Mitsubishi ASX 1.8 DiD 2WD & 4WD

Κόντρα στα Nissan Qashqai και Skoda Yeti

  • -
  • -
με μια ματιά

Το κόμπακτ Crossover της Mitsubishi, αρχικά με 1.800άρη diesel διαθέσιμο σε εκδόσεις 4x2 και 4x4 με τετρακίνηση από Outlander. Τον Σεπτέμβριο 2010 έρχεται και 1.600άρι προσθιοκίνητο με τιμή κάτω από 20.000 ευρώ.

Τα μυστικά του 1.8 DiD MIVEC

Είναι από τις περιπτώσεις που η καινοτομία συνδυάζεται με δοκιμασμένες λύσεις και έχει αξιοσημείωτα αποτελέσματα, τόσο σε νούμερα όσο και σε αίσθηση. Ο ολοκαίνουργιος turbodiesel της Mitsubishi είναι ο πρώτος πετρελαιοκινητήρας στον κόσμο με σύστημα μεταβλητού χρονισμού των βαλβίδων εισαγωγής (MIVEC). Επιπλέον, διαθέτει ιδιαίτερα χαμηλή συμπίεση για diesel (14,9:1), υπερσυμπιεστή μεταβλητής γεωμετρίας, φίλτρο μικροσωματιδίων DPF και το πακέτο τεχνολογιών ClearTec που περιλαμβάνει στοιχεία όπως:

  • Σύστημα “Automatic Stop & Go”
  • Ηλεκτρική υποβοήθηση τιμονιού
  • Σύστημα Ανάκτησης Ενέργειας Πέδησης (Generation Control System)
  • Ελαστικά χαμηλής αντίστασης κύλισης

Το αποτέλεσμα είναι εξαιρετική απόδοση (150 PS) και χαμηλή κατανάλωση (5,5-5,7 lt/100 km) και εκπομπές ρύπων (145-150 g/km).

γλυκά
  • Κινητήρας
  • Οδική συμπεριφορά
  • Άνεση
  • Χώροι επιβατών
  • Ποιότητα κατασκευής
  • Σχεδίαση
ξυνά
  • Σκουρόχρωμος διάκοσμος καμπίνας
  • Έλλειψη βενζινοκίνητης έκδοσης 4x4
  • Απόσταση από το έδαφος (diesel)

Η εμπορική επιτυχία του Nissan Qashqai ήρθε να αποδείξει πως η αγορά δεν κινείται πάντα με βάση τη λογική. Κανείς πριν από 4 χρόνια δεν πίστευε πως δικίνητα αυτοκίνητα με εμφάνιση 4x4 θα είχαν τόσο μεγάλη απήχηση. Ο νέος πάιχτης στην συνεχώς αναπτυσσόμενη κατηγορία των κόμπακτ crossover (τετραπλασίασαν τις πωλήσεις τους στο διάστημα 2005-2010) έρχεται από τη Mitsubishi, μια εταιρεία με παράδοση στα… 4x4.

ΟΚ, το ASX διατίθεται και με την αυτόματη τετρακίνηση του μεγαλύτερου Outlander, αλλά το προσθιοκίνητο είναι αυτό που –όπως και στις περιπτώσεις του ανταγωνισμού- έχει το μεγαλύτερο ενδιαφέρον. Ειδικά στην βεζινοκίνητη έκδοση 1.600 των 117 ίππων που αναμένεται τον Σεπτέμβριο 2010 με τιμή 19.690 ευρώ. Προς το παρόν πήραμε μια γεύση από το 1.800άρι diesel, τόσο στην έκδοση 2WD όσο και στην 4WD.

 

Ντιζάιν και χώροι για όλους

Η πρώτη εικόνα είναι σίγουρα θετική, χάρη στην εντυπωσιακή αλλά όχι κραυγαλέα εμφάνιση. Εμπρός κυριαρχεί η δυναμική μεγάλη μάσκα της Mitsubishi, ενώ πίσω το ASX μοιάζει… θυμωμένο με τα ‘‘σχιστομάτικα’’ φώτα του. Το σύνολο είναι μοντέρνο και ξεχωριστό χωρίς να προκαλεί, κάτι που το καθιστά ευρέως αποδεκτό.

