De Tomaso 1959 - 2004: Ερείπια ονείρων!

Δεν υπάρχει τίποτα πιο θλιβερό από τα ερείπια ονείρων! Ο Alejandro De Tomaso ξεκίνησε να κατακτήσει τον κόσμο, το όνειρό του ήταν να νικήσει τους Ιταλούς στο ίδιο τους το παιχνίδι! Τελικά απέμειναν τα ερείπια μιας αποθήκης για να το στεγάσουν!

  • -
  • -

Ότι έχει απομείνει σήμερα από την De Tomaso Automobili Sp.A. στη Modena είναι ένα εγκαταλελειμμένο υπόστεγο για να θυμίζει τις παλαιές δόξες! Γεννημένος στην Αργεντινή και οδηγός αγώνων ίδρυσε στην Ιταλία το 1959 την ομώνυμη κατασκευαστική εταιρεία, σχεδιάζοντας και κατασκευάζοντας αρχικά αγωνιστικά πλαίσια και πρωτότυπα. Μια «μπίζνα» που συνεχίστηκε μέχρι και μέσα τη δεκαετία του ’70! Μάλιστα να θυμίσουμε ότι το αυτοκίνητο που χρησιμοποίησε η ομάδα της Williams για το 1970 ήταν σχεδίασης και κατασκευής De Tomaso!

Η αρχή

Όμως από το 1960 είχε μεταπηδήσει στη σχεδίαση και παραγωγή αυτοκινήτων παραγωγής με πρώτο δείγμα το Vallelunga του 1963 με κινητήρα της Ford στο κέντρο, αν και δεν μπορούσε να χαρακτηριστεί σαν supercar, γιατί με μόλις 104 ίππους δεν μπορούσε να χτυπήσει τη μεγάλη κατηγορία.

Το Mangusta που ακολούθησε το 1966 ήταν ακόμα ένα βήμα προς τα πάνω με αμερικάνικο V8 κινητήρα 4,7 λίτρων της Ford. Μετά την παραγωγή σχεδόν 400 Mangusta από την Ghia, η οποία και ήταν συμφερόντων του, το 1970 ο De Tomaso κάνει το μεγάλο βήμα και προχωρά στην παραγωγή ενός από τα πιο σημαντικά supercar, της Pantera που ήταν σχεδιασμένη από τον περίφημο Tom Tjaarda! Όλοι στην Ιταλία έβγαλαν μια κραυγή αγωνίας, γιατί το αυτοκίνητο μπορούσε να κοιτά στα μάτια ότι καλύτερο ερχόταν από τις γειτονικές καροσερίες, ακόμα και αν είχαν ένα αλογάκι που χοροπηδούσε σαν σήμα! Ήταν τέτοια η επιτυχία του αυτοκινήτου που μέχρι το 1973 είχαν πουληθεί 6.100 αντίτυπα του Πάνθηρα.

Το τέλος

Όμως εκείνη τη χρονιά η Ford χτυπήθηκε από την πετρελαϊκή κρίση και πρακτικά διέκοψε τη συνεργασία μαζί του, με αποτέλεσμα να χάσει τα σημεία πώλησης που διέθετε στην αγορά των Η.Π.Α. η οποία άλλωστε ήταν και η μεγαλύτερη αγορά για τα αυτοκίνητά του.

Η παραγωγή πάντως συνεχίστηκε μέχρι το 1993, αν και σε μειωμένους αριθμούς, αλλά η όλη αυτή προσπάθεια είχε σαν αποτέλεσμα ένα καρδιακό επεισόδιο που τον ανάγκασε να περιορίσει τις δραστηριότητές του. Το πάλεψε πάντως μέχρι τέλους, αλλά το Bigua που σχεδίαζε δεν κατάφερε να φτάσει ποτέ στη παραγωγή, αφού το 2003 ήρθε το τέλος, με τους κληρονόμους του να κλείνουν την εταιρεία την επόμενη χρονιά.

Όμως η ομώνυμη εταιρεία του Alejandro δεν ήταν η μόνη του εμπλοκή στο χώρο των τεσσάρων τροχών, γιατί το 1976 η Ιταλική κυβέρνηση τον ανάγκασε αναλάβει την Maserati μετά τη δήλωση της Citroen (στην οποία τότε ανήκε) ότι δεν θα συνεχίσει τη παραγωγή των αυτοκινήτων με σήμα την τρίαινα. Αυτός προχώρησε στη παραγωγή της Kyalami πριν τη παρουσίαση της Biturbo to 1981.

Ακόμα ένα όνομα που έπεσε στα χέρια της De Tomaso Group ήταν αυτό της Innocenti. Το 1976 με βάση το Mini παρουσιάζει μάλιστα μια γρήγορη έκδοση ενώ από το 1982 έως το 1987 το αυτοκίνητο εφοδιάζεται με τον τρικύλινδρο υπερσυμπιεζόμενο κινητήρα της Daihatsu!

Σήμερα το μόνο που έχει μείνει είναι ένα ερειπωμένο υπόστεγο με τα καλούπια να θυμίζουν τις ένδοξες μέρες!