ΔΟΚΙΜΗ: Ford Kuga 1.5 TDCi

Το νέο Kuga αποκτά έναν μικρό κινητήρα ταιριαστό στην ελληνική πραγματικότητα που μπορεί σε συνάρτηση με τις άλλες αρετές του να το βάλει σε πρωταγωνιστική θέση στην αγορά μας

  • - views
  • - comments
Ισχύς120 PS
Ροπή270 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h12,7 sec
Μέση κατανάλωση4,4 lt/100km
Εκπομπές CO2115 gr/km
Euro NCAP
TOP STORIES
  • ΠΡΟΣΦΑΤΑ
  • ΔΗΜΟΦΙΛΗ
με μια ματιά

Το νέο Ford Kuga αλλάζει στα σημεία, αποκτώντας όμως ένα μικρό diesel κινητήρα 1,5 λίτρων που τόσα χρόνια έλειπε από τη γκάμα του. Η ποιότητα στο εσωτερικό, αλλά και στον τρόπο που πατά στο δρόμο είναι από τα κύρια χαρακτηριστικά του, ενώ δεν υστερεί σε τομείς όπως οι χώροι και η τιμή.

Το Ford Kuga ήταν από την αρχή την καριέρας του και την πρώτη κιόλας γενιά του ένα αξιόλογο SUV με όλα εκείνα τα στοιχεία που χαρακτηρίζουν τα μοντέλα της φίρμας με σήμα το μπλε οβάλ. Στιβαρό αμάξωμα, ποιοτική κύλιση, άνεση και αρχοντικό πάτημα με έμφαση στην οδική συμπεριφορά, που έθετε ψηλά τον πήχη σε αυτόν τον τομέα όσον αφορά την κατηγορία. Ωστόσο οι κινητήρες του ήταν αυτοί που το… περιθωριοποίησαν κατά μια έννοια στη δική μας αγορά και όχι γιατί δεν ήταν αξιόλογοι. Κάθε άλλο μάλιστα. Ήταν πανίσχυροι 2,5 και 2,0 λίτρων - κατά σειρά εμφάνισης – με γεμάτη λειτουργία και πολλά άλογα, ικανά να προσφέρουν επιδόσεις που αναδείκνυαν τις αρετές του καλοδουλεμένου πλαισίου.

Ωστόσο, στην Ελλάδα με το περίεργο σύστημα τα πολλά κυβικά είναι εξορισμένα στο πυρ το εξώτερο και κατά συνέπεια επηρέασαν και την πορεία του Kuga. Η Ford όμως σε αυτή τη γενιά του μοντέλου κάνουν κίνηση ματ, αφού βάζει έναν απόλυτα ταιριαστό για τα ελληνικά δεδομένα κινητήρα. Τον νέο μικρό 1.5 TDCi πετρελαίου, ο οποίος έχει τις προδιαγραφές για να το βάλει στην καρδιά της κατηγορίας των SUV.

 

γλυκά

Κινητήρας

Κατανάλωση

Ανάρτηση

Οδική συμπεριφορά

Φρένα

Ποιότητα

Χώροι

Τιμή

Εξοπλισμός

ξινά

Βάρος

Απ’ έξω εμφάνιση

Η προγραμματισμένη ανανέωση φρέσκαρε την εμφάνιση του Kuga κάνοντας πιο αιχμηρό το SUV της Ford. Η τετραγωνισμένη αισθητική κυριαρχεί, με το εμπρός μέρος να παίρνει στοιχεία από το μεγαλύτερο Edge. Η μεγάλη εξάγωνη μάσκα, χαρακτηριστικό γνώρισμα των μοντέλων της Ford πρωταγωνιστεί στο εμπρός μέρος, με τα πιο λεπρά φωτιστικά σώματα να κάνουν το Kuga να μοιάζει μικρότερο. Την εικόνα συμπληρώνει στο πίσω μέρος η αναθεώρηση των φωτιστικών σωμάτων που τώρα έγιναν πιο λεπτά προκειμένου να ενισχύσουν την αίσθηση ενός αυτοκινήτου με μεγαλύτερο πλάτος. Αυτό μόνο σε αίσθηση φυσικά, αφού το Kuga στην ανανεωμένη του εκδοχή έχει απαράλλαχτες διαστάσεις, με το μήκος του να είναι 4.531 mm, το πλάτος του 1.838 mm, το ύψος του 1.694 mm και το μεταξόνιο 2.690 mm.

