- HYUNDAI
- MATRIX (2008)
Τιμές - Εκδόσεις
(PS)Επιτάχυνση
0-100km/h
(sec)Μέση κατανάλωση
(lt/100km)Εκπομπές CO2
(gr/km)Βάρος
(kg)

Ταυτότητα
Οι πολυμορφικές δυνατότητες και η χαμηλή τιμή κτήσης, κρατούν, παρά τα χρόνια του, το Hyundai Matrix στην αγορά
Πέρα από ένα διακριτικό φρεσκάρισμα στο εμπρός μέρος, το Matrix διατηρεί από 2002 την εικόνα του προσιτού πολυμορφικού της Hyundai. Στηριζόμενο στους χώρους που προσφέρει, μπορεί να ικανοποιήσει τις μεταφορικές ανάγκες μιας σύγχρονης οικογένειας, με συμπαγείς διαστάσεις, ταιριαστές στις απαιτήσεις μετακίνησης μιας μεγαλούπολης.
Σχεδίαση-Χώροι
Δια χειρός Pininfarina η σχεδίαση του Matrix μπορεί να μην είναι η πιο εμπνευσμένη του ιταλικού οίκου, αποδεικνύεται όμως αποδεκτή και πρακτική. Με αρμονικές γραμμές και ισορροπημένη σχεδίαση, ξεχωρίζει για τις μεγάλες γυάλινες επιφάνειες, υπεύθυνες για την φωτεινότητα στο εσωτερικό. Με μήκος 4.025 mm και μεγάλο μεταξόνιο 2.600 mm, βασισμένο πάνω στο πάτωμα του Elantra, καταφέρνει ακόμα και με τα σημερινά δεδομένα, να προσφέρει άπλετους εσωτερικούς χώρους.
Στο εσωτερικό οι πίσω επιβάτες κάθονται ψηλότερα έχοντας καλύτερη θέα προς τα εμπρός, ενώ ο οδηγός έχει τον πίνακα οργάνων κεντρικά τοποθετημένο. Η εργονομία είναι στα κλασσικά πλαίσια των μοντέλων της Hyundai πλησιάζοντας τα ιαπωνικά πρότυπα. Η εκμετάλλευση των χώρων και η πληθώρα θέσεων για μικροαντικείμενα είναι το κύριο χαρακτηριστικό στο σαλόνι του Matrix. Τα εμπρός καθίσματα είναι σκληρά και υστερούν σε πλευρική στήριξη. Το πίσω κάθισμα είναι διαιρούμενο, συρόμενο και αναδιπλούμενο δίνοντας αρκετές δυνατότητες συνδυασμών ανάμεσα στο χώρο αποσκευών και επιβατών. Η μετατόπιση του πίσω καθίσματος διαμορφώνει στην ουσία τον χώρο αποσκευών, οποίος κυμαίνεται από 345 έως 570 lt, ενώ με την αναδίπλωση τους φθάνει τα 1284 lt.
Τεχνολογία
Ο τετρακύλινδρος βενζινοκινητήρας των 1.6 lt που εξοπλίζει το Matrix, αποδίδει 103 PS στις 5.800 rpm και 141 Nm ροπής στις 4.500 rpm. Συνεργάζεται είτε με ένα χειροκίνητο κιβώτιο 5 σχέσεων, είτε με ένα κλασσικό αυτόματο κιβώτιο 4 σχέσεων. Η ανάρτηση στους εμπρός τροχούς περιλαμβάνει γόνατα McPherson με αντιστρεπτική ράβδο. Πίσω υπάρχει μια διάταξη με δύο συνδέσμους. Το σύστημα πέδησης του Matrix περιλαμβάνει αεριζόμενους δίσκους εμπρός και ταμπούρα πίσω. Το ηλεκτρονικό σύστημα ευστάθειας ESP εξοπλίζει μόνον την πλούσια έκδοση.
Στο δρόμο
Με άνετη ανάρτηση και φιλικές αντιδράσεις παρουσιάζεται το Matrix στο δρόμο. Η υποστροφική κατά βάση οδική συμπεριφορά του, δύσκολα θα προβληματίσει. Η ελκτική πρόσφυση που προσφέρουν οι εμπρός τροχοί είναι καλή. Σε πιο γρήγορους ρυθμούς οι κλίσεις του ψηλού αμαξώματος γίνονται πιο αισθητές. Το σύστημα διεύθυνσης έχει σωστή αίσθηση σε όλες τις ταχύτητες. Ο επιλογέας του χειροκίνητου κιβωτίου είναι μέτριος σε αίσθηση και ακρίβεια αλλαγών. Το ταξίδι αποδεικνύεται άνετο και ευθύβολο με το Matrix και μόνον ο θόρυβος του κινητήρα στις υψηλές στροφές θα προβληματίσει τους επιβάτες. Τα φρένα είναι αποτελεσματικά, με καλή συνεργασία του ABS και καλή αίσθηση του πεντάλ.
Συμπέρασμα
Αν και χρόνια στην αγορά, το Matrix παραμένει ανταγωνιστικό χάρη στους προσφερόμενους χώρους και την χαμηλή τιμή του. Οι συμπαγείς διαστάσεις του το κάνουν ευέλικτο στην πόλη, ενώ η δυνατότητα διαμόρφωσης του εσωτερικού συνηγορούν στην πρακτικότητα. Με σωστό στήσιμο στο δρόμο προτιμά τις ήπιες μετακινήσεις, με τον κινητήρα των 1.6 lt να προσφέρει ικανοποιητικές επιδόσεις.
Χρηματοδότηση
• Προκαταβολή: 0%, Δόσεις: έως 100, Επιτόκιο: 7,6% έως 9,1%
• Έκπτωση: 2200€
Δοκιμές

