Νικόλας Μπέρναρντ: “Η εξέλιξη επιταχύνεται. Θα δούμε σημαντικές αλλαγές”

Ο Διευθυντής Πωλήσεων και Marketing της Audi μιλάει στο GOCAR για τις προκλήσεις και τα νέα δεδομένα που φέρνει στην αγορά αυτοκινήτου ο κορονοϊός

  • -
  • -

Ο Διευθυντής Πωλήσεων και Marketing της Audi Νικόλας Μπέρναρντ αναγνωρίζει τις συνέπειες της πανδημίας, παραμένοντας συγκρατημένα αισιόδοξος για τις εξελίξεις.


Πόσο αναμένεται ότι θα επηρεάσει η πανδημία την αγορά αυτοκινήτου;

Βλέπουμε μέσα στο Μάιο να έχουμε πρώτα θετικά μηνύματα. Αλλά πιστεύω ότι δεν θα είναι μια επαναφορά – ελατήριο όπως αυτή της Κίνας. Σε πανευρωπαϊκό επίπεδο οι εκτιμήσεις της μάρκας δείχνουν ότι μέχρι τον Ιούνιο το πρόσημο θα είναι αρνητικό αλλά μετά τον Ιούλιο και κυρίως τον Αύγουστο θα είναι θετικό και μάλιστα πολύ, ως το τέλος της χρονιάς.

Στην Ελλάδα δυστυχώς δεν θα συμβεί αυτό. Γιατί χάνουμε την τουριστική περίοδο και πλήττεται σοβαρά η αγορά των εταιρικών αυτοκινήτων. Θα χαθούν περίπου 20.000 πωλήσεις από αυτό. Και έπειτα είναι οι συνέπειες της απώλειας εισοδήματος από ανθρώπους που εργάζονται στη βιομηχανία του τουρισμού.

Αυτά τα χρήματα συνήθως δίνουν μια ώθηση στην αγορά στο τελευταίο 3μηνο του έτους. Έτσι βλέπω τις πωλήσεις αυτοκινήτου να κινούνται μεταξύ 86.000 και 90.000, ενώ κανονικά θα ξεπερνούσαμε τις 120.000. Αυτό σημαίνει μια μείωση περίπου 35%. Η αντίστοιχη απώλεια για την Ευρώπη, κατά τις εκτιμήσεις της Audi, δεν θα είναι μεγαλύτερη από 20%.

Η πανδημία πιστεύετε θα βάλει φρένο στην εξάπλωση της ηλεκτροκίνησης;
Η επιβράδυνση αυτή της αγοράς προφανώς θα φέρει μια καθυστέρηση και στη διείσδυση της ηλεκτροκίνησης. Αλλά εδώ ενεργούν δύο αντίρροπες δυνάμεις. Πιθανόν να χαλαρώσει λίγο η πίεση της ΕΕ ως προς τις εκπομπές CO2. Kαι τα κίνητρα από τις κυβερνήσεις θα μειωθούν ή και δεν θα δοθούν. Από την άλλη, το ηλεκτρικό όχημα ταιριάζει περισσότερο με τον «ψηφιακό» πελάτη. Σίγουρα δεν θα είναι φέτος η χρονιά της διείσδυσης, αλλά του χρόνου θα επιστρέψει το ενδιαφέρον και θα είναι ισχυρότερο.

Το κοινό δείχνει να εξοικειώνεται με τις online αγορές. Πιστεύετε ότι αυτό θα αλλάξει τον τρόπο πωλήσεων των αυτοκινήτων;
Σίγουρα θα δούμε πολλές αλλαγές στον τρόπο δουλεύουμε. Εμείς, σαν Kosmocar, ετοιμάζουμε ένα σύστημα για online παραγγελίες. Είναι βασικός πυλώνας της στρατηγικής μας. Δεν μπορώ να πω περισσότερα προς το παρόν, αλλά το σίγουρο είναι ότι με αυτή την κρίση τα σχέδια μας επιταχύνονται και έρχονται πιο κοντά μας χρονικά.

Το δίκτυο διανομέων θα υπάρχει για  πάρα πολλά χρόνια ακόμη. Αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι δεν θα γίνουν αλλαγές. Αναπτύσσονται φοβερές τεχνολογικές λύσεις. Και σε συνδυασμό με το ότι ο κόσμος εξοικειώνεται με τις online παραγγελίες αγαθών βλέπω ότι γίνεται ένα γενναίο fast forward. Νομίζω ότι κερδίζουμε μια γεμάτη 5ετία.  Σε συνδυασμό με το ότι και εμείς δουλεύουμε μια χαρά χωρίς να είμαστε στο γραφείο, βλέπω τον χάρτη να αλλάζει. Μαθαίνουμε να δουλεύουμε καλύτερα και πιο αποτελεσματικά.

Και για τα δημόσια οικονομικά αυτό θα είναι ένα τεράστιο όφελος. Είχαμε ένα μεγάλο όφελος από την αύξηση της χρήσης του πλαστικού χρήματος με τα capital controls και κάτι αντίστοιχο θα συμβεί και τώρα.