ΟΔΗΓΟΥΜΕ τα νέα Skoda Karoq 1.0 TSI, 1.5 TSI & 1.6 TDI

Έχει το νέο κόμπακτ SUV τα φόντα να αντικαταστήσει επάξια το Yeti και να πρωταγωνιστήσει στην κατηγορία του Qashqai;

  • - views
  • - comments
TOP STORIES
  • ΠΡΟΣΦΑΤΑ
  • ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Η νέα εποχή της Skoda στα SUV ξεκίνησε με μια μεγάλη επιτυχία. Το Kodiaq κέρδισε ειδικούς και κοινό δημιουργώντας ευχάριστους μπελάδες στο εργοστάσιο που δεν προλαβαίνει τη μεγάλη ζήτηση. Τώρα οι Τσέχοι μπαίνουν σε μια ακόμη πιο δημοφιλή υποκατηγορία, αυτή των κόμπακτ SUV. Το Karoq έρχεται να εκμεταλλευτεί τη δυναμική που έχτισε το Kodiaq αλλά και την επιτυχημένη σταδιοδρομία του Yeti, το οποίο ουσιαστικά αντικαθιστά. Στόχος φυσικά το Nissan Qashqai, αλλά και όλα τα μοντέλα του ανταγωνισμού που έχουν βάλει στο μάτι την επιτυχία του ιαπωνικού μοντέλου. Η Skoda έχει βέβαια το δικό της, simply clever τρόπο για να πετυχαίνει τους στόχους της. Θα τα καταφέρει και σε αυτή την τόσο απαιτητική και πολυπληθή κατηγορία;


 

Να ‘μαστε λοιπόν στο μεγαλύτερο νησί της Μεσογείου, την πανέμορφη και με έντονο ελληνικό άρωμα Σικελία, για να πάρουμε μια πρώτη απάντηση στο παραπάνω ερώτημα. Το Karoq έρχεται από το Kvasiny της Τσεχίας, όπου και κατασκευάζεται δίπλα στα Kodiaq και Superb. Η ονομασία του ωστόσο προέρχεται από μια τοπική διάλεκτο της φυλής Alutiiq στην Αλάσκα και αποτελεί το συνδυασμό των λέξεων KAA’RAQ, που θα πει αυτοκίνητο και RUQ, που σημαίνει βέλος. Εννοείται πως δεν είναι τυχαίο που το όνομα ξεκινά από ‘Κ’ και καταλήγει σε ‘Q’, όπως και του Kodiaq! Άλλωστε, κι αισθητικά οι επιρροές από το μεγαλύτερο SUV είναι φανερές, αν και τελικά το Karoq έχει το δικό του στυλ και χαρακτήρα σε εμφάνιση, κερδίζοντας τη ματιά αλλά και το θαυμασμό σου χωρίς να προκαλεί.

ΔΕΙΤΕ ΕΔΩ ΤΙΣ ΤΙΜΕΣ ΚΑΙ ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΤΟΥ ΝΕΟΥ SKODA KAROQ

Με μήκος 4.382 mm, πλάτος 1.841 mm και ύψος 1.603 mm, το Karoq έχει αντίστοιχες διαστάσεις με το Seat Ateca κι έρχεται να τοποθετηθεί κάτω από το Kodiaq στη γκάμα της Skoda. Με μεταξόνιο που φτάνει τα 2.638 mm και 2.630 mm για τη δικίνητη και την τετρακίνητη έκδοση αντίστοιχα, οι χώροι προμηνύονται παραπάνω από ικανοποιητικοί. Οι Τσέχοι έχουν άλλωστε τον τρόπο τους στην εκμετάλλευση της καμπίνας και το νέο τους κόμπακτ SUV δεν θα μπορούσε να αποτελεί εξαίρεση. Έτσι, τέσσερις ενήλικες (ή και πέντε χωρίς πολλές παραχωρήσεις) θα βολευτούν με περίσσεια άνεση, απολαμβάνοντας αρκετό διαθέσιμο αέρα τόσο για τα γόνατα όσο και για το κεφάλι.



