ΔΟΚΙΜΗ: Suzuki Baleno 1.0 Boosterjet

Με τον μικρό 1.000άρη τούρμπο κινητήρα που δίνει έμφαση στην απόδοση, το ευρύχωρο Baleno ενισχύει τη θέση του στη μικρή κατηγορία

  • -
  • -
Ισχύς112 PS
Ροπή170 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h11,4 sec
Κατανάλωση μ.κ.4,4 lt/100km
Εκπομπές CO2103 gr/km
Euro NCAP
με μια ματιά

Το Baleno 1.0 Boosterjet είναι ένα ακόμα μικρό Suzuki με καλό πλαίσιο, αξιόλογους χώρους και ένα μικρό κινητήρα τούρμπο βενζίνης που εντυπωσιάζει.


Στην πιο ενδιαφέρουσα εμπορικά κατηγορία, αυτή των supermini έρχεται να τοποθετηθεί το Suzuki Baleno και μάλιστα με ένα κινητήρα, μικρό, ισχυρό και οικονομικό, που κερδίζει τις εντυπώσεις με το καλημέρα. Το "μικρό" της Suzuki έχει όνομα γνωστό που το βοηθά να ξεκινήσει την πορεία του δυναμικά. Ωστόσο οι αλλαγές που έχει υποστεί σε σχέση με το συνώνυμο μοντέλο του παρελθόντος δημιουργούν μεγάλη απόσταση από αυτό και απαιτούν νέες συστάσεις. Πρόκειται για ένα υβρίδιο supermini, όσον αφορά το μέγεθος και μικρομεσαίου μοντέλου όσον αφορά τους χώρους, που έρχεται να δημιουργήσει μια νέα υποκατηγορία… μόνο του. Στην πράξη για να δώσουμε τις απαραίτητες εξηγήσεις, το Baleno με μήκος λίγο κάτω από τα τέσσερα μέτρα είναι ελαφρώς μεγαλύτερο από το Swift, το οποίο δεν αντικαθιστά αλλά συμπληρώνει και μικρότερο από τα μοντέλα της μικρομεσαίας κατηγορίας.

Μικρό (μόνο) στο μάτι

Οι σχεδιαστές και οι μηχανικοί της Suzuki έκαναν εντυπωσιακή δουλειά σε επίπεδο διαχείρισης των χώρων προσφέροντας πρωτόγνωρες ανέσεις για ένα αυτοκίνητο αυτού του μήκους. Ακολουθώντας αντισυμβατική προσέγγιση σε επίπεδο σχεδίασης, χάρισαν στο Baleno εμφάνιση που το καθιστά ξεχωριστό με το δικό του τρόπο από τον ανταγωνισμό. Διακρίνεται για τα ιδιαίτερα φωτιστικά του σώματα, το… ευανάγνωστο σήμα της εταιρείας στο εμπρός μέρος, τις μεγάλες μεταλλικές επιφάνειες οι οποίες από το πλάι ανεβαίνουν ψηλά, περιορίζοντας την επιφάνεια των κρυστάλλων και ενισχύοντας το αίσθημα της ασφάλειας σε οδηγό και επιβάτες.

Για την κατασκευή του έχει χρησιμοποιηθεί μια νέα πλατφόρμα που δίνει έμφαση στην οδική συμπεριφορά, την άνεση και την ευρυχωρία, όπως ήδη σας έχουμε προαναφέρει. Εξάλλου αυτό είναι που σε εντυπωσιάζει με την πρώτη επαφή. Μόλις μπεις στο εσωτερικό του νέου Baleno διαπιστώνεις πόσο άνετα κάθεσαι, είτε είσαι ο οδηγός, είτε επιβάτης, ακόμα και στις πίσω θέσεις. Ο χώρος για τα πόδια είναι αρκετός και για άτομα με ύψος άνω του μέσου όρου, ενώ και το πλάτος επιτρέπει με ελάχιστες παραχωρήσεις τη μεταφορά και ενός πέμπτου ανθρώπου.

Ανάλογα μεγάλος για τις διαστάσεις του αυτοκινήτου είναι και ο χώρος αποσκευών που φτάνει μαζί με τον κρυφό τμήμα κάτω από το πάτωμα τα 355 λίτρα και κατατάσσει το Baleno στην κορυφή της κατηγορίας. Στερείσαι τη ρεζέρβα, αλλά μικρό το κακό, όταν μπορείς σε ένα σχετικά μικρό αυτοκίνητο να βολέψεις όλη την οικοσκευή σου, με τη μόνη παραχώρηση να αφορά στο στενό σχετικά άνοιγμα και το ψηλό κατώφλι φόρτωσης. Τα σκληρά πλαστικά στο εσωτερικό δεν ικανοποιούν οπτικά, αλλά δεν συμβαίνει το ίδιο και με τη συναρμογή τους η οποία είναι άψογη και αφήνει βάσιμες υποσχέσεις για απροβλημάτιστη συμβίωση σε μακρινό χρονικό ορίζοντα. Η σχεδίαση του ταμπλό είναι αρμονική και συμμετρική με κεντρικό άξονα την οθόνη αφής επτά ιντσών και τα χειριστήρια του κλιματιστικού της πλούσιας εξοπλιστικά έκδοσης GLX. Σε αυτήν θα βρείτε όλα τα καλούδια που ίσως δεν έχετε σκεφτεί καν ότι υπάρχουν σε αυτοκίνητα της κατηγορίας, όπως τα θερμαινόμενα καθίσματα, το cruise control και το σύστημα αποφυγής τρακαρίσματος. Στον τομέα της πρακτικότητας συμβάλουν οι αρκετές θήκες για μικροαντικείμενα που δίνουν λύσεις και κάνουν πιο εύχρηστο το μικρό ιαπωνικό μοντέλο.

