Ford Grand C-MAX 1.6 Ecoboost 150 PS

Προσπερνά την κλασική συνταγή των MPV συνδυάζοντας τις 7 θέσεις και την πρακτικότητα με οδηγική απόλαυση και όχι μόνο...

  • -
  • -
Ισχύς150 PS
Ροπή240 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h9,9 sec
Μέση κατανάλωση6,9 lt/100km
Εκπομπές CO2159 gr/km
Euro NCAP
  • ΠΡΟΣΦΑΤΑ
  • ΔΗΜΟΦΙΛΗ
με μια ματιά

Η 7θέσια έκδοση της δεύτερης γενιάς του μικρομεσαίου πολυμορφικού της Ford, με τον 1.6 EcoBoost στην εκδοχή των 150 ίππων.

γλυκά
  • Κινητήρας
  • Επιδόσεις
  • Οδική συμπεριφορά
  • Άνεση και ποιότητα κύλισης
  • Χώροι - πρακτικότητα
  • Εύκολη διαρρύθμιση καθισμάτων
  • Ποιότητα υλικών
  • Σχεδίαση
  • Κιβώτιο
ξυνά
  • Λιγοστές θήκες στη καμπίνα
  • Σκληρό μεσαίο κάθισμα στη 2η σειρά
απόψεις

Με έμφαση στον οικογενειακό χαρακτήρα, το «μακρύ» C-Max  δεν χάνει την αγάπη του για μια εξαιρετική παρουσία στο δρόμο. Ο 1,6 λίτρων EcoBoost κινητήρας προσφέρει στο απαραίτητο σκέρτσο και δεν φοβάται το επιπλέον βάρος της «πεθεράς» που θα βολευτεί μαζί με την οικογένεια στην 7θέσια διάταξη. Αν λοιπόν οι οικογενειακές υποχρεώσεις είναι μεγάλες και δεν θέλετε να σβήσετε εντελώς από το λεξιλόγιο της οδήγησης σας την λέξη «ευχαρίστηση» το C-Max σας κλείνει το μάτι.

Δημήτρης Παππάς

Το μεγάλο νέο στο καινούργιο C-MAX είναι το… Grand C-MAX, όπου Grand μεταφράζεται σε 7θέσιο. Και μη νομίζεις πως πρόκειται για το ίδιο ακριβώς αυτοκίνητο που απλώς του στρίμωξαν δύο καθίσματα επιπλέον. Τόσο εξωτερικά όσο και στην καμπίνα διαφέρουν σημαντικά: από τις μεσαίες κολώνες και πίσω είναι τελείως διαφορετικά, με το Grand C-MAX να ξεχωρίζει κυρίως από τις συρόμενες πόρτες. Προσωπικά, από την πρώτη στιγμή ξεχώρισα το Grand C-MAX ως το πιο μοντέρνο χάρη στα πίσω φώτα με τις έντονα αιχμηρές γωνίες.

 

Και οι 7 είναι υπέροχες;

7θέσιο λοιπόν και με μακρύτερο μήκος και μεταξόνιο κατά 200 και 140 mm αντίστοιχα από το 5θέσιο C-MAX (μήκος: 4,5 m έναντι 4,3 και μεταξόνιο: 2.788 mm έναντι 2.648). Το εντυπωσιακό είναι πως στις δύο τελευταίες θέσεις θα βολευτούν ενήλικες έως 1,70 m, σε μικρές όμως διαδρομές - σε ταξίδι θα καθίσουν πολύ πιο άνετα δύο παιδιά. Στα θετικά συγκαταλέγεται η πανεύκολη πρόσβαση χάρη στο σύστημα ‘walk-through’, τον ειδικό μηχανισμό με τον οποίο το μεσαίο κάθισμα της 2ης σειράς αναδιπλώνεται και αποθηκεύεται ολόκληρο γρήγορα και εύκολα κάτω από το έδρανο του δεξιού καθίσματος. Δημιουργείται έτσι ένας διάδρομος ανάμεσα στα δύο εξωτερικά καθίσματα που διευκολύνει πολύ την πρόσβαση στην 3η σειρά (δείτε πως, σε ένα από τα παρακάτω video). Τα δύο τελευταία καθίσματα μπορούν, όταν δεν χρησιμοποιούνται, να αναδιπλωθούν και να εξαφανιστούν στο δάπεδο του πορτμπαγκάζ, δημιουργώντας έναν εντελώς επίπεδο χώρο φόρτωσης. Άλλωστε, όταν χρησιμοποιούνται, ο χώρος αποσκευών περιορίζεται σημαντικά (στα 56 λίτρα) – υπάρχει πάντως και η επιλογή 6θέσιας διάταξης με ικανοποιητικό πορτμπαγκάζ. Στην 5θέσια διάταξη πάντως δεν υπάρχει κανένα παράπονο, αφού τα 439 λίτρα μπορούν να “καταπιούν” οτιδήποτε.

