Επιλέγοντας το σωστό παιδικό κάθισμα

Το παιδικό κάθισμα πρέπει να πληροί τις ευρωπαϊκές προδιαγραφές και να αντιστοιχεί στο βάρος και την ηλικία του παιδιού μας

  • -
  • -
  • ΠΡΟΣΦΑΤΑ
  • ΔΗΜΟΦΙΛΗ
Προσοχή στην Ετικέτα Έγκρισης

Κάθε παιδικό κάθισμα που είναι κατασκευασμένο και εγκεκριμένο σύμφωνα με τους ισχύοντες κανονισμούς, διαθέτει μια ετικέτα έγκρισης με τα βασικά χαρακτηριστικά του. Πριν από την αγορά, είναι σημαντικό να βεβαιωθείτε για την ύπαρξη της ετικέτας επάνω στο παιδικό κάθισμα. Συνήθως είναι κολλημένη στο πίσω μέρος ή στη βάση του παιδικού καθίσματος και αναγνωρίζεται εύκολα από το πορτοκαλί της χρώμα.

Η ασφάλεια του παιδιού στο αυτοκίνητο εξαρτάται κυρίως από δύο παράγοντες: τη σωστή επιλογή καθίσματος και τη σωστή του χρήση. Όσο αφορά στο πρώτο, Το παιδικό κάθισμα πρέπει να πληροί τις ευρωπαϊκές προδιαγραφές και να αντιστοιχεί στο βάρος και την ηλικία του παιδιού μας. Από τον Μάιο του 2008, όλα τα παιδικά καθίσματα πρέπει να καλύπτουν την προδιαγραφή UNECE 44.03 (ή νεότερη έκδοση, π.χ. 44.04). Αναζητήστε αυτήν την ένδειξη σε κάποιο εμφανές σημείο του καθίσματος που ενδιαφέρεστε να αγοράσετε.

Τα καθίσματα για βρέφη και παιδιά με βάρος μέχρι 9 ή 13 κιλά (0 ή 0+) τοποθετούνται ανάποδα προς τη φορά κίνησης του αυτοκινήτου. Το παιδί δηλαδή κοιτάει προς τα πίσω επειδή ο αυχένας του δεν μπορεί να διαχειριστεί το μεγάλο βάρος του κεφαλιού του και ο θώρακάς του δεν αντέχει στην πίεση της ζώνης ασφαλείας. Αυτά τα καθίσματα απαγορεύεται να τοποθετούνται στο κάθισμα του συνοδηγού, αν δεν υπάρχει διακόπτης απενεργοποίησης του αερόσακου συνοδηγού. Ακόμη κι αν υπάρχει όμως, προτιμάμε να το τοποθετούμε στο πίσω κάθισμα.

Τα καθίσματα για μεγαλύτερα παιδιά 9 έως 18 κιλών (κατηγορία 1) τοποθετούνται κανονικά. Το παιδί δηλαδή κοιτάει προς τα εμπρός. Για τα ακόμη μεγαλύτερα παιδιά μεβάρος 15 κιλά και πάνω είναι απαραίτητα τα ειδικά ανυψωτικά έδρανα (booster) έτσι ώστε να τα συγκρατεί αποτελεσματικά η ζώνη ασφαλείας του αυτοκινήτου. Στα ανυψωτικά καθίσματα/μαξιλάρια βεβαιωθείτε πως η ζώνη ασφαλείας του αυτοκινήτου περνάει από το άνω μέρος των μηρών και όχι από την κοιλιακή χώρα του παιδιού, διότι σε περίπτωση ατυχήματος υπάρχει κίνδυνος εσωτερικής αιμορραγίας. Ομοίως, το διαγώνιο τμήμα της ζώνης πρέπει να περνάει από το μέσο του ώμου. Όχι από το λαιμό, ούτε από τη μασχάλη.

