ΔΟΚΙΜΗ: SEAT Ibiza 1.5 TSI EVO FR

Στην κορυφαία του μέχρι αυτή τη στιγμή έκδοση, το Ibiza με τα διακριτικά FR και τον νέο τούρμπο κινητήρα 1.5 TSI δίνει μια άλλη διάσταση στο supermini της SEAT

  • - views
  • - comments
Ισχύς150 PS
Ροπή250 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h7,7 sec
Μέση κατανάλωση4,8 lt/100km
Εκπομπές CO2111 gr/km
Euro NCAP
TOP STORIES
  • ΠΡΟΣΦΑΤΑ
  • ΔΗΜΟΦΙΛΗ
με μια ματιά

Το νέο Ibiza έφερε πολλές αλλαγές, τόσο αισθητικά, όσο και στα μηχανικά μέρη. Σε αυτή την εκδοχή του γνωρίζουμε τον πιο ισχυρό του κινητήρα με απόδοση 150 ίππων από τον 4κύλινδρο 1.500άρη τούρμπο κινητήρα, με το κερασάκι στην τούρτα να είναι τα διακριτικά FR που ενισχύουν τη σπορ υπόσταση του μοντέλου σε εμφάνιση, αλλά και στο δρόμο.


Το Ibiza είναι το μοντέλο που έχει συνδέσει άμεσα το όνομά του με τη SEAT και αυτό που παράλληλα την καθιέρωσε στη συνείδηση του αγοραστικού κοινού. Μεγάλο κεφάλαιο για τους Ισπανούς, που έχουν επενδύσει πολλά πάνω στο μικρό τους μοντέλο. Στην πιο πρόσφατη γενιά του, την πέμπτη στη σειρά, το Ibiza έρχεται να ενισχύσει την βαριά παρακαταθήκη που έχει, με πωλήσεις που ξεπερνούν τα πέντε εκατομμύρια μονάδες, συνεχίζοντας την πορεία του προκατόχου του, έχοντας όμως υψηλότερες ακόμα βλέψεις.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ τη ΔΟΚΙΜΗ του SEAT Ibiza 1.0 TSI 115 PS

Στη νέα γενιά του Ibiza πολλά άλλαξαν και δεν αναφερόμαστε μόνο στα προφανή. Ξεκινώντας όμως από εκεί, το νέο ισπανικό supermini πατάει σε μια νέα πλατφόρμα ή για την ακρίβεια μια εξέλιξη της γνωστής μας MQB που έχει τα επιπλέον διακριτικά A0. Αυτή συνέβαλε στη βελτίωση των χώρων, ενώ παράλληλα βελτίωσε και τα οδικά χαρακτηριστικά του αυτοκινήτου. Σχεδιαστικά η SEAT ακολουθεί τα βήματα του προκατόχου του, υιοθετώντας όμως στοιχεία από τη νέα σχεδιαστική φιλοσοφία όπως αυτή αποτυπώνεται στα υπόλοιπα μοντέλα της εταιρείας.

Τετραγωνισμένη αισθητική, με περισσότερες ακμές και τα χαρακτηριστικά φώτα με την τριγωνική σχεδίαση που στην ανώτερη εξοπλιστικά έκδοση διαθέτουν και λειτουργία ημέρας, τα οποία μαζί με τη νέα τραπεζοειδή μάσκα αποτελούν τη νέα ταυτότητα του μοντέλου, όσον αφορά το εμπρός μέρος. Η ακμή που διατρέχει το πλαϊνό του αυτοκινήτου σβήνει στην πίσω πόρτα και ανεβαίνει ξανά λίγο πιο πίσω για να συναντήσει το φωτιστικό σώμα.

Στους νεοτερισμούς προσθέστε και τις αλλαγές στη γκάμα του, αφού το νέο Ibiza δεν θα διατίθεται ως 3θυρο, ενώ δεν θα υπάρξει και η ισχυρή και σπορ έκδοση Cupra. Όσον αφορά την FR, αυτή θα είναι πλέον εξοπλιστική και θα είναι διαθέσιμη με όλους τους κινητήρες και όχι μόνο με τους ισχυρότερους, όπως στην προηγούμενη γενιά. Μετά τις απαραίτητες συστάσεις, σας παρουσιάζουμε το πρώτο FR με τον ισχυρότερο μέχρι τώρα κινητήρα 1.5 TSI με τα διακριτικά EVO και σύστημα απενεργοποίησης κυλίνδρων ACT με απόδοση 150 ίππων και 250 Nm ροπής.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ τη ΔΟΚΙΜΗ του SEAT Ibiza Cupra

Πέρα από την πιο επιθετική εμφάνιση που τονίζεται από τους νέους προφυλακτήρες με τις μεγάλες εισαγωγές εμπρός και τις δύο εξατμίσεις πίσω, αλλά και τους μεγάλους τροχούς 18 ιντσών με την όμορφη σχεδίαση και ελαστικά χαμηλού προφίλ 215/40 και φυσικά τα διακριτικά FR, το συγκεκριμένο Ibiza κεντρίζει το ενδιαφέρον σου με την τιμή του που είναι 15.750 ευρώ. Αναμφίβολα ελκυστική τιμή που βάζει φωτιά στην κατηγορία των μικρών ισχυρών μοντέλων αυτού του χαρακτήρα.