Εστιάζοντας στην τελευταία τιμή καταλαβαίνουμε σε θεωρητικό επίπεδο την ευρυχωρία που προσφέρει το Kuga. Η πράξη έρχεται να επιβεβαιώσει τη θεωρία, με το SUV της Ford να φιλοξενεί με άνεση πέντε επιβάτες, με τους πίσω μάλιστα να έχουν τη δυνατότητα ρύθμισης της πλάτης των καθισμάτων. Ο χώρος αποσκευών έχει όγκο, στη βασική του διαμόρφωση, 456 λίτρα, ενώ με τις πλάτες των πίσω καθισμάτων αναδιπλωμένες φτάνει τα 1.603 λίτρα. Εμπρός κάθεσαι ψηλά σε εποπτική θέση έχοντας καλή περιμετρική ορατότητα. Η πρώτη έκπληξη που δημιουργείται στον οδηγό από την ψηλή θέση οδήγησης που τον υποχρεώνει να… κρεμάσει τα πόδια του και όχι να τα απλώσει εμπρός, ξεπερνιέται γρήγορα. Σε συνδυασμό με το τιμόνι που διαθέτει ρυθμίσεις και κατά τους δύο άξονες, αλλά και το αναπαυτικό κάθισμα σου επιτρέπει να βρεις την ιδανική θέση εύκολα, διαπιστώνοντας μάλιστα ότι είναι και αρκετά άνετη.


Η ποιότητα σε κερδίζει, με τα μαλακά πλαστικά να κυριαρχούν στο εσωτερικό. Το ηλεκτρικό χειρόφρενο, στάνταρ σε όλες τις εκδόσεις αφήνει χώρο για περισσότερες θήκες ώστε να βολέψεις τα μικρότερα ή μεγαλύτερα αντικείμενα που κουβαλάς στην καθημερινότητά σου. Νέο είναι και το σύστημα πολυμέσων SYNC3, που βρίσκει μάλιστα πρώτη εφαρμογή στο Kuga. Αυτό σε σχέση με το προηγούμενης γενιά SYNC είναι σύμφωνα με τη Ford 10 φορές πιο γρήγορο, παρέχοντας τη δυνατότητα να συνδέεις το κινητό σου διαβάζοντας ακόμα και τα μηνύματά σου μέσα από τη μεγάλη οθόνη 8 ιντσών. Φυσικά συνδέεται με Android Auto και Apple CarPlay, ενώ παρέχεται δωρεάν και η δυνατότητα κλήσης έκτακτης ανάγκης που στέλνει και το στίγμα σας για άμεση βοήθεια.

 

Από μέσα η ουσία

Στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος του νέου Ford Kuga αναμφίβολα βρίσκεται αυτό που κρύβεται κάτω από το καπό του. Ο νέος diesel κινητήρας 1.5 TDCi, ο οποίος με τη μικρή του χωρητικότητα, - έστω και σχετικά καθυστερημένα - βάζει το Kuga για τα καλά στο παιχνίδι και το κάνει άκρως ανταγωνιστικό. Η απόδοσή του φτάνει τους 120 ίππους στις 3.600 rpm με τη ροπή να είναι πλούσια 270 Nm και να αποδίδεται στο σύνολό της από τις 1.500 rpm. Μπορεί τα 12,7 sec που απαιτεί για 0-100 km/h να μην το κατατάσσουν στην κατηγορία των αυτοκινήτων που βάζουν φωτιά στην άσφαλτο, αλλά ταξιδεύει με άνεση με ταχύτητες κοντά στην τελική του που είναι 173 km/h.

Ο κινητήρας λειτουργεί ομαλά χωρίς κραδασμούς και θόρυβο, ο οποίος, σε κάθε περίπτωση εγκλωβίζεται έξω από την καμπίνα με την καλή μόνωση. Το χειροκίνητο κιβώτιο με τις έξι σχέσεις διακρίνεται για την αίσθηση και την ακρίβεια που προσφέρει, ενώ με τη σωστή του κλιμάκωση αξιοποιεί στο μέγιστο τις δυνατότητες του κινητήρα. Ο τελευταίος δείχνει πρόθυμος από χαμηλά, με σαφή προτίμηση όμως στις μεσαίες στροφές. Η δύναμη είναι αρκετή για να κινηθείς σβέλτα, αλλά από την άλλη και οικονομικά. Η μέση κατανάλωση με κανονικούς ρυθμούς μένει κάτω από τα 7 lt/100 km ενώ ακόμα και με πίεση δύσκολα θα περάσει τα 8 lt/100 km, με τον 1.5 TDCi να παίρνει άριστα στην κατανάλωση.


