F1: O Craig Scarborough στο GoCar

... για Ferrari και Red Bull Racing

  • -
  • -

Στο GoCar μίλησε ο τεχνικός αναλυτής Craig Scarborough. Ο Craig ο οποίος ανήκει στους κορυφαίους τεχνικούς αναλυτές της F1 κατάφερε τις τελευταίες μέρες να στρέψει τα φώτα της δημοσιότητας πάνω του, αφού μέσω του blog του (http://scarbsf1.wordpress.com) αλλά και του twitter του (@Scarbsf1) ήταν αυτός που κάλυψε τις τεχνικές αναλύσεις για τα μονοθέσια.

 

Δείτε τι μας είπε για τα μονοθέσια. Για την Ferrari F150 : «Η Ferrari, μπορεί να παρουσιάστηκε πρώτη αλλά επισκιάστηκε από άλλα, πιο καινοτόμα μονοθέσια. Αναμφίβολα, στην πρώτη της επίσημη παρουσίαση φάνηκε συντηρητική σχεδιαστικά, ωστόσο σύμφωνα με τον Aldo Costa, μέχρι τον πρώτο αγώνα (Bahrain) θα υπάρξουν αλλαγές, τόσο στο αμάξωμα όσο και στις εξατμίσεις. Συνεπώς, το μονοθέσιο που παρουσιάστηκε προορίζεται στην ουσία για τις δοκιμές του KERS, των ελαστικών, κλπ. Η F150 ακολουθεί γνωστά σχεδιαστικά μονοπάτια υιοθετώντας ένα ψηλό ρύγχος και το κλασικό σχήμα V στο μπροστινό μέρος. Οι πλευρικές εισαγωγές αέρα είναι ασυνήθιστα μεγάλες έτσι ώστε να χωρέσουν το KERS και τα τμήματα που χρειάζονται για την ψύξη του. Οι απολήξεις των εξατμίσεων είναι συνηθισμένες σχεδιαστικά και στέλνουν τον αέρα πάνω από τον διαχύτη (προς το παρόν), ενώ το πίσω μέρος είναι αδυνατισμένο αρκετά, με τη στρογγυλεμένη πίσω δομή πρόσκρουσης να αφήνει ‘εκτεθιμένη’ την πίσω κάτω πτέρυγα. Παράλληλα, η Ferrari διατηρεί την ανάρτηση τύπου pushrod. Τα μηχανικά μέρη που την απαρτίζουν έχουν μετακινηθεί πιο μπροστά και στηρίζονται στο πίσω μέρος του κινητήρα, έτσι ώστε να είναι εύκολα προσβάσιμα χωρίς να επηρεάζουν τη ροή του αέρα προς την πίσω και κάτω πτέρυγα. Στην κύρια πτέρυγα έχει τοποθετηθεί το σύστημα ελέγχου αεροδυναμικής (DCS-Drag Control System). Συνυπολογίζοντας το, εξελιγμένο από τη Marelli, KERS που είναι τοποθετημένο κάτω από το ρεζερβουάρ καυσίμου, η F150 πρέπει να θεωρείται ένας από τους τρεις κύριους διεκδικητές του τίτλου».

 

Μεγάλη αντίπαλος της Ferrari φαίνεται ότι θα είναι η Red Bull RB7. Ο Craig σχολίασε για αυτή: «Έχοντας πρωταγωνιστήσει τα τελευταία δυο χρόνια, δεν αποτέλεσε έκπληξη το γεγονός πως η RB7 δεν παρουσιάζει κάποια καινούργια ιδέα, κάτι που μάλλον σημαίνει πως ο Adrian Newey έχει εφαρμόσει ήδη όλες τι καλές του ιδέες. Μέχρι να δούμε το τελικό σχήμα του αμαξώματος και των εξατμίσεων στον πρώτο αγώνα, η RB7 φαίνεται ότι είναι μια απλή εξέλιξη της RB6. Η μύτη της είναι λίγο πιο ψηλή και επίπεδη, ενώ το μεσαίο τμήμα του σασί δεν έχει αλλαγές. Στο πίσω πλαϊνό μέρος, οι εισαγωγές του ψυγείου έχουν μικρύνει και άλλο, τελειώνουν πιο νωρίς και τερματίζουν σε ένα πολύ πιο χαμηλά τοποθετημένο κιβώτιο ταχυτήτων. Το διαφορικό βρίσκεται χαμηλότερα ώστε να δίνει στην πίσω πτέρυγα πιο καθαρό αέρα. Προς το παρόν το μονοθέσιο έχει ένα απλό διαχύτη, αλλά οι φήμες ότι η Renault έφτιαξε ένα κινητήρα με πολύπλοκες απολήξεις προϊδεάζουν πως ο Newey θα έχει παρόμοιες ιδέες με την Lotus-Renault. Αναμένεται λοιπόν η RB7 να είναι γρήγορη και αξιόπιστη, αν και μένει να δούμε αν θα έχει διάρκεια η απόδοσή της».

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...