Seat Ibiza 1.2 TSI

Το ελαφρύ facelift, φέρνει νέο ενδιαφέρον για το Ibiza

  • -
  • -
Ισχύς105 PS
Ροπή175 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h9,8 sec
Κατανάλωση μ.κ.5,1 lt/100km
Εκπομπές CO2119 gr/km
Euro NCAP
με μια ματιά

Φρέσκο το ανανεωμένο Ibiza, πείθει ακόμη περισσότερο με την παρουσία του

γλυκά
  • Μοντέρνα εμφάνιση
  • Επιδόσεις
  • Οδική Συμπεριφορά
  • Τιμή
ξινά
  • Αίσθηση υλικών στο εσωτερικό
απόψεις
Δεν θα σταθώ τόσο στην αίσθηση φρεσκάδας που ακτινοβολεί το ήδη προχώ σχεδιαστικά Ibiza, ούτε στο ελκυστικό στο μάτι εσωτερικό στιλ. Το σπορτίφ άρωμα επικρατεί συνολικά χωρίς να φλυαρεί και να τσαλακώνει την αισθητική του, όμως κάτω από το περιτύλιγμα ανακαλύπτεις τον θησαυρό! Ο μικρός TSI με τους 105 ίππους, το πρόθυμο και επικοινωνιακό στήσιμο, πακέτο με τα φιλότιμα φρένα, συνθέτουν έναν εύγεστο συνδυασμό για να απολαμβάνεις με τις ώρες οδήγηση σε ανηφορικό και κατηφορικό στροφιλίκι. Απλά σημαδεύεις και απολαμβάνεις ταχύτητα! Αν από την άλλη δεν είσαι τύπος της «υπερβολής», το Ibiza θα σε αγκαλιάσει με την φιλικότητα, την οικονομία και την γενναιόδωρη φιλοσοφία του. Ε, και αν τίποτα από αυτά δεν σε πείθει, ρίξε μια ματιά και στην τιμή…


Γιάννης Τσιγκρής

Μικρή ανανέωση για το Seat Ibiza που φορά στο ίδιο καλούπι μικρές αισθητικές αλλαγές και πορεύεται στη σκληρή μάχη του ανταγωνισμού, με τον νεανικό του χαρακτήρα. Η εικόνα παραμένει ίδια, με το ελαφρύ facelift να ενισχύει τη σπορ πλευρά και την δυναμική εμφάνιση του Ibiza τελευταίας φουρνιάς. Η έκδοση 1.2 TSI μαζεύει το ενδιαφέρον, αφού το υποτονικό 3κύλινδρο diesel μοτέρ 1,2 λίτρων του ομίλου VAG, δε μπορεί να ανταγωνιστεί την αρχοντιά του κεφάτου TSI των 105 ίππων!

 

Αλλαγές χωρίς εξάρσεις

Αναμφίβολα το πρόσφατο facelift του Ibiza δεν έχει επιφέρει ραγδαίες αλλαγές στην τολμηρή εμφάνιση του. Το εμπρός μέρος κουβαλά το μεγαλύτερο μέρος των καινούργιων στοιχείων. Το νέο χαρακτηριστικό είναι η ανανεωμένη εμπρόσθια τραπεζοειδής μάσκα με το σήμα της Seat. Οι καινούργιες αναλογίες της κυψελοειδούς μάσκας και οι νέου σχεδιασμού εισαγωγές αέρα, συμπληρώνουν μαζί με τα νέα εμπρός φωτιστικά σώματα και τους νέους προβολείς ομίχλης, τον φρέσκο αέρα στην εμφάνιση του Ibiza.  

Στο εσωτερικό ακολουθείται ο δρόμος των μοντέρνων και απλών γραμμών, με την σπορτιφ διάθεση να είναι πάντα παρούσα. Η σχεδίαση εκπέμπει την αύρα της εξωτερικής εμφάνισης, διαθέτοντας λιτές γραμμές που δεν κουράζουν το μάτι και υπηρετούν την εργονομία και την πρακτικότητα. Δεν πονοκεφαλιάζεις από περίεργους διακόπτες και εργονομικές ιδιοτροπίες (πλην τη χαμηλή τοποθέτηση του διακόπτη των αλάρμ και τα χειριστήρια του ηχοσυστήματος), αφού όλα ακολουθούν τη γερμανική λογική του ομίλου. Η συναρμογή των πλαστικών είναι καλή, αλλά η απτή ποιότητα και η προσοχή στη λεπτομέρεια, απέχουν από την κορυφή της κατηγορίας, κρύβοντας τον ενθουσιασμό και αφήνοντας χώρο για κριτική. Καλή είναι η εκμετάλλευση των χώρων, με πλούσιο παλμαρέ θηκών για μικροαντικείμενα και έναν ευμεγέθη χώρο αποσκευών με 292 διαθέσιμα λίτρα.

