ΔΟΚΙΜΗ: BMW 730d

Αν ψάχνεις μαγικό χαλί στις μέρες μας, θα το αναζητήσεις σε μια BMW της Σειράς 7

  • - views
  • - comments
Ισχύς265 PS
Ροπή620 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h6,1 sec
Μέση κατανάλωση4,5 lt/100km
Εκπομπές CO2124 gr/km
TOP STORIES
  • ΠΡΟΣΦΑΤΑ
  • ΔΗΜΟΦΙΛΗ
με μια ματιά

Ένας εκλεκτός αφρώδης οίνος της αυτοκίνησης, ένας τρόπος για χλιδάτη μετακίνηση σε υπερθετικό βαθμό, τόσο όσον αφορά την πολυτέλεια και τις τεχνολογίες, όσο και για τα δυναμικά της χαρακτηριστικά. 


Η τοπ σειρά των Βαυαρών ξεκινά από τον αριθμό 7 και αποτελεί τη ναυαρχίδα, σε μια γκάμα μοντέλων που από τη βάση τους χαρακτηρίζονται από αίγλη και δυναμισμό. Στην περίπτωση της 730d που βρέθηκε στα χέρια μας, τα χαρακτηριστικά της σερβίρονται γενναιόδωρα με την BMW να βάζει το χεράκι της προσφέροντας ότι καλύτερο έχει στα κιτάπια της σε επίπεδο τεχνολογίας, πολυτέλειας και hi-tech εφαρμογών, ώστε να σε αφήσει κατάπληκτο. Άλλωστε η αποστολή της είναι να ικανοποιήσει τους λίγους που θα βρεθούν στο σαλόνι της, είτε με το τιμόνι στα χέρια είτε σαν επιβάτες, ότι έχουν να κάνουν με ένα θαύμα της αυτοκίνησης με αριστοκρατικές συνήθειες.

Welcome Mr. President

Το καλωσόρισμα στην 730d είναι επιβλητικό από τις διαστάσεις της. Μήκος που ξεπερνά τα 5 μέτρα, πλάτος που κοντεύει τα δύο! Για την ακρίβεια 5.096 mm και 1.902 mm αντίστοιχα και όλα αυτά σε ένα αμάξωμα με μεταξόνιο 3.070 mm. Πριν βιαστεί κανείς να αναλωθεί σε επιφωνήματα, να θυμίσω ότι υπάρχει και έκδοση Long που δηλώνει το προφανές, χωρίς να σημαίνει ότι η απλή αναλαμβάνει τον άτυπο ρόλο της κοντής. Από την άλλη τα εντυπωσιακά ακόμα δεν έχουν αρχίσει με τη σχεδίαση να διατηρεί το κλασσικό σχήμα που περιμένει κανείς από μια λιμουζίνα τριών όγκων. Κάτω όμως από το αριστοκρατικό εν είδει επισήμου ενδύματος στιλ, η 730d διαθέτει μυριάδες κρυφές χάρες. Με προίκα τεχνογνωσίας στο ανθρακόνημα από την ηλεκτρική γκάμα i, η BMW επεκτείνει την χρήση του και σε άλλες περιπτώσεις που κρίνει ότι είναι χρήσιμο, με την 7αρα να αποτελεί ένα παράδειγμα.



Στην μεσαία κολόνα η επιγραφή Carbon Core υπενθυμίζει ότι το πλαίσιο αποτελείται από μια σύνθεση ατσαλιού, αλουμινίου και ανθρακονημάτων (CFRP), με στόχο φυσικά την ακαμψία σε συνδυασμό με περιορισμό του βάρους. Παράλληλα επιτυγχάνεται μία σχεδόν τέλεια κατανομή του φορτίου στους άξονες σε αναλογία 50:50 ενώ χαμηλώνει ακόμα περισσότερο και το κέντρο βάρους. Ήδη το βάρος εμφανίζεται μειωμένο κατά 130 kg σε σχέση με την προηγούμενη γενιά, παρά τις εκτεταμένες λειτουργίες άνεσης και ασφάλειας. Η κλασσική σχεδίαση συνδυάζεται με εντυπωσιακές κρυφές λεπτομέρειες που συμβάλουν στην αεροδυναμική του αυτοκινήτου. Η αντίσταση του αέρα μειώνεται σε μεγάλο βαθμό από τα Air Breather και την αεροκουρτίνα στους μπροστινούς θόλους, αλλά και από τα χαρακτηριστικά νεφρά της μάσκας τα οποία ανοίγουν και κλείνουν ηλεκτρικά τα πτερύγια στην εισαγωγή αέρα μπροστά από το ψυγείο.