Περνώντας μια θέση μπροστά, στα καθίσματα της δεύτερης σειράς δηλαδή, ο χώρος είναι πλουσιοπάροχος τόσο για τα γόνατα όσο και για το κεφάλι. Μόνο αυτός που θα καθίσει στην κεντρική θέση θα αναζητήσει περισσότερο πλάτος και θα δυσκολευτεί ελαφρώς από το σκληρό έδρανο. Στα πόδια των ακριανών επιβατών, κάτω από το πατάκι, κρύβονται δυο έξυπνες και αρκετά ευρύχωρες καταπακτές, ενώ αν κουβαλάς πολλά συμπράγκαλα στα ταξίδια σου, υπάρχει χώρος για μικροπράγματα και κάτω από τα καθίσματα.

Το Grand C-MAX όμως δεν βολεύει μόνο τους επιβάτες και τις αποσκευές. Προσφέρει ανέσεις και χλιδή σε οδηγό και συνοδηγό, κάνοντας τις μετακινήσεις τους εξαιρετικά ευχάριστες και ξεκούραστες. Το επάνω μέρος του ταμπλό καλύπτεται από εξαιρετικό μαλακό υλικό και στα υπόλοιπα σημεία θα βρεις ποιοτικό σκληρό πλαστικό. Η κεντρική κονσόλα έχει όμορφο διάκοσμο παρά το γεγονός πως η έκδοση εξοπλισμού που δοκιμάσαμε είναι η βασική. Η ορατότητα γύρω-γύρω είναι καλή, τα χειριστήρια όλα εργονομικά τοποθετημένα γύρω σου και ο επιλογέας ταχυτήτων ψηλά στην κεντρική κονσόλα, ακριβώς εκεί που “πέφτει” το δεξί σου χέρι. Στα συν και ο απαλός μπλε φωτισμός στον πίνακα οργάνων και στην οθόνη του ταμπλό. Τέλος, υπάρχουν λίγοι αλλά μεγάλοι και πρακτικοί αποθηκευτικοί χώροι, όπως η βαθειά θήκη στο υποβραχιόνιο.

 

Είναι Ford και το δείχνει… στο δρόμο!

Και όχι μόνο. Γιατί, πέρα από την εξαιρετική αίσθηση, ασφάλεια και αποτελεσματικότητα που παρουσιάζει στην οδήγηση, το Grand C-MAX διαπρέπει και σε ποιότητα κύλισης. Δεν είναι υπερβολή να πω πως σε αυτό τον τομέα το πολυμορφικό της Ford χτυπάει κορυφή. Η ανάρτηση δεν κοπανάει σχεδόν πουθενά, απορροφά τα πάντα και εντυπωσιάζει με την άνεση που προσφέρει και την αθόρυβη λειτουργία που έχει. Την ίδια στιγμή εξασφαλίζει κορυφαίο κράτημα, ελέγχοντας αποτελεσματικά τις κινήσεις του αμαξώματος ακόμη και σε αλλεπάλληλες συνεχείς στροφές, ακόμη και με πλήρες φορτίο. Εκτός από άνετο και ασφαλές όμως, το Grand C-MAX είναι και απολαυστικό στην οδήγηση, κάτι στο οποίο συμβάλλουν το πολύ καλό σε αίσθηση, βάρος και ακρίβεια τιμόνι και το 6άρι χειροκίνητο κιβώτιο με το μαλακό και ακριβές κούμπωμα. Περιττό να πω πως το στάνταρ ESP που ενσωματώνει και το νέο σύστημα Torque Vectoring Control, επεμβαίνει σπάνια και διακριτικά, ενώ τα δυνατά φρένα εμπνέουν κάθε στιγμή εμπιστοσύνη. Οι ταξιδιάρηδες θα απολαύσουν επιπλέον την αποτελεσματική ηχομόνωση που κρατά ήσυχο το εσωτερικό, συντελώντας σε ένα πολύ ευχάριστο ταξίδι. Είναι χαρακτηριστικό πως ο αεροδυναμικός θόρυβος αρχίζει να γίνεται αισθητός μόνο μετά τα 150 km/h. Ακόμα και ο θόρυβος κύλισης των τροχών που ακούγεται ελαφρώς στις πίσω θέσεις, δεν είναι ενοχλητικός.

