Ασφάλεια Ή Περιορισμός;

Εσείς τι πιστεύετε για τον περιοριστή ταχύτητας με τον οποίο τα αυτοκίνητα στην Ευρωπαϊκή Ένωση οφείλουν να είναι εξοπλισμένα από το 2022 και μετά;

  • -
  • -
Ασφάλεια Ή Περιορισμός;
  • ΠΡΟΣΦΑΤΑ
  • ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Η ασφάλεια στην οδήγηση έχει αναχθεί σε μείζον ζήτημα τελευταία. Οι περισσότερες τεχνολογίες που εξελίσσονται και εφαρμόζονται στα σύγχρονα αυτοκίνητα αποσκοπούν στο να προσφέρουν ασφαλέστερες μετακινήσεις και έχουν ως συνέπεια τον περιορισμό της “ελευθερίας” του οδηγού, ακόμη και τον παραγκωνισμό του από το τιμόνι! Η αυτόνομη οδήγηση μπορεί να αργεί -λίγο- ακόμη, ωστόσο υπάρχουν ήδη συστήματα που παίρνουν τον έλεγχο από τον οδηγό όταν αυτά κρίνουν ότι χρειάζεται.

Μερικά παραδείγματα είναι το ESP που δεν απενεργοποιείται και το αυτόματο φρενάρισμα, αλλά και τεχνολογίες όπως το έξυπνο κλειδί της Volvo που από το 2020 θα επιτρέπει στον κάτοχο του οχήματος να περιορίζει στην ανώτατη ταχύτητα του αυτοκινήτου, πριν π.χ. το δανείσει στο παιδί του που μόλις απέκτησε δίπλωμα οδήγησης. Μην εκπλήσσεστε… Το ίδιο σύστημα προσφέρει και η Ford εδώ και χρόνια, ακόμη και στο Fiesta.

KATEBΑΣΕ ΔΩΡΕΑΝ ΤΟ ΤΕΥΧΟΣ 64 ΤΟΥ GOCAR MAGAZINE ΓΙΑ ΣΥΣΚΕΥΕΣ iPAD

ΚΑΤΕΒΑΣΕ ΔΩΡΕΑΝ ΤΟ ΤΕΥΧΟΣ 64 ΤΟΥ GOCAR MAGAZINE ΓΙΑ ΣΥΣΚΕΥΕΣ ANDROID

Αυτά που έρχονται όμως δεν είναι ευπρόσδεκτα από τους λάτρεις της οδήγησης. Όλα τα καινούρια αυτοκίνητα που θα πωλούνται από το 2022 στην Ευρωπαϊκή Ένωση οφείλουν να είναι εξοπλισμένα με περιοριστή ταχύτητας. Το σύστημα θα αξιοποιεί τις κάμερες και τα δεδομένα που θα αντλούνται από το GPS προκειμένου να «ανιχνεύουν» το εκάστοτε ανώτατο όριο ταχύτητας και να συμμορφώνουν το αυτοκίνητο σε αυτό. Στην περίπτωση που ο οδηγός παραβιάσει το όριο, το σύστημα θα μειώνει την απόδοση του κινητήρα μέχρι να ευθυγραμμιστεί η ταχύτητα με το ανώτατο όριο. Η επίσημη έγκριση της συμφωνίας βρίσκεται στη δικαιοδοσία της Ευρωπαϊκής Επιτροπής και του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου, ωστόσο είναι σχεδόν βέβαιο πως θα γίνει.

Και εδώ ανοίγει μια μεγάλη συζήτηση. Από τη μια όσοι συμφωνούν πως πρέπει να γίνουν ενέργειες για να μειωθούν τα ατυχήματα στο δρόμο, από την άλλοι οι θιασώτες της οδήγησης που υποστηρίζουν πως περιορίζεται η ελευθερία τους. Αν με ρωτάτε, πριν από 20 χρόνια θα ήμουν δίχως σκέψη με τους δεύτερους. Σήμερα, γονέας δύο παιδιών πια, έχοντας χάσει ένα πολύ αγαπημένο πρόσωπο στην άσφαλτο και με την εμπειρία του 40+άρη, η πλάστιγγα μάλλον γέρνει υπέρ της πρωτοβουλίας της ΕΕ που αποσκοπεί στη διάσωση, μέχρι το 2025, περισσότερων από 25.000 ανθρώπινων ζωών και στη μείωση των περιστατικών τραυματισμού κατά 140.000.

Όχι, δεν μου αρέσει να περιορίζουν την ελευθερία μου. Αλλά στο δρόμο, που ξεκινούν και μέχρι που φτάνουν τα όρια της ελευθερίας κάθε οδηγού; Έχετε αναρωτηθεί; Όχι, δεν σηκώνω κουβέντα στο ερώτημα αν θα μου επιτρέπεται στο μέλλον να οδηγώ ο ίδιος το αυτοκίνητό μου ή θα με μεταφέρει αυτό, αυτόνομα. Θέλω να απολαμβάνω τη χαρά της οδήγησης, αλλά με τον τρόπο που αρμόζει σε κάθε περίπτωση: με ασφάλεια στην πόλη, με λογική ταχύτητα στο ταξίδι και αναζητώντας τα όρια, τα δικά μου και του αυτοκινήτου που οδηγώ, στην πίστα.

Γι’ αυτό οι λάτρεις της οδήγησης θα πρέπει να φροντίσουμε και να διεκδικήσουμε έτσι ώστε η οδηγική απόλαυση να είναι και στο μέλλον προσιτή, ως επιλογή αλλά και με οικονομικά κριτήρια. Διαφωνείτε; Περιμένω παρακάτω με ενδιαφέρον τις απόψεις σας…


ΔΕΙΤΕ ΕΔΩ ΟΛΑ ΤΑ ΑΡΘΡΑ ΑΠΟΨΗΣ "START ENGINE"