Νέα Γενιά Renault CLIO & CAPTUR με LPG: Κορυφαία οικονομία, ασυναγώνιστη αυτονομία

Η οικονομία, η ασυναγώνιστη αυτονομία και οι σβέλτες επιδόσεις που προσφέρει ο καινούριος κινητήρας διπλού καυσίμου (βενζίνης / υγραερίου) 1.0 TCe 100hp LPG της Renault, συνδυάζονται ιδανικά με το δυναμικό χαρακτήρα του νέου Renault CLIO και το περιπετειώδες προφίλ του νέου Renault CAPTUR.

  • -
  • -

Οι κινητήρες διπλού καυσίμου (βενζίνης / LPG), επωφελούνται από την χαμηλή τιμή του υγραερίου και προσφέρουν απαράμιλλη οικονομία. Όταν αυτή συνδυάζεται με υψηλές επιδόσεις και τη σιγουριά που προσφέρει η εργοστασιακή εξέλιξη και κατασκευή με την σφραγίδα εγγύησης της Renault, η επιλογή γίνεται μονόδρομος. Ιδιαίτερα όταν πρόκειται για δύο best seller μοντέλα της γαλλικής εταιρίας: το νέο Renault CLIO και το επίσης ολοκαίνουριο Renault CAPTUR, τα οποία είναι πλέον διαθέσιμα στην ελληνική αγορά με τον νέο 3κύλινδρο turbo κινητήρα διπλού καυσίμου (βενζίνης / υγραερίου), 1.0 TCe 100hp LPG.

Ο κινητήρας αυτός αναβαθμίζει τις επιδόσεις ενώ, την ίδια ώρα, βοηθά στον περιορισμό της κατανάλωσης και των εκπομπών ρύπων CO2, συνεπώς και των τελών κυκλοφορίας, ενώ χαρίζει ασυναγώνιστη αυτονομία. Εν ολίγοις, ο κινητήρας 1.0 TCe 100hp LPG αποτελεί μια αξιόπιστη, προσιτή στην αγορά και οικονομική στη χρήση επιλογή, που ταιριάζει απόλυτα στις ανάγκες του Έλληνα οδηγού.

 

Νέο Renault CLIO 1.0 TCe 100hp LPG

H νεότερη, 5η γενιά του Renault CLIO έχει ανεβάζει πολύ ψηλά τον πήχη, δίνοντας έμφαση στη σπορ εμφάνιση, την premium κατασκευή, την κορυφαία ασφάλεια (5 αστέρια και διάκριση Best in Class στο Euro NCAP) και τις προηγμένες τεχνολογίες. Βασισμένο στην ολοκαίνουρια πλατφόρμα CMF-B του Groupe Renault, ενσωματώνει συστήματα άνεσης και ασφάλειας που συναντάμε σε μεγαλύτερες κατηγορίες, ενώ το infotainment Easy Link, με οθόνη αφής έως 9,3’’ προσφέρει υπηρεσίες ψυχαγωγίας, πλοήγησης και up to date συνδεσιμότητας, ενώ υποστηρίζει και το σύστημα κλήσεων έκτακτης ανάγκης (e-call).

 

Στη μεγάλη γκάμα κινητήριων συνόλων του 1ου σε πωλήσεις στην κατηγορία του στην Ευρώπη μοντέλου, έρχεται να προστεθεί η έκδοση 1.0 TCe 100hp LPG. Η επιλογή της, σημαίνει ότι ο πελάτης επωφελείται από το σημαντικά χαμηλότερο κόστος του υγραερίου, 60% (ή και περισσότερο) συγκριτικά με τη βενζίνη και σχεδόν στο μισό του κόστους του diesel κίνησης, κάνοντας οικονομία σε κάθε γέμισμα, σε κάθε διαδρομή. Και όλα αυτά, δίχως οι επιδόσεις να μένουν σε δεύτερη μοίρα. Το σύνολο προσφέρει βελτιωμένη απόκριση στο γκάζι, χάρη στους 100 ίππους και τη μέγιστη ροπή των 170 Nm, που είναι διαθέσιμα μόλις από τις 2.000 σ.α.λ.

 

Αυτό συμβάλει στη χαμηλή κατανάλωση καυσίμου (5,7-6,1 λτ./100 χλμ) και τις περιορισμένες εκπομπές ρύπων CO2 (94-100 γρ./χλμ., έναντι 100-107 γρ./χλμ. στην έκδοση βενζίνης), κάτι που συνεπάγεται και μειωμένα τέλη κυκλοφορίας σε σχέση με την απλή έκδοση βενζίνης. Άλλο ένα σημαντικό πλεονέκτημα της νέας έκδοσης με κινητήρα βενζίνης / LPG, είναι η αυτονομία που προσφέρουν οι δύο δεξαμενές καυσίμων, μία για τη βενζίνη, χωρητικότητας 39 λίτρων, και μία υγραερίου, χωρητικότητας 32 λίτρων LPG. Συνολικά, αυτές εξασφαλίζουν από κοινού μια ασυναγώνιστη αυτονομία που ξεπερνάει τα 1.400 χλμ. με ένα γέμισμα!

 

Νέο Renault CAPTUR 1.0 TCe 100hp LPG

Αντίστοιχα είναι τα οφέλη στην περίπτωση του νέου Renault CAPTUR. Το compact crossover της Renault, που είναι και αυτό best seller στην κατηγορία του πανευρωπαϊκά,  απολαμβάνει την ζωντάνια των 100 ίππων και των 170 Nm ροπής που προσφέρει ο κινητήρας turbo 1.0 TCe 100hp LPG, προσφέροντας ζωηρές επιδόσεις, με ιδιαίτερα χαμηλή κατανάλωση καυσίμου (6,6-6,8 λτ./100 χλμ.) και εκπομπές CO2 (107-110 γρ./χλμ. έναντι 118-121 γρ./χλμ.  για την απλή έκδοση βενζίνης).

