ΠΡΩΤΗ ΟΔΗΓΗΣΗ: Suzuki Baleno 1.0 Turbo

Η Suzuki πλευροκοπά τη σημαντικότερη κατηγορία της αγοράς με ένα ολοκαίνουργιο, μικρομέγαλο supermini που δεν καταργεί αλλά συμπληρώνει το δημοφιλές Swift

  • -
  • -
με μια ματιά

Το νέο Baleno έρχεται στην πρακτική γειτονιά των supermini, συμπληρώνοντας και όχι αντικαθιστώντας το Swift. Βασίζεται σε μια ολοκαίνουρια πλατφόρμα της Suzuki που θέτει ως προτεραιότητα την αποδοτική αξιοποίηση του διαθέσιμου χώρου. Το Baleno κατασκευάζεται στην Ινδία, με τον αρχικό του σχεδιασμό και την εξέλιξη να έχει προηγηθεί στην Ιαπωνία.

Το όνομα είναι παλιό και αναγνωρίσιμο ακόμη, ωστόσο το αυτοκίνητο που βλέπετε στις φωτογραφίες είναι εντελώς καινούργιο. Και λέγοντας καινούργιο, εννοούμε πως δεν βασίζεται ούτε χρησιμοποιεί κανένα δομικό ή μηχανικό μέρος από κάποιο άλλο σύγχρονο μοντέλο της Suzuki. Και όχι μόνο. Το νέο Baleno, αν και φαίνεται απλό σαν concept μόνο απλοϊκό δεν είναι ως εκτέλεση, ενώ και ο ρόλος του στη γκάμα της ιαπωνικής φίρμας είναι σημαντικός. Μπερδευτήκατε; Γι’ αυτό είμαστε εδώ, για να βάλουμε τα πράγματα στη σειρά τους.

Baleno

Το όνομα φυσικά δεν είναι νέο, αφού έτσι ονομαζόταν η τελευταία ευρωπαϊκή προσπάθεια της ιαπωνικής εταιρίας στη μικρομεσαία κατηγορία. Παρουσιάστηκε το 1995 και ήταν διαθέσιμο σε τρεις εκδόσεις: 3-θυρο hatchback, sedan και station wagon. Η γκάμα είχε κινητήρες βενζίνης στα 1,3, 1,6 και 1,8 λίτρα. Το 1998 δέχτηκε ένα αισθητικό φρεσκάρισμα και σταμάτησε να παράγεται το 2002.

γλυκά
  • Κορυφαίοι χώροι επιβατών & αποσκευών
  • Οικονομία καυσίμου
  • Επιδόσεις
  • Οδική συμπεριφορά
  • Εξοπλισμός άνεσης & ασφάλειας
ξινά
  • Πλευρική στήριξη καθισμάτων
  • Ποιότητα υλικών

 

SuperDuperMini

Καταρχάς, εύλογα αναρωτιέται κανείς: Το Baleno αντικαθιστά το Swift στα supermini; Όχι είναι η απάντηση και εξηγούμε. Με μήκος ελάχιστα κάτω από τα 4 μέτρα (3.995 mm), το αποκλειστικά 5-θυρο χάτσμπακ είναι αισθητά μεγαλύτερο από το Swift (3.850 mm), ενώ με την τεράστια ευρυχωρία του αναμένεται να παίξει το ρόλο του Δούρειου Ίππου της Suzuki στην κάτω κλίμακα των μικρομεσαίων, προσελκύοντας τις μικρές οικογένειες με περιορισμένη οικονομική δυνατότητα. Με άλλα λόγια η ιαπωνική εταιρία προφέρει το μικρότερο Swift για ευελιξία και οδηγική ευχαρίστηση, και το μεγαλύτερο Baleno για ευρυχωρία και πρακτικότητα, με την αποδοτικότητα, την ευχρηστία και την οικονομία να αποτελούν κοινούς παράγοντες.

