιλίκι, ακολουθεί πιστά τις εντολές του οδηγού και παραμένει ακλόνητο. Το τιμόνι δεν είναι ιδιαίτερα σαφές και το πεντάλ του φρένου θα μπορούσε να έχει καλύτερη αίσθηση, όμως τελικά η συνταγή δεν χαλάει και μπορείς να περάσεις καλά, λόγω και των 392 ίππων που προσθέτουν ενδιαφέρον στην όλη διαδικασία και τη σοφιστικέ ανάρτηση που ελέγχει τέλεια το αμάξωμα. Με διάταξη διπλών ψαλιδιών μπροστά και πολλαπλούς συνδέσμους με Integral Link πίσω, προσθέτει πολλούς πόντους fun to drive στο S60, κάτι που δεν είναι δεδομένο για τα μοντέλα της Volvo. Άνετο και συνάμα, όσο σκληρό χρειάζεται για να μη «χαζεύει» στο γρήγορο ρυθμό, μας θύμισε πόσο αέρινα κινείται ένα καλορυθμισμένο sedan, ακόμη και 2.000 κιλών, όταν έχουμε συνηθίσει σε SUV κατασκευές κάθε είδους που δεν πλησιάζουν καν σε αυτό το επίπεδο αίσθησης.

Σε κάθε περίπτωση πάντως, την παράσταση κλέβει ο τρόπος που ταξιδεύει. Γρήγορο, άνετο, αθόρυβο, πραγματικά καθησυχαστικό, το Volvo S60 σε αποκόβει από το περιβάλλον έχοντας υποδειγματική ποιότητα κύλισης. Τόσο, που αν δεν χρησιμοποιείς cruise control καλύτερα να έχεις τα μάτια σου στο κοντέρ πριν σε… μαζέψει το αυτόφωρο. Τέλος, το 8άρι κιβώτιο παραδίδει μαθήματα βελούδινης λειτουργίας, αλλά και κλιμάκωσης, με τις πρώτες σχέσεις να βοηθούν ακόμη περισσότερο τις επιδόσεις και τις δύο τελευταίες να έχουν «βήμα» ταξιδιού, για να μένουν οι rpm του κινητήρα χαμηλά ακόμη και όταν κινείσαι αρκετά γρήγορα.

Κάψουλα απομόνωσης

Η ποιότητα αντανακλάται αμέσως και στο εσωτερικό του Volvo S60 T8. Τα μαλακά υλικά βρίσκονται σε πλήρη αρμονία με την προσεγμένη ποιότητα κατασκευής. Ο ψηφιακός πίνακας οργάνων πληροφορεί τον οδηγό με όλα τα απαραίτητα και η κάθετα τοποθετημένη οθόνη αφής των 9 ιντσών φροντίζει για τη λειτουργία όλων των συστημάτων, αλλά και τη συνδεσιμότητα. Υποστηρίζει Apple CarPlay και μέσω της οθόνης αφής χειρίζεσαι και τον κλιματισμό. Το τελευταίο θέλει λίγη συνήθεια, όμως γενικότερα το μενού είναι σαφές και απλό σε λογική. Γενικότερα η premium αίσθηση έρχεται από παντού, σε ο,τι κι αν ακουμπήσεις.

Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι όλα είναι ρόδινα. Οι χώροι επαρκούν για τη φιλοξενία τεσσάρων ατόμων, αλλά με βάση την κατηγορία θα μπορούσαν να είναι λίγο πιο άνετοι. Ο χώρος αποσκευών των 391 λίτρων είναι μικρός για τα δεδομένα ενός τέτοιου sedan (αν και με απόλυτα εκμεταλλεύσιμο σχήμα που διευκολύνει τη φόρτωση) και επίσης, στο εμπρός μέρος δεν υπάρχει ούτε ένας χώρος για μικροαντικείμενα. Το τελευταίο είναι και το πιο ενοχλητικό στην καθημερινή συμβίωση αφού και ο χώρος κάτω από το υποβραχιόνιο είναι ελάχιστος. Μόνο οι θήκες στην πόρτα μένουν να εξυπηρετούν τους εμπρός επιβάτες και η μικρή επιφάνεια στις ποτηροθήκες, αν αυτές είναι ελεύθερες.

Επιστροφή στη βάση

Οι ημέρες ήταν λίγες αλλά τελικά, γυρίσαμε γεμάτοι, έχοντας δει πανέμορφα τοπία. Η εκδρομή μας ολοκληρώθηκε με την ποιότητα και την ασφάλεια ενός Volvo. Το S60 T8 μας έκανε εξαιρετική εντύπωση με τον τρόπο που κατάπιε τα χιλιόμετρα. Κατεβήκαμε ύστερα από 600+ χλμ «σερί» και δεν είχαμε πιαστεί καθόλου, έτοιμοι να βάλουμε μπροστά και να κάνουμε άλλα τόσα! Η εξαιρετική ποιότητα κύλισης, οι εκρηκτικές επιδόσεις, η βολική, απόλυτα ρυθμίσιμη θέση οδήγησης, η πολύ καλή οδική συμπεριφορά και η μοναδική ποιότητα στο εσωτερικό, υπερκαλύπτουν τα λίγα αρνητικά του, όπως το πορτμπαγκάζ και οι λίγοι χώροι αποθήκευσης μπροστά.

Παράλληλα, το Plug-In Hybrid σύστημα κίνησης εκτός από τους 392 ίππους που απολαύσαμε και με το παραπάνω, δίνει και δυνατότητα να κινηθείς με πολύ χαμηλή κατανάλωση που θυμίζει diesel supermini, αν είσαι τακτικός με τη φόρτιση. Τώρα, αν συνυπολογίσουμε τον εξοπλισμό που είναι πλήρης σε άνεση και ασφάλεια, αλλά και τα μηδενικά τέλη κυκλοφορίας λόγω των χαμηλών ρύπων (37 γραμμάρια διοξειδίου του άνθρακα ανά χλμ), τότε έχουμε να κάνουμε με μια εξαιρετική οικογενειακή πρόταση που ξεφεύγει από το τετριμμένο των SUV, έχει πολύ όμορφη εξωτερική εμφάνιση και προστατεύει σε κορυφαίο επίπεδο τους επιβάτες.