Πέρα από ευρυχωρία όμως, ένα Skoda πρέπει να προσφέρει και κορυφαίο επίπεδο πρακτικότητας. Στην περίπτωση του Karoq φροντίζουν γι’ αυτό τα τρία ανεξάρτητα πίσω καθίσματα με σύστημα VarioFlex (χρέωση 350€ συν ΦΠΑ) που σύρονται, αναδιπλώνονται πλήρως ή αφαιρούνται μεμονομένα - οι κάτοχοι Yeti ξέρουν ακριβώς για τι μιλάμε. Αυτό σημαίνει πως ο χώρος για τα γόνατα και τις αποσκευές αυξομειώνεται κατά το δοκούν, με τη χωρητικότητα του πορτμπαγκάζ να μεταβάλλεται μεταξύ 479 και 588 λίτρων, ενώ με την αφαίρεση των πίσω καθισμάτων εκτινάσσεται στα 1.810 λίτρα. Στις εκδόσεις χωρίς τα καθίσματα VarioFlex ο χώρος αποσκευών είναι σταθερά μεγάλος στα 521 λίτρα (1.630 με ριγμένες πλάτες).

Ανάμεσα στα πολλά στοιχεία που χαρίζουν αξιέπαινη πρακτικότητα είναι το μεγάλο άνοιγμα και το σχεδόν τετράγωνο, απόλυτα εκμεταλλεύσιμο σχήμα του χώρου αποσκευών, το πορτμπαγκάζ που ανοίγει αυτόματα με το πέρασμα του ποδιού κάτω από τον πίσω προφυλακτήρα, η αναδιπλούμενη πλάτη συνοδηγού που επιτρέπει τη μεταφορά μακριών αντικειμένων, οι βολικές και μεταβλητές θήκες για μικροαντικείμενα, τα θερμαινόμενα πίσω καθίσματα, το ντουλαπάκι ψηλά στο ταμπλό, το δοχείο απορριμμάτων, οι ειδικές βάσεις για tablet στις πίσω θέσεις, η ομπρέλα κάτω από το κάθισμα του συνοδηγού, ο ηλεκτρικά αναδιπλούμενος κοτσαδόρος, η πτυσσόμενη εταζέρα και ο αφαιρούμενος φακός LED στο πορτμπαγκάζ.

 

Στις εμπρός θέσεις τώρα, οδηγός και συνοδηγός κάθονται σε άνετα καθίσματα με σωστή στήριξη έχοντας εμπρός τους ένα εργονομικό ταμπλό με κυρίαρχο στοιχείο το infotainment. Ο οδηγός μπορεί να επιλέξει ανάμεσα σε τέσσερα συστήματα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας, με κορυφαίο το Colombus με οθόνη αφής 9,2’’, πλοήγηση, έλεγχο με φωνητικές εντολές ή με νεύματα (Gesture Control) για συγκεκριμένες λειτουργίες, αυτόματη κλήση ανάγκης (Emergency Call), εσωτερική μνήμη χωρητικότητας 64 GB, WiFi, ασύρματη φόρτιση smartphone, πλατφόρμα SmartLink+ συμβατή με Apple CarPlay, Android Auto, MirrorLink και SmartGate καθώς και δυνατότητα αναπαραγωγής DVD και CD. Φυσικά διαθέσιμες είναι και οι online υπηρεσίες Skoda Connect.

Από τα μέσα του 2018, διαθέσιμος θα είναι και ο ψηφιακός πίνακας οργάνων Active Info Display που αναβαθμίζει τόσο την εμπειρία όσο και το επίπεδο της ενημέρωσης του οδηγού.

