Abarth Punto Evo Esseesse 180PS

Ένα Abarth με έξτρα "περιποίηση"

  • - views
  • - comments
Ισχύς180 PS
Ροπή270 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h7,4 sec
Μέση κατανάλωση6,1 lt/100km
Εκπομπές CO2142 gr/km
TOP STORIES
  • ΠΡΟΣΦΑΤΑ
  • ΔΗΜΟΦΙΛΗ
με μια ματιά

«Πατάει» στο Punto Evo και στην έκδοση Esseesse οι συνολικές βελτιώσεις φέρνουν τον σκορπιό πολύ κοντά στο απόλυτο της ερμηνείας σπορ, χωρίς να σνομπάρει την καθημερινότητα.

Πακέτο esseesse

Το πλήρες κιτ Esseesse Abarth Koni κοστολογείται στα € 3.735, ενώ για όσους θέλουν μόνο αναβάθμιση ανάρτησης υπάρχει το κιτ ABARTH KONI που έχει € 1.037. Οι τιμές είναι χωρίς τοποθέτηση κάτι για το οποίο πρέπει να απευθυνθεί ο ενδιαφερόμενος στο επίσημο δίκτυο. Το πλήρες κιτ περιλαμβάνει:

· Αναβάθμιση κινητήρα που φτάνει πλέον μέγιστη ισχύ τους 180 ίππους
· Διάτρητα, αεριζόμενα εμπρός δισκόφρενα και δαγκάνες φρένων «πλωτού» τύπου Brembo (διάμετρος 305 mm x 28 mm)
· Διάτρητα πίσω δισκόφρενα Brembo (διάμετρος 264 mm x 11 mm)
· Τακάκια με υλικό υψηλών επιδόσεων (HP 1000)
· Εμπρός – πίσω αμορτισέρ KONI με βαλβίδα FSD (Frequency  Selective Dumping)
· Ειδικά σχεδιασμένα ελατήρια σε κόκκινο χρώμα
· Ζάντες αλουμινίου Abarth esseesse (σε χρώμα λευκό ή τιτανίου) - 7” x 18” ET39 και ελαστικά Michelin 215/40 ZR18

· Φίλτρο αέρα Powered by BMC
· Σωλήνας εξάτμισης τροποποιημένης γεωμετρίας για διασφάλιση καλύτερων επιδόσεων
· Λεπτομέρειες esseesse

 

Πρέπει ωστόσο να σημειωθεί και πάλι πως όσο αφορά τις εκπομπές ρύπων και μετά από την τοποθέτηση του κιτ παραμένουν αντίστοιχα σε 142 gr/km, ενώ η εργοστασιακή κατανάλωση καυσίμου παραμένει σε χαμηλά επίπεδα (μεικτός/κύκλος εκτός πόλης/αστικός: 6,1– 5,0–8,0 lt/100 km), την ώρα που η μέγιστη ταχύτητα φτάνει τα 216 km/h και η επιτάχυνση για τα πρώτα 100 km/h γίνεται σε μόλις 7,4 δευτερόλεπτα.

γλυκά
  • Μυώδες, αγωνιστικό στιλ
  • Σπορ αισθητική μέσα και έξω
  • Οδική συμπεριφορά
  • Απόδοση
  • Εκρηκτικότητα
  • Επιδόσεις
  • Φρένα
  • Εξοπλισμός
ξυνά
  • Κατανάλωση
  • Σκληρή ανάρτηση
  • Αίσθηση τιμονιού και κιβωτίου
απόψεις

Οι Ιταλοί πάντα είχαν τον τρόπο τους στο στυλ αλλά και τον σπορ χαρακτήρα των μοντέλων τους. Το Punto έχει την απαραίτητη δόση και από τα δύο: η εμφάνισή του εκπέμπει δυναμισμό χωρίς να γίνεται κραυγαλέα, ενώ το πακέτο essesse προσθέτει ουσία. Μου άρεσε πολύ η οδήγηση του Abarth Punto. Σε βάζει στην πρίζα να ανεβάσεις ρυθμό και αφού σε παρασύρει σε ανταμείβει με απολαυστική αίσθηση. Το τσίμπημα του σκορπιού είναι καταλυτικό και η δόση του δηλητηρίου αυτή που πρέπει για να παραδοθείς στις οδηγικές αρετές του.

Γιάννης Λημναίος

Το Punto Evo αποτελεί την βάση. Από εκεί και πέρα το φαρμακερό κεντρί της Abarth υπενθυμίζει ότι το ιταλικό supermini δεν είναι απλά ένα γρήγορο της κατηγορίας που θα καρπωθεί την επιτυχία του μόνο από τα αυτοκόλλητα και την προσθήκη του ιστορικού σκορπιού, αλλά ένα μέταλλο με διαολεμένη ψυχή, ανεξάρτητο από το δίκτυο πωλήσεων της Fiat. Όλα αυτά μπορεί να τα αποκομίζεις από την έκδοση με τους 165 υπετροφοδοτούμενους ίππους, όμως το σκηνικό γίνεται ακόμα πιο φλογερό όταν μάθεις ότι κάτω από το καπό… χλιμιντρίζουν άλλα 15 άλογα με την προσθήκη του πακέτου Esseesse. Και βέβαια δεν είναι μόνο οι ίπποι άλλα μια σειρά από αλλαγές που απογειώνουν τις δυνατότητες του αυτοκινήτου στον κόσμο των "μικρών GTI". 


