ΟΔΗΓΟΥΜΕ το νέο Volkswagen T-Roc

Η πρόταση της Volkswagen στα compact SUV δεν ακολουθεί την πεπατημένη, αλλά χαράζει το δικό της δρόμο

  • - views
  • - comments
TOP STORIES
  • ΠΡΟΣΦΑΤΑ
  • ΔΗΜΟΦΙΛΗ
με μια ματιά

Ένα αυτοκίνητο που ισορροπεί ανάμεσα στις κατηγορίες των μικρών και μικρομεσαίων SUV. Στα υπέρ του είναι η δυνατότητα να αντλεί τεχνολογία από την μακρά λίστα συστημάτων του γερμανικού ομίλου, αλλά και η επιθετική τιμολογιακή πολιτική της Volkswagen. 


Δεν πρόκειται για μία πρόσκαιρη τάση της αυτοκίνησης. Σχεδόν το 30% των νέων αυτοκινήτων που πωλούνται σήμερα στην Ευρώπη είναι SUV και το ποσοστό θα αυξάνεται χρόνο με το χρόνο. Αντιλαμβανόμενη τη δυναμική των οχημάτων ελεύθερου χρόνου, η Volkswagen έχει καταστρώσει ένα πλάνο παρουσίασης μοντέλων, ώστε να έχει παρουσία σε όλες τις κατηγορίες. Πρώτο δείγμα γραφής το T-Roc, το οποίο οδηγήσαμε στην Πορτογαλία, εκεί άλλωστε όπου βρίσκεται και το εργοστάσιο κατασκευής του (στην Palmela, λίγο έξω από τη Λισαβόνα).

Οι διαστάσεις του το φέρνουν στο άνω άκρο των Β-SUV, όμως με δεδομένο τον εξοπλισμό του και ότι βασίζεται στην πλατφόρμα MQB του Tiguan, τοποθετείται στα μικρομεσαία SUV. Άλλωστε μελλοντικά αναμένεται και το μικρό «αδελφάκι» του, το T-Cross. Είναι ξεκάθαρη η πρόθεση της Volkswagen να στοχεύει με το T-Roc το νεανικό κοινό αλλά και όσους δίνουν έμφαση στο lifestyle και τις δραστηριότητες υπαίθρου. Ταυτόχρονα όμως χάρη στο μικρό του μήκος (4,23 μέτρα), δεν ασφυκτικά στο αστικό περιβάλλον, όντας ιδανικό και για καθημερινή χρήση.   

Το design σε πρώτο πλάνο

Η Volkswagen έδωσε μεγάλη σημασία στην εμφάνιση του T-Roc, τόσο στο αμάξωμα όσο και στην καμπίνα των επιβατών. Στο εμπρός μέρος κυριαρχεί η μεγάλη μάσκα που εκτείνεται μέχρι τα φωτιστικά σώματα και τονίζει οπτικά το μεγάλο πλάτος του οχήματος (1,82 μ). Ο προφυλακτήρας φιλοξενεί τη μεγάλη εισαγωγή αέρα, τα φώτα ημέρας LED και τους προβολείς ομίχλης, ενώ οι μπάρες χρωμίου ενισχύουν τον... premium αέρα που αποπνέει το T-Roc. Λεπτομέρεια χρωμίου υπάρχει και στο πλάι, όπου εκτείνεται από την αρχή της πρώτης κολώνας έως το τέλος της τρίτης. Πιο... καθαρή είναι η εικόνα στο πίσω μέρος, με τα όμορφα φώτα LED, τεχνολογίας 3D, και οριζόντιες γραμμές.