 

2 TSI και 3 TDI

Η γκάμα των κινητήρων του τσέχικου SUV περιλαμβάνει σε βενζίνη τον μικρό τούρμπο 1.0 λίτρου με 3 κυλίνδρους και απόδοση 115 ίππων, αλλά και τον μεγαλύτερο 1.5 TSI με 150 ίππους και σύστημα απενεργοποίησης κυλίνδρων ACT. Σε diesel συναντάμε τον 1.6 TDI των 115 ίππων και τον 2λιτρο σε εκδοχές των 150 και 190 ίππων. Στα κιβώτια ταχυτήτων οι επιλογές είναι μεταξύ χειροκίνητου 6 σχέσεων ή αυτόματου διπλού συμπλέκτη DSG 7 σχέσεων, ενώ το σύστημα τετρακίνησης Haldex με ηλεκτρονικά ελεγχόμενο πολύδισκο συμπλέκτη συνδυάζεται αποκλειστικά με τους δίλιτρους diesel.

Οι τετρακίνητες εκδόσεις διαφέρουν και σε πίσω ανάρτηση με διάταξη πολλαπλών συνδέσμων αντί του ημιάκαμπτου άξονα των προσθιοκίνητων Karoq. Εμπρός συναντάμε γόνατα MacPherson σε κάθε περίπτωση. Διαθέσιμο είναι και το σύστημα δυναμικού ελέγχου του πλαισίου (Dynamic Chassis Control)με 4 προγράμματα που προσαρμόζουν την υποβοήθηση του τιμονιού και τη λειτουργία του κιβωτίου DSG και άλλων υποσυστημάτων ανάλογα με το επιθυμητό στυλ οδήγησης: Normal, Sport, Eco και προσαρμοζόμενο Individual, ενώ στις τετρακίνητες εκδόσεις προστίθενται ακόμη τα Off-road και Snow modes.

 

Στην πράξη, το Karoq εκπλήσσει με τον τρόπο που διαχειρίζεται ευθείες, στροφές και ανωμαλίες. Η προσεγμένη ηχομόνωση κρατά τους θορύβους εκτός καμπίνας και εξασφαλίζει πολύ ήσυχες και άνετες διαδρομές, σε συνδυασμό με την καλορυθμισμένη ανάρτηση που από τη μία ισοπεδώνει λακκούβες στην άσφαλτο και το χώμα προσφέροντας απίστευτη ποιότητα κύλισης, και από την άλλη δεν επιτρέπει στο αμάξωμα να γέρνει αισθητά συμβάλλοντας στο άριστο κράτημα που προσφέρει το τσέχικο SUV. Μόνο στην έκδοση 1.6 TDI διαπιστώσαμε ελαφρώς πιο σφικτή ρύθμιση στις ανωμαλίες, συγκριτικά με τις 1.5 TSI και 1.0 TSI που οδηγήσαμε.

Από τους τρεις κινητήρες, η πιο συμφέρουσα επιλογή είναι ο 1.000άρης βενζίνης. Δεν είναι τόσο οι 115 ίπποι όσο η ροπή των 200 Nm που του χαρίζει αρκετό νεύρο για να κινεί με προθυμία το 1.350+ κιλών SUV. Σύμφωνα με τη Skoda, τα 100 km/h από στάση έρχονται σε μόλις 10,6 sec και η τελική ταχύτητα φτάνει τα 187 km/h. Και με μέση κατανάλωση 5,2 lt/100 km, είναι δελεαστικότερη επιλογή από το 1.6 TDI που αναμένεται γύρω στα 2.000 ευρώ ακριβότερο. Ο diesel έχει την ίδια ισχύ (115 PS) και περισσότερη ροπή (250 Nm), προσφέροντας στα χαρτιά παραπλήσιες επιδόσεις και ελαφρώς χαμηλότερη κατανάλωση: 0-100 km/h σε 10,7 sec, τελική ταχύτητα 188 km/h και μέση κατανάλωση 4,5 lt/100 km. Η λειτουργία του ωστόσο είναι αισθητά πιο τραχιά στην επιτάχυνση σε σχέση με το γλυκό «δούλεμα» του 1.0 TSI, αν και δεν ενοχλεί ιδιαίτερα χάρη στην ηχομόνωση της καμπίνας.

