ΔΟΚΙΜΗ: Kia Soul 1.6 diesel 7-DCT

Το νέο Kia Soul μπαίνει με… ψυχή στην κατηγορία των ξεχωριστών SUV στοχεύοντας κατευθείαν στην καρδιά σας

  • - views
  • - comments
Ισχύς136 PS
Ροπή300 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h11,1 sec
Μέση κατανάλωση5,0 lt/100km
Εκπομπές CO2130 gr/km
Euro NCAP
TOP STORIES
  • ΠΡΟΣΦΑΤΑ
  • ΔΗΜΟΦΙΛΗ
με μια ματιά

Το Kia Soul στη δεύτερη γενιά του είναι πιο ξεχωριστό και σημαντικά πιο ραφιναρισμένο σε όλα τα επίπεδα σε σχέση με το μοντέλο πρώτης γενιάς. Στην έκδοση με τον ροπάτο 1.600άρη diesel και το αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων είναι εκτός από ταξιδιάρικο και οικονομικό, αρκετά εύχρηστο και ευχάριστο, όχι μόνο στο μάτι, αλλά και στον δρόμο.


Η επέλαση των SUV έχει κάνει τις αυτοκινητοβιομηχανίες να σχεδιάζουν το μέλλον τους γύρω από τα μοντέλα αυτής της κατηγορίας. Μετά τους πρωτοπόρους που σχεδίασαν μεγάλα ψηλά μοντέλα που τα κάνουν όλα και συμφέρουν, ήρθε η εξέλιξη, που μας έδωσε μοντέλα ακόμα πιο ξεχωριστά και με άποψη, όπως το Kia Soul. Η «ψυχή» της κορεατικής εταιρείας που σχεδιάζεται στο κέντρο της φίρμας με έδρα την Καλιφόρνια, έχει περάσει στη δεύτερη φάση της ζωής του, έχοντας συνολικά οκτώ χρόνια στην πλάτη του.

Στην πράξη είναι εντελώς φρέσκο, αφού η δεύτερη γενιά που παρουσιάστηκε το 2013 υποβλήθηκε πρόσφατα σε μια μικροεπέμβαση από την οποία βγήκε πιο κομψό και αναμφίβολα ξεχωριστό. Η τετραγωνισμένη αισθητική, σήμα κατατεθέν του Soul, δεν άλλαξε, με τις όποιες επεμβάσεις της ανανεωμένης γενιάς να εστιάζονται στους ανασχεδιασμένους προφυλακτήρες και τα φωτιστικά σώματα, τις νέες ζάντες αλουμινίου που για τη δική μας περίπτωση είναι 18 ιντσών και τους νέους συνδυασμούς χρωμάτων, που προσθέτουν πόντους στη νεανική εικόνα που φιλοδοξεί να δώσει η Kia στο Soul.

Στο ίδιο μήκος κύματος κινείται η φιλοσοφία του εσωτερικού, με τα υλικά σε αυτή τη φάση να είναι αναβαθμισμένα και την εικόνα μοντέρνα και αρκούντως ποιοτική. Ο συνδυασμός μαλακών και σκληρών πλαστικών δένει αρμονικά, με τα ηχεία που βρίσκεις στο πάνω μέρος του ταμπλό εξοστρακισμένα στις δύο άκρες του και τις glossy μοδάτες λεπτομέρειες στην κεντρική κονσόλα να κεντρίζουν τη ματιά. Εκεί είναι τοποθετημένη και η μεγάλη οθόνη αφής με την καλή απόκριση στις εντολές του οδηγού, που παρέχει πολλές δυνατότητες σύνδεσης και πλοήγησης μεταξύ άλλων. Πίσω από το designάτο τιμόνι με τα χειριστήρια των επιμέρους λειτουργιών, «κρύβεται» ο αναλογικός πίνακας οργάνων με κεντρικά τοποθετημένο το ταχύμετρο.

