F1: Preview Μαλαισίας

Ο δεύτερος αγώνας της σαιζόν

  • -
  • -

Από το 1999 το Grand Prix της Μαλαισίας βρίσκεται στην λίστα με τα αγαπημένα Grand Prix των οπαδών της F1. Μπορεί σαν πίστα να μην συγκαταλέγεται στις πιο εντυπωσιακές, όπως για παράδειγμα αυτή του Spa, αλλά μας έχει δώσει κατά καιρούς πολύ καλούς αγώνες. Καλούς τόσο εντός όσο και εκτός πίστας. Ήταν το 1999 όταν ο Michael Schumacher επέστρεψε μετά από το ατύχημα στο Silverstone το οποίο τον άφησε για αρκετούς αγώνες εκτός δράσης, και βοήθησε τον teammate του Eddie Irvine να πάρει την νίκη κρατώντας τις ελπίδες για ένα τίτλο ζωντανές. Οι δυο Ferrari ακυρώθηκαν μετά από τον αγώνα για τεχνική παρατυπία, κάτι που θα έδινε τον τίτλο στον Hakkinen, αλλά η ένσταση της Ferrari πέρασε και τελικά ο τίτλος δεν κρίθηκε εκεί.

Η αστάθεια του καιρού κάνουν τον αγώνα συναρπαστικό. Το 2001 οι Barrichello και Schumacher βγήκαν εκτός πίστας με τις Ferrari λόγω της απότομης βροχόπτωσης, αλλά με στρατηγικές επιλογές κατάφεραν να πάρουν το 1-2! Να θυμηθούμε και το 2009 όταν λόγω της βροχής σταμάτησε ο αγώνας και οι οδηγοί πήραν τους μισούς βαθμούς, επειδή δεν είχαν συμπληρώσει το 75% της συνολικής απόστασης.

Είναι μόλις ο δεύτερος αγώνας της σαιζόν και περιμένουμε να μας απαντηθούν τα ερωτήματα τα οποία μας δημιουργήθηκαν από τον πρώτο αγώνα. Θα μπορέσει η Red Bull Racing να παραμείνει στην κορυφή; Η εμφάνιση της McLaren είναι κάτι το οποίο μπορεί να επαναληφθεί; Τι γίνεται με την Ferrari και την Renault; Μπορούμε να περιμένουμε κάτι από τον Schumacher;

 

Μαθήματα ιστορίας

 

Τι έχουμε να πούμε για τον αγώνα αυτό; Όταν πηγαίνουμε στην Μαλαισία τα μάτια όλων είναι στραμμένα προς τον ουρανό. Και μάλιστα το Σαββατοκύριακο που μας έρχεται περιμένουμε να έχουμε την εμφάνιση τέτοιων ακραίων καιρικών φαινομένων. Οι μουσώνες κάνουν την εμφάνισή τους και η πρόγνωση του τριημέρου μας δείχνει ότι και φέτος έχουμε να περιμένουμε κάτι παρόνοιο.

Κατά καιρούς ο Bernie Ecclestone προσπάθησε να πάρει περισσότερα χρήματα από την άδεια διεξαγωγής του αγώνα στην πίστα της Sepang, αλλά δεν τα κατάφερε. Ήθελε δεν να μεταφέρει τον αγώνα σε … βραδινή ώρα. Από την άλλη δεν είναι λίγες οι φορές που στην πίστα βρίσκονται λίγοι θεατές, κάτι το οποίο οι διοργανωτές προσπαθούν να αλλάξουν δίνοντας μέχρι και δωρεάν εισιτήρια σε σχολεία. Από το 1999 που διεξάγονται οι αγώνες εκεί η εταιρία Petronas ( η οποία χορηγεί πλέον την ομάδα της Mercedes GP ) είναι βασικός υποστηρικτής του αγώνα.

Ο Michael Schumacher με 3 νίκες είναι ο πολυνίκης του αγώνα, ενώ ακολουθούν οι Alonso και Raikkonen με 2. Είναι ο 11ος αγώνας από τότε που χτίστηκε η πίστα στην Sepang. Η πρώτη και η τελευταία στροφή του αγώνα είναι οι πιο απαιτητικές από άποψη πέδησης.

 

Ενδιαφέροντα στοιχεία της πίστας

 

Οι οδηγοί από τα 307 χιλιόμετρα/ώρα πέφτουν στα 97 και όλα αυτά μέσα σε 113 μέτρα. Για την απόσταση αυτή ο οδηγός χρειάζεται να πατήσει το φρένο για 2,28 δευτερόλεπτα και δέχεται επιβράδυνση της τάξεως των 5.38 g. Ο χρόνος που ο οδηγός πατάει το φρένο στον γύρο είναι μόλις το 14% αυτού. Η πίστα της Μαλαισίας έχει μήκος 5,543 μέτρα και θα χρειαστούν 56 γύροι για να συμπληρωθεί ο αγώνας. Τον ταχύτερο γύρο τον έχει ο Juan Pablo Montoya με την Williams από το 2004 με 1.34.223. Το πλάτος της είναι από 16 μέτρα (στην εκκίνηση) και φτάνει μέχρι τα 25 στην στροφή 15. Έχει 5 αριστερόστροφες και 10 δεξιόστροφες στροφές, ενώ η μεγαλύτερη ευθεία είναι αυτή που περνάει μπροστά από τα πιτ και έχει μήκος 927 μέτρα. Το κόστος κατασκευής της ήταν στα 120εκ δολ και η πίστα ολοκληρώθηκε το 1998.

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...