Αξίζει να αγοράσω ελαφρώς μεταχειρισμένο αυτοκίνητο;
Υπάρχουν αρκετοί λόγοι να προτιμήσει κάποιος ένα ελαφρώς μεταχειρισμένο, από ένα καινούργιο αυτοκίνητο. Αρκεί να γνωρίζει τι θέλει και να είναι διατεθειμένος να… ψάξει!
- -
- -

Σήμερα, η τιμή ενός καινούργιου αυτοκινήτου έχει φτάσει σε ιστορικά υψηλά επίπεδα, οπότε μόνο περίεργο δεν είναι που όλο και περισσότεροι οδηγοί στρέφουν το βλέμμα τους προς την αγορά των ελαφρώς μεταχειρισμένων. Η ερώτηση, βέβαια, παραμένει διαχρονική: αξίζει; Η απάντηση δεν είναι απόλυτη, αλλά σε πολλές περιπτώσεις η αγορά ενός ελαφρώς μεταχειρισμένου οχήματος μπορεί να αποδειχθεί ιδιαίτερα έξυπνη κίνηση. Βλέπετε, ένα καινούργιο αυτοκίνητο συνοδεύεται από μια σειρά φόρων (ΦΠΑ, Τέλος Ταξινόμησης) και βέβαια, όλοι γνωρίζουμε ότι στο πρώτο διάστημα, χάνει μεγάλο μέρος της αξίας του, ακόμη και αν η χρήση του (δηλαδή τα χιλιόμετρα) είναι περιορισμένη.
Τα τρία σημαντικά οφέλη
Ένα καινούργιο αυτοκίνητο χάνει σημαντικό ποσοστό της αξίας του μέσα στα πρώτα δύο με τρία χρόνια κυκλοφορίας. Κάποιοι υπολογισμοί αναφέρουν ότι η μείωση μπορεί να φτάσει ακόμη και το 30% μέσα στον πρώτο χρόνο. Αυτό σημαίνει ότι, αν επιλέξει κάποιος ένα αυτοκίνητο ελάχιστα μεταχειρισμένο, έχει ήδη «κουβαλήσει» αυτή την απαξίωση στην τιμή του και τη χασούρα, ουσιαστικά την επιβαρύνεται ο πρώτος ιδιοκτήτης. Το όφελος για τον αγοραστή είναι διπλό. Αρχικά, επειδή η απόσβεση έχει ήδη συντελεστεί σε μεγάλο βαθμό, η μελλοντική πτώση της αξίας του θα είναι πιο ήπια. Με άλλα λόγια, αν θελήσει να το πουλήσει μετά από λίγα χρόνια, οι απώλειες θα είναι πολύ μικρότερες σε σχέση με κάποιον που πήρε το ίδιο μοντέλο καινούργιο.
Το δεύτερο μεγάλο «συν» είναι το γεγονός ότι ένα μεταχειρισμένο διετίας, είναι ουσιαστικά ένα επίκαιρο μοντέλο, το οποίο διαθέτει τις τεχνολογίες και τις προδιαγραφές ασφαλείας των καινούργιων αυτοκινήτων. Μάλιστα σε πολλές περιπτώσεις, δεν έχει αλλάξει το μοντέλο και οι αντιπροσωπείες πουλάνε ακόμη το ίδιο αυτοκίνητο ως καινούργιο, άρα ο νέος αγοραστής έχει στα χέρια του ένα όχημα που δεν έχει «γεράσει» στο μάτι, αλλά ούτε και στην αγορά. Αξίζει φυσικά να αναφέρουμε ότι σε ένα ελαφρώς μεταχειρισμένο αυτοκίνητο, συνήθως 1-3 ετών, ισχύει ακόμη η εγγύηση του κατασκευαστή, κάτι που προσφέρει μια σημαντική ασφάλεια στον αγοραστή. Τα περισσότερα από αυτά τα οχήματα έχουν πλήρες ιστορικό συντήρησης, αφού επισκέπτονται τις επίσημες αντιπροσωπείες για service λόγω της ισχύουσας εγγύησης.
Ναι μεν, αλλά…
Φυσικά, σε όλα τα παραπάνω, δεν λείπουν οι παγίδες. Η επιλογή πρέπει να γίνεται με προσοχή, με έλεγχο του ιστορικού, της γενικής κατάστασης, και βέβαια, με τεχνική επιθεώρηση από ειδικό. Δεν είναι όλα τα μεταχειρισμένα ευκαιρίες, αλλά τα σωστά επιλεγμένα ελαφρώς μεταχειρισμένα μπορούν να προσφέρουν εξαιρετική σχέση αξίας-χρήματος. Το αρνητικό είναι ότι ακόμη και ένα αυτοκίνητο με λίγα χιλιόμετρα και σε -φαινομενικά- άριστη κατάσταση, μπορεί να αποδειχθεί απάτη. Τα γυρισμένα χιλιόμετρα, τα σοβαρά τρακαρίσματα και το… περίεργο ιστορικό, μπορεί να τα συναντήσουμε ακόμη και σε αυτοκίνητα λίγων μηνών.
Δείτε ακόμη: Ελλάδα - Μεγάλη απάτη με μεταχειρισμένα αυτοκίνητα - Έβγαλαν 170.000 ευρώ
Σπάνιο, αλλά συμβαίνει. Οπότε, αν ενδιαφέρεστε να αγοράσετε ένα ελαφρώς μεταχειρισμένο μοντέλο, ελέγξτε το όσο καλύτερα μπορείτε για να είστε σίγουροι ότι θα πάρετε ένα αξιόλογο αυτοκίνητο στην κατάσταση που πρέπει και στη σωστή τιμή. Τέλος, να αναφέρουμε ότι η αγορά ελαφρώς μεταχειρισμένου έχει νόημα κυρίως για εκείνους που σκοπεύουν να εξοφλήσουν το αυτοκίνητο μετρητοίς. Η χρηματοδότηση μεταχειρισμένων έχει πολύ μεγαλύτερο επιτόκιο (συνήθως) από τα αντίστοιχα προγράμματα για καινούργια αυτοκίνητα, ενώ είναι πιθανό ο πωλητής να μην είναι έμπορος αλλά ιδιώτης, άρα να είναι σχεδόν αδύνατο να πληρώσετε με δόσεις.