ΔΟΚΙΜΗ: Kia Picanto 1.2 GT-Line

Το Picanto στην τρίτη γενιά του ανεβαίνει επίπεδο, πατώντας πάνω στα στέρεα θεμέλια που του έχτισε τα τελευταία χρόνια η Kia

  • - views
  • - comments
Ισχύς84 PS
Ροπή122 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h12,0 sec
Μέση κατανάλωση4,6 lt/100km
Εκπομπές CO2106 gr/km
TOP STORIES
  • ΠΡΟΣΦΑΤΑ
  • ΔΗΜΟΦΙΛΗ
με μια ματιά

Το εντελώς νέο Picanto στην κορυφαία για τη στιγμή εκδοχή του GT-Line με τον 1.200άρη ατμοσφαιρικό κινητήρα και την δυναμική εμφάνιση που το κάνει να ξεχωρίζει από τα αυτοκίνητα πόλης.


Ανακάτεμα στην τράπουλα έχει κάνει η κρίση, φέρνοντας αλλαγές στον τρόπο που προσδιορίζεται μια κατηγορία στη συνείδηση του αγοραστικού κοινού. Τον ρόλο των αμιγώς οικογενειακών μοντέλων, γκρεμίζοντας από το θρόνο τους τα μικρομεσαία, διεκδικούν πλέον τα supermini, τα οποία είναι πιο προσιτά, αλλά στην πιο πρόσφατη εκδοχή τους και πιο ολοκληρωμένα. Το αγοραστικό κοινό κοιτάζει όλο και πιο χαμηλά, με γνώμονα το κόστος, αλλά και με στόχο να εξυπηρετήσει τις ανάγκες του και να βολέψει, γιατί όχι και την οικογένεια.

Η μικρή κατηγορία παίρνει επίσης τα πάνω της, αφού και αυτή με τη σειρά της έχει να επιδείξει αξιόλογες προτάσεις, που μπορεί να απαιτούν περισσότερες παραχωρήσεις, αλλά είναι και πιο κοντά στα μέσα βαλάντια, όπως αυτά έχουν διαμορφωθεί με τα σημερινά δεδομένα. Ο ρόλος του δεύτερου αυτοκινήτου υπάρχει πλέον μόνο στη θεωρία και φαντάζει ως πολυτέλεια, με τα μικρά πόλης να διεκδικούν και αυτά με τη σειρά τους το ρόλο του ενός και μοναδικού αυτοκινήτου, ακόμα και μέσα σε μια οικογένεια.

Σε αυτό βοηθάει αναμφίβολα και η εξέλιξή τους, που τα θέλει εκτός από πιο προηγμένα τεχνολογικά, πιο ασφαλή και αρκετά πιο ευρύχωρα. Οι νέες πλατφόρμες αξιοποιούν καλύτερα το εσωτερικό, διατηρώντας τις ίδιες μικρές εξωτερικές διαστάσεις που τα καθιστούν ευέλικτα και «εργαλεία» πόλης, που θα βολευτούν εκεί όπου οι άλλοι προσπερνούν. Η Kia με τη νέα γενιά Picanto έρχεται να συνδυάσει όλα τα παραπάνω και μάλιστα σε ένα άκρως εντυπωσιακό πακέτο που σε κερδίζει αισθητικά, ειδικά στην έκδοση της δοκιμής μας, την GT-Line.

Μοντέρνο σχεδιαστικά, με κομψές γραμμές και πιο δυναμικές στη «δική μας» έκδοση, με τη χαρακτηριστική για Kia μάσκα που κάνει το μικρό Picanto να δείχνει πιο πλατύ. Το GT-Line είναι πιο επιθετικό, με ανασχεδιασμένους προφυλακτήρες, αεροδυναμικό κιτ, μεγάλους, όμορφους τροχούς 16 ιντσών με ελαστικά 195/45, diffuser στο πίσω μέρος και διπλή εξάτμιση που ενισχύουν στο σύνολό τους τη δυναμική της έκδοσης. Δεν περνά απαρατήρητο αυτό το μικρό και σίγουρα κερδίζει τα εύσημα σε σχεδιαστικό επίπεδο, χαλώντας τον ύπνο του ανταγωνισμού.