Περνώντας στο εσωτερικό και αναζητώντας τις διαφορές σε σχέση με το «απλό» Ibiza, θα παρατηρήσεις τα σπορ καθίσματα με την καλύτερη πλευρική στήριξη, το λογότυπο FR στη βάση του τριάκτινου τιμονιού και τα button “MODE” του SEAT Drive Profile και εκκίνησης που είναι τοποθετημένα στη βάση της κεντρικής κονσόλας δίπλα στον επιλογέα ταχυτήτων. Τα σκληρά αλλά καλής ποιότητας και συναρμογής πλαστικά είναι αυτά που κυριαρχούν, με τις γυαλιστερές λεπτομέρειες να κάνουν ακόμα πιο ευχάριστη την εικόνα. Η έξτρα οθόνη 8 ιντσών αναβαθμίζει το τεχνολογικό υπόβαθρο του Ibiza, προσφέροντας πολλές ευκολίες.

Κάθεσαι καλά πίσω από το τιμόνι του SEAT Ibiza 1.5 TSI EVO FR και δεν έχεις παράπονα ούτε για την άνεση που προσφέρουν τα καθίσματα, ούτε για τη στήριξη. Όλα στη θέση τους με καλή εργονομία και πρακτικότητα που θα εκτιμήσεις ακόμα και αν έχεις οικογένεια. Οι ευκολίες πολλές, όπως η κάμερα οπισθοπορείας, το hill hold assist που σε βοηθάει να εκκινήσεις στην ανηφόρα κρατώντας ακίνητο το αυτοκίνητο όταν πάρεις το πόδι σου από το φρένο, προσαρμοζόμενο cruise control με front assist για αποτροπή σύγκρουσης και φυσικά ως έξτρα το εξαιρετικό ηχοσύστημα BeatsAudio με τα πολλά Watt και τον κρυστάλλινο ήχο.

Η αίσθηση που σου δίνει το FR, από την πρώτη κιόλας επαφή μαζί του, είναι αυτή της στιβαρότητας, με πιο χαμηλές και σφιχτές ρυθμίσεις στην ανάρτηση τα αμορτισέρ της οποίας είναι ηλεκτρονικά ελεγχόμενα με διαφορετική δυνατότητα απόσβεσης ανάλογα με την επιλογή στο SEAT Drive Profile. ECO, Normal, Sport και Individual κάνουν τη διαφορά σε όλα τα επίπεδα. Πιο ήπιο σε όλους τους τομείς στην πρώτη ρύθμιση, με περισσότερη υποβοήθηση στο τιμόνι που διευκολύνει τους ελιγμούς μέσα στην πόλη, ανάρτηση που προάγει την άνεση, αλλά και λιγότερο… νευρικές αντιδράσεις του κινητήρα σε κάθε πάτημα του δεξιού πεντάλ. Ανάλογα είναι τα πράγματα και στο Normal, με τις αλλαγές να γίνονται αισθητές όταν επιλέξεις το Sport.

γλυκά
  • Τιμή
  • Σχεδίαση
  • Αισθητική
  • Χώροι
  • Οδική συμπεριφορά
  • Τεχνολογία
  • Επιδόσεις
  • Εξοπλισμός
  • Σύστημα infotainment
ξινά
  • Περιορισμένη άνεση (Sport mode)
  • ESP που δεν απενεργοποιείται