 

Παράλληλα, οι δύο δεξαμενές καυσίμων, 48 λίτρων της βενζίνης και 40 λίτρων του υγραερίου, εξασφαλίζουν αντίστοιχα πολύ μεγάλη αυτονομία με ένα μόνο γέμισμα (πάνω από 1.500 χλμ.), κάτι που θα εκτιμηθεί δεόντως σε ένα τόσο εκδρομικό αυτοκίνητο. Αν συνυπολογίσει κανείς το πολύ πυκνό δίκτυο πρατηρίων ανεφοδιασμού που διαθέτουν LPG στη χώρα μας, τότε το πλεονέκτημα είναι περισσότερο από προφανές.

 

Φυσικά, το Renault CAPTUR, στην έκδοση 1.0 TCe 100hp LPG δεν πρωταγωνιστεί μόνο σε αυτονομία
και οικονομία καυσίμου. Η νέα, 2η γενιά του μοντέλου βασίζεται σε νέα πλατφόρμα (CMF-B), ξεχωρίζει με τη δυναμική της σχεδίαση και τα στοιχεία πρακτικότητας που ενσωματώνει η ιδιαίτερα ευρύχωρη καμπίνα και είναι εφοδιασμένη με όλα τα σύγχρονα συστήματα άνεσης, ασφάλειας και συνδεσιμότητας που διαθέτει η γαλλική αυτοκινητοβιομηχανία στη φαρέτρα της. Άλλωστε, και το νέο Captur έχει διακριθεί με τα 5 αστέρια ασφαλείας του Euro NCAP.

 

Κινητήρας 1.0 TCe 100hp LPG από τη Renault
Ο turbo κινητήρας βενζίνης 1.0 TCe 100hp της Renault είναι σχεδιασμένος από την αρχή για να δουλεύει και με LPG. Παράλληλα, η δεξαμενή του υγραερίου είναι φτιαγμένη από ατσάλι υψηλής αντοχής και τοποθετημένη στο χώρο που, στις απλές εκδόσεις, τοποθετείται ο εφεδρικός τροχός (ρεζέρβα), χωρίς να επηρεάζει τη χωρητικότητα του διαμερίσματος των αποσκευών. Η λειτουργία του συστήματος είναι πολύ απλή. Η εναλλαγή ανάμεσα στα δύο καύσιμα γίνεται με δύο τρόπους: είτε χειροκίνητα, από το διακόπτη που είναι τοποθετημένος μέσα στην καμπίνα των επιβατών, είτε αυτόματα, όταν η δεξαμενή του LPG αδειάσει. Μάλιστα, ένας ειδικός δείκτης αποτυπώνει την πληρότητα καυσίμου στη δεξαμενή υγραερίου.

 

Η ενσωμάτωση του συστήματος υγραεριοκίνησης τόσο στο νέο Renault CLIO, όσο και στο νέο CAPTUR είναι μία διαδικασία που λαμβάνει χώρα κατευθείαν στο εργοστάσιο κατασκευής των μοντέλων. Αυτό σημαίνει ότι ο πελάτης απολαμβάνει όλα τα πλεονεκτήματα ενός εργοστασιακού τελικού προϊόντος, που διέπεται από τα ίδια πρότυπα ασφάλειας και αξιοπιστίας, όπως και κάθε άλλου που βγαίνει από τις γραμμές παραγωγής της Renault. Γι’ αυτό άλλωστε αμφότερα καλύπτονται από την εργοστασιακή εγγύηση 5 ετών, που συνδυάζεται με παροχή 3 ετών δωρεάν οδικής βοήθειας, όπως άλλωστε ισχύει και σε όλη τη γκάμα των μοντέλων της Renault στην Ελλάδα.

Το νέο Renault CLIO 1.0 TCe 100hp LPG κοστίζει από 15.690€ , ενώ το νέο Renault CAPTUR 1.0 TCe 100hp LPG κοστίζει από 17.680€.

 

Λίγα λόγια για το υγραέριο
Στην Ευρώπη αυτή τη στιγμή περισσότερα από 15 εκατομμύρια αυτοκίνητα κινούνται με LPG, αριθμός που φτάνει τα 26 εκ. σε παγκόσμιο επίπεδο. H Renault προσφέρει την τεχνολογία LPG στα μοντέλα της από το 2010. Τόσο στην Ευρώπη, όσο και στο μεγαλύτερο μέρος του κόσμου, το σύστημα υγραεριοκίνησης αποτελεί ένα πρόσθετο σύστημα στον κινητήρα βενζίνης. Η χρήση του απαιτεί μία ξεχωριστή δεξαμενή καυσίμου, που είναι ικανή να αντέξει τις υψηλές πιέσεις που της ασκούνται από την υγρή μορφή του καυσίμου, καθώς και μία ελαφρά τροποποίηση στο σύστημα καύσης του κινητήρα.
Τι είναι όμως το υγραέριο; Πρόκειται για ένα μείγμα προπανίου και βουτανίου, που η καύση του παράγει λιγότερο μονοξείδιο του άνθρακα, λιγότερους υδρογονάνθρακες και λιγότερα οξείδια του αζώτου από τη βενζίνη. Εξ ου και εκπέμπει κατά 10% λιγότερους ρύπους από ότι ένας ανάλογος κινητήρας βενζίνης.