Συνταγή
Abarth σε εκτέλεση esseesse

Ο θυρεός της Abarth με σήμα τον σκορπιό επικρατεί τόσο εμπρός και πίσω, όσο και στο πλάϊ, πίσω από την χειρολαβή της πόρτας, ενώ και μέσα εκτός από τον αφαλό του τιμονιού διακρίνεται στις πλάτες των μπάκετ της Sabelt. Η κεντρική σχεδιαστική ιδέα παραμένει Punto Evo και από εκεί και πέρα οι στιλιστικές λεπτομέρειες της Abarth εστιάζονται στα αυτοκόλλητα που τρέχουν πάνω από τα μαρσπιέ και στους τροχούς των 18’’ της Speedline που αφήνουν σε κοινή θέα τους διάτρητους δίσκους και τις κόκκινες δαγκάνες της Brembo. Τροχοί και φρένα αποκαλύπτουν την ταυτότητα Esseesse, ασχέτως αν απουσιάζουν τα εν λόγω διακριτικά στην εξωτερική όψη.
Μόλις ανοίξεις το καπό επιβεβαιώνεται ότι το κιτ βελτίωσης της Abarth έχει αναβαθμίσει το... μικρό θηρίο, σε κοφτερό πριόνι! Από 165 στους 180 ίππους μόλις 250 rpm ψηλότερα και με επιπλέον όφελος 20 Nm ροπής (σύνολο 270 Nm), 750 rpm παραπάνω από τις 2.250 rpm. Μια αναβάθμιση που προκύπτει από την καλύτερη αναπνοή και εκπνοή του Multiair κινητήρα, κάτι που οφείλει στο φίλτρο αέρα της BMC, στο διαφορετικό σύστημα εξαγωγής και τις ανάλογες περιποιήσεις για να αποδώσουν οι βελτιώσεις. Το επίπεδο των αλλαγών συνεχίζεται στην ανάρτηση όπου τα αμορτισέρ της Koni με βαλβίδα ελέγχου συχνότητας της απόσβεσης καθώς και τα νέα ελατήρια υπόσχονται παραπάνω από το προφανές που είναι το χαμήλωμα των 20 mm. Και φυσικά ότι "πηγαίνει" και "στρίβει" οφείλει να φρενάρει ανάλογα αν θέλει να λέγεται σπορ, οπότε το κιτ περιλαμβάνει διάτρητους δίσκους γύρω γύρω και αγωνιστικά τακάκια.
Φυσικά το εσωτερικό περιβάλλον υποστηρίζει τον όρο σπορ, με τα μπάκετ της Sabelt να βγάζουν μάτι πριν αντιληφθείς την πλευρική στήριξη που προσφέρουν και τις σπορ πινελιές να τονίζουν τον Abarth χαρακτήρα χωρίς να συμβιβάζουν την πρακτικότητα ενός Punto. Οι τέσσερις ενήλικες θα βρουν βολική την καμπίνα, ο πέμπτος θα έχει λόγους να γκρινιάξει κυρίως για τον χώρο στα πόδια, κάτι που θα επιβεβαιώσουν και οι διπλανοί του αν έχουν θητεύσει στις ίδιες θέσεις ενός απλού Punto με τα λιγότερο ογκώδη εμπρός καθίσματα. Πάντως, συνολικά το supermini της Abarth παραμένει φίλος της παρέας και της καθημερινότητας με τον χώρο αποσκευών να προσφέρει 275 λίτρα αποθηκευτικού χώρου (που φτάνουν έως τα 1.030 με ανάκλιση καθισμάτων), ενώ και ο εξοπλισμός συνολικά αποζημιώνει τον ψαγμένο που θα επενδύσει στο όνομα Abarth.    

 

