ΔΟΚΙΜΗ: Hyundai i30 1.6 CRDi 110 PS DCT

Το νέο i30 έρχεται διαβασμένο στην κατηγορία προσφέροντας άνεση και ποιότητα σε ένα πακέτο… diesel

  • - views
  • - comments
Ισχύς110 PS
Ροπή280 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h11,0 sec
Μέση κατανάλωση4,1 lt/100km
Εκπομπές CO2109 gr/km
TOP STORIES
  • ΠΡΟΣΦΑΤΑ
  • ΔΗΜΟΦΙΛΗ
με μια ματιά

Αυτή είναι η μεσαία έκδοση του νέου Hyundai i30 με τον 1.600άρη diesel κινητήρα, το αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων διπλού συμπλέκτη DCT με επτά σχέσεις και τον πιο πλούσιο εξοπλισμό άνεσης και ασφάλειας.


To i30 άλλαξε το ρου της ιστορίας της Hyundai, αναβαθμίζοντας την εικόνα της σε όλους τους τομείς. Πλέον, σχεδόν 10 χρόνια μετά, η κορεατική φίρμα βαδίζει στα ευρωπαϊκά μονοπάτια με αυτοπεποίθηση, προσόν αναγκαίο σε αυτή τη δύσκολη κατηγορία που ανήκει. Βλέπετε με το ενδιαφέρον του κοινού να επικεντρώνεται στα μικρομεσαία, οι αυτοκινητοβιομηχανίες δίνουν ιδιαίτερη προσοχή σε αυτά, φορώντας τους πραμάτεια από το ψηλότερο ράφι, εκεί που βάζουν τα καλύτερα.

Η απάντηση της Hyundai ήταν ένα άριστο value for money. Αυτό τουλάχιστον πιο παλιά, αφού τώρα στο οικογενειακό περιτύλιγμα ήρθε να προσθέσει ποιότητα και τεχνολογία, που μεταφράζεται εκτός των συστημάτων άνεσης και ασφάλειας, σε πιο αποδοτικούς κινητήρες και σύγχρονα κιβώτια ταχυτήτων. Στην τρίτη γενιά του το i30 παρουσιάζεται πιο κομψό από ποτέ, με λιγότερο εξεζητημένη εμφάνιση και πιο ήπιες γραμμές που το φέρνουν πιο κοντά στα ευρωπαϊκά γούστα.

Νέα μάσκα με τραπεζοειδή σχεδίαση αποτελεί το σήμα κατατεθέν του μοντέλου. Η μεγάλη εισαγωγή αέρα στο κέντρο με την πιο μικρή κάτω που φέρνει τον προφυλακτήρα πιο κοντά στην άσφαλτο βελτιώνοντας την αεροδυναμική του μοντέλου, τα κάθετα LED με λειτουργία ημέρας και τα γωνιώδη ευμεγέθη φωτιστικά σώματα ολοκληρώνουν την εικόνα εμπρός.

Πιο συμβατική είναι η προσέγγιση στο πίσω μέρος, με τη φαρδιά τρίτη κολόνα και τα οριζόντια νεύρα στο πίσω μέρος να κυριαρχούν στο μάτι. Η εικόνα είναι επιβλητική και επιβεβαιώνεται και από τις διαστάσεις του i30. Το μήκος αγγίζει τα 4.340 mm, το πλάτος είναι 1.795 mm και το ύψος 1.455 mm. Το μεγάλο μεταξόνιο που φτάνει τα 2.650 mm υπόσχεται ανέσεις μοντέλου ανώτερης κατηγορίας, κάτι που επιβεβαιώνει και στην πράξη.

Περνώντας στο εσωτερικό και από τη θέση του οδηγού η πρώτη παράσταση που λαμβάνεις αφορά την ποιότητα. Αναβαθμισμένη εφ’ όλης της ύλης, αφού τα μαλακά πλαστικά που συναντάς εκεί που πέφτει το μάτι, ψηλά στο ταμπλό και τις πόρτες κυριαρχούν των πιο σκληρών στο κάτω μέρος με τη σχεδίαση να σε κερδίζει και τη πολύ καλή συναρμογή να μην αφήνει περιθώρια για παράπονα. Πίσω από το μικρό κομψό τιμόνι θα βρεις εύκολα τη θέση σου, χάρη στις πολλαπλές ρυθμίσεις του καθίσματος και άσχετα από το ύψος που έχεις.

