Dante Giacosa: Ο «Αρχιτέκτονας» του σύγχρονου αυτοκινήτου

Το πνεύμα του Ιταλού μηχανικού και σχεδιαστή παραμένει ζωντανό και στα σημερινά μοντέλα της FIAT, 115 χρόνια μετά τη γέννηση του

  • -
  • -
Dante Giacosa: Ο «Αρχιτέκτονας» του σύγχρονου αυτοκινήτου
  • ΠΡΟΣΦΑΤΑ
  • ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Ο Dante Giacosa γεννήθηκε στη Ρώμη το 1905 και αποτέλεσε ένα από τα πρόσωπα που επηρέασαν την αυτοκινητοβιομηχανία. Ουσιαστικά, διαμόρφωσε από τα τέλη της δεκαετίας του ’60 σε μεγάλο βαθμό την αρχιτεκτονική του σύγχρονου αυτοκινήτου όπως τη γνωρίζουμε σήμερα. Έχοντας σπουδάσει μηχανολογία στο πανεπιστήμιο του Τορίνο εντάχθηκε στη Fiat το 1928 και σε ηλικία 28 ετών ήταν αυτός που η ιταλική εταιρεία του εμπιστεύθηκε το μηχανολογικό σχεδιασμό του Topolino. Παρουσιάστηκε το 1936 και έμεινε στην παραγωγή μέχρι το 1955 εντυπωσιάζοντας με τις προδιαγραφές του, λίγο πριν ξεκινήσει η παραγωγή του 500. Του πιο φημισμένου δημιουργήματος του Giacosa.

Όμως, η αυτοκινητοβιομηχανία γενικότερα, οφείλει στο Giacos τη δημιουργία της σύγχρονης αρχιτεκτονικής των αυτοκινήτων που εμπνεύστηκε ο ίδιος και παρουσίασε η Fiat το 1969 με το 128. Ο συνδυασμός του αυτοφερόμενου αμαξώματος με τον εγκάρσια τοποθετημένο κινητήρα, την κίνηση εμπρός, την ανάρτηση με γόνατα Mac Pherson και τα ανισομεγέθη ημιαξόνια του Fiat 128, αποτελούν μέχρι και σήμερα τη βασική διάταξη για τα αυτοκίνητα μαζικής παραγωγής και ο Dante Giacosa ήταν ο πρώτος που την εφάρμοσε με απόλυτη επιτυχία. Η κατάκτηση του τίτλου «Car Of The Year» του 1970 από το 128, μαζί με την κατάκτηση του ίδιου τίτλου από το Fiat 124 το 1967 και του Fiat 127 το 1972, επιβεβαίωσαν μαζί με την τεράστια εμπορική επιτυχία καθολικά τις επιλογές και τη φιλοσοφία του Dante Giacosa.

Ο Ιταλός μπορεί να αποσύρθηκε το 1970 μετά από 42 χρόνια στην Fiat, αλλά εξακολουθούσε να προσφέρει πολύτιμες συμβουλές στην ιταλική αυτοκινητοβιομηχανία μέχρι και το τέλος της ζωής του το 1996 σε ηλικία 91 ετών. Υπέρμαχος της πρωτοπορίας τις δεκαετίες του 1980 και 1990, υποστήριξε με σθένος την εισαγωγή των υπολογιστών στη διαδικασία του σχεδιασμού, ενώ διακρινόταν για το πάθος αναφορικά με τη δημιουργία έξυπνων και πρακτικών αυτοκινήτων, που επιτρέπουν στο ευρύ κοινό να απολαμβάνει την ελευθερία της αυτοκίνησης, αποτελώντας τον πλέον συνεπή εκπρόσωπο της βασικής φιλοσοφίας της Fiat που εκφράζεται μέχρι σήμερα από την παρούσα γκάμα της μάρκας.