 

Όνομα και πράγμα: και Eco, και Boost

Άφησα για το τέλος το διαμάντι που το Grand C-MAX κρύβει κάτω από το καπό του. Σε όποιο μοντέλο κι αν τον έχουμε συναντήσει, όσες φορές κι αν τον έχουμε δοκιμάσει μέχρι σήμερα, ο 1.6 EcoBoost των 150 ίππων παραμένει πραγματική αποκάλυψη. Τραβάει από χαμηλά, χωρίς κομπιάσματα ή σκαλοπάτια και κινεί με μεγάλη προθυμία το βαρύ αμάξωμα, δίνοντας εξαιρετικές επιδόσεις (0-100 km/h σε 9,9 sec, τελική: 202 km/h). Πέρα όμως από την δύναμη και την ομαλή του λειτουργία, προσφέρει και αξιοσημείωτη ελαστικότητα. Ενδεικτικό είναι το γεγονός πως μπορείς να κινείσαι άνετα με 6η σχέση και 1000-1500 rpm στο στροφόμετρο χωρίς να κομπιάζει ούτε στιγμή. Αν λοιπόν εκμεταλλευτείς την πλούσια ροπή και την ελαστικότητά του, μπορείς να κινείσαι πραγματικά γρήγορα πετυχαίνοντας χαμηλή κατανάλωση βενζίνης. Η Ford κάνει λόγο για 6,8 lt/100 km κατά μέσο όρο, τιμή που δεν απέχει μακριά από την πραγματικότητα. Αν οδηγείς οικονομικά μπορείς να δεις στο trip τιμές κοντά στα 7,0, ενώ σε ταξίδι με 6 άτομα και φουλ μπαγκάζια μέτρησα μέση κατανάλωση 7,7 lt/100 km! Αν βέβαια αποφασίσεις να κινηθείς με το γκάζι στο πάτωμα, τότε φυσικά το turbo έχει τον πρώτο λόγο.


ΦΩΤΟ: ΓΙΑΝΝΗΣ ΛΗΜΝΑΙΟΣ, FORD

συμπέρασμα

Σκοράρει με άνεση σχεδόν παντού: στο δρόμο δεν έχει αντίπαλο προσφέροντας ένα αξεπέραστο πακέτο άνεσης-κρατήματος-επιδόσεων, ενώ η καμπίνα του συνδυάζει ευρυχωρία, χρηστικότητα και δυνατότητα μεταφοράς έως 7 ατόμων. Ο 1.6 EcoBoost των 150 ίππων αποτελεί την ιδανική επιλογή στη γκάμα, δίνοντας επιδόσεις 2λιτρου χωρίς να καίει τον άμπακο σε βενζίνη.

Ford Grand C-Max 2011

Ford C-MAX interior

Ford Grand C-MAX_Seat

POLL

Τι ποσό θα δίνατε για να αγοράσετε ηλεκτρικό αυτοκίνητο;

  • Έως 20.000 ευρώ
  • 20.000-40.000 ευρώ
  • Δεν με απασχολεί το ποσό αλλά η αυτονομία
  • Χωρίς δίκτυο φόρτισης δεν σκοπεύω να αγοράσω ηλεκτρικό
71
GOCAR Magazine #71

ΤΟ ΜΟΝΑΔΙΚΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ ΓΙΑ IPAD ΚΑΙ ΣΥΣΚΕΥΕΣ ANDROID

ΚΑΤΕΒΑΣΕ ΤΟ ΔΩΡΕΑΝ
ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...