Επιπλέον, η αερανάρτηση χαμηλώνει αυτόματα το αυτοκίνητο κατά 10mm σε ταχύτητες πάνω από 120 km/h ώστε να μειωθεί ακόμα περισσότερο η αντίσταση του αέρα. Η αντίσταση του αέρα σε αυτό το αυτοκίνητο έχει μειωθεί κατά 10% χάρη στις βελτιώσεις που έγιναν σε σύγκριση με το προηγούμενο μοντέλο. Συμπληρώστε ακόμα τους laserlight προβολείς που κάνουν τη νύχτα μέρα και τις τέσσερις κάμερες που υπάρχουν περιμετρικά του αυτοκινήτου για να προσφέρουν 360ο πλήρη εικόνα, ώστε να κλείσουν οι εξωτερικές εντυπώσεις.

Η είσοδος στο εσωτερικό είναι ένας ύμνος στην πολυτέλεια, την ποιοτική αύρα και την τεχνολογική επάρκεια που συναντάς σήμερα σε ένα κορυφαίο αυτοκίνητο που βγαίνει από γραμμή παραγωγής. Θρονιάζεσαι στα αναπαυτικά και κομψά δέρματα και απολαμβάνεις ταυτόχρονα το αυτοματοποιημένο ρούφηγμα της πόρτας που σφραγίζει τον εσωτερικό κόσμο της 7αρας με τα ηχητικά τεκταινόμενα έξω από αυτόν. Η ηχομόνωση είναι από άλλο πλανήτη ενώ το πανάκριβο ηχοσύστημα της Bowers & Wilkins με ισχύ 1.400 Watt εξασφαλίζει κρυστάλλινο ήχο επιπέδου μεγάρου μουσικής. Ο πίνακας οργάνων είναι digital με παραμετροποίηση ανάλογα με το οδηγικό mode που θα επιλεγεί, ενώ η εντυπωσιακή πληροφόρηση συνεχίζεται από την έγχρωμη οθόνη αφής 10,2’’ που συνδυάζεται με το σύστημα πλοήγησης Professional. Η BMW είναι ο πρώτος κατασκευαστής που προσφέρει το σύστημα Gesture Control, το οποίο επιτρέπει την εκτέλεση βασικών εντολών με την κίνηση των χεριών. Εξίσου έξυπνο είναι το σύστημα φωνητικών εντολών και το πολυχειριστήριο iDrive Touch, ενώ ο ατμοσφαιρικός φωτισμός και η κομψή αρχιτεκτονική της συνολικής σχεδίασης κερδίζει τον θαυμασμό.



