Γιατί δεν πρέπει να οδηγώ με αναμμένο λαμπάκι βενζίνης;

Το να ανάψει το λαμπάκι καυσίμου γιατί η βενζίνη τελείωσε έχει συμβεί σχεδόν σε όλους. Αυτό όμως δεν μπορεί να γίνεται συνέχεια, γιατί υπάρχει κίνδυνος βλάβης.

  • -
  • -

Με τις τιμές των καυσίμων να έχουν εκτοξευτεί, όλο και περισσότεροι οδηγοί συνηθίζουν να πηγαίνουν στο πρατήριο υγρών καυσίμων αφού ενεργοποιηθεί η σχετική ένδειξη στον πίνακα οργάνων. Το να ανάψει το λαμπάκι της βενζίνης δεν είναι απαραίτητα κακό, αρκεί αυτό να μην γίνεται συνέχεια. Σε αντίθετη περίπτωση, υπάρχει μεγάλη πιθανότητα να προκληθεί βλάβη στο σύστημα. 

Από την στιγμή που θα ανάψει το λαμπάκι της βενζίνης απομένουν κατά μέσο όρο 8 λίτρα καυσίμου στο ρεζερβουάρ - το όριο ανάλογα το μέγεθος του αυτοκινήτου είναι από 6 έως 10 λίτρα. Αρκετά για να καλύψει την απόσταση μέχρι το πλησιέστερο πρατήριο - αυτός είναι εξάλλου και ο σκοπός της προειδοποιητικής λυχνίας

empty

Ωστόσο, αν επιμένουμε να κινούμαστε συνεχώς με χαμηλή στάθμη καυσίμου, η αντλία η οποία είναι τοποθετημένη μέσα στο ρεζερβουάρ για λόγους λίπανσης και ψύξης και τραβάει καύσιμο από το χαμηλότερο σημείο του ώστε να αξιοποιεί όλη την ποσότητα της βενζίνης ή φυσικά του πετρελαίου, καταπονείται ολοένα και περισσότερο. 

Δεν κερδίζουμε τίποτα βάζουμε λίγο λίγο βενζίνη

Όταν συνεχίζουμε να οδηγούμε με ελάχιστο καύσιμο και η βελόνα είναι μονίμως στο κατώτερο τμήμα της στάθμης, αφήνουμε ουσιαστικά ακάλυπτη την αντλία και κατ’ επέκταση χωρίς επαρκή ψύξη, κάτι που μπορεί μακροπρόθεσμα να δημιουργήσει βλάβη. Το συχνότερο πρόβλημα είναι τα κατάλοιπα και ξένα σωματίδια που συσσωρεύονται στον πάτο του ρεζερβουάρ. Με συνεχόμενο ελάχιστο καύσιμο, η αντλία τραβάει αυτά τα σωματίδια ή υπολλείματα, οπότε δεν είναι απίθανο κάποια στιγμή να γίνει ζημιά στο σύστημα και να κληθούμε να πληρώσουμε ένα σεβαστό ποσό για επιδιόρθωση. 

Δείτε επίσης: Νοθευμένο καύσιμο: Πώς το εντοπίζω, τι πρέπει να κάνω;

Άρα καλό είναι να μην αφήνουμε το ρεζερβουάρ καυσίμου συνεχώς με χαμηλή στάθμη. Το αυτοκίνητο για τους περισσότερους είναι καθημερινό μέσο μετακίνησης. Οπότε αντί να βάζουμε 10 και 20 ευρώ σε κάθε επίσκεψη, ας το γεμίζουμε μια φορά στο τόσο. Έτσι, θα γλυτώσουμε πιθανές βλάβες, αλλά και από το άγχος της αυτονομίας, χωρίς στην ουσία να πληρώνουμε περισσότερο, αφού το καύσιμο θα το καταναλώσουμε σε βάθος χρόνου.

Δείτε παρακάτω ένα επεξηγηματικό βίντεο.