Κελεπούρι ή πατάτα; Είναι όντως ατρακάριστο και με λίγα km;

  • -
  • -

Η αγορά μεταχειρισμένου αυτοκινήτου δεν είναι καθόλου εύκολη υπόθεση. Είναι ατρακάριστο και με λίγα χιλιόμετρα όπως επικαλείται ο πωλητής, ή μήπως κάτω από την αποστράπτουσα λαμαρίνα του κρύβεται ένα αμαρτωλό παρελθόν με πολλά ατυχήματα και πρόχειρες επισκευές; Γι’ αυτό επιβάλλεται ένας εξονυχιστικός έλεγχος στα εξής σημεία, πριν προχωρήσετε στην αγορά του.

 

ΑΜΑΞΩΜΑ

Χτυπήματα: Ένα αμάξωμα με πολλές γρατζουνιές και μικροχτυπήματα δείχνει πως η χρήση του αυτοκινήτου δεν ήταν η καλύτερη. Επιπλέον, η επιδιόρθωσή τους έχει μεγάλο κόστος.


Βαφή: Αν κάποια τμήματα του αμαξώματος φαίνονται φρεσκοβαμμένα ή οι αρμοί έχουν ανομοιομορφία, τότε υπάρχει σίγουρα τρακάρισμα, την έκταση του οποίου φυσικά δεν μπορείτε να εξακριβώσετε. Μην αρκεστείτε σε δικαιολογίες του στυλ «με γρατζουνίσανε και αναγκάστηκα να το βάψω». Χρειάζεστε τη γνώμη φανοποιού.


Ελαστικά: Η φθορά στο πέλμα των ελαστικών δείχνει αν υπάρχει κάποιο πρόβλημα στην ευθυγράμμιση του αυτοκινήτου. Αν η φθορά είναι ισομερής δεν έχετε να ανησυχήσετε για τίποτα. Ψάξτε επίσης για εξογκώματα στα πλαϊνά τους. Αν υπάρχουν, τότε τα λάστιχα χρειάζονται επειγόντως αντικατάσταση (υπολογίστε γύρω στα 250-400 ευρώ για μια τετράδα συνηθισμένης διάστασης).

 

Ζάντες: Έντονα γδαρμένες και χτυπημένες ζάντες μαρτυρούν πολλές και βίαιες επαφές με κράσπεδα στις μανούβρες του παρκαρίσματος. Επαφές που μεταφράζονται σε φθορά στα λάστιχα, στους άξονες, στα ρουλεμάν και στην ανάρτηση.

 

ΕΣΩΤΕΡΙΚΟ

Καθίσματα και τιμόνι: Από αυτά παίρνετε μια ένδειξη αν τα χιλιόμετρα που γράφει ο χιλιομετρητής είναι πραγματικά. Έντονη φθορά στο κάθισμα του οδηγού ή/και στο τιμόνι σημαίνει εκτεταμένη χρήση.


Εξοπλισμός:Ελέγξτε τη λειτουργία του κεντρικού κλειδώματος, των ηλεκτρικών παραθύρων (ανεβαίνουν και κατεβαίνουν πρόθυμα, χωρίς τριγμούς;), των ηλεκτρικών καθρεφτών, του καλοριφέρ, του κλιματισμού και γενικά όλου του ηλεκτρικού-ηλεκτρονικού εξοπλισμού.