Προετοιμασία Χειμώνα

Τζιτζίκια Off! Τα σχολεία άνοιξαν, τα ρούχα βάρυναν, οι καυστήρες άναψαν! Μόνο το αυτοκίνητο όμως δείχνει την τάση για διακοπές!

  • -
  • -

Οι συνήθεις προτεραιότητες της εποχής πολλές φορές πάνε πίσω άλλα σημαντικά πράγματα που όσο δεν ενοχλούν τόσο περνάνε σε δεύτερη μοίρα, κοινώς ξεχνιούνται. Όμως όπως ο καλύτερος φίλος του ανθρώπου κουνάει την ουρά του, όταν δεχτεί την φροντίδα του αφεντικού του, έτσι και ο καθημερινός σας σύντροφος, το αυτοκίνητο που περνάτε ώρες και χιλιόμετρα μαζί του, ζητά λίγο την προσοχή σας για να εξακολουθεί να εργάζεται αγόγγυστα και με συνέπεια.

 

Την προσοχή σας παρακαλώ!

Αν είχε στόμα θα έλεγε πολλά και όχι τόσο κολακευτικά λόγια για το εκάστοτε «αφεντικό» του. Εξαιρούνται οι συνεπείς στα σέρβις και οι γνώστες της απαραίτητης φροντίδας που απαιτεί το αυτοκίνητο. Φυσικά υπάρχει και το άλλο άκρο, της διαστροφής, των υποχόνδριων ιδιοκτητών που για ψύλλου πήδημα αναζητούν τον γιατρό τους(μηχανικό τους στην προκειμένη). Εξαιρώντας τα δυο άκρα, ένας μεγάλος όγκων ιδιοκτητών αμελεί, ξεχνάει και δεν προλαβαίνει. Σεβαστό ποσοστό δεν γνωρίζει ούτε δείχνει την προθυμία να μάθει και σταδιακά όσο περνάει ο καιρός όλο και μεγαλώνει το ποσοστό όσων δεν τους περισσεύει χρήμα για …πολυτέλειες! Με την επισκεψιμότητα για τα προγραμματισμένα σέρβις να έχει περιοριστεί λόγο οικονομικών δυσκολιών, δεν είναι λίγα τα αυτοκίνητα που περιορίζουν την συντήρηση σε μια απλή αλλαγή λαδιών. Και πάλι καλά έτσι όπως έχουν έρθει τα πράγματα, όμως μετά από ένα χειμώνα ήδη στην πλάτη, ένα εξοντωτικό καλοκαίρι που συνήθως ολοκληρώνεται απαιτητικά και σε συνθήκες φούρνου, έχουμε την απαίτηση για ένα ακόμα καλό χειμώνα. Συνήθως όταν σε αφήνει αναγκαστικά ασχολείσαι μαζί του. Ίσως λίγο αργά, ίσως μάλιστα το κουστούμι να βγει κομματάκι ακριβότερο απ΄το να είχες μια στοιχειώδη συνέπεια στους προγραμματισμένους ελέγχους. Κατ’αρχήν ξεκίνα με ένα καλό πλύσιμο και όχι για να το καλοπιάσεις! Ουσιαστικά έτσι θα φροντίσεις την εικόνα του, θα περιποιηθείς το χρώμα του, αλλά το σημαντικότερο θα πλησιάσεις κοντά σε πιθανά αυριανά προβλήματα.

 

Λάστιχα

Τσέκαρε τα λάστιχα, ακολούθησε τις οδηγίες του κατασκευαστή και διατήρησε τις πιέσεις που σου προτείνει. Συνήθως στο πλαίσιο της πόρτας ή στο εσωτερικό της τάπας του ρεζερβουάρ θα βρείτε τις ιδανικές πιέσεις για φορτωμένο αυτοκίνητο ή όχι. Διαφορετικά απευθυνθείτε στο βιβλίο κατασκευαστή. Παρατήρησε την κατάσταση και το βάθος πέλματος(σε μικρότερο του 1.5 mm βάθος, τα λάστιχα ήδη είναι σε αντίστροφη μέτρηση), θυμήσου πότε τα άλλαξες τελευταία φορά, βοηθάει και η ημερομηνία παραγωγής που θα βρεις στα πλαϊνά του(π.χ. DOT 2208: 22η εβδομάδα του 2008). Ακόμα και αν το βάθος και κατάσταση του πέλματος είναι σε καλή κατάσταση, δεν σημαίνει ότι όλα είναι μέλι γάλα. Μετά την διετία η γόμα του ελαστικού κουράζεται, χάνει την ελαστικότητα και τα όποια γλιστρήματα νιώθετε να σας συμβαίνουν δεν οφείλονται απαραιτήτως στην ολισθηρότητα του δρόμου. Πολύ λοιπόν πριν εμφανιστούν σκασίματα στην γόμα του πέλματος και στα πλαϊνά έχετε στο μυαλό σας ότι η γόμα του ελαστικού έχει πάψει να είναι γόμα, και έφτασε η ώρα της αντικατάστασης.