Οι αρκετές θήκες, μεγάλες στο μέγεθος κατά βάση, είναι ικανές να φιλοξενήσουν περισσότερα από όσα μπορείς να κουβαλήσεις στην καθημερινότητά σου, με τον χώρο αποσκευών να φτάνει σε όγκο τα 395 λίτρα. Η εργονομία επίσης ανήκει στα θετικά του νέου i30, αφού οι πολλοί διακόπτες λάμπουν δια της απουσίας τους, δίνοντας τη θέση τους σε μια οθόνη πέντε ιντσών, στη βασική έκδοση ή οκτώ ιντσών στην ανώτερη και πιο πλούσια της δοκιμής μας. Τοποθετημένη στη μέση του ταμπλό, προεξέχει για να έρθει εμπρός στο οπτικό σου πεδίο προκειμένου  να μην χρειάζεται να αποσπάται η προσοχή σου.

Το σύστημα πλοήγησης προέκυψε σε συνεργασία με την TomTom και παρέχεται δωρεάν 7ετή συνδρομή στην υπηρεσία LIVE της εταιρείας. Παράλληλα, σε αυτή την κορυφαία έκδοση υπάρχει η δυνατότητα ασύρματης σύνδεσης του κινητού, απλά με την τοποθέτησή του στην ειδική θέση της κονσόλας. Το μικρό κομψό τιμόνι διαθέτει αρκετά χειριστήρια για τις επιμέρους λειτουργίες του αυτοκινήτου που κάνουν τη ζωή του οδηγού πιο εύκολη, μετά από το απαραίτητο χρονικό διάστημα προσαρμογής που θα χρειαστεί. Βλέπετε μέχρι σήμερα είχαμε συνηθίσει από αυτά να ελέγχουμε τη φωνή και τους σταθμούς του ραδιοφώνου, ενώ τώρα η Hyundai – μεταξύ άλλων κατασκευαστών – μας δίνει τη δυνατότητα να ρυθμίζουμε και τη λειτουργία των συστημάτων ασφάλειας και άνεσης, όπως αυτό που μας προειδοποιεί για ακούσια αλλαγή λωρίδας.

Μάλιστα, δεν ειδοποιεί μόνο, αλλά μας βοηθάει να διατηρούμε τη λωρίδα μας επιδρώντας και στο τιμόνι για να διορθώσει την πορεία του. Επιπλέον, διαθέτει σύστημα για προειδοποίηση επικείμενης σύγκρουσης και φρενάρισμα έκτακτης ανάγκης, αλλά και αυτόματη ρύθμιση της μεγάλης σκάλας των φώτων. Στοιχεία που εναρμονίζουν το Hyundai i30 με τη νέα τάξη πραγμάτων και το καθιστούν ένα τεχνολογικά προηγμένο μοντέλο και όχι απλώς ένα καλό value for money μικρομεσαίο, όπως τους προκατόχους του. Όχι ότι δεν διατηρεί αυτό το στοιχείο, αφού στη βασική του έκδοση με τον 1.400άρη ατμοσφαιρικό στοιχίζει οριακά κάτω από 15.000 ευρώ, τιμή άκρως ανταγωνιστική, για το μέγεθος και την ποιότητα του νέου i30.

Επί της ουσίας και όσον αφορά την έκδοση της δοκιμής μας, είναι από τις κορυφαίες μηχανικά και εξοπλιστικά που περιλαμβάνει τα πάντα σε επίπεδο άνεσης και ασφάλειας και στοιχίζει 21.190 ευρώ, ενώ διαθέσιμη είναι και μια έκπτωση 600 ευρώ που κατεβάζει την τιμή στα 20.590 ευρώ. Κάτω από το καπό του νέου i30 βρίσκεται ο 1.6 CRDi με τους 110 ίππους και τα 280 Nm ροπής, ενώ ο ίδιος είναι διαθέσιμος σε δυο ακόμα εκδόσεις με 95 και 136 ίππους. Η μεσαία εκδοχή του 1.600άρη diesel συνεργάζεται με 7άρι αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων διπλού συμπλέκτη. Αυτό διακρίνεται για την ομαλή λειτουργία του, αξιοποιώντας με το καλύτερο τρόπο τη ροπή και τη δύναμη του αθόρυβου diesel κινητήρα.

Η χαμηλή στάθμη θορύβου σε συνδυασμό με τη γραμμική λειτουργία του κινητήρα σε κάνει να πιστεύεις ότι βρίσκεσαι πίσω από το τιμόνι της βενζινοκίνητης έκδοσης. Αίσθηση που σου δίνει και ο πίνακας οργάνων και πιο συγκεκριμένα η ένδειξη της κατανάλωσης που κυμάνθηκε κατά τη δοκιμή μας κοντά στα 7,5 lt/100 km, τιμή όχι ιδιαίτερα κολακευτική για diesel έκδοση. Με λίγη προσπάθεια και περισσότερη ευγένεια στο δεξί πεντάλ το 6 δεν είναι ανέφικτο. Η προθυμία του κινητήρα να ανεβάσει στροφές μέχρι όριο περιστροφής του ανήκει στα θετικά του, ωστόσο, η γενικότερη φιλοσοφία της κατασκευής είναι περισσότερο ήπια και με γνώμονα την άνεση.