Ο υπολογιστής ταξιδίου και το cruise control είναι μερικά ακόμα από τα πολλά στοιχεία του φορτωμένου εξοπλισμού του νέου «ελληνικού» Soul, με την αντιπροσωπεία να έχει επιλέξει να το προσφέρει σε μια «φουλ» έκδοση που περιλαμβάνει τα πάντα, ακόμα και τεράστιες ζάντες αλουμινίου 18 ιντσών με ελαστικά 235/45. Οι μεγάλοι τροχοί αναμφίβολα συμβάλουν στην αισθητική του μοντέλου, αλλά δημιουργούν ερωτηματικά σε επίπεδο άνεσης και ειδικά όταν μιλάμε για τους βομβαρδισμένους ελληνικούς δρόμους. Οι όποιες απορίες παίρνουν απάντηση άμεσα και αφού διανύσεις μόλις ελάχιστα μέτρα πίσω από το τιμόνι του Soul.

Το SUV της Kia δεν αφήνει περιθώρια αμφισβήτησης σε αυτόν τον τομέα, όντας εξαιρετικά άνετο, με αξιοθαύμαστη ποιότητα κύλισης σε βαθμό που δεν μπορείς να πιστέψεις ότι φοράει τόσο μεγάλους τροχούς. Το πλαίσιο είναι καλά ρυθμισμένο προς αυτή την κατεύθυνση, κάτι που σε μεγάλο βαθμό οφείλει στη χρήση του πατώματος από το εγνωσμένης αξίας cee’d. Η καλή ηχομόνωση κάνει ακόμα πιο ευχάριστες τις μετακινήσεις μικρών ή μεγάλων αποστάσεων, κρατώντας κάθε ανεπιθύμητο θόρυβο εκτός της ευρύχωρης καμπίνας των επιβατών. Οι τελευταίοι θα απολαύσουν κορυφαίες ανέσεις όσον αφορά τους χώρους, κυρίως πάνω από το κεφάλι τους, αφού η τετραγωνισμένη σχεδίαση τους αφήνει αρκετό αέρα.

Με μήκος 4.140 mm δεν συγκαταλέγεται στα μεγάλα SUV, αλλά τα καταφέρνει χάρη στη διαρρύθμιση των καθισμάτων που είναι ψηλά τοποθετημένα να απελευθερώνουν αρκετό χώρο και για τα πόδια των επιβαινόντων. Ο χώρος για τις αποσκευές ικανοποιεί με τον όγκο του που φτάνει τα 354 λίτρα, αλλά δυσκολεύει τη φόρτωση αντικειμένων μεγάλου βάρους και μεγέθους, αφού το κατώφλι του είναι ψηλό και το άνοιγμα σχετικά μικρό. Από την άλλη το διπλό πάτωμα βοηθάει στη καλύτερη κατανομή των αποσκευών, ενώ φέρνει σε ευθεία τον χώρο αποσκευών με τις πλάτες των πίσω καθισμάτων όταν χρειαστεί να τις ρίξεις.

Κάτω από το καπό του «δικού μας» Soul φωλιάζει ο καλός diesel κινητήρας της Kia με χωρητικότητα 1,6 λίτρων με 136 ίππους και 300 Nm ροπής. Σε συνδυασμό με το αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων διπλού συμπλέκτη δείχνει να ανταπεξέρχεται αξιοπρεπώς στα 1.425 κιλά του αμαξώματος, όπως μαρτυρούν και οι τυποποιημένες επιδόσεις του. Τα πρώτα 100 km/h έρχονται σε 11,1 sec, ενώ η μέγιστη ταχύτητα αγγίζει τα 182 km/h, με τη μέση κατανάλωση να είναι 5,0 lt/100 km. Κάτι που στην πράξη και στην καθημερινή μετακίνηση μεταφράζεται όπως διαπιστώσαμε κατά τη δοκιμή μας σε κάτι πάνω από 7 lt/100, με τα περισσότερα από αυτά όμως να έχουν γίνει μέσα σε αστική κίνηση.

