Η άνοιξη των μικρών SUV

Έχουν τις προδιαγραφές για να κυριαρχήσουν...

  • -
  • -

Το οικογενειακό αυτοκίνητο με την έννοια της «κούρσας» που έλεγαν και οι γονείς μας χάνει έδαφος με γοργούς ρυθμούς, με τα SUV να αναλαμβάνουν ηγετικό ρόλο σε αυτή την κατηγορία. Είναι ψηλά, με επιβλητική παρουσία, έχουν χώρους και κάνουν σχεδόν τα πάντα καλά. Ξεκίνησαν ως ιδέα από τη μικρομεσαία κατηγορία και αφού εδραιώθηκαν στην αγορά και στη συνείδηση του αγοραστικού κοινού, τώρα επεκτείνονται.

Η άνθιση αυτής της κατηγορίας… υποχρέωσε τις αυτοκινητοβιομηχανίες να επενδύσουν περισσότερα, δημιουργώντας και μια νέα υποκατηγορία τους. Τα B-SUV όπως τα ονομάζουν. Μικρότερα σε μέγεθος, με μήκος λίγο πάνω από τα τέσσερα μέτρα, πατάνε πάνω σε ελαφρώς τροποποιημένες πλατφόρμες των supermini που διαθέτουν στη γκάμα τους και φιλοδοξούν να δώσουν μαζί με την αυτονόητη ευελιξία και αρκετό από το στιλ που αναζητά ένας αγοραστής.

Οι παρουσιάσεις διαδέχονται η μία την άλλη και εμείς ακολουθώντας τις εξελίξεις από κοντά βρεθήκαμε εκεί για να θέσουμε το δάκτυλο επί τον τύπον των ήλων. Ο ένας Γιάννης (Λημναίος) ταξίδεψε στη Σικελία για να δει… τον Νονό (του) και παράλληλα να οδηγήσει το νέο «μικρό» Skoda Karoq (Καρόκ προφέρεται μας είπαν). Ο άλλος Γιάννης (η αφεντιά μου) οδήγησε στην Βαρκελώνη το τολμηρό σε σχεδίαση Hyundai Kona, με τον χορό να έχει ανοίξει λίγο πριν, στο προηγούμενο τεύχος, ο τρίτος Γιάννης της παρέας (Τσιγκρής), με το Kia Stonic. Για να έχετε μια πλήρη εικόνα, σε αυτά προσθέστε και το SEAT Arona, το οποίο όμως δεν είχαμε ακόμα τη δυνατότητα να το οδηγήσουμε.

Παρόμοια φιλοσοφία, με το τσέχικο SUV όμως να είναι λίγο πιο μεγάλο από τα κορεατικά και το ισπανικό μοντέλο. Το καθένα βάζει τη δική του σφραγίδα στην κατηγορία που δίχως άλλο έχει τα φόντα να κυριαρχήσει στην αγορά και ειδικά στη δική μας. Αδιαπραγμάτευτο πλεονέκτημα η τιμή που ξεκινά κάτω από τα 15.000 ευρώ για τα μικρότερα από αυτά, οι χαμηλού κυβισμού κινητήρες ακόμα και ενός λίτρου, φορολογικό ατού στην ελληνική πραγματικότητα, η πρακτικότητα σε επίπεδο χώρων και καθημερινότητας και σίγουρα η διαφορετικότητα στην οποία και εστιάζουν. Ο δρόμος τους μοιάζει να είναι στρωμένος με ροδοπέταλα.

ΓΙΑΝΝΗΣ ΚΑΛΟΓΕΡΟΠΟΥΛΟΣ