Ποιος “ιός” είναι χειρότερος από τον Κορονοϊό;

  • -
  • -
Ποιος “ιός” είναι χειρότερος από τον Κορονοϊό;
  • ΠΡΟΣΦΑΤΑ
  • ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Ο Κορονοϊός εξελίχθηκε σε πανδημία και ο πανικός εξαπλώνεται ραγδαία και μας κυριεύει ως άλλος ένα ιός, πολύ χειρότερος! Όλοι έχουμε επιδοθεί στο κυνήγι χειρουργικής μάσκας, αντισηπτικών και… χαρτιού υγείας – έλεος! Φυσικά και πρέπει να δώσουμε τη δέουσα προσοχή. Εννοείται πως χρειάζεται να ακολουθήσουμε τις οδηγίες των ειδικών. Αλλά με ψυχραιμία. Όχι πανικό, που είναι ο χειρότερος σύμβουλος.

Και επιτέλους, ας πέσουν οι μάσκες. Και οι παρωπίδες. Όταν με το καλό ξεπεράσουμε αυτή την πανδημία, πρέπει να δείξουμε την ίδια αγωνία και αποφασιστικότητα με ένα ιδιαίτερα σημαντικό πρόβλημα: την κλιματική αλλαγή. Η οποία συμβαίνει ήδη, μας αφορά όλους και η αντιμετώπισή της είναι ιδιαίτερα δύσκολη και κοστίζει ακριβά.

Πόσοι από εμάς ασχολούμαστε σοβαρά με το γεγονός πως το 9% των θανάτων παγκοσμίως οφείλονται στην ατμοσφαιρική ρύπανση;

Γι’ αυτό και η στροφή προς την ηλεκτροκίνηση είναι απαραίτητη. Προφανώς δεν είναι φτηνή λύση, ούτε η μόνη. Είναι ωστόσο αναγκαία. Έχει ενδιαφέρον μια ανάλυση που μας διέθεσε η Nissan για το περιβαλλοντικό αποτύπωμα του LEAF.



Από το ντεμπούτο του το 2010 μέχρι σήμερα, πάνω από 460.000 ιδιοκτήτες LEAF έχουν συνεισφέρει στην εξοικονόμηση περίπου 2,1 εκατομμυρίων τόνων CO2. Για να αντιληφθούμε το μέγεθος, χρειάζονται περισσότερα από 81 εκατομμύρια δέντρα για να “απορροφήσουν” την αντίστοιχη ποσότητα CO2, σε ένα χρόνο! Ο εξηλεκτρισμός των αυτοκινήτων συμβάλλει με στοιχεία πια, στην αντιμετώπιση των επιπέδων ρύπανσης της ατμόσφαιρας.

Είναι άλλωστε γνωστός ο ιδιαίτερα φιλόδοξος στόχος που έχει θέσει η κυβέρνηση για το 2030, όταν το 30% των νέων επιβατικών αυτοκινήτων θα πρέπει να είναι ηλεκτρικά ή plug-in υβριδικά. Μα, θα μου πείτε, πως θα γίνει αυτό; Το καλό είναι πως δεν χρειάζεται να ανακαλύψουμε τον τροχό. Όπως μας εξήγησε ο Υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας κ. Κωστής Χατζηδάκης, σε συνέντευξη που έδωσε αποκλειστικά στο GOCAR: “Υπάρχει σχέδιο, αποφασιστικότητα και διάθεση να μάθουμε από τις χώρες οι οποίες τα έχουν καταφέρει στον τομέα της ηλεκτροκίνησης.”

Μα, κάθε καινούριο μοντέλο που παρουσιάζεται είναι ακριβότερο από πριν, ακούω κάποιους από εσάς να προβληματίζεστε. Και είναι αλήθεια. Όπως εξηγεί και ο Μιχάλης Γεωργιάδης στη στήλη του, “το (πολύ) φθηνό αυτοκίνητο θα πρέπει μάλλον να το ξεχάσουμε, για την ώρα τουλάχιστον. Η ηλεκτροκίνηση πάντως ανοίγει μια νέα ευκαιρία. Το ηλεκτρικό αυτοκίνητο με το απλοποιημένο σύστημα κίνησης, αλλά και την κοινή χρήση εξαρτημάτων από πολλούς κατασκευαστές σε δεκάδες μοντέλα, στο μέλλον θα μπορεί να είναι φθηνό.” Και θα είναι. Θα το δείτε. Το μεγαλύτερο κόστος αυτή τη στιγμή σε ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο, είναι οι μπαταρίες. Αλλά αυτό, σύντομα θα μειωθεί.