Τι σκεφτόταν ο Stephane Janin όταν σχεδίαζε το Renault Zoe E-Sport;

Μιλάμε με τον Υπεύθυνο Σχεδιαστή των concept της Renault για τη μικρή ηλεκτρική βολίδα και τις προκλήσεις στη σχεδίαση γενικότερα

  • -
  • -

Πως θα σας φαινόταν ένα σουπερμίνι με επιδόσεις supercar; ‘Ένα σπορ Renault με 0-100 km/h σε 3,2 sec; Μπορεί να ακούγεται τρελό, αλλά αυτό το μικρό hot hatch υπάρχει ήδη. Και είναι ηλεκτρικό! Ο λόγος φυσικά για το πρωτότυπο Renault Zoe E-Sport που έκανε πρεμιέρα στην έκθεση της Γενεύης τον Μάρτιο. Εκεί βρεθήκαμε με τον σχεδιαστή του, με στόχο να ανακαλύψουμε τις προοπτικές που έχει το εντυπωσιακό concept αλλά και συζητήσουμε τις προκλήσεις που υπάρχουν στη σχεδίαση αντίστοιχων concept αλλά και μοντέλων παραγωγής.

Ο Stephane Janin δεν είναι απλά ο δημιουργός του Zoe E-Sport. Ο Γάλλος είναι Concept Cars Design Director της Renault, υπεύθυνος δηλαδή για όλα τα concept που παρουσιάζει η γαλλική μάρκα, όπως π.χ. και του υπέροχου Trezor! Εργάζεται στη Renault από το 2006 κι έχει αποφοιτήσει από το Royal College of Arts του Λονδίνου το 1997, που θεωρείται ένα από τα σημαντικότερα εκπαιδευτικά ιδρύματα στο συγκεκριμένο τομέα. Ας δούμε τι μας είπε όμως για τη μικρή βολίδα.

 

GOCAR: Τι αποτέλεσε έμπνευση για τη σχεδίαση του Zoe E-Sport;

Stephane: Από τη μία είναι το Zoe, ένα από τα σημαντικότερα αυτοκίνητα στη γκάμα ηλεκτρικών μοντέλων της μάρκας και από την άλλη τα αγωνιστικά. Πρόκειται ουσιαστικά για την μετατροπή ενός μοντέλου σε αγωνιστικό πίστας. Γι’ αυτό και το Zoe E-Sport είναι πολύ φαρδύ, έχει μεγάλους τροχούς και αεροδυναμικά βοηθήματα. Είναι ένα… κτήνος! Ένα πολύ γρήγορο αυτοκίνητο, ταχύτερο και από το μονοθέσιο Formula E, χάρη της ελαφρώς καλύτερης αναλογίας κιλών ανά ίππο.

 

GOCAR: Πολύ ενδιαφέρον! Θα δούμε κάποια από τα σχεδιαστικά στοιχεία του Zoe E-Sport σε μελλοντικά μοντέλα της Renault;

Stephane: Όταν σχεδιάζουμε την σπορ έκδοση κάποιου μοντέλου χρησιμοποιούμε τέτοια στοιχεία, όπως η αεροτομή ή το σπόιλερ μπροστά. Όσο για το μοντέλο, προς το παρόν είναι απλώς μια άσκηση που σκοπό έχει να πει στον κόσμο πως τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα προσφέρουν οδηγική απόλαυση.

 

GOCAR: Ποιες είναι οι μεγαλύτερες δυσκολίες στη σχεδίαση ενός ηλεκτρικού concept ή αυτοκινήτου;

Stephane: Σε ένα αυτοκίνητο τις περισσότερες φορές είναι οι μπαταρίες, που συνήθως βρίσκονται στο πάτωμα του οχήματος και επηρεάζουν μεταξύ άλλων και το ύψος της θέσης οδήγησης, η οποία μοιραία είναι ψηλότερη από ένα συμβατικό αυτοκίνητο. Αυτό προϋποθέτει μεγαλύτερο ύψος της οροφής κάτι που αφαιρεί από την ελκυστικότητα της σχεδίασης συνολικά. Τα concept από την άλλη είναι ένας τέλειος κόσμος για εμάς τους σχεδιαστές. Μπορούμε να τοποθετήσουμε τις μπαταρίες όπου θέλουμε και οι ηλεκτροκινητήρες είναι κόμπακτ σε διαστάσεις, κάτι που μας δίνει άπλετη ελευθερία στη σχεδίαση. Τρανό παράδειγμα, το Trezor!

 

GOCAR: Τι έχει μεγαλύτερο ενδιαφέρον; Η σχεδίαση ενός μοντέλου παραγωγής ή ενός concept;

Stephane: Εξαρτάται. Και τα δύο έχουν ενδιαφέρον και δυσκολίες. Θα έλεγα πως, όταν είσαι νέος είναι καλό να σχεδιάζεις πρωτότυπα, να εφαρμόζεις τις φρέσκιες ιδέες σου χωρίς τους περιορισμούς που θέτει η παραγωγή. Όταν μεγαλώσεις και αποκτήσεις εμπειρία, τότε είναι όμορφο να βλέπεις τις δημιουργίες σου στο δρόμο, σε χιλιάδες αυτοκίνητα.