Ταξί Tesla από σήμερα στην Ελλάδα - Αποκλειστική συνέντευξη!

Από σήμερα, στην Αθήνα κυκλοφορεί για πρώτη φορά ένα ταξί με τα σήματα της Tesla. Εμείς το βρήκαμε και μιλήσαμε ήδη με τον οδηγό του. Δείτε όσα μας είπε.

  • -
  • -

Το Model Y ήταν το πιο δημοφιλές ηλεκτρικό αυτοκίνητο του 2022 σε ολόκληρο τον κόσμο αλλά και στην Ελλάδα. Αυτή η δημοφιλία του ηλεκτρικού SUV επιβεβαιώνεται ακόμα μία φορά καθώς ένα (πρώην) λευκό Model Y, έγινε το πρώτο Tesla ταξί που από σήμερα κυκλοφορεί στους ελληνικούς δρόμους.

Βρήκαμε το κίτρινο Model Y και «ενοχλήσαμε» τον οδηγό του, Γιώργο Ασημακόπουλο, έτσι ώστε να μάθουμε όσο περισσότερα γίνεται. Κι εκείνος δέχτηκε με χαρά και ενθουσιασμό να μοιραστεί όσα έζησε τις πρώτες ώρες της κυκλοφορίας με το νέο του ταξί. Διαβάστε παρακάτω όσα μας είπε.

Πώς ήρθε η απόφαση για αγορά του Tesla Model Y;

Ο κ. Ασημακόπουλος έχει μεγάλη εμπειρία στον χώρο του ταξί καθώς η οικογένειά του ασκεί πάρα πολλά χρόνια το επάγγελμα. Έτσι, και ο ίδιος ακολούθησε αυτόν τον δρόμο, φυσικά με πετρελαιοκίνητα μοντέλα μέχρι τώρα. Ωστόσο, όταν έφτασε η ώρα να αλλάξει αυτοκίνητο η μετάβαση σε κάποιο ηλεκτρικό ήταν μονόδρομος για τον ίδιο.

https://cdn.gcdata.gr/data/photos/1bcd923d99aa357638a662b14d5bf402.jpg

Μετά από τη σχετική έρευνα αγοράς αποφάσισε ότι το Model Y στην έκδοση Long Range ήταν εκείνο που του ταίριαζε περισσότερο. Όταν, μάλιστα, ανακοινώθηκε και το πρόγραμμα επιδότησης Πράσινο Ταξί, οποιαδήποτε δεύτερη σκέψη έπαψε να υφίσταται.

Αγορά του Model Y και μετατροπή σε ταξί

Έτσι βρέθηκε στην αντιπροσωπεία της Tesla όπου έκανε την παραγγελία του και 1 μήνα αργότερα βρέθηκε ξανά εκεί, ώστε να παραλάβει το λευκό Model Y. Από το Μαρούσι, το δρομολόγιο ήταν ένα και μόνο. Κατευθείαν στον φανοποιό, ώστε να γίνει το βάψιμο στο γνώριμο κίτρινο χρώμα και η τοποθέτηση της μπλε λωρίδας.

Δείτε ακόμαToyota: «Το Tesla Model Y είναι έργο τέχνης»

Όταν ολοκληρώθηκε αυτή η διαδικασία μπήκε και ο υπόλοιπος εξοπλισμός όπως το ταξίμετρο, η ταμειακή μηχανή και το «καπέλο» (η φωτεινή πινακίδα που μπαίνει στην οροφή των ταξί). Πλέον το αυτοκίνητο ήταν έτοιμο να εκτελέσει το μεταφορικό του έργο, με τον κ. Ασημακόπουλο να κάνει τη μετάβαση από μία Mercedes-Benz E-Class W211 facelift.

Σύμφωνα με όσα μας είπε για τη διαδικασία της μετατροπής, το κομμάτι που ανησυχούσε περισσότερο τον ίδιο αλλά και τον φανοποιό ήταν τα απαραίτητα «ξηλώματα» που έπρεπε να γίνουν ώστε να βαφτεί το αυτοκίνητο, δεδομένου ότι το φανοποιείο δεν είχε δουλέψει ξανά με μοντέλο της Tesla αλλά και γενικότερα με ηλεκτρικό αυτοκίνητο. Παρ’ όλα αυτά, όταν η δουλειά ολοκληρώθηκε ο φανοποιός ανέφερε ότι ήταν πολύ πιο εύκολη από όσο περίμενε, ακόμα και σε σύγκριση με αυτοκίνητα στα οποία είχε σχετική εμπειρία. Στην ερώτηση γιατί δεν επέλεξε τη λύση του wrap, ο κ. Ασημακόπουλος απάντησε ότι ήθελε η εικόνα του αυτοκινήτου να είναι ομοιόμορφη και ο πελάτης να αντικρίζει το κίτρινο χρώμα ακόμα κι όταν θα άνοιγε την πόρτα.

https://cdn.gcdata.gr/data/photos/9aa1af0e5d9430994e269bca0a0961d3.jpg

Όταν ολοκληρώθηκαν οι εργασίες αλλά και οι γραφειοκρατικές διαδικασίες, το αυτοκίνητο ήταν πλέον έτοιμο να κυκλοφορήσει στον δρόμο ως ταξί. Έτσι, σήμερα 16 Μαρτίου 2023 βγήκε για να κάνει τις πρώτες του διαδρομές. Χαρακτηριστικά, η ένδειξη στην οθόνη των 15 ιντσών δείχνει ότι το αυτοκίνητο έχει διανύσει μόλις 507 km.

