Nissan Leaf

Πρωταγωνιστής στο ηλεκτρικό μέλλον της αυτοκίνησης

  • - views
  • - comments
TOP STORIES
  • ΠΡΟΣΦΑΤΑ
  • ΔΗΜΟΦΙΛΗ
με μια ματιά

Το πρώτο οικογενειακό ηλεκτρικό μαζικής παραγωγής που παρουσιάστηκε το 2010 και ήδη διατίθεται σε Ευρώπη και ΗΠΑ.

γλυκά
  • Σχεδίαση
  • Απόδοση
  • Οδική συμπεριφορά
  • Ποιότητα κατασκευής
  • Ευρυχωρία
ξυνά
  • Αίσθηση φρένων

Η Nissan με το Leaf έχει καταφέρει ότι δεν κατόρθωσαν όσοι προηγήθηκαν στην εξέλιξη ηλεκτρικών οχημάτων: να κεντρίσει το ενδιαφέρον του κόσμου και (σε συνεργασία με τη Renault) να προάγει μαζικά την ιδέα της ηλεκτροκίνησης. Στην όψη, το Leaf παραμένει – δύο χρόνια μετά το ντεμπούτο του – ολίγον… space. Αν όμως νομίζεις ότι οδηγώντας το θα βιώσεις μια εντελώς πρωτόγνωρη εμπειρία, θα εκπλαγείς - ευχάριστα. Η αίσθηση που σου δίνει είναι αρκετά γνώριμη: αυτή ενός καλού σύγχρονου μικρομεσαίου που απλώς δεν κάνει φασαρία, δεν καίει βενζίνη ή πετρέλαιο και δεν ρυπαίνει. Αυτή όμως είναι και η επιτυχία των δημιουργών του – να μπορεί να οδηγηθεί εύκολα, χωρίς ιδιαίτερες γνώσεις από τον μέσο οδηγό. Το μόνο που πρέπει να θυμάσαι είναι να το βγάζεις από την πρίζα πριν ξεκινήσεις. Μα αυτά, θα μου πείτε, ισχύουν για όλα σχεδόν τα ηλεκτρικά οχήματα. Πολύ σωστά. Άλλωστε, το Leaf δεν έχει κάτι το ριζοσπαστικά ξεχωριστό συγκριτικά με άλλες ηλεκτρικές προτάσεις στην κατηγορία, εκτός ίσως από την ξεχωριστή εμφάνιση και το χατ τρικ στα βραβεία Car of the Year. Α, και το ότι προηγήθηκε του ανταγωνισμού, πλην ελαχίστων εξαιρέσεων (βλέπε Mitsubishi i-MiEV). Η βασική ιδέα λοιπόν είναι η ίδια: φόρτιση των μπαταριών το βράδυ στο σπίτι, κίνηση αποκλειστικά με ηλεκτρική ενέργεια τη μέρα και ενδιάμεση φόρτιση όταν χρειαστεί - και όπου υπάρχει ανεπτυγμένη υποδομή φυσικά.

 

Σε βάζει στην πρίζα

Οι διαφορές λοιπόν σε σχέση με άλλα ηλεκτρικά που έχω οδηγήσει έχουν να κάνουν με νούμερα και αίσθηση. Αρχίζοντας από το δεύτερο, το Leaf είναι ευχάριστο στην οδήγηση, τουλάχιστον όσο πρόλαβα να διαπιστώσω στη μικρή βόλτα που έκανα μαζί του στα πλαίσια της έκθεσης της Γενεύης 2012. Συγκριτικά π.χ. με τα Ford Focus και Renault Fluence, έχει πιο σφικτή ρύθμιση στην ανάρτηση χωρίς όμως να δείχνει περισσότερο σπορ στο δρόμο. Η ισορροπία ανάμεσα σε κράτημα και άνεση πλησιάζει το ιδανικό και γενικά το Leaf σου εμπνέει σιγουριά και κινείται με σβελτάδα - και πολλή ησυχία φυσικά. Αν ξεχάσεις τη green του υπόσταση και βυθίσεις το γκάζι στο πάτωμα, ο ηλεκτροκινητήρας με την τεράστια ροπή ανταποκρίνεται άμεσα, επιταχύνοντας το ηλεκτρικό Nissan σαν ατμοσφαιρικός 2,5λιτρος βενζινοκινητήρας, χωρίς μάλιστα διακοπές, αφού δεν υπάρχουν αλλαγές ταχυτήτων. Το Leaf είναι από τα πιο γρήγορα στην επιτάχυνση ηλεκτρικά μικρομεσαία, ενώ η συνολική αίσθηση είναι πως οδηγείς ένα σωστά στημένο μικρό οικογενειακό με καλή ποιότητα κύλισης. Μόνο τα φρένα χρειάζονται μια μικρή εξοικείωση στο πάτημα του πεντάλ, το οποίο έχει την κλασική απότομη λειτουργία και περίεργη αίσθηση που έχω συναντήσει στα περισσότερα ηλεκτρικά αυτοκίνητα που έχω οδηγήσει.

