Έχει νόημα η εξαγορά της Fiat-Chrysler από τη Volkswagen;

Η συμμαχία Peugeot-Citroen-Opel ίσως προκαλέσει ντόμινο εξαγορών στο χώρο της αυτοκινητοβιομηχανίας

  • - views
  • - comments
Έχει νόημα η εξαγορά της Fiat-Chrysler από τη Volkswagen;
TOP STORIES
  • ΠΡΟΣΦΑΤΑ
  • ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Όταν εν μέσω της παγκόσμιας ύφεσης πριν 7-8 χρόνια ο Sergio Marchionne δήλωνε ότι ο χώρος του αυτοκινήτου δεν θα μπορεί να αντέξει τελικά περισσότερες από 5-6 μεγάλες κοινοπραξίες, πολλοί αμφισβητούσαν τα λεγόμενά του. Οι εξελίξεις φαίνεται να δικαιώνουν τον Ιταλο-Καναδό μάνατζερ, καθώς η εξαγορά της Opel από τον Όμιλο PSA άνοιξε την όρεξη σε πολλούς.

Πρόσφατα ο διευθύνων σύμβουλος της Fiat Chrysler Automobiles (FCA) ανέφερε – μιλώντας σε δημοσιογράφους – ότι η συμμαχία Peugeot-Citroen-Opel θα δημιουργήσει πίεση στη Volkswagen, λόγω του κινδύνου να χάσει τα ηνία στην Ευρώπη. Ως αποτέλεσμα, υποστήριξε ο Marchionne, το Volkswagen Group θα μπορούσε να συνεργαστεί με το δικό του όμιλο.

Οι Γερμανοί αρχικά το απέκλεισαν, μέσω του διευθύνοντος συμβούλου του VW Group, Matthias Muller. Μετά όμως από συνεχείς ερωτήσεις δημοσιογράφων κατά την ετήσια απολογιστική συνέλευση, ο ίδιος άφησε μία μικρή χαραμάδα: «Είμαστε πιο ανοικτοί σε αυτό το ενδεχόμενο, απ’ ό,τι στο παρελθόν. Η προοπτική συνεργασιών δεν έχει πάντως να κάνει ειδικά με την FCA», είπε. Και ήταν η... φωτιά για να φουντώσουν οι φήμες.

Έχει όμως λογική η σύμπραξη Volkswagen Group / FCA την παρούσα στιγμή; Τώρα που ο γερμανικός κολοσσός προσπαθεί να ξεπεράσει τις αρνητικές επιδράσεις από το dieselgate και ίσως χρειαστεί μεγάλα ποσά για αποζημιώσεις και στην Ευρώπη; Μόλις σήμερα Τετάρτη 15 Μαρτίου, ερευνητές από την Εισαγγελία του Μονάχου πραγματοποίησαν νέες έρευνες στην έδρα της Audi στο Ingolstadt για στοιχεία σχετικά με τις παραποιήσεις των εκπομπών ρύπων. Γεγονός που σημαίνει ότι οι παρενέργειες δεν έχουν τελειώσει.

Οι συγχωνεύσεις μεταξύ των εταιρειών γίνονται για περιορισμό του κόστους έρευνας, ανάπτυξης και παραγωγής. Περισσότερες κοινοπραξίες σημαίνουν κοινές πλατφόρμες, κινητήρες, συστήματα μετάδοσης κ.α. Άρα λιγότερα εργοστάσια και περισσότεροι άνεργοι. Κάτι που σαφώς δεν θέλουν οι κυβερνήσεις των ευρωπαϊκών χωρών, ιδίως εν μέσω προεκλογικής περιόδου, όπως τώρα σε Γαλλία και Γερμανία. Οπότε; Οπότε είναι δύσκολο να δούμε άμεσα νέες κινήσεις και ακόμη πιο δύσκολο να μάθουμε την αλήθεια για τις πραγματικές επιπτώσεις τέτοιων στρατηγικών κινήσεων.

links