Christian Von Koenigsegg. Ο άνθρωπος που πήγε ενάντια στα προγνωστικά

Όταν ο 22χρονος Christian αποφάσιζε να κατασκευάσει στη Σουηδία το δικό του supercar, πολλοί αντέδρασαν με ειρωνικό χαμόγελο. Δεν ήξεραν…

  • -
  • -

«Κράτα και τα δύο σου πόδια στο έδαφος παραμένοντας ρεαλιστής, αλλά το κεφάλι σου να κοιτάει ψηλά, έτσι ώστε να διατηρείς ζωντανά τα όνειρα και το όραμα σου». Αυτή η φράση ανήκει στον Christian Von Koenigsegg, τον άνθρωπο που στα 22 του χρόνια έβαλε στόχο να μπει σε ένα πολύ κλειστό και ιδιαίτερο club. Αυτό των κατασκευαστών supercar. Όταν ο Σουηδός ξεκινούσε τη δική του εταιρεία θέλοντας να αναμετρηθεί με δυνάμεις όπως η Ferrari, η Lamborghini, η Bugatti και η υπόλοιπη ελίτ της αυτοκίνησης, οι περισσότεροι χαμογέλασαν - πολλοί γέλασαν δυνατά. Σήμερα, 26 χρόνια αργότερα, ο Christian Von Koenigsegg έχει κερδίσει το σεβασμό όλων.

Από μικρή ηλικία ο Σουηδός είχε την τάση να ασχοληθεί με τη μηχανολογία. Είναι χαρακτηριστικό πως ανέκαθεν έψαχνε τρόπο να βελτιώσει κάθε κατασκευή που έπεφτε στα χέρια του. Ο πατέρας του, Jesko Von Koenigsegg, από τον οποίο και προέκυψε η ονομασία του μοντέλου που η σουηδική εταιρεία παρουσίασε στην περσινή έκθεση της Γενεύης, θυμάται τον Christian πιτσιρικά να αποσυναρμολογεί ότι έβρισκε στο σπίτι. Από βίντεο, κάμερες, μέχρι και τοστιέρες, απλά για να διαπιστώσει πως λειτουργούν.

Όμως, αυτό που τον χαρακτήριζε και τον διέκρινε ήταν η ευρηματικότητα και η θέληση του για δημιουργία. Πριν ακόμα ασχοληθεί με την αυτοκινητοβιομηχανία, είχε μερικές πρωτοποριακές ιδέες για την εποχή. Η πρώτη ήταν το Chip Player, με τον Christian να πατεντάρει την ιδέα ενός τσιπ το οποίο θα είχε δυνατότητα αποθήκευσης και εν συνεχεία αναπαραγωγής μουσικής. Κανείς δεν ασχολήθηκε ιδιαίτερα, αν και μετά από μερικά χρόνια κάτι τέτοιο έγινε ο κανόνας στη μουσική βιομηχανία.

Ο Σουηδός δεν απογοητεύτηκε! Το 1991 ανακάλυψε μία καινούργια λύση πάνω στο πως να ενώνεις πλακάκια στο πάτωμα χωρίς συγκολλητικό ή καρφιά. Όταν παρουσίασε την ιδέα του στον πεθερό του στο Βέλγιο, ο οποίος και είχε εργοστάσιο με πατώματα, η απάντηση που πήρε ήταν αρνητική. Χαρακτηριστικά, ο πεθερός του ανέφερε στον Christian πως, αν η ιδέα του ήταν εφαρμόσιμη και βιώσιμη, κάποιος άλλος θα το είχε κάνει ήδη! Βέβαια, μερικά χρόνια αργότερα ο συνεταιρισμός μίας σουηδικής και βελγικής εταιρείας πατεντάρισε το συγκεκριμένο σύστημα στα πατώματα, το οποίο και εξελίχθηκε σε μία επιχείρηση εκατομμυρίων…

O Koenigsegg ένιωσε προδομένος, αλλά δεν απογοητεύτηκε. Αποφάσισε να προχωρήσει, όπως εξάλλου έκανε κάθε φορά στη ζωή του. Και στα 22 του θεώρησε ότι είναι καλή στιγμή να πραγματοποιήσει το μεγάλο παιδικό του όνειρο. Τη σχεδίαση και κατασκευή ενός αυτοκινήτου, όπως ο ίδιος το φανταζόταν. Και η αλήθεια είναι ότι ελάχιστες περιπτώσεις στην σύγχρονη ιστορία Κατασκευαστών του είδους είχαν επιτυχία. Εύλογα καταλαβαίνει κανείς ότι η συγκεκριμένη ιδέα δεν έμοιαζε και τόσο έξυπνη… Όμως, ο 50χρονος σήμερα Σουηδός είχε διαφορετική άποψη και ήθελε να αποδείξει σε όλους ότι κάνουν λάθος.