Ακόμα και το «κλειδί» της, διαθέτει ψηφιακή οθόνη με πληροφορίες και δυνατότητες εντολών που εκτός από τα συνηθισμένα μπορείς ακόμα και να μετακινήσεις το αυτοκίνητο! Δικαίωμα στον έλεγχο των υποσυστημάτων ψυχαγωγίας και λειτουργιών έχουν και οι αποκλειστικά δυο επιβάτες πίσω, γιατί μην ελπίζει κάνεις ότι θα μπορούσε να υπάρχει θέση για τρίτον. Ανάμεσα σε δυο κυριολεκτικά αναπαυτικές πολυθρόνες με ηλεκτρικές ρυθμίσεις εδράνου και πλάτης, υπάρχει θηριώδες υποβραχιόνιο που ενσωματώνει αφαιρούμενο tablet Touch Command, από το οποίο οι επιβάτες μπορούν να επέμβουν στο ψυχαγωγικό και όχι μόνο ρεπερτόριο της 7άρας. Διακόπτες στο υποβραχιόνιο υπάρχουν επίσης για να ανεβοκατεβάσουν τα ηλεκτρικά σκιάδια και να ενεργοποιήσουν το μασάζ τη θέρμανση και τον κλιματισμό (και τα 4 καθίσματα της 730d έχουν τα αναφερθέντα προνόμια). Αν κάτι προβληματίζει στη θέση των επιβατών, είναι ο διαθέσιμος χώρος στα πόδια τους, που μπορεί να μην είναι μικρός, αλλά δεν τον λες και… Superb! Αλλά είπαμε υπάρχει και η Long αν ψάχνεις την άπλα.

Το μαγικό χαλί

Οι πρώτες εντυπώσεις φυσικά κερδίζουν μια βαθιά υπόκλιση στον τρόπο που φιλτράρει κάθε λογής θορύβους είτε μηχανικούς, είτε περιβάλλοντος, είτε τους συνηθισμένους που περνάνε στην καμπίνα ενός αυτοκινήτου που κυλάει τους τροχούς του. Απόλυτη ησυχία που σου επιτρέπει να ψιθυρίζεις και να μην διαμαρτύρεται ο διπλανός σου ότι δεν σε ακούει. Η 730d φιλτράρει το δρόμο σαν να μην κυλάει σε τροχούς ακόμα και αν αυτοί είναι 19’’ με 45άρι προφίλ. Εκτός όμως από την άνεση, διαπρέπει και σε επίπεδο ελέγχου του αμαξώματος των σχεδόν 1.900 κιλών και από εκεί και πέρα το στιλ οδήγησης είναι θέμα Driving Experience Control. Το γνωστό σύστημα υποβοήθησης οδήγησης της BMW, είναι αναβαθμισμένο με δευτερεύουσες ρυθμίσεις καθώς και την επιλογή Adaptive. Η τελευταία εξασφαλίζει τις βέλτιστες ρυθμίσεις όλων των συστημάτων, ενώ συνεργάζεται με το σύστημα πλοήγησης σε πραγματικό χρόνο.

γλυκά
  • Πρεστίζ
  • Εσωτερική αισθητική
  • Ποιότητα υλικών και κύλισης
  • Πολυτέλεια και τεχνολογία
  • Οδική συμπεριφορά
  • Απόδοση
  • Επιδόσεις
  • Φρένα
ξινά
  • Αυστηρά τετραθέσια
  • Χώροι για τις διαστάσεις της

Αν θέλεις ανέσεις και βελούδινη μηχανολογική αρμονία επιλέγεις Comfort, αν αναζητάς τον καλύτερο συνδυασμό αποδοτικότητας - οικονομίας προτίμησε το Eco Pro, ενώ αν ψάχνεις επιδόσεις και δυναμισμό στην οδήγηση, μονόδρομος είναι η θέση Sport. Τότε είναι που το αμάξωμα αποκτά ακόμα πιο κόμπακτ αίσθηση, η ανάρτηση σετάρεται σε σφιχτές αποσβέσεις, το 8άρι Steptronic δεν σπαταλά χρόνο στις αλλαγές και τιμόνι και κινητήρας αποκτούν πιο άμεση απόκριση. Δείχνει συνολικά ελαφρύτερη από όσο είναι, νιώθεις ότι έχεις στον έλεγχό σου μικρότερο αυτοκίνητο που ανταποκρίνεται στις εντολές σου όπως μια BMW που σέβεται την ιστορίας της σε επίπεδο οδικής συμπεριφοράς. Οι αντιδράσεις είναι απόλυτα προβλέψιμες και προοδευτικές, ενώ δεν γέρνει, ούτε πλέει όταν αποφασίσεις να την οδηγείς σαν να σε καταδιώκουν.