Τα «συγχαρητήρια» και τα «καλορίζικα» από τους περαστικούς είχαμε καιρό να τα ακούσουμε, με έναν από αυτούς μάλιστα στο φανάρι να κατεβαίνει από το αυτοκίνητο για να το παρατηρήσει πιο καλά! Σκηνές απείρου κάλλους μας χάρισε το μικρό της Kia. Το εντελώς νέο Picanto που πατάει σε μια καινούρια πλατφόρμα της κορεατικής φίρμας που διατηρεί τις ίδιες εξωτερικές διαστάσεις για λόγους ευελιξίας, όπως προαναφέραμε για την κατηγορία, αλλά έχει δεχθεί μια ελαφριά αύξηση στο μεταξόνιο της τάξης των 15 mm. Στόχος η καλύτερη αξιοποίηση των εσωτερικών χώρων, εκεί όπου το Picanto μπορεί να μην παίρνει άριστα, αλλά τα καταφέρνει πολύ καλά. Ιδιαίτερα στο πλάτος που παρουσιάζεται αρκετά ευρύχωρο για τέσσερις.

Τα καθίσματα είναι πλατιά και άνετα προσφέροντας άνεση και καλή στήριξη στο σώμα. Οι πίσω επιβάτες κάθονται ψηλά με τα πόδια να βρίσκουν τη θέση του κάτω από τα εμπρός καθίσματα. Ο αέρας πάνω από το κεφάλι τους είναι αρκετός και θα πρέπει να είσαι άνω του μέσου όρου για να έρθεις σε πιο στενή επαφή με την οροφή. Μεγάλο όφελος προέκυψε όσον αφορά το χώρο αποσκευών, ο όγκος του οποίου έφτασε τώρα τα 255 λίτρα, θυμίζοντας supermini προηγούμενης γενιάς. Η τιμή αυτή εκτοξεύεται στα 1.010 λίτρα, με τον χώρο όμως να έχει ένα μικρό σκαλοπάτι που αφήνουν οι πλάτες των πίσω καθισμάτων όταν αναδιπλώνονται, κάτι που θα μπορούσε να λυθεί με ένα διπλό πάτωμα.

Η εικόνα στο εσωτερικό δείχνει ποιοτική για τα δεδομένα της κατηγορίας και στις ανώτερες εξοπλιστικά εκδόσεις, Premium και GT-Line και αρκετά προηγμένη τεχνολογικά, χάρη στην στάνταρ οθόνη των 7 ιντσών που δεσπόζει στην κορυφή του ταμπλό. Εργονομικά τοποθετημένη, εμπρός από το οπτικό πεδίο του οδηγού, παρέχει πολλές ευκολίες και τη δυνατότητα να χωρίζεται ώστε να παρουσιάζει τις πληροφορίες του συστήματος πλοήγησης, της ηχητικής πηγής ή τις σχετικές με τις λειτουργίες του αυτοκινήτου, παράλληλα. Ο έλεγχος γίνεται με αφή ή από τα χειριστήρια που υπάρχουν στο μικρό 3άκτινο τιμόνι με τη δερμάτινη επένδυση. Ίδια επένδυση χρησιμοποιείται και στα καθίσματα όπως και τον επιλογέα, ενώ τα glossy πλαστικά με αισθητική carbon αναβαθμίζουν την εικόνα.

Πολύ καλή είναι η πρακτικότητα, με την κεντρική θήκη στη βάση της κονσόλας να διαμορφώνεται ανάλογα με τις ανάγκες, φιλοξενώντας είτε μεγάλα αντικείμενα είτε με το πάτημα ενός κουμπιού δύο ποτήρια. Επιπλέον μια θήκη πιο πάνω είναι σχεδιασμένη για να κρατάει το κινητό ή την πηγή αναπαραγωγής μουσικής, με θύρες σύνδεσης από κάτω. Οι τσέπες στις πόρτες χωράνε σχετικά μεγάλα μπουκάλια και αρκετά από τα πράγματα της καθημερινότητάς σας. Εμπνευσμένης σχεδίασης είναι οι αεραγωγοί που συναντάμε οριζόντια τοποθετημένους στο κέντρο και κάθετα στις άκρες του ταμπλό. Λιγότερο ρηξικέλευθος δείχνει ο πίνακας οργάνων, ο οποίος όμως είναι πλήρης σε επίπεδο πληροφοριών.