Κινητήρας και πλαίσιο σε αρμονία

Σε πρωταγωνιστικό ρόλο παίζει και ο νέος μικρός τούρμπο κινητήρας της Suzuki. Πρόκειται για ένα 3κύλινδρο σύνολο με χωρητικότητα μόλις ενός λίτρου που αποδίδει 112 ίππους και 170 Nm ροπής. Με το βάρος του αυτοκινήτου να περιορίζεται κάτω από τα 950 κιλά, το Baleno επιταχύνει από 0-100 km/h σε 11,4 sec δείχνοντας ότι στην πράξη μπορεί να τα καταφέρει ακόμα καλύτερα, ενώ αναπτύσσει 200 km/h τελικής ταχύτητας. Στον αντίποδα η κατανάλωση, σύμφωνα με τις εργοστασιακές μετρήσεις κρατιέται χαμηλά, στα 4,4 lt/100 km με τις εκπομπές CO2 να είναι 103 γραμμάρια ανά χιλιόμετρο. Μόνο η χροιά του είναι αυτή που θυμίζει και παραπέμπει σε κινητήρα με τρεις κυλίνδρους, αφού στο δρόμο αποδεικνύεται αρκετά πρόθυμος σχεδόν από το ρελαντί. Ένα μικρό κόμπιασμα παρουσιάζεται πολύ χαμηλά, αλλά θα ήμασταν υπερβολικοί αν το χαρακτηρίζαμε αρνητικό. Από εκεί και πέρα ανεβάζει με χαρακτηριστική άνεση στροφές και σε κάνει να νομίζεις ότι οδηγείς αυτοκίνητο με κινητήρα μεγαλύτερου κυβισμού και όχι ένα μικρό 3κύλινδρο τούρμπο 1.000άρη.

γλυκά
  • Κινητήρας
  • Επιδόσεις
  • Κατανάλωση
  • Χώροι
  • Πλαίσιο
  • Άνεση
  • Οδική συμπεριφορά
  • Τιμή
ξινά
  • Σκληρά πλαστικά
  • Αίσθηση τιμονιού
  • Απόδοση φρένων

Το χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων έχει πέντε σχέσεις, με μακριά κλιμάκωση που του επιτρέπει να κινηθεί και στην πράξη οικονομικά. Η πραγματική κατανάλωση που είδαμε κατά τη διάρκεια της δοκιμής κυμάνθηκε στα 6 lt/100 km και μάλιστα χωρίς να καταβάλουμε κάποια ιδιαίτερη προσπάθεια προς την κατεύθυνση της οικονομίας. Το αντίθετο θα λέγαμε, αφού πιάσαμε αρκετές φορές τον εαυτό μας να το «κυνηγάει» χωρίς λόγο και αιτία, με αφορμή τον ευχάριστο σχεδόν σε όλες τις περιπτώσεις χαρακτήρα του. Μπορεί να μην κερδίζει τον τίτλο του σπορ μοντέλου, εξάλλου δεν είναι αυτός ο προορισμός του, αλλά ικανοποιεί με τη ρύθμιση της ανάρτησης και την ακαμψία που δείχνει. Ήπιο σε όλες τις αντιδράσεις του και φιλικό στη χρήση κερδίζει πόντους στην καθημερινότητα, ενώ αφήνει και υποσχέσεις για περισσότερα. Οι πιο απαιτητικοί ενδεχομένως να αναζητήσουν περισσότερες πληροφορίες από το τιμόνι με την έντονη υποβοήθηση που φιλτράρει περισσότερα από όσα θα ήθελαν, ενώ και τα φρένα στέκονται λίγο πιο κάτω από τον πήχη που έχει βάλει ο ανταγωνισμός. Σε αποζημιώνει δίχως άλλο με την απόδοση του τούρμπο κινητήρα του, την άνεση που προσφέρει, την καλή ποιότητα κύλισης και αναμφίβολα τους μεγάλους χώρους του. Στα αρκετά θετικά του Suzuki Baleno προστίθεται σίγουρα και η τιμή του, με τη βασική έκδοση GL να ξεκινά με πλήρη εξοπλισμό λίγο πάνω από τα 13.000 ευρώ, αφήνοντας την ανώτερη έκδοση GLX στους πολύ απαιτητικούς.

συμπέρασμα

Το Suzuki Baleno 1.0 Boosterjet είναι ένα ολοκληρωμένο αυτοκίνητο που μπορεί να διαδραματίσει το ρόλο του πρώτου και μοναδικού ακόμα και σε μια οικογένεια. Απαιτεί κάποιες μικρές παραχωρήσεις σε επίπεδο «εικόνας» με τη χρήση οικονομικών πλαστικών, αλλά το αντισταθμίζει με την προσιτή τιμή του και όχι μόνο.  Οι μικρές του διαστάσεις του χαρίζουν ευελιξία και η εντυπωσιακή διαχείριση των χώρων το καθιστά αρκετά άνετο για να καλύψει τις ανάγκες τεσσάρων ατόμων. Ο νέος μικρός κινητήρας τούρμπο 1.0 Boosterjet εντυπωσιάζει με τη λειτουργία του και αποδεικνύεται αρκούντως οικονομικός προσθέτοντας ένα ακόμα πλεονέκτημα στο Baleno.


VIDEOS

Suzuki Baleno 2015 video debut

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...