Μεικτή ασφάλεια αυτοκινήτου: Τι σημαίνει απαλλαγή και πόσα πληρώνει ο οδηγός;

Κάθε συμβόλαιο μεικτής ασφάλισης προβλέπει ένα σταθερό μέρος συμμετοχής του ιδιοκτήτη, σε περίπτωση ατυχήματος.

  • -
  • -

Η μεικτή ασφάλεια είναι μια λύση που συνήθως προτιμάται από τους ιδιοκτήτες ακριβότερων αυτοκινήτων, των μοντέλων που στην παραμικρή ζημιά «κλαις» στο συνεργείο, όταν έρθει η ώρα της λυπητερής ύστερα από κάποιο τρακάρισμα. Προτιμούν να δίνουν κάτι παραπάνω σε ασφάλεια και να έχουν το κεφάλι τους ήσυχο, γνωρίζοντας πως ακόμη και αν προκαλέσουν οι ίδιοι ατύχημα, θα αποζημιωθούν.

Φυσικά η μεικτή ασφάλιση έχει αρκετά ψιλά γράμματα που πρέπει να γνωρίζει καλά ο ιδιοκτήτης. Μέσα σε αυτά βρίσκεται και η απαλλαγή. Αν γίνει κάποιο ατύχημα και φταίει ο οδηγός του αυτοκινήτου με τη μεικτή, τότε η ασφαλιστική του θα καλύψει τόσο εκείνον (ή εκείνους) που τράκαρε, όσο και τον ίδιο. Η απαλλαγή είναι το σταθερό ποσό συμμετοχής του ιδιοκτήτη στη ζημιά και το συμφωνούν οι δύο πλευρές (ασφαλιστική και ασφαλιζόμενος) στην υπογραφή του συμβολαίου.

Το ποσό απαλλαγής επηρεάζει τα ασφάλιστρα

Όσο πιο μεγάλο το ποσό του ασφαλιστηρίου, τόσο μικρότερη είναι η απαλλαγή. Για να γίνουμε πιο ακριβείς, παρακάτω φέρνουμε δύο παραδείγματα μεικτής ασφάλισης. Κρατήστε ότι τόσο τα ποσά των απαλλαγών, όσο και του ετήσιου κόστους ασφάλισης, είναι εντελώς ενδεικτικά και τυχαία. Για τον καθορισμό μιας τιμής σε ένα ασφαλιστήριο «παίζουν» πάρα πολλοί παράγοντες, όπως το ιστορικό και η ηλικία του οδηγού, ο τόπος διαμονής, η αξία του οχήματος και άλλα.

  • Στην πρώτη περίπτωση, έχουμε προσφορά μεικτής ασφάλισης με 300 ευρώ απαλλαγή και ετήσιο κόστος στα 1.200 ευρώ
  • Στη δεύτερη περίπτωση, έχουμε προσφορά μεικτής ασφάλισης με 1.000 ευρώ απαλλαγή και ετήσιο κόστος στα 800 ευρώ

Σε ένα τρακάρισμα με ζημιά 3.000 ευρώ στο αυτοκίνητο, ο πελάτης του πρώτου συμβολαίου θα πληρώσει 300 ευρώ και τα υπόλοιπα 2.700 ευρώ θα τα συμπληρώσει η ασφαλιστική. Στο ίδιο τρακάρισμα, ο πελάτης του δεύτερου συμβολαίου θα πληρώσει 1.000 ευρώ και τα υπόλοιπα 2.000 ευρώ θα τα συμπληρώσει η ασφαλιστική.

Γιατί υπάρχει η απαλλαγή;

Η λογική πίσω από τον ορισμό της απαλλαγής είναι ο πελάτης να μην κάνει συνεχώς χρήση της μεικτής χωρίς να τον ενδιαφέρει τίποτα. Αν ο ασφαλιζόμενος δεν πλήρωνε ούτε ένα ευρώ, θα ζητούσε αλλαγή προφυλακτήρα ή βάψιμο κομματιών στο αυτοκίνητο κάθε φορά που έκανε την παραμικρή γρατσουνιά. Όταν ξέρει ότι θα πληρώσει ένα μέρος του ποσού δεν θα ασχοληθεί τόσο εύκολα. Άλλωστε αν προκύψει μια ζημιά των 350 ευρώ, για παράδειγμα, και το ασφαλιστήριο έχει απαλλαγή 500 ευρώ, τότε η ασφαλιστική δεν εμπλέκεται καν στην κάλυψη του ποσού αφού η επιδιόρθωση κοστίζει λιγότερο της απαλλαγής και ο ιδιοκτήτης επωμίζεται ολόκληρο το «λογαριασμό» του φανοποιείου.

Δείτε ακόμη: Οι βασικές έννοιες της ασφάλισης

Εννοείται ότι ο ασφαλισμένος με μεικτή δεν πληρώνει απαλλαγή όταν δεν είναι ο υπαίτιος του τροχαίου ατυχήματος, καθώς την πληρωμή του την αναλαμβάνει η εταιρεία του οχήματος που τον τράκαρε. Τέλος, να πούμε ότι αν έχετε μεικτή και τρακάρετε με κάποιον (με δική σας υπαιτιότητα), η απαλλαγή ορίζεται μόνο για τη ζημιά του δικού σας αυτοκινήτου. Τη ζημιά που προκαλέσατε στο άλλο όχημα την αναλαμβάνει η ασφαλιστική σας, αποκλειστικά. Απλά, όσο πιο συχνά προκαλούνται συμβάντα, τόσο περισσότερο θα ανεβαίνουν και τα ασφάλιστρα. Όπως ακριβώς συμβαίνει και στα «απλά» συμβόλαια που δεν περιλαμβάνουν μεικτή.