Η αίσθηση του μοντέρνου γίνεται αισθητή και από τα πρώτα λεπτά «συμβίωσης» με το εσωτερικό του μικρού SUV. Στο ταμπλό οι ένθετες μεταλλικές επιφάνειες αγκαλιάζουν τόσο την μεγάλη οθόνη αφής του συστήματος πολυμέσων (έως 8 ίντσες στις κορυφαίες εκδόσεις), τον πίνακα οργάνων (προαιρετικά ψηφιακός με διαγώνιο 11,7 ιντσών) και τους αεραγωγούς. Η ίδια λογική επεκτείνεται στην κεντρική κονσόλα αλλά και το εσωτερικό των θυρών. Σε όσους έχουν οδηγήσει αυτοκίνητα της Volkswagen θα ξενίσουν τα σκληρά πλαστικά στο ταμπλό, όμως η συναρμογή τους είναι στα γνωστά επίπεδα της μάρκας. Όπως μας εξήγησε ο Fernando Hillman, υπεύθυνος εσωτερικής σχεδίασης στο T-Roc, με βάση το κοινό στο οποίο απευθύνεται το SUV δόθηκε μεγαλύτερη έμφαση στο ντιζάιν και στον εξοπλισμό συνδεσιμότητας. Και σε αυτούς τους τομείς το T-Roc παίρνει εξαιρετικό βαθμό. Συνολικά, με 24 διαθέσιμους συνδυασμούς χρωμάτων αμαξώματος-οροφής και αρκετές ακόμη για το εσωτερικό, το T-Roc θα μεταμορφωθεί στο αυτοκίνητο που σου αρέσει να βλέπεις και να οδηγείς.

Όπως σε ένα κλασσικό SUV, ο οδηγός και οι επιβάτες κάθονται ψηλά, έχοντας καλύτερη ορατότητα προς όλες τις κατευθύνσεις και την αίσθηση της... κυριαρχίας στο δρόμο. Οι χώροι είναι επαρκείς για 4 ενήλικες επιβάτες – δύσκολα θα βολευτεί και τρίτος πίσω – όμως το πορτμπαγκάζ (αν και έχει όγκο 445 λίτρων) θα φιλοξενήσει οριακά τις αποσκευές τους, καθώς είναι ρηχό. Μην ξεχνάμε πάντως ότι πρόκειται για ένα SUV που ουσιαστικά ισορροπεί ανάμεσα σε δύο κατηγορίες, στο B και το C segment. Πρακτική λεπτομέρεια η ηλεκτρικά ανοιγόμενη πόρτα του χώρου αποσκευών, εξοπλισμός που έρχεται απευθείας από μεγαλύτερα και ακριβότερα SUV.

Η γκάμα των κινητήρων

Αν η σχεδίαση είναι το «φαίνεσθαι», τότε το «είναι» εντοπίζεται στην τεχνολογία που κουβαλά το T-Roc. Ειδικά στον τομέα των κινητήρων, εκμεταλλεύεται στο έπακρο την μακρά λίστα με σύνολα TSI και TDI. Ο 3κύλινδρος turbo 1.0 TSI με τους 115 ίππους και τα 200 Nm ροπής ταιριάζει ιδανικά όχι μόνο στο χαρακτήρα του μικρού SUV αλλά και στις ιδιαιτερότητες της ελληνικής αγοράς. Συνεργάζεται με μηχανικό κιβώτιο 6 σχέσεων και σύμφωνα με τις εργοστασιακές μετρήσεις χαρίζει στο αυτοκίνητο βάρους 1.270 kg επιτάχυνση 0-100 km/h σε 10,1 sec και τελική ταχύτητα 187 km/h (μεικτή κατανάλωση 5,1 lt/100 km – εκπομπές ρύπων 116 g/km). Η γκάμα περιλαμβάνει επίσης τον νέο 1.5 TSI EVO 150 ίππων (με τεχνολογία απενεργοποίησης κυλίνδρων και προαιρετική τετρακίνηση) και το γνωστό 1.6 TDI 115 PS.

Δυστυχώς οι συγκεκριμένες εκδόσεις δεν ήταν διαθέσιμες στη δημοσιογραφική παρουσίαση. Έτσι στους δρόμους έξω από τη Λισαβόνα οδηγήσαμε το T-Roc με τους 2λιτρους κινητήρες, τον 2.0 TSI 190 PS και τον 2.0 TDI 150 PS. Και οι δύο συνδυάζονται με αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη DSG (7 σχέσεων) και σύστημα 4x4. Η μεγάλη ροπή (320 και 340 Nm, αντίστοιχα) εμφανίζεται από χαμηλά και για μεγάλο εύρος στροφών, χαρίζοντας στο T-Roc πολύ καλές ρεπρίζ.