Αισθητά ταχύτερο και πιο πολιτισμένο σε λειτουργία είναι το Karoq 1.5 TSI. Ειδικά με το 7άρι DSG, είναι ο τέλειος συνδυασμός αν δεν σου είναι απαραίτητη η τετρακίνηση. Η δύναμη είναι πανταχού παρούσα, όπως και η οικονομία. Σημειώστε: 0-100 km/h σε 8,6 sec, τελική ταχύτητα 203 km/h και μέση κατανάλωση 5,4 lt/100 km για την αυτόματη έκδοση.

 

Hi-tech Karoq

Φυσικά οι Τσέχοι δεν θα μπορούσαν να μην προικίσουν το νέο τους SUV με πληθώρα συστημάτων υποβοήθησης του οδηγού, όπως:

  • Αποφυγή μετωπικής σύγκρουσης (Front Assist) με αυτόματο φρενάρισμα, που περιλαμβάνει την λειτουργία επιβράδυνσης σε ταχύτητες πόλης (City Emergency Brake) με Προγνωστική Προστασία πεζών (Predictive Pedestrian Protection).
  • Αυτόματη Στάθμευση (Park Assist).
  • Ανίχνευση τυφλών σημείων (Blind Spot Detect) και Ανίχνευση Πίσω Κίνησης (Rear Traffic Alert) που προειδοποιούν για κινδύνους πίσω από το αυτοκίνητο.
  • Υποβοήθηση διατήρησης της λωρίδας κυκλοφορίας (Lane Assist).
  • Σύστημα Αναγνώρισης Κόπωσης Οδηγού (Driver Alert).
  • Σύστημα Αναγνώρισης Σημάτων Κυκλοφορίας (Traffic Sign Recognition) με λειτουργία που βασίζεται σε κάμερα και αναγνωρίζει τα τρέχοντα όρια ταχύτητας και τους περιορισμούς προσπέρασης.
  • Υποβοήθηση Κυκλοφοριακής Συμφόρησης (Traffic Jam Assist).

συμπέρασμα

Τελικά, με το Karoq η Skoda έχει στη γκάμα της έναν ακόμη πρωταγωνιστή, αυτή τη φορά στην καρδιά της κατηγορίας των SUV. Με μεγάλη ευρυχωρία και κορυφαία πρακτικότητα, πλούσιο εξοπλισμό και τεχνολογία, δυνατά και οικονομικά μοτέρ, άριστη συμπεριφορά και άνεση στο δρόμο, τι άλλο να ζητήσεις από ένα σύγχρονο SUV; Μια καλή τιμή φυσικά! Με το 1.0 TSI να ξεκινά κάτω από 20.000 € και το 1.6 TDI κάτω από 22.000 €, αμφότερα με πληρέστατο επίπεδο εξοπλισμού, το Karoq θα αποτελέσει πονοκέφαλο για τον ανταγωνισμό στα κόμπακτ SUV. Οι παραγγελίες στη χώρα μας ξεκινούν από τις αρχές Νοέμβρη, με την πρώτη επίσημη παρουσίαση να είναι προγραμματισμένη στην έκθεση ΑΥΤΟΚΙΝΗΣΗ 2017.

  • SKODA KAROQ driving trailer
    CATEGORYSKODA KAROQ driving trailer
  • Skoda Karoq digital instrument panel
    CATEGORYSkoda Karoq digital instrument panel
POLL

Τι θα έκανες μέσα σε ένα αυτόνομο αυτοκίνητο αφού δεν χρειάζεται να οδηγείς;

  • Θα άραζα και θα απολάμβανα το τοπίο
  • Θα μίλαγα στο τηλέφωνο
  • Θα έτρωγα
  • Θα διάβαζα
  • Θα έβλεπα ταινία
  • Θα έριχνα έναν ύπνο
  • Θα έστελνα μόνα τους τα παιδιά σχολείο
magazine47

GOCAR Magazine #47

ΤΟ ΜΟΝΑΔΙΚΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ ΓΙΑ IPADΚΑΤΕΒΑΣΕ ΤΟ ΔΩΡΕΑΝ