Εκεί το τιμόνι σφίγγει, το ίδιο και ανάρτηση με το κινητήρα να αποκτά περισσότερο νεύρο και Ibiza FR γίνεται πιο… υπάκουο στις εντολές σου. Η δύναμη γενικότερα δεν θα σου λείψει, ίσως μόνο χαμηλά, εκεί κάτω από τις 2.000 rpm όπου ο κινητήρας παρουσιάζεται λιγότερο πρόθυμος, αλλά από εκεί και πάνω ανεβάζει με σθένος και γραμμικά μέχρι τον κόφτη, χαρίζοντας στο Ibiza το… σπίρτο που ζητάς από ένα αυτοκίνητο αυτής της κατηγορίας. Με τη συγκεκριμένη έκδοση να βρίσκεται ακόμα σε στάδιο προπαραγωγής, ορισμένα από τεχνικά χαρακτηριστικά δεν έχουν ακόμα επίσημη πιστοποίηση. Ωστόσο, όπως ανακοινώνει και η SEAT το Ibiza 1.5 TSI EVO FR επιταχύνει από στάση μέχρι τα πρώτα 100 km/h σε 7,7 sec με τη μέγιστη ταχύτητα να αγγίζει τα 215 km/h. Στον αντίποδα η μέση κατανάλωση περιορίζεται στα 4,8 lt/100 km και οι εκπομπές CO2 στα 111 gr/km. Στην πράξη και σύμφωνα με τη μικρή συμβίωση που είχαμε μαζί του η κατανάλωση έμεινε κοντά στα 8 lt/100 km.

Πέρα από τους ψυχρούς αριθμούς, αυτό που κάνει ξεχωριστό το Ibiza 1.5 TSI EVO FR είναι η αίσθηση που σου δίνει στο δρόμο. Πιο ολοκληρωμένο από το μοντέλο που αντικαθιστά, είναι λιγότερο σκληροπυρηνικό και σημαντικά πιο άνετο σε κάθε είδους οδόστρωμα, ακόμα και με τους μεγάλους έξτρα τροχούς των 18 ιντσών. Ποιότητα κύλισης και άνεση είναι σε υψηλά επίπεδα, τηρουμένων των αναλογιών πάντα και σύμφωνα με τα δεδομένα της κατηγορίας του, με την συνολική αίσθηση να είναι σφιχτή, χωρίς όμως να κουράζει. Στο Sport mode περιορίζεται η άνεση, αλλά ο έλεγχος είναι πιο εύκολος στις σφιχτές στροφές, αφού το πλαίσιο επιδεικνύει αξιοσημείωτη στιβαρότητα. Υπό πίεση και με περισσότερο γκάζι θα ανοίξει την πορεία του με το εμπρός μέρος, χωρίς όμως να τρομάζει, αφού το ESP που δεν απενεργοποιείται κρατά υπό έλεγχο κάθε κατάσταση που δεν ξεπερνά τα όρια της φυσικής. Αξιοποιώντας την πλούσια ροπή και με μια σχέση επάνω και σωστές γραμμές θα διαπιστώσεις ότι το Ibiza 1.5 TSI EVO FR είναι πολύ ικανό και μπορεί να εκμηδενίσει τις αποστάσεις. Μπορεί να είναι λιγότερο απολαυστικό από το προηγούμενο Cupra, αλλά είναι αποτελεσματικό σε κάθε περίπτωση με σημαντικά καλύτερη άνεση και μεγαλύτερους χώρους. Μια πιο ολοκληρωμένη πρόταση με πολυσύνθετο χαρακτήρα που εκπληρώνει σχεδόν όλες σου τις… επιθυμίες. Και μάλιστα σε τιμή ευκαιρίας, που σίγουρα θα δημιουργήσει πονοκέφαλο στον ανταγωνισμό και θα φέρει τα χαμόγελα στους λάτρεις της κατηγορίας.

συμπέρασμα

Μπορεί να είναι λιγότερο απολαυστικό από το προηγούμενο Cupra, αλλά είναι αποτελεσματικό σε κάθε περίπτωση με σημαντικά καλύτερη άνεση και μεγαλύτερους χώρους. Μια πιο ολοκληρωμένη πρόταση με πολυσύνθετο χαρακτήρα που εκπληρώνει σχεδόν όλες σου τις… επιθυμίες. Και μάλιστα σε τιμή ευκαιρίας, που σίγουρα θα δημιουργήσει πονοκέφαλο στον ανταγωνισμό και θα φέρει τα χαμόγελα στους λάτρεις της κατηγορίας.

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΕΥΗ ΠΕΡΡΑΚΗ

 

  • SEAT Ibiza 2017 -  Wanna be surprised
    CATEGORYSEAT Ibiza 2017 - Wanna be surprised
POLL

Τι θα έκανες μέσα σε ένα αυτόνομο αυτοκίνητο αφού δεν χρειάζεται να οδηγείς;

  • Θα άραζα και θα απολάμβανα το τοπίο
  • Θα μίλαγα στο τηλέφωνο
  • Θα έτρωγα
  • Θα διάβαζα
  • Θα έβλεπα ταινία
  • Θα έριχνα έναν ύπνο
  • Θα έστελνα μόνα τους τα παιδιά σχολείο
magazine47

GOCAR Magazine #47

ΤΟ ΜΟΝΑΔΙΚΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ ΓΙΑ IPADΚΑΤΕΒΑΣΕ ΤΟ ΔΩΡΕΑΝ