Στην κίνηση μέσα στην πόλη δείχνει πρόθυμος και τα βάζει δυναμικά με τα αρκετά κιλά (1.591 kg) του Kuga, βγαίνοντας κερδισμένος τις περισσότερες φορές. Αυτός που σίγουρα θα χάσει είναι ο μηνίσκος σας από τις πολλές αλλαγές σχέσεων, αφού ο σφιχτός σε αίσθηση συμπλέκτης δεν είναι ο καλύτερος σύμμαχος μέσα στην κίνηση. Το τιμόνι από την άλλη έχει το σωστό βάρος, παρέχοντας παράλληλα καλή πληροφόρηση για τα δρώμενα των εμπρός κινητήριων τροχών. Με τον ανταγωνισμό σε αυτές τις εκδόσεις να προσφέρει ημιάκαμπτο άξονα πίσω, η Ford φαίνεται να επενδύει σε ποιότητα όσον αφορά αυτόν τον τομέα, αφού εφοδιάζει το Kuga με πολλαπλούς συνδέσμους.

Η ανάρτηση με την ποιότητά της κάνει το Kuga να διακρίνεται σε αυτόν τον τομέα. Το αρχοντικό του πάτημα, με την εξαιρετική ποιότητα κύλισης και την άνεση δεν αφήνει παράπονα ούτε στον πιο απαιτητικό, ακόμα και αν κάθεται πίσω. Ο οδηγός από την πλευρά του έχει ακόμα περισσότερους λόγους να χαίρεται, αφού, παρά το μεγάλο του βάρος το Kuga αποδεικνύεται αποτελεσματικό και ιδιαίτερα ευχάριστο στο δρόμο, είτε αυτός είναι ανοιχτός είτε με στροφές. Σε αυτή την περίπτωση μάλιστα και όταν τα km/h ανεβαίνουν το Kuga κρύβει το βάρος του και γίνεται πιο ευέλικτο από όσο δείχνει μέσα στην πόλη.

Άμεσο στις αντιδράσεις του, με καλή πληροφόρηση και υψηλά περιθώρια πρόσφυσης αξιοποιεί στο έπακρο την καλή γεωμετρία της ανάρτησης για να στρίψει γρήγορα αλλά και με ασφάλεια. Έναν τομέα στο οποίο η Ford δίνει ιδιαίτερη βαρύτητα όπως αποδεικνύει και το γεμάτο επίπεδο εξοπλισμού, το οποίο περιλαμβάνει μεταξύ άλλων Active City Stop το οποίο λειτουργεί σε ταχύτητες έως 50 km/h. Επιπλέον, διαθέτει το γνωστό MyKey με το οποίο μπορείτε να ρυθμίσετε τις παραμέτρους του αυτοκινήτου περιορίζοντας την τελική ταχύτητα, την ένταση του ηχοσυστήματος ή και να μην επιτρέπεται την απενεργοποίηση των ηλεκτρονικών βοηθημάτων πριν το δώσετε στο παιδί σας για παράδειγμα.

συμπέρασμα

Το Ford Kuga με τον 1.5 TDCi έρχεται για να πρωταγωνιστήσει στην κατηγορία των SUV. Ο μικρός κινητήρας του χαρίζει αυτό που αναζητούσε όλα αυτά τα χρόνια. Η ποιότητα σε όλους τους τομείς, η οδική του συμπεριφορά, ο οικονομικός κινητήρας και η τιμή σε συνάρτηση με το πλούσιο επίπεδο εξοπλισμού είναι στοιχεία ικανά να του χαρίσουν μια πρωταγωνιστική θέση στη δύσκολη και πολυπληθή κατηγορία των SUV.

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΑΡΑΓΙΩΡΓΑΚΗΣ

 

  • Ford Kuga ST Line first drive
    CATEGORYFord Kuga ST Line first drive
POLL

Τι θα έκανες μέσα σε ένα αυτόνομο αυτοκίνητο αφού δεν χρειάζεται να οδηγείς;

  • Θα άραζα και θα απολάμβανα το τοπίο
  • Θα μίλαγα στο τηλέφωνο
  • Θα έτρωγα
  • Θα διάβαζα
  • Θα έβλεπα ταινία
  • Θα έριχνα έναν ύπνο
  • Θα έστελνα μόνα τους τα παιδιά σχολείο
magazine47

GOCAR Magazine #47

ΤΟ ΜΟΝΑΔΙΚΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ ΓΙΑ IPADΚΑΤΕΒΑΣΕ ΤΟ ΔΩΡΕΑΝ