Μαζί με μία μικρή ομάδα ανθρώπων συγκεντρώνεται σε ένα γκαράζ 400 τ.μ. στο Olofstrom και με ένα δάνειο της τάξεως των 150.000 δολαρίων από τη σουηδική κυβέρνηση και το ταμείο τεχνολογικής εξέλιξης, ξεκίνησε την κατασκευή του υπεραυτοκινήτου που είχε στο μυαλό του. Ο πανύψηλος Σουηδός - το ύψος του ξεπερνάει τα δύο μέτρα - αποτελούσε ενεργό μέλος της ομάδας. Όπως ανέφερε ο αρχισχεδιαστής της εταιρείας, David Craaford, η εικόνα της Koenigsegg CC έγινε σύμφωνα με τα σχέδια του Christian. Βασική ιδέα του εγχειρήματος ήταν η δημιουργία ενός αυτοκινήτου που θα ήταν ανώτερο και ταχύτερο από την McLaren F1. Και θα μπορούσε να σπάσει το φράγμα των 385 km/h.

Χρειάστηκαν δύο χρόνια για να ολοκληρωθεί το αρχικό πρωτότυπο και εν συνεχεία να πραγματοποιήσει τα πρώτα του χιλιόμετρα στην πίστα. Το αποτέλεσμα ήταν εντυπωσιακό, ενώ στην ομάδα προστέθηκε ο πρώην αντιπρόεδρος της Electrolux, Kjell Nilsson. Ορίζεται διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας και πλέον ο Koenigsegg βλέπει τις πόρτες να ανοίγουν διάπλατα μπροστά του. Οι σουηδικές εταιρίες, όπως η Volvo και η Saab στηρίζουν την προσπάθεια του, αφού η Koenigsegg CC, το πρωτότυπο του Christian, έχει τεράστια απήχηση! Βλέπετε, ο ευφυής Σουηδός είχε φροντίσει να πραγματοποιήσει την πρώτη δημόσια εμφάνιση του supercar στο Φεστιβάλ των Κανών φροντίζοντας να κλέψει τα φλας της δημοσιότητας και μαζί να κερδίσει μία θέση ανάμεσα στα αστέρια του κινηματογράφου. Ξαφνικά, διάφοροι εμφανίζονται στην πόρτα του Christian με μία επιταγή στα χέρια, αναφέροντας ότι θέλουν να εμπλακούν στο εγχείρημα.

Ο Κoenigsegg προτίμησε να προχωρήσει όπως ο ίδιος γνώριζε, με αργά και σταθερά βήματα. Για να φτάσει το 2002 να παραδώσει το πρώτο αυτοκίνητο σε πελάτη. Από εκείνο το σημείο και έπειτα, τίποτα δεν μπορούσε να σταματήσει την άνοδο της μικρής σουηδικής εταιρείας. Ούτε καν η φωτιά στις εγκαταστάσεις της, με αποτέλεσμα να φιλοξενηθούν σε νέες στο πρώην στρατιωτικό αεροδρόμιο στο Angelholm της Σουηδίας. Λάτρης της ταχύτητας και των απόλυτων επιδόσεων, ο Κoenigsegg κατέκτησε το Ρεκόρ Γκίνες το 2004 για το ισχυρότερο αυτοκίνητο παραγωγής, αλλά και αυτό του ταχύτερου το 2005 με τελική ταχύτητα 388 km/h. Ρεκόρ ακολούθησαν πολλά, όπως αυτό της Agera R για το ταχύτερο 0-300-0 km/h, το οποίο και πραγματοποίησε μόλις σε 21 δευτερόλεπτα. Ρεκόρ που έσπασε μερικά χρόνια αργότερα, και συγκεκριμένα το 2015, η One:1 με 17 sec!

Ο Christian Von Koenigsegg είναι το παράδειγμα του ανθρώπου που έκανε το όνειρο πραγματικότητα. Δεν ξέφυγε από το στόχο του, καταφέρνοντας μέσα από τα σκίτσα και τα σχέδια του να δημιουργήσει το απόλυτο - για πολλούς - hypercar. Με μικρά αλλά σταθερά βήματα, τα αρχικά 20 άτομα έγιναν 200 και μετά από 26 χρόνια η εταιρεία του έχει κατασκευάσει και πουλήσει περισσότερα από 150 εξωτικά και πανάκριβα μοντέλα. Ακόμα παραμένει μία μικρή ομάδα ανθρώπων και εταιρεία, αλλά δυσανάλογα μεγάλη σε βεληνεκές. Έδρα της παραμένει πάντα η Σουηδία, αλλά έχει αντιπροσώπους σε Αμερική, Ιαπωνία, Μ. Βρετανία, Κίνα, Σινγκαπούρη, Μαλαισία, Σαουδική Αραβία και Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα.

Όπως αναφέρει ο ίδιος κατά καιρούς δεν υπήρξε κάποιο κόλπο ή μυστικό της επιτυχίας. Μόνο σκληρή δουλειά. Έμεινε συγκεντρωμένος στο στόχο του σε όλη τη διάρκεια της καριέρας του και δεν απογοητεύτηκε ακόμα και τις πιο σκοτεινές μέρες. Ένας 22χρονος Σουηδός απέδειξε ότι τα όνειρα γίνονται πραγματικότητα και είναι σίγουρο ότι σήμερα στα 50 του χρόνια, κανείς δεν γελάει μαζί του…