ΟΔΗΓΟΥΜΕ το νέο Nissan Qashqai

Ταξιδέψαμε μέχρι την πρωτεύουσα της Αυστρίας για να γνωρίσουμε το ανανεωμένο Qashqai, που αναβαθμίστηκε στα σημεία

  • - views
  • - comments
TOP STORIES
  • ΠΡΟΣΦΑΤΑ
  • ΔΗΜΟΦΙΛΗ
με μια ματιά

Το φρεσκάρισμα του Qashqai έγινε 3 χρόνια μετά το λανσάρισμα της 2ης γενιάς, έχοντας ως όπλα του την ακόμα πιο ελκυστική εμφάνιση και τις μικρές πινελιές αναβάθμισης. Παράλληλα, η ιαπωνική εταιρεία βρήκε «πρόσφορο έδαφος» στο ανανεωμένο SUV για το νέο σύστημα ημι-αυτόνομης οδήγησης ProPILOT, που θα προστεθεί στο άμεσο μέλλον.


Η Nissan φρεσκάρει τη δεύτερη γενιά του Qashqai, μετά από περίπου 3 χρόνια κορυφαίας εμπορικής πορείας. Άλλωστε δεν είναι και λίγο ο «βασιλιάς» των SUV να βρίσκεται από το 2015 μέχρι και φέτος στην κορυφή της μικρομεσαίας κατηγορίας (εκεί κατατάσσεται σύμφωνα με τον Σύνδεσμο Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων), η οποία περιλαμβάνει ανταγωνιστές «θηρία». Σύμφωνα με τους ιθύνοντες της ιαπωνικής φίρμας φαίνεται ότι έκριναν απαραίτητo το λανσάρισμα του ανανεωμένου μοντέλου τη συγκεκριμένη χρονική στιγμή, πατώντας εύλογα επάνω στην επιτυχημένη τους συνταγή. Το ανανεωμένο Nissan Qashqai έκανε για πρώτη φορά το ντεμπούτο του στην Έκθεση Αυτοκινήτου της Γενεύης, ενώ στα τέλη Ιουνίου βρεθήκαμε στην παγκόσμια παρουσίασή του, στη Βιέννη.

Τα ωραία έγιναν ομορφότερα

Παρόλο που οι σχεδιαστές ακολούθησαν τις γνώριμες φόρμες, αμέσως καταλαβαίνεις ότι κάτι διαφορετικό συμβαίνει με το νέο Qashqai. Η σιλουέτα του έγινε πιο εκλεπτυσμένη χάρη στις αλλαγές που εστιάζονται στο εμπρός μέρος με νέο προφυλακτήρα, νέα μάσκα, νέο καπό και νέα φώτα. Στο πίσω μέρος συναντάμε νέο προφυλακτήρα και τα φώτα με «σκοτεινό» κρύσταλλο 3D, ενώ στην οροφή ξεχωρίζει η κεραία «πτερύγιο». Περνώντας στο εσωτερικό του αυτοκινήτου συναντάμε τη σημαντικότερη αλλαγή που βρίσκεται μπροστά στα μάτια του οδηγού. Το τιμόνι έχει σπορτίφ εμφάνιση, με το κέντρο της στεφάνης να έχει «αδυνατίσει», παρέχοντας καλύτερη οπτική επαφή με τον πίνακα οργάνων (κατά 17% περισσότερη ορατότητα). Επίσης, έχουν αλλάξει (και αυξηθεί) τα χειριστήρια, δίνοντας μια πιο μοντέρνα πινελιά.

Η ποιότητα των υλικών έχει βελτιωθεί, χωρίς να είναι οφθαλμοφανές σε ένα άπειρο μάτι, αλλά η εργονομία παραμένει ίδια με το προηγούμενο μοντέλο, μιας και υπάρχει πρόσβαση με ιδιαίτερη ευκολία σε όλα τα συστήματα της Nissan. Στην κεντρική κονσόλα βρίσκεται η γνώριμη έγχρωμη οθόνη αφής με το σύστημα NissanConnect να έχει αλλάξει ελαφρώς ως προς το interface, με σκοπό την πιο απλή πλοήγηση του χρήστη στις επιλογές του infotainment. Όπως και πριν, έτσι και στo facelift, η συνδεσιμότητα με smartphone μπορεί να γίνει είτε μέσω Bluetooth είτε μέσω USB. Παράλληλα, το NissanConnect συνεργάζεται και με διάφορες εφαρμογές που βρίσκονται προεγκατεστημένες στο σύστημα πολυμέσων του αυτοκινήτου όπως facebook και tripadvisor.