Το εσωτερικό χαρακτηρίζεται περισσότερο για την ποιότητα κατασκευής και την ευρυχωρία του, παρά για το καινοτόμο του ντιζάιν. Είναι καλοφτιαγμένο, με μαλακό υλικό στο εμπρός μέρος του ταμπλό και στο επάνω τμήμα των θυρών, ενώ στα υπόλοιπα σημεία υπάρχει σκληρό πλαστικό με ποιοτική υφή. Η διακριτική χρήση ασημί επενδύσεων απομίμησης αλουμινίου δεν καταφέρνει να κάνει πιο ευχάριστο τον σκουρόχρωμο διάκοσμο. Στα συν ο όμορφος και πλήρης πίνακας οργάνων με τα έγχρωμα γραφικά.

Η θέση οδήγησης είναι καλή, με εξαίρεση το τιμόνι που ρυθμίζεται μεν σε απόσταση και ύψος, όχι όμως ιδιαίτερα ψηλά. Το κάθισμα είναι σκληρό αλλά στηρίζει σωστά το σώμα του οδηγού. Η προσεγμένη ηχομόνωση, η καλή ορατότητα και η σωστή εργονομία συμβάλλουν στην ευκολία οδήγησης που χαρακτηρίζει το ASX.

Για την πρακτικότητα φροντίζουν η πληθώρα θηκών, το μεγάλο υποβραχιόνιο και το ντουλαπάκι συνοδηγού που κλιματίζεται. Οι χώροι πίσω για τους επιβάτες είναι μεγάλοι. Δύο ενήλικες κάθονται άνετα με πλούσιο χώρο για τα γόνατα και το κεφάλι τους, ενώ ένας τρίτος θα βολευτεί με μια μικρή παραχώρηση στο πλάτος.

Η πλάτη του πίσω καθίσματος αναδιπλώνεται σε δύο τμήματα (αναλογία 60/40) δημιουργώντας εντελώς επίπεδο δάπεδο φόρτωσης, ενώ διαθέτει και υποβραχιόνιο με άνοιγμα για τα πέδιλα του σκι.

Την πολύ καλή επίδοση του ASX στον τομέα των χώρων ολοκληρώνει το ευρύχωρο πορτμπαγκάζ των 442 lt (μαζί με τα 26 lt της θήκης κάτω από το δάπεδο), το οποίο έχει μεγάλο άνοιγμα και πρακτικές θήκες: μια μεγάλη στη θέση της ρεζέρβας και δύο μικρότερες στα πλαϊνά, πίσω από τους θόλους. Για τους fun των εκτός δρόμου εξορμήσεων, η ρεζέρβα διατίθεται προαιρετικά.

 

2WD vs 4WD: Σημειώσατε 1

Η γνωρίμία μας με το ASX 1.8 DiD ξεκίνησε με την προσθιοκίνητη έκδοση, η οποία έδειξε πως πατάει πολύ καλά στο δρόμο. Το πλαίσιο είναι στιβαρό, τα φρένα δυνατά και το τιμόνι έχει σωστό βάρος, στοιχεία που συνθέτουν μια αποτελεσματική οδική συμπεριφορορά και δίνουν αίσθηση σιγουριάς στον οδηγό. Σε αυτό συμβάλλει και το στάνταρ σύστημα ελέγχου της ευστάθειας ASC που περιλαμβάνει και σύστημα υποβοήθησης εκκίνησης σε ανηφόρα (Hill Start Assist). Καλό σε αίσθηση και λειτουργία είναι και το 6άρι κιβώτιο.