γλυκά
  • Αισθητική
  • Άνεση
  • Ποιότητα κύλισης
  • Χώροι
  • Πλούσιος εξοπλισμός
  • Τιμή
  • Κινητήρας
ξινά
  • Ψηλό και μικρό κατώφλι χώρου αποσκευών
  • Θόρυβος κινητήρα στις υψηλές στροφές

Όταν ο δρόμος ανοίξει το Soul αξιοποιώντας τις επτά σχέσεις τού μακριά σχετικά κλιμακωμένου αυτόματου κιβωτίου ταχυτήτων, εκτός από ήσυχο αποδεικνύεται και πιο οικονομικό κατεβάζοντας την κατανάλωση πιο κοντά στα 6 lt/100 km. Ο κινητήρας δίνει έμφαση στη ροπή, με το καλό κομμάτι της λειτουργίας του να είναι στις χαμηλές και μεσαίες στροφές, αφού πιο πάνω και κοντά στον κόφτη, τα επίπεδα θορύβου είναι δυσανάλογα της απόδοσης που σου δίνει. Το κιβώτιο μπορεί να μην συγκαταλέγεται στην ελίτ του είδους, αλλά τα καταφέρνει αρκετά καλά με το SUV της Kia. Διαβάζει τον τρόπο οδήγησης και προσαρμόζει τις αλλαγές του, οι οποίες γίνονται ανεπαίσθητα, με γνώμονα, άλλοτε την οικονομία και άλλοτε τις επιδόσεις.
Κάτι που μπορείς εξάλλου να επιλέξεις και μόνος σου από ένα πλήκτρο που είναι τοποθετημένο στο τιμόνι, ρυθμίζοντας τη λειτουργία και του κινητήρα σε ECO ή Sport, πέρα από τη normal που είναι διαθέσιμη εργοστασιακά και φαίνεται να ταιριάζει με την εν γένει φιλοσοφία του μοντέλου. Πίσω από το λιποβαρές σε αίσθηση τιμόνι του Soul που κρατά τα δρώμενα μακριά από τα χέρια του οδηγού δύσκολα θα βρεις τον εαυτό σου να αναζητά οδηγικές συγκινήσεις. Προσαρμόζεσαι, και ακολουθείς του ρυθμούς που σου επιβάλει τόσο ο κινητήρας όσο και το πλαίσιο, προτιμώντας να απολαύσεις την άνεση που σου προσφέρει αυτό, το αναμφίβολα ξεχωριστό SUV.

συμπέρασμα

Το Kia Soul αποτελεί ένα δείγμα γραφής που μπορεί να μην είναι το χαρακτηριστικότερο όπως το cee’d, αλλά σίγουρα ενδεικτικό της εξέλιξης που συντελείται την τελευταία δεκαετίας στους κόλπους της κορεατικής φίρμας με τις ευρωπαϊκές πλέον προδιαγραφές σε όλα τα επίπεδα, τόσο όσον αφορά τη σχεδίαση, όσο και την τεχνολογία, αλλά και την εκτέλεση. Η κατηγορία στην οποία εντάσσεται είναι ραγδαία αναπτυσσόμενη, με το Soul όμως να έχει επιλέξει ένα πιο δύσκολο παρακλάδι της, λιγότερο εμπορικό που στοχεύει σε αγοραστές που αναζητούν περισσότερο το ξεχωριστό και επιλέγουν, πέρα από την πρακτικότητα, με το συναίσθημα και την… ψυχή. Εκεί όπου το Soul αναμφίβολα δεν υστερεί.


ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΣΠΥΡΟΣ ΚΑΝΑΤΑΣ

  • The all-new Kia Soul - Power, personality & style
    CATEGORYThe all-new Kia Soul - Power, personality & style
POLL

Τι θα έκανες μέσα σε ένα αυτόνομο αυτοκίνητο αφού δεν χρειάζεται να οδηγείς;

  • Θα άραζα και θα απολάμβανα το τοπίο
  • Θα μίλαγα στο τηλέφωνο
  • Θα έτρωγα
  • Θα διάβαζα
  • Θα έβλεπα ταινία
  • Θα έριχνα έναν ύπνο
  • Θα έστελνα μόνα τους τα παιδιά σχολείο
magazine46

GOCAR Magazine #46

ΤΟ ΜΟΝΑΔΙΚΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ ΓΙΑ IPADΚΑΤΕΒΑΣΕ ΤΟ ΔΩΡΕΑΝ