 

Καθαριστήρες

Λιγότερο δαπανηρά αλλά εξίσου σημαντικά σε χειμωνιάτικες συνθήκες είναι τα μάκτρα των καθαριστήρων. Τα λαστιχένια, σταδιακά έχουν την τάση να αντικαθίστανται από σιλικόνης από τους κατασκευαστές, προσφέροντας ακόμα πιο ευεργετικό καθαρισμό στην γυάλινη επιφάνεια. Κάποια στιγμή όμως όλα, παύουν να εκπληρώνουν το έργο τους και ένα κακοκαθαρισμένο παρμπρίζ μειώνει την ορατότητα, προκαλεί άγχος και εκνευρισμό και στην χειρότερη περίπτωση από χαζά έως σημαντικά ατυχήματα. Και φυσικά εκτός από γεμάτο δοχείο πλυστικού υγρού φροντίστε να συμπληρώνεται με αντιψυκτικό ώστε να αποφύγετε ενδεχόμενη ζημιά στο κύκλωμα από την διαστολή του πάγου.

 

Λάδια-Υγρά- αντιψυκτικό-φίλτρο αέρα

Οι προτεινόμενες χιλιομετρικές αποστάσεις μεταξύ αλλαγών λαδιών, πολλές φορές δεν ολοκληρώνονται μέσα σε ένα χρόνο. Λίγο οι αυξήσεις στα καύσιμα, λίγο η οικονομική κρίση συνολικά και τα χιλιόμετρα έχουν περιοριστεί σημαντικά. Αυτό όμως δεν σημαίνει ότι τα λάδια μπορούν να πάρουν παράταση στην αντικατάστασή τους. Η υγρασία επηρεάζει την λιπαντική ικανότητα και καλό είναι να τους δίνεται δρόμο μια φορά τον χρόνο, ασχέτως αν έχετε κάνει ελάχιστα χιλιόμετρα. Επίσης σημαντικό είναι κάθε δυο-τρία χρόνια το πολύ, να αντικαθίσταται το ψυκτικό υγρό στο κύκλωμα ψύξης και φυσικά η αναπλήρωση να μην περιλαμβάνει απλα απεσταγμένο νερό, αλλά παραφλού που διαθέτει αντιψυκτικές δυνατότητες. Και φυσικά ένα φυσημα στο φίλτρο αέρα μόνο καλό θα κάνει στην αναπνοή του αυτοκινήτου σας.

 

Μπαταρία

Ο νούμερο ένα λόγος ακινητοποίησης αφορά την μπαταρία. Οι παλιότερες με τις βιδωτές τάπες για να συμπληρώνεις υγρά, τείνουν να γίνουν ιστορικές και σπάνιες να τις βρεις, με την πλειονότητα των μπαταριών να είναι κλειστού τύπου. Κοινώς μετά την διετία-τριετία ο χρόνος ζωής της μπαταρίας έχει πάρει ήδη την κατιούσα και δεν αργεί η στιγμή που ένα πρωί απλά δεν θα γυρίζει την μίζα. Καλό είναι να αποφεύγετε την λειτουργία ηχοσυστήματος(και άλλων συστημάτων-φώτα, πλαφονιέρες), με τον κινητήρα σβηστό, γιατί η μπαταρία εξαντλεί το αποθηκευμένο φορτίο της, χωρίς αυτό να αναπληρώνεται. Καλού κακού έχετε μαζί σας και καλώδια για την στιγμή που θα σας εγκαταλείψει.