Επιπλέον, όλα τα ηλεκτρικά παράθυρα έχουν τη δυνατότητα να ανεβοκατεβαίνουν με μία πίεση των κουμπιών, ενώ μέσω του κλειδιού μπορούν να ανοίξουν και από απόσταση. Η σημαντικότερη τεχνολογική προσθήκη είναι το ProPILOT, το οποίο θα είναι διαθέσιμο το 2018 και θα βοηθάει το Qashqai facelift να κινείται ημι-αυτόνομα και με απόλυτη ασφάλεια. Αναλυτικότερα, το αυτοκίνητο θα ελέγχει μόνο του το τιμόνι και θα αυξάνει ή θα μειώνει την ταχύτητα αναλόγως με τα προπορευόμενα οχήματα. Στα νέα είναι και το σύστημα αυτόνομου φρεναρίσματος έως και 45 km/h, αφού τώρα μπορεί να αναγνωρίσει και πεζούς, δίνοντας έναν επιπλέον βαθμό στον τομέα της ασφάλειας. Παραμένουν τα Rear Cross Traffic Alert, Traffic Sign Recognition (αναγνώριση σημάτων κυκλοφορίας), Driver Attention Alert (παρακολούθηση της προσοχής του οδηγού), Intelligent Park Assist (βοήθημα παρκαρίσματος), Intelligent Around View Monitor (αναγνώριση εμποδίων περιμετρικά), Blind Spot Warning (ενημέρωση για εμπόδιο στο «τυφλό» σημείο στο πλάι) και Lane Departure Warning (ενημέρωση για ακούσια αλλαγή λωρίδας).

Ακολουθώντας την πεπατημένη

Η μηχανολογική γκάμα του ανανεωμένου Qashqai έρχεται αυτούσια από το προηγούμενο μοντέλο, προσφέροντας τόσο κινητήρες βενζίνης όσο και πετρελαίου, καθώς και 6τάχυτο χειροκίνητο κιβώτιο, αυτόματο CVT X-Tronic, 2κίνητες και 4κίνητες εκδόσεις. Η βασική βενζινοκίνητη version φοράει τον 1.2 turbo κινητήρα από τη Renault απόδοσης 115 ίππων, ενώ στην κορυφή βρίσκεται ο 1.6 DiG-T των 163 ίππων. Από πλευράς diesel, ο 1.5 των 110 ίππων προσφέρεται μόνο ως 2κίνητο και σύμφωνα με την εταιρεία η μέση κατανάλωση είναι 3,8 lt/100 km και οι εκπομπές ρύπων είναι στα 99 g/km CO2. Τέλος, ο 1.6 dCi προσφέρεται ως 2κίνητο με χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων, 2κίνητο με CVT και ως 4κίνητο με 6αρι χειροκίνητο κιβώτιο.

Σφιχτή αίσθηση και σίγουρο πάτημα

Στη διάθεσή μας είχαμε την τετρακίνητη έκδοση με τον 1.600άρη πετρελαιοκινητήρα και διανύσαμε αρκετά χιλιόμετρα τόσο μέσα στη Βιέννη όσο και στον επαρχιακό δρόμο. Το εξαιρετικό πλαίσιο είναι μία από τις αρκετές σταθερές του μοντέλου, ενώ το σύστημα ανάρτησης (McPherson εμπρός και πολλαπλούς συνδέσμους πίσω) έχει υποστεί μια μικρή τροποποίηση από τους μηχανικούς της φίρμας. Το ανανεωμένο Qashqai πλησιάζει ακόμα ένα βήμα πιο κοντά στη σπορ αίσθηση, με αποτέλεσμα να αφήσει πίσω του τον παλιό καλό (πολύ) μαλακό εαυτό του. Συνεχίζει να απορροφάει με μαεστρία τις ελάχιστες κακοτεχνίες που συναντήσαμε στους δρόμους της Βιέννης, παρά τις νέες σχεδιαστικά 19 ιντσών ζάντες αλουμινίου, που αποτελεί προίκα της έκδοσης Techna. Κατά την οδήγησή μας σε δρόμους με συνεχόμενες στροφές αντιληφθήκαμε και μια μικρή υποβοήθηση στην «επιστροφή» του τιμονιού χάρη στο σύστημα Active Return Control, το οποίο γεμίζει τον οδηγό με ακόμη περισσότερη εμπιστοσύνη και ασφάλεια.

