- LOTUS
- EUROPA (2006)
Τιμές - Εκδόσεις

Ταυτότητα
Με εμφάνιση που προκαλεί, ποιότητα στην οδήγηση και πρακτικότητα που δεν έχει κανένα άλλο Lotus, η Europa κάνει την διαφορά.
Το πρώτο μοντέλο της Εuropa παρουσιάστηκε τον Δεκέμβριο του 1966, με την ονομασία S1 ή Type 46. Το υπάρχον coupe είναι ένα διθέσιο αυτοκίνητο τουρισμού όπως το τοποθετεί στη γκάμα της η βρετανική εταιρεία. Συνδυάζει τις υψηλές επιδόσεις, με την οδηγική απόλαυση και την πολυτέλεια με το σπορτίφ χαρακτηρά. Κατασκευάζεται αποκλειστικά στο εργοστάσιο της Lotus στην Αγγλία.
Σχεδίαση-Χώροι
Η Europa βρίσκεται στην ευρωπαϊκή αγορά εδώ και 3 σχεδόν χρόνια με τον κωδικό Type 121. Ο σχεδιασμός της είναι εντελώς διαφορετικός από αυτόν της Elise και Exige, αν και φαίνονται σχεδόν όμοια αυτοκίνητα, αφού έχουν παρόμοιες διαστάσεις.
Ανήκει στην κατηγορία GT (Grand Tourer), όπου κατατάσσονται σπορ αυτοκίνητα τουρισμού και το όνομά της προτρέπει σε ταξίδια ανά την Ευρώπη. Έχει σχεδιαστεί με βασικό γνώμονα, την άνεση και την πρακτικότητα που χρειάζονται οι επιβάτες για μεγάλες διαδρομές, χωρίς φυσικά να λείπουν οι επιδόσεις. Ο όγκος της σε καμία περίπτωση δεν προβάλεται, αφού οι διαστάσεις της βρίσκονται στο όριο των μικρών αυτοκινήτων, (μήκος 3,9 μέτρα, πλάτος 1,7 μ. και ύψος 1,12μ.).
Αυτό που κλέβει την παράσταση είναι το χαμηλό ύψος του αμαξώματος από το έδαφος και ο αεροδυναμικός σχεδιασμός με τα φουσκωμένα φτερά. Το πίσω τμήμα είναι το πιο εντυπωσιακό, με τα μεγάλα φώτα, τους αεραγωγούς ακριβώς από κάτω και την διπλή απόληξη της εξάτμισης στο κέντρο. Το εσωτερικό της, δεν έχει καμία σχέση με αυτό της Elise, όντας πιο πολυτελές και πλούσιο. Η δερμάτινη επένδυση, τα bucket καθίσματα και τα μεγάλα όργανα, προσδίδουν κομψότητα και ανεβάζουν το επίπεδο άνεσης. Για την εύκολη πρόσβαση των επιβατών, τα πλευρικά τμήματα είναι αρκετά χαμηλωμένα, ενώ αυξημένο είναι και το ύψος της οροφής στην καμπίνα. Ο χώρος αποσκευών δεν θεωρείται ικανοποιητικός (154 λίτρα), ωστόσο για ένα μοντέλο Lotus θεωρείται αρκετά μεγάλος.
Τεχνολογία
Ο δίλιτρος turbo κινητήρας βρίσκεται στο κέντρο του αμαξώματος και αποδίδει 200 ίππους στις 5.400 rpm και μέγιστη ροπή 272 Nm στις 5.000 rpm. Η Europa μπορεί να φθάσει τη μέγιστη ταχύτητα των 230 km/h, ενώ από στάση επιταχύνεται στα πρώτα 100 km/h σε περίπου 5,8 sec. Το βάρος της δεν ξεπερνά τον ένα τόνο (995 κιλά), ακολουθώντας τη φιλοσοφία της βρετανικής μάρκας που θέλει τα μοντέλα της όσο το δυνατόν ελαφρύτερα προς όφελος των επιδόσεων και της συμπεριφοράς τους στο δρόμο. Για να καταφέρουν να επιτύχουν μειωμένο βάρος, οι τεχνικοί της Lotus, χρησιμοποίησαν προηγμένα υλικά, όπως αλουμίνιο για το σασί και διάφορα συνθετικά για τα υπόλοιπα τμήματα του αμαξώματος. Ιδιαίτερη φροντίδα δόθηκε στη σχεδίαση του μπροστινού τμήματος, ώστε να απορροφά μεγάλο μέρος της ενέργειας σε περίπτωση πρόσκρουσης.
Στο δρόμο
Η Europa είναι ένα από τα πιο απολαυστικά αυτοκίνητα στο δρόμο, ειδικά σε διαδρομές με στροφιλίκια, όπου δείχνει και τον χαρακτήρα της. Το χαμηλό κέντρο βάρους, σε συνδυασμό με το ελαφρύ αμάξωμα , τον κινητήρα και το άψογο τιμόνι, προσφέρουν στον οδηγό ένα τέλειο πακέτο. Επιταχύνεται αστραπιαία και στρίβει με απόλυτη ακρίβεια, χωρίς νευρικές αντιδράσεις. Το 6τάχυτο κιβώτιο έχει σωστή κλιμάκωση και πολύ καλή αίσθηση, δίνοντας τη δυνατότητα για πιο άμεσες αλλαγές, ειδικά σε συνθήκες γρήγορης οδήγησης.
Συμπέρασμα
Η Europa είναι ένα από τα πιο καλαίσθητα και ολοκληρωμένα αυτοκίνητα Lotus, έχοντας πολυτελή και κομψό χαρακτήρα. Δεν είναι τόσο «άγρια» όσο φαίνεται στο δρόμο και μπορεί άνετα ένας μέσος οδηγός να την απολαύσει.
Χρηματοδότηση
• Προκαταβολή: — ,Δόσεις: —, Επιτόκιο: —