 

1.2 TSI ο μεγαλοπρεπής!

Γερά θεμέλια στον χαρακτήρα του Ibiza βάζει ο κινητήρας 1.2 TSI. Με απόδοση 105 ίππων και 175 Nm ροπής, σίγουρα αποτελεί το δυνατό σημείο της συγκεκριμένης έκδοσης. Το 5αρι χειροκίνητο κιβώτιο (προαιρετικά υπάρχει και DSG 7 σχέσεων) κολακεύεται από την ροπή και το κρεσέντο γραμμικής λειτουργίας του κινητήρα. Ο δισταγμός στην απόκριση στις πολύ χαμηλές rpm, επισκιάζεται από τα θετικά χαρακτηριστικά λειτουργίας του και το λογικό βάρος του Ibiza. Ένα 6άρι κιβώτιο θα ήταν καλοδεχούμενο, αλλά η έλλειψη του δεν μπορεί να μπει στα μειονεκτήματα, αφού και οι 5 σχέσεις αρκούν για να δαμάσεις τον καλόβολο TSI στην καθημερινότητα. Οι επιδόσεις είναι αναμφίβολα το δυνατό στοιχείο του συνδυασμού, με τα εργοστασιακό νούμερο των 0-100 km/h των 9.8’’ και την τελική ταχύτητα των 190 km/h, να έχουν άμεση σχέση με την πραγματική αίσθηση. Η μέση κατανάλωση σε μικτό κύκλο, με ανέμελη οδήγηση ανέρχεται περί τα 7.5-8.0 lt/100km, νούμερο που ικανοποιεί, αν συνυπολογίσεις τις επιδόσεις του αυτοκινήτου. Με προσοχή και οικονομική ματιά στο δρόμο, ο δείκτης καυσίμου σε ανταμείβει ανάλογα.

Με σπορτίφ διάθεση αντιμετωπίζει την ζωή στο δρόμο το ανανεωμένο Ibiza. Στιβαρό και δεμένο δεν υπεκφεύγει αν του ζητήσεις να ανεβάσεις ρυθμό. Η ανάρτηση είναι όσο σφιχτή πρέπει, χωρίς να απαιτεί μεγάλους συμβιβασμούς σε άνεση (με τροχούς 15 ιντσών), ελέγχοντας αποτελεσματικά τις κλίσεις του αμαξώματος. Το σύστημα διεύθυνσης διαθέτει σωστή αίσθηση και πληροφόρηση, χωρίς να χάνει την ευχρηστία του στην καθημερινή μετακίνηση σε αστικό περιβάλλον. Το «προικισμένο» μοτέρ τονίζει τα θετικά στοιχεία του Ibiza, δημιουργώντας μια ευχάριστη σχέση στον τρόπο που κινείται, ενώ το στάνταρ ESP αναλαμβάνει να σβήσει τις υπερβολές του οδηγού. Τα φρένα ακολουθούν, χωρίς να εντυπωσιάζουν σε αίσθηση,

συμπέρασμα

Με απλό αλλά αποτελεσματικό τρόπο το Ibiza μαζεύει πόντους από τους επιμέρους τομείς δημιουργώντας ένα εξαιρετικά ολοκληρωμένο σύνολο. Φρέσκο χάρη στην εμφάνιση του και ζωντανό χάρη στον αξιόλογο 1.2 TSI κινητήρα των 105 ίππων, τραβάει όλα τα θετικά στοιχεία από τα γερμανικά γονίδια που διαθέτει. Με καλές επιδόσεις, σωστή κατανάλωση και ενδιαφέρον προφίλ εν κινήσει, κοιτάει στα μάτια κάθε πρωτοκλασάτο παίκτη του ανταγωνισμού. Αν λοιπόν η ευχάριστη διάθεση του Ibiza σας φτιάχνει, η τιμή του απλώς θα σας ενθουσιάσει…! 

VIDEOS

Νέο Seat Ibiza

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...