με πάνω από 80 τίτλους στο βιογραφικό του

Η Nissan δημιούργησε την κατηγορία C-SUV το 2007, ενώ μέχρι σήμερα παρουσιάστηκαν πάνω από 20 ανταγωνιστές. Παρόλα αυτά, το Qashqai παρέμεινε στην κορυφή των προτιμήσεων και αποτελεί το πιο επιτυχημένο μοντέλο στην Ευρώπη στα 83 χρόνια ιστορίας της Nissan. Έχουν πουληθεί 2,3 εκατομμύρια μονάδες, έχει κερδίσει πάνω από 80 τίτλους εκ των οποίων 19 «Car of the Year». Αξίζει να σημειωθεί ότι τον Μάρτιο 2017 ήταν ο πιο επιτυχημένος μήνας στην Ευρώπη, μιας και πουλήθηκαν 33.000 μονάδες.

Όσον αφορά την κινητήρια δύναμη, η κατανάλωση παραμένει χαμηλή για την κατηγορία του (πρακτικά γύρω στα 6 lt/100 km), ωστόσο δεν υπάρχει αισθητά μεγάλη αλλαγή στην ηχομόνωση της καμπίνας παρά το ιδιαίτερο βάρος που έδωσαν οι μηχανικοί, με τα db να παραμένουν σε χαμηλά επίπεδα. Στον προαιρετικό κατάλογο περιλαμβάνεται το ηχοσύστημα της BOSE με 8 ηχεία, ενώ παράλληλα ένας 8κάναλος ενισχυτής προσφέρει τον πραγματικά κρυστάλλινο ήχο στα αυτιά των επιβατών. Το ηχοσύστημα BOSE έρχεται στάνταρ μόνο στην Techna+, η οποία είναι η νέα και η κορυφαία σε εξοπλισμό έκδοση. Όπως και στην πρώτη γενιά, η Nissan ακολουθεί το προκαθορισμένο του «φρεσκάρισμα» σε συγκεκριμένο χρονικό διάστημα, ωστόσο η ιαπωνική εταιρεία πρωτοτύπησε λαμβάνοντας σχόλια και ιδέες εξέλιξης του μοντέλου από κατόχους Qashqai των προηγούμενων γενιών. Το ανανεωμένο μοντέλο θα ξεκινήσει την εμπορική του καριέρα στην Ελλάδα στις αρχές Οκτωβρίου, με την τιμή να μην έχει ανακοινωθεί ακόμα.

συμπέρασμα

Από το 2007, η Nissan έχει βρει «το κοκαλάκι της νυχτερίδας» και όπως φαίνεται το κρατάει καλά μέχρι και σήμερα. Το ανανεωμένο μοντέλο έχει όλα τα φόντα για να κρατήσει τα σκήπτρα του πιο καλοπουλημένου SUV τόσο στην Ευρώπη, όσο και στη χώρα μας.

 

  • Nissan Qashqai facelift dynamic Blue
    CATEGORYNissan Qashqai facelift dynamic Blue
POLL

Τι θα έκανες μέσα σε ένα αυτόνομο αυτοκίνητο αφού δεν χρειάζεται να οδηγείς;

  • Θα άραζα και θα απολάμβανα το τοπίο
  • Θα μίλαγα στο τηλέφωνο
  • Θα έτρωγα
  • Θα διάβαζα
  • Θα έβλεπα ταινία
  • Θα έριχνα έναν ύπνο
  • Θα έστελνα μόνα τους τα παιδιά σχολείο
magazine46

GOCAR Magazine #46

ΤΟ ΜΟΝΑΔΙΚΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ ΓΙΑ IPADΚΑΤΕΒΑΣΕ ΤΟ ΔΩΡΕΑΝ