Τιμές - Εκδόσεις

ΈκδοσηΤιμήΤιμή σε προσφοράΙσχύς
(PS)
Επιτάχυνση
0-100km/h
(sec)
Μέση κατανάλωση
(lt/100km)
Εκπομπές CO2
(gr/km)
Βάρος
(kg)
1.6 T Linear39.500 € 1809,57,81791.695
2.0 TiD Linear46.750 € 1609,95,31391.725
2.0 TTiD Aero57.000 € 1909,96,71761.915
2.0T Linear45.250 € 2207,98,21891.725
2.0T XWD Linear47.950 € 2208,08,82031.835
2.0T XWD Aero55.500 € 2208,08,82031.835
2.0T XWD Aero Auto55.500 € 2208,89,92281.835
2.8T V6 XWD Aero65.500 € 3006,910,62441.945
Τιμή από 39.500 €
ΕΠΙΛΕΓΟΥΜΕ ΕΚΔΟΣΗ
GOCAR2.0T XWD
Euro NCAP

Ταυτότητα

Δώδεκα συναπτά έτη καριέρας για το 9-5, δεν είναι και λίγα. Το μεγάλο sedan που αποτελεί και την ναυαρχίδα της Σουηδικής φίρμας κατάφερε να μείνει στην παραγωγή από το 1997, όταν και παρουσιάστηκε. Τα σημάδια του χρόνου όμως ήταν εμφανή εδώ και χρόνια, με τον ανταγωνισμό να έχει προσπεράσει και να βρίσκεται σε άλλο επίπεδο. Η περιπέτεια βιωσιμότητας της Saab που τελικά έληξε με αίσιο τρόπο, πήγε πίσω ακόμα και τα έτοιμα από το 2009, σχέδια αντικατάστασης του 9-5. Η νέα εποχή των Σουηδών, ωρίμασε και την σκέψη υλοποίησης του σχεδίου και η νεότερη ναυρχίδα της Saab είναι έτοιμη να φέρει την άνοιξη.

 

Σχεδίαση-Χώροι

Η σύγχρονη πινελιά στον σχεδιασμό του νέου 9-5, δεν διαγράφει το παρελθόν και η ταυτότητα είναι άμεσα αναγνωρίσιμη. Ξεχωρίζεις αμέσως ότι πρόκειται για Saab και γενικά δεν σε αφήνει αδιάφορο. Η ουσία είναι ότι πέρα από την αριστοκρατική φιλοσοφία, η σχεδιαστική αντίληψη του 9-5 έχει κερδίσει σε δυναμισμό κάτι που οφείλει στο έξυπνο τέχνασμα με τις μαύρες μπροστινές κολόνες, στο καμπυλόγραμμο κορμί του και στις λεπτομέρειες που υιοθετεί από το πρωτότυπο Aero X, εμπρός και πίσω. Στο σαλόνι η ποιότητα και ο διάκοσμος έχουν σαφώς εκσυγχρονιστεί και σχεδιαστικά η Saab παντρεύει το κλασικό με το νέο. Στοιχεία όπως ο κεντρικός διακόπτης εκκίνησης πίσω από τον επιλογέα, οι αεραγωγοί, το μπαρόμετρο του τούρμπο και ο πράσινος φωτισμός στον πίνακα οργάνων, αποτελούν τα σημεία σύνδεση με το παρελθόν, ενώ συνολικά η ατμόσφαιρα ισορροπεί ανάμεσα σε όρους σπορτίφ και πολυτελές. Οι ανέσεις περισσεύουν και το μεταξόνιο των 2.837 mm δεν αφήνει το δικαίωμα σε κανέναν επιβάτη για διαμαρτυρίες. Χωροταξικά υπερκαλύπτει τις ανάγκες, ενώ ένας μεγάλος χώρος αποσκευών(515 λίτρων) είναι έτοιμος να δεχθεί τις αποσκευές .

 

Τεχνολογία

Φυσικά η Saab στήριζε και εξακολουθεί να στηρίζει την τεχνολογία τούρμπο και το καλό νέο είναι ότι υιοθετεί την λογική του downsizing στην βάση της γκάμας. Με τον 1.6Τ των 180 ίππων, τον 2.0Τ των 220 και τον 2.8Τ των 300 ίππων, η δυναμική του 9-5 εκφράζεται τόσο με επιδόσεις όσο και με συμπεριφορά που μπορεί να τις υποστηρίξει.  Η γκάμα περιλαμβάνει επίσης και δυο 2λιτρους πετρελαιοκινητήρες με διαφορετικές διαμορφώσεις στην ιπποδύναμη(2.0 TiD:160 ίπποι, 2.0 TTiD:190 ίπποι), καθώς και την ευαίσθητη σε περιβαλλοντικά ζητήματα 2.0Τ BioPower, που χρησιμοποιεί μίγμα βιοαιθανόλης και βενζίνης. Είτε στάνταρ, είτε προαιρετικά μια μεγάλη λίστα τεχνολογικών εφοδίων συνοδεύει το 9-5. Μέρος αυτών και σημαντικότερα ξεχωρίζουν η τετρακίνηση XWD με ηλεκτρονικό διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης(eLSD), το σπορ set up πλαισίου και η ρυθμιζόμενη ανάρτηση Saab DriveSense, το προσαρμοζόμενο Cruise Control, το Head Up Display, ο τριζωνικός κλιματισμός που ελέγχεται και από τους πίσω επιβάτες, Traffic Sign Recognition που προειδοποιεί τον οδηγό για όρια ταχύτητας και σήματα, καθώς και τους έξυπνους προβολείς Bi-Xenon Smart Beam που ακολουθούν την στροφή και ρυθμίζουν την έντασή τους ανάλογα με την ταχύτητα.

 

Στο δρόμο

Οι δεσμοί με το παρελθόν, είναι απλά παρελθόν και το 9-5 πατάει, στρίβει και συμπεριφέρεται με σύγχρονο τρόπο και εφάμιλλο του ανταγωνισμού. Θυμίζει σε συμπεριφορά το Insignia με ελαφρώς πιο ραφιναρισμένες ρυθμίσεις κάτι που αναζητά η κατηγορία. Η ουσία είναι ότι έχουν γίνει άλματα δυναμικής συμπεριφοράς, άνεσης και ποιοτικής κύλισης και μέσα από τα τρία προεπιλεγμένα προγράμματα(Comfort, Sport, Intelligent) της ρυθμιζόμενης ανάρτησης Saab DriveSense το 9-5 προσαρμόζεται στις ανάγκες που θέλει ο οδηγός του.

 

Συμπέρασμα

Με τον 1.6Τ, που φοριέται και στο Insignia, η καριέρα του 9-5 δείχνει ελπιδοφόρα. Όσο δύσκολος και αν είναι ο ανταγωνισμός, ο μικρός κινητήρας με την πληθωρική απόδοση και τις ζωηρές επιδόσεις(0-100 km/h σε 9,5’’ και τελική ταχύτητα 220 km/h), θα αποδειχθεί αγοραστικό δέλεαρ. Το θετικό είναι ότι η Saab επιστρέφει στην μεγάλη κατηγορία με ένα σύγχρονο, στιλάτο και τεχνολογικά άρτιο εκπρόσωπο που δεν έχει να ζηλέψει τίποτα από τους ανταγωνιστές της.

Φωτό - Video 1 Φωτογραφίες 1 Video

Χρηματοδότηση