Ακόμη, δεν χρησιμοποιούμε μεταχειρισμένο κάθισμα αν δεν γνωρίζουμε το ιστορικό του ή δεν είναι πλήρες, με όλες τις οδηγίες. Τέλος, αντικαθιστούμε πάντα το παιδικό κάθισμα μετά από ένα ατύχημα.

 

ΤΥΠΟΙ ΠΑΙΔΙΚΩΝ ΚΑΘΙΣΜΑΤΩΝ 

Κατηγορία

Βλέπει προς τα...

Βάρος

Ηλικία

0

πίσω

0-10 κιλά

0-12 μηνών

0+

πίσω

0-13 κιλά

0-15 μηνών

1

εμπρός

9-18 κιλά

1-4 ετών

2

εμπρός/booster

15-25 κιλά

4-8 ετών

3

εμπρός/μαξιλάρι

22-36 κιλά

8-12 ετών

 

ΣΥΣΤΗΜΑ ISOFIX

Θεωρείται το πιο ασφαλές και απλό σύστημα για την σωστή τοποθέτηση του παιδικού καθίσματος στο αυτοκίνητο. Με το Isofix το κάθισμα δεν δένεται με τη ζώνη ασφαλείας, αντίθετα κομπώνει σε ειδικά άγκιστρα που υπάρχουν στο πλαίσιο του αυτοκινήτου. Έτσι, αφενός μειώνεται η περιστροφική κίνηση σε περίπτωση μετωπικής σύγκρουσης, αφετέρου ο κίνδυνος εσφαλμένης τοποθέτησης ελαχιστοποιείται, επειδή οι ειδικοί δείκτες επιβεβαιώνουν τη σωστή τοποθέτηση του παιδικού καθίσματος, περιορίζοντας τυχόν σφάλματα, που συχνά γίνονται με τα παραδοσιακά συστήματα συγκράτησης.

Το σύστημα Isofix αποτελείται από τρία σημεία σταθερής στερέωσης. Τα δύο από αυτά είναι οι ειδικοί σύνδεσμοι που υπάρχουν στο παιδικό κάθισμα, οι οποίοι στερεώνονται στα μεταλλικά άγκιστρα που υπάρχουν ανάμεσα στη πλάτη και το έδρανο του καθίσματος του αυτοκινήτου. Το τρίτο σημείο σύνδεσης μπορεί να είναι:

  • Ένα πόδι στήριξης (Support leg), το οποίο πατά στο δάπεδο του οχήματος και σταθεροποιεί το παιδικό κάθισμα (συμβατό με περιορισμένο αριθμό αυτοκινήτων).
  • Μια ζώνη σταθεροποίησης (Top tether) που στερεώνεται στο οπίσθιο μέρος του πίσω καθίσματος ή στο πορτμπαγκάζ, βάσει του τύπου του οχήματος (συμβατό με τα περισσότερα αυτοκίνητα).

Η νομοθεσία απαιτεί από τον Ιανουάριο του 2011 όλα τα νέα οχήματα να διαθέτουν στάνταρ τα άγκιστρα ISOFIX στο πίσω κάθισμα.

Διαβάστε εδώ για τη σωστή χρήση του παιδικού καθίσματος

POLL

Θεωρείτε αρκετή την κρατική επιδότηση για την αγορά ηλεκτρικού αυτοκινήτου;

  • Ναι, ίσως μάλιστα αγοράσω ένα.
  • Όχι, είναι μικρή η επιδότηση.
  • Τα κίνητρα είναι αρκετά αλλά τα ηλεκτρικά παραμένουν ακριβά.
  • Θα έπρεπε να επιδοτούνται και τα plug-in υβριδικά.
85
GOCAR Magazine #85

ΤΟ ΜΟΝΑΔΙΚΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ ΓΙΑ IPAD ΚΑΙ ΣΥΣΚΕΥΕΣ ANDROID

ΚΑΤΕΒΑΣΕ ΤΟ ΔΩΡΕΑΝ