Οδηγούμε το νέο Opel Grandland X

Ταξιδέψαμε στη Γερμανία για την πρώτη επαφή με το αυτοκίνητο που επαναφέρει τη μάρκα δυναμικά στην κατηγορία των μικρομεσαίων SUV

  • - views
  • - comments
TOP STORIES
  • ΠΡΟΣΦΑΤΑ
  • ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Το Darmstadt, την πόλη όπου βρίσκεται το κέντρο ελέγχου των περισσότερων ευρωπαϊκών δορυφόρων επέλεξε η Opel για τη δημοσιογραφική παρουσίαση του Grandland X. Η επιλογή έγινε αφενός για πρακτικούς λόγους, καθώς βρίσκεται κοντά στην έδρα της μάρκας, το Russelsheim, αλλά και στη Φρανκφούρτη όπου ήταν σε λειτουργία η διεθνής έκθεση, αφετέρου όμως για συμβολικούς λόγους: το Grandland X είναι το μεγαλύτερο και πιο τεχνολογικά προηγμένο SUV στη γκάμα της Opel. Μετά το Crossland X, αποτελεί ένα ακόμη SUV που μοιράζεται πλατφόρμα και μηχανικά μέρη με το PSA Group. Αν και μέλος του γαλλικού ομίλου πλέον, η Opel θα διατηρήσει την ανεξαρτησία της και το γερμανικό της χαρακτήρα.

Με μήκος στα 4,48 μέτρα, το Grandland X είναι κατά 20 cm μακρύτερο από το Mokka X. Οι διαστάσεις του το τοποθετούν στο άνω άκρο της κατηγορίας των C-SUV, κάτι που μεταφράζεται στους χώρους για επιβάτες και αποσκευές. Το μεταξόνιο έχει μήκος 2,67 μέτρα, ενώ το πορτμπαγκάζ όγκο 514 lt (έως 1.652 lt αν αναδιπλωθούν τα πίσω καθίσματα).

Οι σχεδιαστές κατόρθωσαν να αποτυπώσουν στο αμάξωμα του Grandland X όλα τα χαρακτηριστικά γνωρίσματα κάθε νέου Opel. Στο εμπρός μέρος τα φώτα και η τραπεζοειδής μάσκα συνθέτουν τη νέα εταιρική ταυτότητα της μάρκας. Οι έντονες ακμές στο πλάι που ενώνονται με τα πίσω φώτα, αλλά και αυτές στο καπό κάνουν το compact SUV να δείχνει μυώδες. Οι μεγάλοι τροχοί (17 ή 18 ιντσών), η απόσταση από το έδαφος και τα πλαστικά προστατευτικά τονίζουν τον περιπετειώδη χαρακτήρα του Grandland X, το οποίο δε διατίθεται πάντως με τετρακίνηση. Αυτό θα αλλάξει σε 2-3 χρόνια, όταν θα λανσαριστεί η υβριδική του έκδοση.

Εσωτερικό που φωνάζει «Opel»

Την ίδια αίσθηση, ότι δηλαδή έχεις να κάνεις με ένα αυτοκίνητο της γερμανικής μάρκας, αποκομίζεις και μόλις εισέλθεις στην καμπίνα των επιβατών. Η εικόνα παραπέμπει σε αυτή του Astra, με πιο ψηλή βέβαια θέση οδήγησης. Τα αφρώδη υλικά σε όλο το ταμπλό, η πολύ καλή συναρμογή και η μεγάλη οθόνη αφής (έως 8 ιντσών) για το σύστημα πολυμέσων IntelliLink δίνουν την αίσθηση ότι βρίσκεσαι σε ένα πολυτελές και ακριβότερο αυτοκίνητο. Τα καθίσματα προσφέρουν καλή στήριξη ενώ αποδεικνύονται και άνετα στα μακρινά ταξίδια. Ο πίνακας οργάνων είναι αναλογικός, όμως οι ενδείξεις είναι ευανάγνωστες και ανάμεσα στο στροφόμετρο και το ταχύμετρο υπάρχει ψηφιακή οθόνη πολλαπλών ενδείξεων.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΝΑΛΥΤΙΚΑ ΤΙΣ ΤΙΜΕΣ ΚΑΙ ΤΑ ΕΠΙΠΕΔΑ ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΥ ΤΟΥ GRANDLAND X