Οι πρώτες εντυπώσεις του οδηγού

Ρωτώντας τον κ. Ασημακόπουλο ποιες είναι οι πρώτες του εντυπώσεις, στάθηκε στην ποιότητα κύλισης και την ησυχία που επικρατεί στην καμπίνα του αυτοκινήτου, ανεξάρτητα από το περιβάλλον. Δεδομένου ότι ασκεί το επάγγελμα του οδηγού ταξί εδώ και 13 χρόνια στην αρχή ήταν κάτι παράξενο για τον ίδιο, όμως μετά από λίγα χιλιόμετρα το συνήθισε και τώρα του αρέσει πάρα πολύ. Όταν ένας οδηγός περνάει από 8 έως και 16 ώρες μέσα σε ένα αυτοκίνητο κάθε μέρα, το να βρίσκεται σε ένα ήσυχο περιβάλλον βελτιώνει πάρα πολύ τις συνθήκες εργασίας του.

https://cdn.gcdata.gr/data/photos/e713882ec5f3739b02df0f5423f03afc.jpg

Φυσικά την προσοχή του κ. Ασημακόπουλου τράβηξαν και οι επιδόσεις του αυτοκινήτου. Αν και κινείται κατά κύριο λόγο στο πρόγραμμα Chill για να έχει τη μέγιστη αυτονομία, οι δυνατότητες του τετρακίνητου Model Y των 514 ίππων, ειδικά όταν επιλεγεί το πρόγραμμα Standard είναι κάτι που δεν μπορούν να αφήσουν κανέναν ασυγκίνητο.

Πώς αντιδρούν οι πελάτες και οι υπόλοιποι οδηγοί στον δρόμο;

Στη σχετική ερώτησή μας προς τον κ. Ασημακόπουλο η απάντησή ήταν ότι οι πελάτες αντιμετωπίζουν το Model Y που θα τους μεταφέρει με χαμόγελο, καθώς είναι ένα αυτοκίνητο στο οποίο η συντριπτική πλειοψηφία δεν έχει μπει ξανά. Χαρακτηριστικό είναι ένα γεγονός που είχε συμβεί νωρίτερα την ίδια μέρα. Ένας νεαρός έψαχνε ταξί για μία σύντομη διαδρομή. Αν και μπροστά του περνούσαν αυτοκίνητα που ήταν ελεύθερα, όταν είδε το Model Y σταθμευμένο πήγε, χτύπησε το παράθυρο και ζήτησε να μετακινηθεί με το Tesla.

Φυσικά το αγοραίο Model Y κερδίζει το ενδιαφέρον και ανάμεσα στις τάξεις των συναδέλφων, με τον κ. Ασημακόπουλο να αναφέρει ότι στα φανάρια και στις πιάτσες δέχεται καταιγισμό ερωτήσεων, ενώ πολύ θέλουν να ρίξουν μια πιο κοντινή ματιά για να σχηματίσουν ίδια άποψη.

https://cdn.gcdata.gr/data/photos/9bfb00c4c9db8ae8f98dea86205f50a3.jpg

Και με τη φόρτιση, τι γίνεται;

Ο κ. Ασημακόπουλος δουλεύει το ταξί μόνος του και όχι σε βάρδιες, με αποτέλεσμα να υπάρχει ο απαιτούμενος χρόνος για φόρτιση. Αυτή πραγματοποιείται κατά κύριο λόγο στον χώρο του, όπου έχει εγκαταστήσει μία μπλε βιομηχανική πρίζα, ενώ χρησιμοποιεί και το δίκτυο των Superchargers που έχει εγκαταστήσει η εταιρεία. Με αφορμή την αναφορά στο δίκτυο των Superchargers μας έκανε ξεκάθαρο ότι σε περιπτώσεις που το αυτοκίνητο λειτουργεί με βάρδιες, η ταχυφόρτιση είναι ο μόνος τρόπος για να γίνει αυτό.

Θέλουμε να ευχαριστήσουμε τον κ. Ασημακόπουλο για την διάθεση που είχε να απαντήσει σε όλες τις ερωτήσεις που του κάναμε. Ακόμα, θέλουμε να του ευχηθούμε να έχει πολλά και απροβλημάτιστα χιλιόμετρα με το νέο του απόκτημα. Επίσης ευχόμαστε να βρει πολλούς μιμητές και τα ταξί να αρχίσουν να γίνονται ηλεκτρικά, ώστε να γίνει ένα αποφασιστικό βήμα προς τη δημιουργία πιο καθαρής ατμόσφαιρας στις πόλεις μας.