Η τέλεια συνταγή μιας τραγωδίας που πουλάει

Ή πώς ένα δυστύχημα μετατρέπεται σε κλικ, ποσοστά τηλεθέασης και προσωπική δημοσιότητα

  • -
  • -

Η συνταγή ήταν η ιδανική για τα Μέσα Μαλάκυνσης Εγκεφάλου (ΜΜΕ). Υπήρχε αίμα, υπήρχε το μεγάλο όνομα, υπήρχε το ισχυρό όπλο, υπήρχε και βίντεο και μάλιστα με έκρηξη! Χρειαζόταν βέβαια και ο ανεγκέφαλος που το έδωσε στη δημοσιότητα – αλήθεια, αυτός δεν πρέπει να τιμωρηθεί; Αναμφίβολα, πρόκειται για ένα τραγικό δυστύχημα, με τέσσερις χαμένες ζωές. Το πως και το γιατί, το αφήνουμε στους ειδικούς. Τους πραγματικούς ειδικούς και όχι σε κάθε ξερόλα αναλυτή που έσπευσε να δώσει την εξήγησή του και να δηλώσει το κατηγορητήριό του! Και σε όσους με ρώτησαν, η άποψή μου είναι μία: φταίει η έλλειψη οδηγικής (και όχι μόνον) παιδείας, αλλά και η έλλειψη ελέγχου εφαρμογής των νόμων (σε κάθε επίπεδο, όχι μόνο στους δρόμους).

Προσωπικά, θα ήθελα να σταθώ στον τρόπο που τα ΜΜΕ αλλά και κάποιοι μαϊντανοί, καπηλεύονται τόσο τραγικές ειδήσεις στο κυνήγι του κλικ, των ποσοστών τηλεθέασης ή της προσωπικής τους δημοτικότητας αντίστοιχα. Ολόκληρη την Κυριακή και την Δευτέρα διάβαζα και άκουγα βαρύγδουπους τίτλους ειδήσεων και δηλώσεις “ειδικών” και αηδίαζα. Λες κι αν ήταν άλλης αξίας το αυτοκίνητο ή άγνωστος ο οδηγός του, θα άλλαζε κάτι. Όπως ακριβώς και πέρσι, με τον Παντελίδη. Για όσους ανάμεσα στα δύο αυτά δυστυχήματα, άφησαν την τελευταία τους πνοή στην άσφαλτο, ούτε κουβέντα από τα ΜΜΕ. Αλήθεια, για το δυστύχημα που έγινε την ίδια Κυριακή στην Αμαλιάδα, με την 38χρονη έγκυο και μητέρα δύο παιδιών που απανθρακώθηκε στη νταλίκα, ποιος ασχολήθηκε; Αλλά είπαμε, εδώ η συνταγή ήταν η ιδανική και τα πλάνα συγκλονιστικά. Από αυτά που πουλάνε. Ξεπουλημένοι.

Στην εποχή της υπερπληροφόρησης, που οποιαδήποτε είδηση έχει τη δυνατότητα να γίνει γνωστή στα πέρατα της γης μέσα σε δευτερόλεπτα, έχουμε απομυθοποιήσει τα πάντα. Τα σοβαρά ξεχνιούνται σε λίγα λεπτά της ώρας, εκτός αν έχουν τη συνταγή να γίνουν… viral, άρα και σημαντικά. Αλλά έτσι είναι. Διψάμε για αίμα και μόλις μας το σερβίρουν, ηδονιζόμαστε. Ορμάμε σαν κανίβαλοι! Τίποτε άλλο λοιπόν, πέρα από θλίψη για το συμβάν, συλλυπητήρια για τις οικογένειες των θυμάτων και αηδία για ότι ακολούθησε στα ΜΜΕ και τα social media.