 

Νούμερα ηλεκτρικής… φύσεως

0 g/km, 280 Nm στις 0 έως τις 2.730 rpm, 175 km, 11,9 sec: αυτά είναι τα σημαντικότερα νούμερα που αφορούν το Leaf και τα οποία αντιστοιχούν στις εκπομπές CO2, τη ροπή, τη μέση αυτονομία και την επιτάχυνση 0-100 km/h αντίστοιχα. Δύο ακόμη σημαντικοί αριθμοί έχουν να κάνουν πάλι με το χρόνο, της φόρτισης αυτή τη φορά: 30 λεπτά της ώρας για ταχυφόρτιση στο 80% των μπαταριών ιόντων λιθίου και 8 ώρες για πλήρη κανονική φόρτιση σε πρίζα 240 V. Μπαταρίες που, σύμφωνα με τη Nissan, θα διατηρήσουν τουλάχιστον το 80% της αρχικής της απόδοσης μετά από 5 χρόνια χρήσης - αλλά αυτό είναι μάλλον δευτερεύουσας σημασίας. Άλλοι όχι και τόσο σημαντικοί αριθμοί έχουν να κάνουν με την ισχύ του ηλεκτροκινητήρα (109 PS στις 2.730 - 9.800 rpm), το μήκος (4,45 m), την τελική ταχύτητα (145 km/h), τον αεροδυναμικό συντελεστή (Cd 0,29) και την ευρύχωρη καμπίνα για επιβάτες και αποσκευές (330 lt).

Αφήνοντας τους αριθμούς και περνώντας στο… εσωτερικό, η σχεδίαση δίνει μια έντονα hi tech αίσθηση, συνδυασμένη με προσοχή στην κατασκευή και πλούσιο σε gadget εξοπλισμό. Η μεγάλη οθόνη στην κεντρική κονσόλα σε πληροφορεί ανά πάσα στιγμή για τη διαδρομή (σύστημα πλοήγησης), το στυλ οδήγησης (πόσο οικονομικά οδηγείς) καθώς και για τη λειτουργία όλων των υποσυστημάτων (ήχος, κλιματισμός κλπ). Με άλλα λόγια, όλα στο Leaf σου δίνουν την αίσθηση ότι οδηγείς ένα συμβατικό, αλλά ξεχωριστό συνάμα μικρομεσαίο αυτοκίνητο. Και αυτή ακριβώς είναι η επιτυχία του.

Διάβασε περισσότερα για το Nissan Leaf ΕΔΩ

συμπέρασμα

Καλύπτει με άνεση τις ανάγκες καθημερινής μετακίνησης μιας μικρής οικογένειας. Από τα καλύτερα ηλεκτρικά που έχω οδηγήσει και ένα από αυτά που σε παρακινούν να ακολουθήσεις το… ρεύμα του μέλλοντος. 

  • Nissan Leaf
    CATEGORYNissan Leaf
  • Nissan Leaf VSP
    CATEGORYNissan Leaf VSP
POLL

Ποιο μοντέλο πιστεύετε ότι θα αναδειχθεί Ευρωπαϊκό Αυτοκίνητο του 2018;

  • Alfa Romeo Stelvio
  • Audi A8
  • BMW 5 Series
  • Citroen C3 Aircross
  • Kia Stinger
  • Seat Ibiza
  • Volvo XC40
magazine48

GOCAR Magazine #48

ΤΟ ΜΟΝΑΔΙΚΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ ΓΙΑ IPAD ΚΑΙ ΣΥΣΚΕΥΕΣ ANDROID