Το καλό κράτημα συνδυάζεται με υψηλό επίπεδο άνεσης και ποιότητας κύλισης, ακόμη και εκτός δρόμου όπου η ανάρτηση απορροφά σχεδόν τα πάντα. Μόνο στις σκληρές χωμάτινες διαδρομές η ανάρτηση δείχνει κάπως μαλακή και αφήνει το αμάξωμα να βουτάει στις ανωμαλίες και να βρίσκει κάτω. Γενικά, στο βατό χώμα το ASX 2WD τα καταφέρνει περίφημα, ενώ σε δύσκολα περάσματα τα ασφάλτινα ελαστικά και η μικρή απόσταση από το έδαφος της έκδοσης diesel (170 mm, έναντι 195 mm της βενζινοκίνητης) θέτουν τα όρια.

Αυτοί είναι και οι λόγοι που η έκδοση 4WD προσφέρεται περισσότερο για οδήγηση σε δύσκολες καιρικές συνθήκες παρά για υπερπήδηση off road εμποδίων. Όπως και να έχει, συγκριτικά με τον ανταγωνισμό το ASX είναι αυτό που θα φτάσει μακρύτερα σε μια εκτός δρόμου διαδρομή. Η τετρακίνηση AWC (All Wheel Control) έχει αποδείξει τις ικανότητές της στο Outlander. Λειτουργεί αποτελεσματικά και ρυθμίζεται εύκολα μέσω ενός περιστροφικού διακόπτη με τρεις θέσεις: 2WD για αποκλειστικά κίνηση με τους εμπρός τροχούς, AUTO όπου όταν οι εμπρός τροχοί σπινάρουν ποσοστό της ροπής (από 2% έως 50%) μεταφέρεται στους πίσω και LOCK όπου η κατανομή της ροπής εμπρός-πίσω κλειδώνει στο 40%-60%.

 

Μοτέρ για σεμινάριο

Άφησα το καλύτερο για το τέλος. Ο λόγος για τον 1.800άρη πετρελαιοκινητήρα DiD με την ‘‘ψαγμένη’’ τεχνολογία του (βλέπε ανάλυση πάνω αριστερά). Πολλοί βενζινοκινητήρες θα ήθελαν τη δύναμή του, την απόκριση στο πάτημα του γκαζιού, το τράβηγμά του με οποιαδήποτε σχέση στο κιβώτιο και την ποιοτική του λειτουργία. Είναι πολύ ήσυχος, χωρίς κραδασμούς και προσφέρει απλόχερα ισχύ (150 PS) και ροπή (300 Nm)! Σανιδώνεις το γκάζι στα 120 km/h με 6η στο κιβώτιο και το ASX επιταχύνει σαν να έχεις 4η! Μόνο στο πρατήριο θυμάσαι πως οδηγείς diesel, λόγω της μικρότερης κατανάλωσης. Είναι χαρακτηριστικό πως στο ταξίδι με 120-160 km/h δεν είδα ποτέ πάνω από 6,7 lt/100 km στο trip computer.

Οι επιδόσεις που προσφέρει ο 1.8 DiD είναι πολύ καλές, τόσο στη δικίνητη όσο και στην τετρακίνητη έκδοση (0-100 km/h σε 9,7 και 10 sec αντίστοιχα). Την ίδια στιγμή αποδεικνύεται ιδιαίτερα green, με μέση κατανάλωση 5,5 lt/100 km και εκπομπές CO2 145 g/km (4WD: 5,7 lt/100 km και 150 g/km). Μερίδιο ευθύνης αναλογεί και στο στάνταρ σύστημα Auto Stop & Go (AS&G) που σβήνει και επανεκκινεί αυτόματα τον κινητήρα στις στάσεις.

 

Η γκάμα αναλυτικά

συμπέρασμα

Εξαιρετικό πακέτο κινητήρα-πλαισίου, ευρύχωρη και καλοφτιαγμένη καμπίνα, σύγχρονη σχεδίαση και ελκυστική τιμή συνθέτουν ένα δυνατό αντίπαλο-πονοκέφαλο για το επιτυχημένο Qashqai. Εκτός δρόμου τα ελαστικά και η απόσταση από το έδαφος είναι αυτά που θέτουν τα όρια, τόσο στην προσθιοκίνητη όσο και στην τετρακίνητη έκδοση.

VIDEOS

Mitsubishi ASX

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...