Κεντρί φαρμάκι…

Με βελτιώσεις ουσίας και με τα κιλά ανα ίππο να πέφτουν από το 7,64 στο 7 ξερό, το Abarth Esseesse αποκτά μια racing αίσθηση που προκύπτει από τον τρόπο που εκφράζεται το μοτέρ, αλλά και τον τρόπο που διαβάζει η ανάρτηση τον δρόμο. Η ελαφριά αίσθηση του τιμονιού και η αντίστοιχη εικόνα από το κιβώτιο παραμένουν μικρές αδυναμίες που όμως δεν χαλούν το οδηγικό πάρτι, ενώ ο τρόπος έκφρασης της απόδοσης στον βελτιωμένο Multiair, έρχεται με δυναμική ώθηση μόλις η βελόνα του στροφομέτρου καβαλήσει τις 2.000 rpm και ξέφρενα 500 στροφές ψηλότερα. Τα πρώτα 100 km/h έρχονται από στάση σε 7,4’’ και το Abarth συνεχίζει να καλπάζει ακάθεκτο αλλάζοντας σχέσεις στο σωστά κλιμακωμένο 6άρι κιβώτιο μέχρι την ένδειξη 200 στο κοντέρ αν επιμείνεις στο γκάζι και φυσικά το επιτρέπει η ευθεία και οι συνθήκες. Μέχρι τα 216 km/h, νούμερο που εκπροσωπεί την πραγματική τελική ταχύτητα (και αρκετά παραπάνω στο κοντέρ) το Esseesse δεν διακόπτει την φιλότιμη διάθεση επιτάχυνσης, όμως σκοπός των ανθρώπων της Abarth δεν είναι να εντυπωσιάσουν με τα κατορθώματα στις ευθείες αλλά εκεί που ο δρόμος στριφογυρίζει τις πλαγιές των βουνών. Το racing στήσιμο μπορεί να απαιτεί συμβιβασμούς σε κακοστρωμένους τάπητες, με την ανάρτηση να κοπανάει στις διάσπαρτες λακκούβες που προκύπτουν κάτω από τα χαμηλοπρόφιλα λάστιχα, όμως όσο απουσιάζουν τα τερτίπια των ελληνικών επαρχιακών δρόμων το Esseesse διαπρέπει. Το στάνταρ ESP μπορεί να μην απενεργοποιείται όμως σπάνια θα χαλάσει το κέφι και αφήνει μια υποψία γλιστρήματος της ουράς που βοηθάει στην γρήγορη τοποθέτηση πριν την στροφή. Μόνο ο οδηγός αγώνων με εμπειρία στις γενναίες τοποθετήσεις θα δυσαρεστηθεί από την υπερπροστατευτικότητα των ηλεκτρονικών, όμως θα έχει σίγουρα να πει καλά λόγια για το στήσιμο της ανάρτησης που διαβάζει και πληροφορεί για τις λεπτομέρειες στο πάτημα των τροχών και την λειτουργία του ηλεκτρονικού διαφορικού TTC (Torque Transfer Control) που σε συνεργασία με το ESP προσομοιώνει εξαιρετικά την λειτουργία μπλοκέ διαφορικού. Τα φρένα δείχνουν γαϊδουρινή αντοχή στην συνεχή χρήση, ενώ πείθουν για την αίσθηση και την επιβραδυντική ικανότητά τους και τον πιο απαιτητικό. Φυσικά, η κατανάλωση σε συνθήκες που αναζητάς τους 180 ίππους δεν μπορεί να επιβεβαιώσει τις τιμές που ανακοινώνει ο κατασκευαστής και συνηθίζει να καταγράφει στο trip computer πάνω από 12 lt/100 km, όμως σε συνθήκες «ημιανάπαυσης» με το manettino στην ρύθμιση Normal, όπου η απόκριση στο γκάζι είναι νωχελική και το turbo της Garrett δεν σηκώνει μέγιστη πίεση και φυσικά με προσεκτικό βύθισμα στο δεξί πόδι, όχι μόνο θα πέσει κάτω από τα 10 λίτρα άλλα θα φλερτάρει συχνά πυκνά με την ένδειξη 9 lt/100 km. Από εκεί και κάτω (μέχρι το πολύ ένα λίτρο) είναι θέμα ασκήσεων πειθαρχίας και αμυντικής τακτικής που δύσκολα μπορείς να κρατήσεις για ώρα. Βλέπεις ο βελτιωμένος Multiair ψοφάει για ρόπιασμα και κάποια στιγμή υποκύπτεις…      

συμπέρασμα
Ξεχωρίζει σαν την μύγα στο γάλα και προσφέρει τον τόνο της διαφορετικότητας ανάμεσα σε γρήγορες επιλογές του χώρου, όμως με το πακέτο esseesse αποκτάς έξτρα λόγους για να καμαρώνεις σαν ιδιοκτήτης. Εκρηκτικότητα που αποτυπώνεται με ήχο και λαίμαργη διάθεση να καταπίνει ευθείες και στροφές, επίσης λαίμαργη διάθεση για το ακριβό ποτό που σερβίρεται στα βενζινάδικα και μια εμφάνιση που σε κάνει να ονειρεύεσαι ότι κυκλοφορείς με «αγωνιστικό» καθημερινά χωρίς να τσαλακώνεις ταυτόχρονα το image σου.
  • Abarth Punto Evo
    CATEGORYAbarth Punto Evo
POLL

Ποιο μοντέλο πιστεύετε ότι θα αναδειχθεί Ευρωπαϊκό Αυτοκίνητο του 2018;

  • Alfa Romeo Stelvio
  • Audi A8
  • BMW 5 Series
  • Citroen C3 Aircross
  • Kia Stinger
  • Seat Ibiza
  • Volvo XC40
magazine48

GOCAR Magazine #48

ΤΟ ΜΟΝΑΔΙΚΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ ΓΙΑ IPAD ΚΑΙ ΣΥΣΚΕΥΕΣ ANDROID