Δοκιμή Hyundai Inster: Το ηλεκτρικό όπως πρέπει να είναι
Εάν οι κατασκευαστές είχαν συστήσει την ηλεκτροκίνηση στο κοινό με μοντέλα όπως το νέο Inster της Hyundai, τότε η ιστορία ίσως να είχε γραφτεί διαφορετικά. Κάλλιο αργά παρά ποτέ βέβαια…

Δοκιμή Hyundai i30 1.5T 48V Hybrid 7DCT 140 PS N-Line: Ζήτημα ουσίας
Αν το ζητούμενο είναι ένα πραγματικά καλό οικογενειακό αυτοκίνητο, με… παλιά, καλή -αλλά επικαιροποιημένη- συνταγή, ικανό κινητήρα, σπορ χαρακτηριστικά και mild hybrid τεχνολογία, το Hyundai i30 είναι η απάντηση.

Δοκιμή Hyundai i20 1.0T 7DCT N Line 100PS – Υποκατάστατο!
Το i20 N έχει περάσει στο χρονοντούλαπο της ιστορίας, αλλά η Hyundai με την έκδοση N Line προσπαθεί να μας «χρυσώσει» το χάπι.

Δοκιμή Hyundai Tucson 1.6T 215ps HEV 6AT 4WD: To SUV όπως πρέπει να είναι
Με το ανανεωμένο Tucson, η Hyundai αποδεικνύει στην πράξη πως πρέπει να είναι ένα σύγχρονο C-SUV για να καλύπτει απόλυτα τα «θέλω» του αγοραστικού κοινού.

Δοκιμή Hyundai Bayon 1.0 T-GDI 48V Hybrid 7DCT 100 PS: Above & Beyond
Ξεπερνώντας τα όρια των αυτοκινήτων πόλης αλλά χωρίς να φτάνει στο κατώφλι με τα δήθεν αστικά, ογκώδη SUV, το Hyundai Bayon κερδίζει έξυπνα το ενδιαφέρον του συνειδητοποιημένου αγοραστή. Στην facelift έκδοση, ακόμη περισσότερο!

Δοκιμή Hyundai Ioniq 5 N: Παιχνιδομηχανή
Αρκετά με τις χωρίς νόημα υπερ-επιδόσεις των EV. Η Hyundai δημιούργησε το κορυφαίο ηλεκτρικό αυτοκίνητο για πραγματική οδήγηση.

Δοκιμή Hyundai Kona 1.6Τ 198 PS N-Line: Ένεση ισχύος
Στη 2η γενιά του δημοφιλούς B-SUV της Hyundai, αυτή είναι η ισχυρότερη έκδοση και ταυτόχρονα η πιο οδηγοκεντρική, με σχεδόν 200 ίππους και χειροκίνητο κιβώτιο!