γλυκά
  • Ανάρτηση
  • Άνεση
  • Ποιότητα κύλισης
  • Ακαμψία αμαξώματος
  • Ποιότητα
  • Εξοπλισμός
  • Κιβώτιο ταχυτήτων
  • Χώροι
ξινά
  • Τσιμπημένη κατανάλωση (για diesel)

Τομέα στον οποίο επένδυσαν και οι μηχανικοί που σχεδίασαν και ρύθμισαν την ανάρτηση. Η αρχιτεκτονική δεν διαφέρει από την προηγούμενη γενιά, με Γόνατα McPherson εμπρός και Πολλαπλούς Συνδέσμους πίσω, με τη διαφορά να εστιάζεται στο πιο σφιχτό setup. Το αποτέλεσμα έδρασε ευεργετικά όσον αφορά το έλεγχο των κινήσεων του αμαξώματος, αλλά και την αίσθηση που λαμβάνεις από το τιμόνι, η οποία μπορεί να μην είναι κορυφαία, αλλά τώρα νιώθεις το σύστημα διεύθυνσης πιο γρήγορο και άμεσο. Στις υψηλές ταχύτητες η ανάρτηση ελέγχει πολύ καλά τις κινήσεις του αμαξώματος, χωρίς να επιτρέπει πλεύσεις, ενώ στις στροφές οι κλίσεις είναι περιορισμένες και σε συνεργασία με το πιο άκαμπτο πλαίσιο προσδίδουν μεγαλύτερη ακρίβεια.

Το νέο Hyundai i30 παρουσιάζεται βελτιωμένο σε σχέση με τον προκάτοχό του και έχει τον τρόπο του να σε κερδίσει στο δρόμο. Μπορεί να μην βρίσκεται ψηλά στην κατάταξη των οδηγοκεντρικών μοντέλων, αλλά σε αποζημιώνει με την πολύ καλή ποιότητα κύλισης που προσφέρει, ακόμα και σε αυτή την έκδοση με τους τροχούς των 17 ιντσών και τα ελαστικά χαμηλού προφίλ 225/45. Η άνεση βρίσκεται σε κορυφαία για την κατηγορία επίπεδα και το καταλαβαίνεις με τον τρόπο που καταπίνει κάθε λογής κακοτεχνία των ελληνικών δρόμων με χαρακτηριστική ευκολία.

συμπέρασμα

Το Hyundai i30 άλλαξε σε όλους τους τομείς και παρουσιάζεται πιο διαβασμένο από ποτέ σε αυτή τη  δύσκολη κατηγορία των μικρομεσαίων μοντέλων ή αν θέλετε οικογενειακών. Σχεδιαστικά ακολουθεί πιο συμβατικά μονοπάτια με στόχο ένα πιο κλασικό κοινό. Σημαντικά αναβαθμισμένο παρουσιάζεται ποιοτικά, με την καμπίνα των επιβατών να είναι ευχάριστη σε εικόνα, πρακτική και εργονομικά σωστή και επίσης αρκετά ευρύχωρη, αρετή που εκτιμάται δεόντως σε αυτή την κατηγορία. Η τιμή της κατανάλωσης μπορεί να μην είναι κορυφαία, κάτι που όμως ισχύει όσον αφορά το κορυφαίο για το επίπεδο εξοπλισμού που περιλαμβάνει τα πάντα, στους τομείς της άνεσης και της ασφάλειας.

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΣΠΥΡΟΣ ΚΑΝΑΤΑΣ

  • New Generation Hyundai i30 - A drive in Marbella
    CATEGORYNew Generation Hyundai i30 - A drive in Marbella
  • New Generation Hyundai i30 - Connectivity & Safety Features
    CATEGORYNew Generation Hyundai i30 - Connectivity & Safety Features
  • New Generation Hyundai i30 - Design Trailer
    CATEGORYNew Generation Hyundai i30 - Design Trailer
POLL

Τι θα έκανες μέσα σε ένα αυτόνομο αυτοκίνητο αφού δεν χρειάζεται να οδηγείς;

  • Θα άραζα και θα απολάμβανα το τοπίο
  • Θα μίλαγα στο τηλέφωνο
  • Θα έτρωγα
  • Θα διάβαζα
  • Θα έβλεπα ταινία
  • Θα έριχνα έναν ύπνο
  • Θα έστελνα μόνα τους τα παιδιά σχολείο
magazine47

GOCAR Magazine #47

ΤΟ ΜΟΝΑΔΙΚΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ ΓΙΑ IPADΚΑΤΕΒΑΣΕ ΤΟ ΔΩΡΕΑΝ