Δύο και δεν καίνε

Κατά το λανσάρισμά του στην Ευρώπη και κατ΄επέκταση και την Ελλάδα, το Grandland X προσφέρεται με δύο κινητήρες, οι οποίοι είναι οι δοκιμασμένοι του Ομίλου PSA: ο τρικύλινδρος 1.2 turbo βενζίνης με 130 ίππους και ο 1.6 diesel, στην έκδοση με 120 ίππους. Μπορούν να συνδυαστούν με 6τάχυτο μηχανικό ή αυτόματο κιβώτιο, ενώ μελλοντικά η γκάμα θα εμπλουτιστεί με τον 2λιτρο diesel των 180 ίππων και με αυτόματο κιβώτιο 8 σχέσεων, αλλά και τον 1.6 diesel στην έκδοση με τους 100 ίππους. Απούσης της τετρακίνησης, οι εκτός δρόμου δυνατότητες του Grandland X ενισχύονται από το προαιρετικό σύστημα ελέγχου πρόσφυσης IntelliGrip (το αντίστοιχο Grip Control των Peugeot - Citroen). Σε συνδυασμό με ελαστικά M&S εξασφαλίζει αυξημένα επίπεδα πρόσφυσης σε κάθε έδαφος. Ο οδηγός χρειάζεται απλά να επιλέξει ένα από τα πέντε προγράμματα κατανομής της ροπής, ανάλογα με το έδαφος στο οποίο κινείται το SUV της Opel: Normal, Snow, Mud, Sand και ESP Off (το τελευταίο είναι ενεργό μέχρι τα 50 km/h). Τα αυτοκίνητα που δοκιμάσαμε δεν ήταν πάντως εφοδιασμένα με το σύστημα IntelliGrip, οπότε αναμένουμε την αναλυτική δοκιμή του στην Ελλάδα για ασφαλή συμπεράσματα.

Άνεση σε κάθε συνθήκη

Το Grandland X σε κερδίζει καταρχάς με την ποιότητα κύλισης, αίσθηση που αποκομίζεις είτε κρατάς το τιμόνι είτε είσαι απλά επιβάτης. Η ανάρτηση έχει ρυθμιστεί για να προσφέρει υψηλά επίπεδα άνεσης σε κάθε περιβάλλον: στα στενά των πόλεων με τις συνηθισμένες ανωμαλίες, στο επαρχιακό οδικό δίκτυο, στον αυτοκινητόδρομο. Ακόμη όμως και σε γρήγορο ρυθμό, το compact SUV δεν γέρνει σε βαθμό που θα προβληματίσει τον οδηγό, διατηρώντας με σθένος την τροχιά που επιλέγεις με το τιμόνι. Στη διάθεσή μας ήταν τόσο το βενζινοκίνητο όσο και το πετρελαιοκίνητο Grandland X, με το μηχανικό 6τάχυτο κιβώτιο.
Ο τρικύλινδρος 1.2 turbo έδειξε από την πρώτη στιγμή ότι είναι επαρκής για τον όγκο και το βάρος του SUV (1.350 kg), γεγονός που θα αποτελέσει ατού για την Opel στο ελληνικό φορολογικό περιβάλλον. Ο κατασκευαστής ανακοινώνει 0-100 km/h σε 11,1 sec και ρεπρίζ 80-120 km/h με 5η σχέση σε 11,6 sec. Σε μεικτές συνθήκες και σε γρήγορο ρυθμό, το trip computer έδειξε μέση κατανάλωση 7,4 lt/100 km. Προσωπικά, βάζουμε ακόμη καλύτερο βαθμό στην πετρελαιοκίνητη έκδοση και όχι μόνο λόγω της αναμενόμενης χαμηλότερης κατανάλωσης (στα 5,7 lt/100 km). Με τον 1.6 diesel των 120 ίππων και 300 Nm ροπής (έναντι 230 Nm στο βενζινοκίνητο μοντέλο), το Grandland Χ απαντά ακόμη καλύτερα στα ζητήματα που θέτει ένας οικογενειάρχης. Είναι πιο αργό στο 0-100 km/h (11,8 sec), όμως πιο γρήγορο στην επιτάχυνση εν κινήσει (10,5 sec για το 80-120 km/h). Το όλο οδηγικό «πακέτο» συμπληρώνεται από την ικανοποιητική λειτουργία του κιβωτίου και την αίσθηση από το τιμόνι - αν και σε πληροφόρηση δεν είναι το πιο... πλούσιο της κατηγορίας.