Εστιάζοντας σε μια από τις ενδείξεις του μένουμε στην κατανάλωση, η οποία διατηρείται χαμηλά ακόμα και υπό πίεση. Η εργοστασιακή μέση τιμή είναι 4,6 lt/100 km, ενώ η πραγματική της δοκιμής μας που είχε πολλά χιλιόμετρα μέσα στην πόλη, κόλλησε στα 6,3 lt/100 km. Αναμφίβολα πολύ καλή τιμή από τον… μεγάλο για τα δεδομένα του Picanto 4κύλινδρο 1.200άρη κινητήρα βενζίνης με τους 84 ίππους και τα 122 Nm ροπής στις 4.000 rpm. Βλέπετε το χαμηλό βάρος του αυτοκινήτου που περιορίζεται κάτω από τα 900 κιλά δρα ευεργετικά τόσο στην κατανάλωση, όσο και στις επιδόσεις. Τα πρώτα 100 km/h του Picanto 1.2 GT-Line έρχονται σε 12 sec ενώ η μέγιστη ταχύτητα αγγίζει τα 173 km/h.

γλυκά
  • Εμφάνιση
  • Οδική συμπεριφορά
  • Πρακτικότητα
  • Άνεση
  • Εξοπλισμός
  • Άνεση καθισμάτων
  • Χώρος αποσκευών
ξινά
  • Θόρυβος κινητήρα (ψηλά)
  • Τσιμπημένη τιμή έκδοσης 

Στην πράξη το Picanto είναι ευχάριστο στο δρόμο και ιδιαίτερα απολαυστικό για την κατηγορία του. Η ρύθμιση της ανάρτησης είναι μαλακή, προσφέροντας άνεση, αλλά παράλληλα ελέγχει ικανοποιητικά τις κινήσεις του αμαξώματος. Σε αυτό συμβάλουν και οι μεγάλοι τροχοί 16 ιντσών με τα φαρδιά ελαστικά χαμηλού προφίλ 195/45 που παρέχουν αρκετή πρόσφυση και καλύτερη αίσθηση στα χέρια του οδηγού. Δεν διεκδικεί σπορ δάφνες, αλλά είναι από τα πλέον ευχάριστα στην κατηγορία του, καταφέρνοντας να χαρίζει χαμόγελα και να σε βάζει στην πρίζα κάνοντας μια απλή διαδρομή σε αστικό περιβάλλον ακόμα πιο ευχάριστη. Το στάνταρ σύστημα ελέγχου ευστάθειας φροντίζει να μαζέψει τις υπερβολές του οδηγού και να μην τον εκθέσει, κρύβοντας παράλληλα τη νευρικότητα του μικρού μεταξονίου. Το Kia Picanto 1.2 GT-Line αναμφίβολα ξεχωρίζει ανάμεσα στα... λιγότερο εμπνευσμένα μικρά αυτοκίνητα πόλης, τόσο αισθητικά, όσο και στο δρόμο, δίνοντας το δικό του στίγμα σε όλα τα επίπεδα.

συμπέρασμα

Το νέο Kia Picanto είναι μια ποιοτική στο σύνολό της επιλογή και αυτό δεν αφορά μόνο την κατασκευή του. Ευχάριστο στο δρόμο, σε επίπεδο άνεσης και οδικής συμπεριφοράς, αποτελεί μια ενδιαφέρουσα επιλογή σε αυτή την κατηγορία, ενώ διαθέτει και την πρακτικότητα που το κάνει ένα αξιόλογο «εργαλείο» πόλης. Πολύ καλό και σε ευελιξία, θα χωθεί εκεί όπου οι άλλοι θα προσπεράσουν, ενώ ο ατμοσφαιρικός κινητήρας των 1,2 λίτρων συνδυάζει επιδόσεις με χαμηλή κατανάλωση, συνδράμοντας με τη σειρά του στο χτίσιμο ενός ολοκληρωμένου χαρακτήρα. 

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΕΥΗ ΠΕΡΡΑΚΗ

  • Kia Picanto 2017 Promotional Video
    CATEGORYKia Picanto 2017 Promotional Video
POLL

Ποιο μοντέλο πιστεύετε ότι θα αναδειχθεί Ευρωπαϊκό Αυτοκίνητο του 2018;

  • Alfa Romeo Stelvio
  • Audi A8
  • BMW 5 Series
  • Citroen C3 Aircross
  • Kia Stinger
  • Seat Ibiza
  • Volvo XC40
magazine48

GOCAR Magazine #48

ΤΟ ΜΟΝΑΔΙΚΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ ΓΙΑ IPAD ΚΑΙ ΣΥΣΚΕΥΕΣ ANDROID