Σου έβαλαν βενζίνη σε diesel αυτοκίνητο; Τι πρέπει να κάνεις άμεσα

Ακούγεται σχετικά απίθανο, αλλά στην πραγματικότητα συμβαίνει αρκετά συχνά. Τι πρέπει να κάνεις αν στο βενζινάδικο σου βάλουν λάθος καύσιμο;

  • -
  • -

Ένα από τα πιο συχνά λάθη στα πρατήρια καυσίμων είναι να γεμίσει ένα αυτοκίνητο diesel με βενζίνη. Το αντίστροφο σπάνια συμβαίνει, αφού το στόμιο των βενζινοκίνητων οχημάτων είναι μικρότερο και δεν χωρά εύκολα η πιο φαρδιά μάνικα του πετρελαίου. Ωστόσο, ένα στιγμιαίο μπέρδεμα μπορεί να προκαλέσει σοβαρές μηχανικές ζημιές αν δεν αντιμετωπιστεί σωστά. Μερικές φορές, το λάθος γίνεται αντιληπτό μόνο μετά τον ανεφοδιασμό, είτε κοιτάζοντας τυχαία την απόδειξη, είτε επειδή ο κινητήρας εμφανίζει τις πρώτες… δυσλειτουργίες. Τι μπορείς να κάνεις τότε; Υπάρχει τρόπος να το προλάβεις ή πρέπει να προετοιμαστείς για κοστοβόρα επισκευή;

Το κόστος εξαρτάται από το πότε θα το δεις

Κάθε περίπτωση έχει τη δική της βαρύτητα. Άλλο αποτέλεσμα έχει να μπει λίγη ποσότητα βενζίνης σε μισογεμάτο ρεζερβουάρ με πετρέλαιο και άλλο να γεμίσει εξ ολοκλήρου με λάθος καύσιμο. Το κρίσιμο σημείο είναι πότε θα το καταλάβεις. Αν προλάβεις και δεις την απόδειξη πριν γυρίσεις το κλειδί, είσαι τυχερός. Μη βάλεις μπροστά, κάλεσε οδική βοήθεια, και το όχημα θα πάει σε συνεργείο για καθαρισμό του ρεζερβουάρ. Σε αυτή την περίπτωση, η ταλαιπωρία είναι μικρή και η ζημιά αποφεύγεται. Αν όμως ο κινητήρας έχει ήδη δουλέψει, τότε τα πράγματα δυσκολεύουν. Η βενζίνη δεν λιπαίνει όπως το πετρέλαιο, οπότε μπορεί να φθείρει την αντλία καυσίμου, τα μπεκ ή και τον ίδιο τον κινητήρα.

Αν αντιληφθείς το πρόβλημα καθ’ οδόν, για παράδειγμα από περίεργους θορύβους ή απότομη διακοπή λειτουργίας, σταμάτησε αμέσως. Κάθε επιπλέον μέτρο μπορεί να επιβαρύνει τη ζημιά. Αν ενεργήσεις γρήγορα, η διαδικασία περιορίζεται σε καθάρισμα ρεζερβουάρ και αλλαγή φίλτρων. Αν όμως ο κινητήρας έχει λειτουργήσει με το λάθος καύσιμο, μπορεί να χρειαστεί αντικατάσταση μπεκ ή αντλίας πετρελαίου, κάτι που ανεβάζει το κόστος σημαντικά. Σε κάθε περίπτωση, μόνο ένας ειδικευμένος τεχνικός μπορεί να εκτιμήσει με ακρίβεια την έκταση της ζημιάς.

Ποιος ευθύνεται για το λάθος;

Στα περισσότερα πρατήρια στην Ελλάδα, η διαδικασία του ανεφοδιασμού γίνεται από υπαλλήλους. Αν λοιπόν ενημερώσεις με σαφήνεια για το καύσιμο που θέλεις και παρ’ όλα αυτά γίνει λάθος, η ευθύνη βαραίνει τον πρατηριούχο. Όλα τα αυτοκίνητα γράφουν καθαρά τον τύπο καυσίμου στο καπάκι του ρεζερβουάρ, επομένως είναι εύκολο να αποφευχθεί η σύγχυση. Αν όμως πεις απλώς «βάλε μου 50 ευρώ», χωρίς να αναφέρεις το είδος καυσίμου, η πιθανότητα λάθους αυξάνεται σημαντικά.

Δείτε ακόμη: Αξίζει η 100άρα βενζίνη; Τι θα κερδίσω σε απόδοση

Η καλύτερη πρακτική είναι να λες πάντα «50 ευρώ πετρέλαιο» ή «30 ευρώ βενζίνη» και, για σιγουριά, να κοιτάξεις ποια αντλία θα πιάσει ο εργαζόμενος του πρατηρίου, αφού δίπλα σε κάθε «πιστόλι» γράφει και τον τύπο του καυσίμου. Και αν αυτό ακούγεται περίπλοκο, να είστε σίγουροι ότι κανείς δεν θα προσέξει το αυτοκίνητό σας περισσότερο από εσάς.