Είναι όμως το Baleno τόσο ευρύχωρο, ώστε να εξυπηρετήσει τις ανάγκες μιας μικρής οικογένειας; Η απάντηση είναι ένα μεγαλοπρεπέστατο ΝΑΙ. Πριν ακόμη το οδηγήσουμε στην παραλιακή διαδρομή Βάρκιζας - Σουνίου, στο πλαίσιο της επίσημης παρουσίασής του στην ελληνική αγορά, το ιαπωνικό χάτσμπακ μας κέρδισε με την ευρυχωρία του. Στις πίσω θέσεις κάθονται με περίσσεια άνεση δύο ενήλικες με ύψος έως 1,90 m, ενώ ακόμη κι ένας τρίτος θα βολευτεί χωρίς μεγάλες παραχωρήσεις αφού και αρκετό πλάτος υπάρχει και το τούνελ στο πάτωμα δεν είναι ιδιαίτερα ψηλό. Ταυτόχρονα, ο χώρος αποσκευών των 355 λίτρων είναι κορυφαίος για την κατηγορία, μεγαλύτερος ακόμη και από μερικά μικρομεσαία (π.χ. Volvo V40), με το αναδιπλούμενο/ αφαιρούμενο ράφι να είναι χρήσιμο για να δημιουργείται επίπεδο δάπεδο όταν πέσουν οι πλάτες του πίσω καθίσματος. Μόνη παρατήρηση, το ψηλό κατώφλι που ίσως δυσκολέψει στη φόρτωση βαριών αντικειμένων.

Μπαίνοντας στη θέση του οδηγού, αντικρίζεις ένα πολύ απλό, λιτό σε σχεδίαση και διάκοσμο ταμπλό με την έγχρωμη LCD οθόνη 4,2 ιντσών στον πίνακα οργάνων να αναλαμβάνει το βάρος του εντυπωσιασμού, επιστρατεύοντας την πληθώρα χρήσιμων και μη, ενδείξεων. Πέρα από τις κλασικές πληροφορίες π.χ. απεικονίζει την πλευρική επιτάχυνση G κατά την οδήγηση, την ισχύ και τη ροπή του κινητήρα κλπ. Ψηλά στην κεντρική κονσόλα δεσπόζει η εύχρηστη οθόνη αφής 7’’ του γνωστού από το Vitara συστήματος infotainment που περιλαμβάνει θύρα σύνδεσης USB, υποδοχή κάρτας μνήμης SD και δυνατότητα σύνδεσης και χρήσης των εφαρμογών του smartphone σας μέσω Apple CarPlay ή MirrorLink. Επιπλέον, αναλόγως της έκδοσης εξοπλισμού ενσωματώνει και κάμερα οπισθοπορείας.

Κατά τα λοιπά, τα υλικά είναι ξεκάθαρα οικονομικής επιλογής ωστόσο στο μάτι δείχνουν ανώτερης ποιότητας απ’ ότι είναι στην πραγματικότητα και η συναρμογή τους είναι προσεγμένη. Κανένα παράπονο δεν υπάρχει από τις θήκες για μικροαντικείμενα που είναι αρκετές και πρακτικές, ούτε από την εργονομία. Καλή σε γενικές γραμμές είναι και η θέση οδήγησης, με εξαίρεση την ουσιαστικά ανύπαρκτη πλευρική στήριξη.

 

Boosterjet, Dualjet ή SHVS;

Κάτω από το καπό του νέου Baleno παίρνουν θέση τρεις κινητήριες μονάδες, όλες τροφοδοτούμενες με βενζίνη. Στη βάση της γκάμας υπάρχει ο 1.200άρης ατμοσφαιρικός Dualjet με δύο μπεκ ψεκασμού ανά κύλινδρο που αποδίδει 90 ίππους. Αποτελεί εξέλιξη του γνωστού 1.2 που κινεί το Swift και συνδυάζεται είτε με χειροκίνητο κιβώτιο 5 σχέσεων είτε με CVT. Ο ίδιος βενζινοκινητήρας διατίθεται και σε ήπια υβριδική έκδοση με προσαρμογή του συστήματος SHVS για ακόμη πιο χαμηλή μέση κατανάλωση καυσίμου (4,0 από 4,2 lt/100 km).

Μεγαλύτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει ο ολοκαίνουργιος 3-κύλινδρος υπερτροφοδοτούμενος 1.0 Boosterjet που αποδίδει 112 ίππους και δίνει πολύ καλές επιδόσεις (0-100 km/h σε 11,4 sec και τελική ταχύτητα 200 km/h) χωρίς να θυσιάζει την κατανάλωση (4,5 lt/100 km). Ο συγκεκριμένος κινούσε και το αυτοκίνητο που οδηγήσαμε. Παρότι συνδυάζεται με 5-άρι χειροκίνητο κιβώτιο, είναι ελαστικός και γεμάτος σε όλο το εύρος λειτουργίας μην αφήνοντας κενά στο τράβηγμα, ακόμη και από τις χαμηλές στροφές. Η αίσθηση που σου δίνει στην επιτάχυνση είναι πως τα νούμερα που ανακοινώνει η Suzuki είναι μάλλον μετριοπαθή, ξεδιπλώνοντας πλουσιοπάροχα τη δύναμή του. Μάλιστα, την ίδια στιγμή κρατά την πραγματική κατανάλωση σε χαμηλά επίπεδα – εμείς είδαμε στο trip computer από 5,5 μέχρι 7 lt/100 km, αναλόγως του ρυθμού που κινηθήκαμε.

 

Στο δρόμο

Πολύ καλές είναι και οι εντυπώσεις από την οδήγηση. Από ένα προσιτό σουπερμίνι που δίνει έμφαση στην οικονομία και την πρακτικότητα δεν περιμένεις σπορ αίσθηση, ωστόσο το Baleno αντιδρά υποδειγματικά στο 90% των συνθηκών που θα συναντήσει ο μέσος οικογενειάρχης στη διαδρομή του. Η ανάρτηση αποτελείται από γόνατα McPherson εμπρός και ημιάκαμπτο άξονα πίσω. Έχει ποιοτική και ήσυχη λειτουργία, δεν αφήνει το αμάξωμα να γέρνει αισθητά στις στροφές και συμβάλλει στην πολύ καλή πρόσφυση στις στροφές. Μόνο σε πολύ έντονες ανωμαλίες με υψηλή ταχύτητα «χτυπάει» ελαφρώς, χωρίς όμως να επηρεάζει τον έλεγχο του αμαξώματος. Επίσης μια παρατήρηση αφορά τον θόρυβο κύλισης που γίνεται αισθητός μόνο όμως στις πίσω θέσεις.

Στον τομέα της ασφάλειας, εκτός από το ESP το παρών δίνει και το σύστημα RBS (Radar Brake Support) που εντοπίζει τυχόν άλλο όχημα που βρίσκεται εμπρός και ανάλογα με την κατάσταση, είτε απλώς ειδοποιεί ηχητικά τον οδηγό είτε φρενάρει αυτόματα το αυτοκίνητο.

Το νέο Baleno βρίσκεται ήδη στις εκθέσεις της Suzuki με τιμή από 11.340 € για το 1.2 GL, 14.710 € για το υβριδικό 1.2 GLX SHVS και 12.660 € για το 1.0Τ GL.

συμπέρασμα

Δεν είναι το αυτοκίνητο που θα σε εξιτάρει βλέποντάς το στο δρόμο. Είναι όμως το σουπερμίνι που κρίνοντάς το με χαρτί, μολύβι και μεζούρα ανά χείρας, ανακαλύπτεις με ευκολία πως αποτελεί μια ιδιαίτερα έξυπνη πρόταση για μικρές οικογένειες, με την αξιοπιστία που παραδοσιακά συνοδεύει τα Suzuki να επισφραγίζει την ορθότητα της επιλογής.

VIDEOS

Suzuki Baleno 2015 video debut

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...