Εντός και εκτός δρόμου

Η ρύθμιση της ανάρτησης, στην οποία κατέληξαν οι μηχανικοί της Volkswagen, κάνει σαφή τον προσανατολισμό του T-Roc. Να παρέχει υψηλά επίπεδα άνεσης στην άσφαλτο, ακόμη και σε χωματόδρομο. Δεν έχει sport συμπεριφορά, όμως οι κλίσεις στις στροφές είναι περιορισμένες για ένα αυτοκίνητο της κατηγορίας του και η πληροφόρηση από το τιμόνι αυξάνεται όσο ανεβαίνει η ταχύτητα. Η Volkswagen έχει κάνει καλή δουλειά στον τομέα της ηχομόνωσης και το T-Roc ταξιδεύει ήσυχα ακόμη και σε υψηλές ταχύτητες. Πιο λεπτομερή συμπεράσματα θα εξαχθούν αφού το οδηγήσουμε στην Ελλάδα και με τους χαμηλού κυβισμού κινητήρες.

Η μόνιμη τετρακίνηση 4MOTION χρησιμοποιεί ηλεκτρονικά ελεγχόμενο πολύδισκο συμπλέκτη που κατανέμει τη ροπή ανάμεσα στους δύο άξονες, δίνοντας στον οδηγό τη δυνατότητα επιλογής του ιδανικού προγράμματος: Street, Snow, Offroad, Offroad Individual. Το T-Roc δεν προβληματίζεται να βγει εκτός δρόμου, όμως τα ασφάλτινα ελαστικά (διαστάσεων 225/40 R19 στο αυτοκίνητο που οδηγήσαμε) και η σχετικά μικρή απόσταση από το έδαφος (16 cm) θα θέσουν τα όρια στον οδηγό. Ο στάνταρ εξοπλισμός του τετρακίνητου T-Roc (προαιρετικός στο προσθιοκίνητο) περιλαμβάνει τεχνολογία παραμετροποίησης διαφόρων λειτουργιών, όπως το κιβώτιο DSG, τον κλιματισμό, την υποβοήθηση του τιμονιού, το cruise control, το ρυθμιζόμενο πλαίσιο (DCC).

Τα πρώτα T-Roc αναμένονται στην Ελλάδα τον Ιανουάριο, όμως εντός του Νοεμβρίου θα ανακοινωθούν οι τιμές του και θα ανοίξει η διαδικασία παραγγελιών. Σύμφωνα με τις πληροφορίες μας, το κόστος για την βασική έκδοση με τον 1.0 TSI θα διαμορφωθεί κοντά στις 20.000 ευρώ, τιμή ανταγωνιστική έχοντας ως δεδομένα την ποιότητα και τον εξοπλισμό του αυτοκινήτου (στάνταρ το αυτόνομο φρενάρισμα, η ανίχνευση πεζών, η διατήρηση στη λωρίδα κυκλοφορίας και το σύστημα ψυχαγωγίας με οθόνη 6,5 ιντσών). Θα υπάρχουν δύο ακόμη πλουσιότερες εκδόσεις εξοπλισμού, η Style και η Sport.

συμπέρασμα

Η σχεδίαση, οι δυνατότητες εξατομίκευσης και ο πλούσιος εξοπλισμός άνεσης και ασφάλειας, είναι τα ατού του T-Roc σε μία κατηγορία όπου οι ανταγωνιστές του έχουν εγκαθιδρύσει την παρουσία τους εδώ και αρκετά χρόνια. Στην τιμή ενός Golf, μπορεί κάποιος να αγοράσει ένα αυτοκίνητο που υστερεί μεν ελαφρά σε χώρους, όμως είναι πιο μοντέρνο και πρόθυμο να ακολουθήσει τον οδηγό του σε κάθε του δραστηριότητα.


  • VW T-Roc Συνέντευξη Θανάσης Κονιστής
    CATEGORYVW T-Roc Συνέντευξη Θανάσης Κονιστής
  • VW T-Roc Walkaround Lisbon
    CATEGORYVW T-Roc Walkaround Lisbon
  • Volkswagen T-Roc First drive video
    CATEGORYVolkswagen T-Roc First drive video
POLL

Τι θα έκανες μέσα σε ένα αυτόνομο αυτοκίνητο αφού δεν χρειάζεται να οδηγείς;

  • Θα άραζα και θα απολάμβανα το τοπίο
  • Θα μίλαγα στο τηλέφωνο
  • Θα έτρωγα
  • Θα διάβαζα
  • Θα έβλεπα ταινία
  • Θα έριχνα έναν ύπνο
  • Θα έστελνα μόνα τους τα παιδιά σχολείο
magazine47

GOCAR Magazine #47

ΤΟ ΜΟΝΑΔΙΚΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ ΓΙΑ IPADΚΑΤΕΒΑΣΕ ΤΟ ΔΩΡΕΑΝ