Επιπλέον διαπρέπει στα φρένα που αντιμετωπίζουν τις μεγάλες ταχύτητες με ευκολία, αντοχή και εξαιρετική αίσθηση. Ο τρίλιτρος εξακύλινδρος turbodiesel σε συνδυασμό με το 8αρι Steptronic συνεργάζονται αρμονικά και απλοποιούν τη συνολική απόδοση του αυτοκίνητου. Σιωπηλός σε λειτουργία και άριστος σε χαρακτηριστικά απόδοσης, ο TwinPower Turbo με τους 265 ίππους και τα 620 Nm ροπής συμβάλει στα κολακευτικά νούμερα επιδόσεων αλλά και σε αυτά που αφορούν τις καταναλώσεις. Πρακτικά δεν ξεπέρασε ποτέ τα 10 lt/100 km ακόμα και όταν κινηθήκαμε με το δεξί πόδι στη παχύ πέλος της μοκέτας, ενώ σε οικονομικό, περιηγητικό τέμπο μπορείς να πέσεις και 3 λίτρα παρακάτω. Μόλις 6,1’’ αρκούν για τα πρώτα 100 km/h από στάση, ενώ στα 250 km/h που οριοθετείται με ηλεκτρονικό κόφτη η τελική της ταχύτητα, η 730d δείχνει να χασμουριέται. Η ακλόνητη αίσθηση στην ευθεία είναι κτήμα της και της δίνει τον χαρακτηρισμό του εξπρές για υπερχλιδάτο και ατσαλάκωτο ταξίδι. Σαφώς από την θέση του οδηγού, αλλά πολύ καλύτερα από τις πίσω θέσεις!

συμπέρασμα

Είναι αδύνατον να μην εντυπωσιαστείς στην είσοδό σου στο πρωτοκλασάτο σαλόνι της. Το πληθωρικό στιλ μπορεί να μην συνοδεύεται με εντυπωσιακούς χώρους για το μέγεθός της, γι’ αυτό άλλωστε υπάρχει και η long εκδοχή της, όμως σε επίπεδο ποιοτικής αύρας, τεχνολογικής προίκας και κοσμοπολίτικης εικόνας η 730d, παραμένει ασυναγώνιστη. Το ακόμα καλύτερο όμως είναι ότι δεν μένεις με το στόμα ανοιχτό σαν κοσμοπολίτης επιβάτης, αλλά και σαν οδηγός του θηριώδους σε μέγεθος και βάρος αμαξώματος, που αναπόφευκτα είναι φορτωμένο με εξοπλισμό. Στέκεται και συμπεριφέρεται σαν BMW που σέβεται τη σημασία στην δυναμική συμπεριφορά, διαπρέπει σε αίσθηση και αποτέλεσμα, συνδυάζοντάς τα φυσικά με ατσαλάκωτες μεταφορές στην άλλη άκρη του κόσμου. Ο τέλειος συνδυασμός φυσικά πάντα κοστίζει, αλλά για τους λίγους που θα τον επιλέξουν, δεν αποτελεί πρόβλημα.

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ:  ΣΠΥΡΟΣ ΚΑΝΑΤΑΣ

  • GOCAR TEST - BMW 730d
    CATEGORYGOCAR TEST - BMW 730d
POLL

Τι θα έκανες μέσα σε ένα αυτόνομο αυτοκίνητο αφού δεν χρειάζεται να οδηγείς;

  • Θα άραζα και θα απολάμβανα το τοπίο
  • Θα μίλαγα στο τηλέφωνο
  • Θα έτρωγα
  • Θα διάβαζα
  • Θα έβλεπα ταινία
  • Θα έριχνα έναν ύπνο
  • Θα έστελνα μόνα τους τα παιδιά σχολείο
magazine46

GOCAR Magazine #46

ΤΟ ΜΟΝΑΔΙΚΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ ΓΙΑ IPADΚΑΤΕΒΑΣΕ ΤΟ ΔΩΡΕΑΝ