Εξοπλισμός στο φουλ

Με το σύνθημα «το μέλλον ανήκει σε όλους», η Opel θέλει να τονίσει ότι η πολυτέλεια δεν είναι υπόθεση των λίγων. Ακόμη και στο βασικό επίπεδο εξοπλισμού X-Cite (στα 24.500 ευρώ με τον 1.2 βενζίνης), το Grandland X προσφέρει ζάντες αλουμινίου 17 ιντσών με ελαστικά 215/65, δερμάτινο τιμόνι, σύστημα πολυμέσων IntelliLink με οθόνη αφής 7 ιντσών, cruise control, διζωνικό κλιματισμό, ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός - πίσω, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους και θερμαινόμενους εξωτερικούς καθρέπτες, αισθητήρες παρκαρίσματος πίσω, φώτα ημέρας LED, προβολείς ομίχλης, αισθητήρες βροχής, αυτόματα φώτα, προειδοποίηση για ακούσια αλλαγή λωρίδας, αναγνώρισης σημάτων κυκλοφορίας.

Αν στα παραπάνω προσθέσουμε τα 5 αστέρια στις δοκιμές του οργανισμού Euro NCAP, την 5ετή πλήρη εργοστασιακή εγγύηση (ή 75.000 χλμ), τον 1 χρόνο δωρεάν συνδρομή Opel OnStar και το ισόποσο της αξίας 1 χρόνου ή 100 GB WiFi hotspot, τότε έχουμε μπροστά μας ένα από τα πιο ολοκληρωμένα C-SUV. Μία κατηγορία που οι προβλέψεις αναφέρουν ότι θα εκτοξεύσει το μερίδιό της στην Ευρώπη στο 14% το 2024.

συμπέρασμα

Μπορεί η κατηγορία των μικρομεσαίων SUV να είναι... κατάμεστη από προτάσεις, όμως κάθε νέα έλευση είναι καλοδεχούμενη. Το Grandland X προτάσσει ως ατού το στιβαρό παρουσιαστικό, την εξαιρετική ποιότητα κύλισης και τον πλούσιο εξοπλισμό. Η απουσία τετρακίνητης έκδοσης δεν αναμένεται να περιορίσει σημαντικά το κοινό του. 



  • Opel Grandland X Παρουσίαση στη Γερμανία
    CATEGORYOpel Grandland X Παρουσίαση στη Γερμανία
POLL

Τι θα έκανες μέσα σε ένα αυτόνομο αυτοκίνητο αφού δεν χρειάζεται να οδηγείς;

  • Θα άραζα και θα απολάμβανα το τοπίο
  • Θα μίλαγα στο τηλέφωνο
  • Θα έτρωγα
  • Θα διάβαζα
  • Θα έβλεπα ταινία
  • Θα έριχνα έναν ύπνο
  • Θα έστελνα μόνα τους τα παιδιά σχολείο
magazine46

GOCAR Magazine #46

ΤΟ ΜΟΝΑΔΙΚΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ ΓΙΑ IPADΚΑΤΕΒΑΣΕ ΤΟ ΔΩΡΕΑΝ