Τι καύσιμο να προτιμήσεις σε νέο αυτοκίνητο; Μακάρι να 'ξερα

Μπορούμε άραγε να κρίνουμε με αντικειμενικό τρόπο ποια τεχνολογία είναι προτιμότερη σήμερα, και αυτό να ισχύει για όλους μας;

  • -
  • -
Τι καύσιμο να προτιμήσεις σε νέο αυτοκίνητο; Μακάρι να ξερα

Η ερώτηση που ακούγαμε συχνότερα, σχετικά με το ποιο μοντέλο να προτιμήσει κάποιος μεταξύ 2-3 επιλογών, πλέον έχει δώσει τη θέση της σε μια πιο γενική, για το τι τεχνολογία να επιλέξει. «Να πάρω ηλεκτρικό ή είναι νωρίς ακόμα;». «Να πάρω υβριδικό ή δεν καίνε όσο λίγο λένε;». «Να πάρω diesel ή θα τα απαγορεύσουν και θα μηδενιστεί η αξία του;». «Να πάρω ένα φτηνό βενζινοκίνητο ή θα πάει 3€/λίτρο;». Τέτοιες απορίες ταλανίζουν πολλούς υποψήφιους αγοραστές καινούργιων αυτοκινήτων σήμερα.

Όπως ίσως φαντάζεστε, ξεκάθαρη και μονοσήμαντη απάντηση δυστυχώς δεν υπάρχει. Μακάρι να μπορούσαμε να κρίνουμε με αντικειμενικό και σίγουρο τρόπο τι είναι καλύτερο να αγοραστεί σήμερα, και αυτό να ισχύει για όλους μας. Αν ήταν εφικτό αυτό, μάλλον οι άλλες διαθέσιμες επιλογές θα είχαν ήδη καταργηθεί από την αγορά. Όμως υπάρχουν, αφού όλες προσφέρουν ένα συνδυασμό χαρακτηριστικών, κόστους αγοράς και κόστους χρήσης που για κάποιον είναι ιδανικός. Όχι για όλους.

Προσωπικά, η λύση που σκέφτομαι ότι θα καλύπτει τις ανάγκες των περισσότερων σήμερα είναι κάποιο υβριδικό. Είτε μιλάμε για ένα προσιτό μοντέλο πόλης με σύστημα mild hybrid, είτε για ένα ακριβό plug-in hybrid SUV, σε κάθε επίπεδο τιμής υπάρχουν λύσεις που συνδυάζουν θερμικό και ηλεκτρικό κινητήρα και προσφέρουν τα θετικά των δύο κόσμων. Κουβαλούν όμως και αρνητικά, όπως την πολυπλοκότητα, το βάρος κ.ά.

Από την άλλη, τα οφέλη της χρήσης ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου είναι αδιαμφισβήτητα. Kαι ίσως… ανεπανάληπτα. Από την επιδότηση των 8.000 € του νέου «Κινούμαι Ηλεκτρικά» (το οποίο βέβαια έχει αργήσει αρκετά...) και τις φορολογικές ελαφρύνσεις, μέχρι τα μηδενικά τέλη κυκλοφορίας και την ελεύθερη στάθμευση στους Δήμους, όλα αυτά είναι προνόμια τα οποία δίνονται για την προώθηση της ηλεκτροκίνησης. Δεν ξέρουμε για πόσο θα ισχύουν, αλλά σίγουρα δεν θα υπάρχουν για πάντα. Μήπως όσοι μπορούν, δεν πρέπει να χάσουν την ευκαιρία να τα εκμεταλλευτούν σήμερα; Βέβαια, ο σκεπτικισμός που προκύπτει από το ότι ένα σημερινό ηλεκτρικό ίσως μοιάζει παμπάλαιο σε 10 χρόνια, έχει βάση.

Όποιος γράφει πολλά χιλιόμετρα, έχει κάθε λόγο να γλυκοκοιτά τα diesel. Το χαμηλό κόστος κίνησης και η ευκολία ανεφοδιασμού – σε σχέση με ένα ηλεκτρικό – τα κάνει ακαταμάχητα. Κι αν έρθει κάποια μέρα που θα απαγορευτεί η χρήση τους στα αστικά κέντρα, πιστεύω αφενός ότι αυτή η μέρα θα αργήσει πάρα πολύ, και αφετέρου ότι θα υπάρχει πάντα ενδιαφέρον για αυτά στην επαρχία. Οπότε, όχι, δεν θεωρώ ότι θα μηδενιστεί η αξία τους μέσα στα επόμενα 15 χρόνια.

Toyota Yaris Cross Hybrid

Ούτε θεωρώ ότι η βενζίνη «πέθανε». Οι σύγχρονοι κινητήρες είναι εξαιρετικά οικονομικοί, οπότε για πολλούς δεν έχουν νόημα τα παραπάνω έξοδα για ένα diesel. Και βέβαια, δεν πρέπει να ξεχνάμε τα μοντέλα εναλλακτικών καυσίμων, LPG και CNG. Προσφέρουν οικονομία που συναγωνίζεται ή ξεπερνά εκείνη του diesel, αρκεί να προσπεράσεις μειονεκτήματα όπως είναι η επίδραση στην πρακτικότητα (συνήθως στο μέγεθος του πορτ μπαγκάζ), η μικρή γκάμα μοντέλων, το μικρό δίκτυο ανεφοδιασμού (CNG) κ.λπ.

Δείτε ακόμη Πόση οικονομία κάνεις στην πράξη με ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο;

Τι λέτε όμως εσείς για όλα αυτά; Πλέον ξέρουμε, αφού αναρτήσαμε στην αρχική σελίδα του GOCAR μια σχετική ψηφοφορία: Αν αγοράζατε σήμερα καινούργιο αυτοκίνητο, τι τεχνολογίας θα ήταν αυτό;

Η δημοφιλέστερη επιλογή μεταξύ των επισκεπτών ήταν τα υβριδικά. Έχοντας ως ξεχωριστές επιλογές τα full hybrid (αυτοφορτιζόμενα) και τα plug-in hybrid (επαναφορτιζόμενα), τα πρώτα επιλέχτηκαν από το 29,8% του κοινού, με τα PHEV στο 11,2%. Το πιστό κοινό των diesel τα έφερε στη 2η θέση, με ποσοστό 24,7%, ενώ η βενζίνη ακολουθεί με 17,2%. Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα καταλαμβάνουν ένα σεβαστό μερίδιο, 10,5%, ενώ στο τέλος βρίσκουμε τα CNG/LPG, με 6,6%.

Όλα τα παραπάνω, δεν αποδεικνύουν τίποτα περισσότερο από αυτό που γνωρίζαμε εξαρχής: Υπάρχει ο κατάλληλος αγοραστής για κάθε τεχνολογία. Αυτό που έχουμε να κάνουμε εμείς είναι να ορίσουμε σωστά τις ανάγκες και τις απαιτήσεις μας, έτσι ώστε να επιλέξουμε την ιδανική λύση για εμάς. Κι όχι τη λύση που επέλεξε ο διπλανός ή που απλώς είναι στη μόδα. Με αυτό τον τρόπο, αποκλείεται να το μετανιώσουμε.