Alfa Romeo Giulietta Quadrifoglio Verde

Το τετράφυλλο τριφύλλι στα φτερά και οι τετραπίστονες Brembo είναι η διακριτική ένδειξη, ότι κάτι τρέχει με αυτήν την Giulietta.

  • -
  • -
Ισχύς235 PS
Ροπή300 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h6,8 sec
Μέση κατανάλωση7,6 lt/100km
Εκπομπές CO2177 gr/km
Euro NCAP
  • ΠΡΟΣΦΑΤΑ
  • ΔΗΜΟΦΙΛΗ
με μια ματιά

Η ταχύτερη της σειράς Giulietta, διδάσκει αποτελεσματικότητα και φινέτσα στην γειτονιά των σπορ χάτσμπακ.

γλυκά
  • Σχεδίαση
  • Σπορ αισθητική
  • Απόδοση
  • Επιδόσεις
  • Οδική συμπεριφορά
  • Εξοπλισμός
ξυνά
  • Μπάκετ με μέτρια πλευρική στήριξη
  • Συγκρατημένη διαφοροποίηση εσωτερικού με τις υπόλοιπες της σειράς
απόψεις

Δύσκολη εποχή για ντίβες σαν την Giulietta QV… Προσπαθεί να σε κερδίζει με την σαγηνευτική της σχεδίαση και τις ιδιαίτερες σπορ πινελιές στην εξωτερική της εμφάνιση. Στο κύριο μενού όμως, δεν μεταφράζει τις ανώτερες προδιαγραφές της σε σχέση με την υπόλοιπη γκάμα της μικρομεσαίας Ιταλίδας, σε πραγματική φαντασίωση στο δρόμο. Αν μένεις στην ουσία, η 170άρα Multiair αρκεί για να σου προσδώσει στην πράξη τα 100 χρόνια της φιλοσοφίας Alfa Romeo, στη λαμπερή τεχνολογικά εποχή του σήμερα

Δημήτρης Παππάς

Με δεδομένη την ελκυστική της εμφάνιση, η Giulietta κερδίζει τον αγοραστή της μικρομεσαίας κατηγορίας με την πρώτη ματιά. Πολύ πριν πάρει την μεγάλη απόφαση για το που θα καταθέσει τις οικονομίες του, η αναγνώριση προς την όμορφη Ιουλιέτα έρχεται εύκολα και αυτές οι σχεδιαστικές λεπτομέρειες που υπάρχουν στο κορμί μιας Alfa Romeo είναι η σημαντικότερη αιτία. Ένα μίγμα καμπύλων και έντονων νεύρων στην σιλουέτα της Giulietta, με εμπνεύσεις από την 8C,  δημιουργούν το ποθητό αποτέλεσμα. Σε συνδυασμό μάλιστα με την προσθήκη του τετράφυλλου τριφυλλιού στα φτερά της, δημιουργεί προσδοκίες fast forward. Το ιστορικό «σημάδι» των γρήγορων Alfa επιστρέφει σαν tattoo στην μικρομεσαία Alfa Romeo και πακέτο με τις κόκκινες δαγκάνες της Brembo, που βγάζουν μάτι πίσω από τις ελαφρού κράματος 18άρες ζάντες, υποδηλώνουν μια αθλήτρια Giulietta.

 

Με έμβλημα το τετράφυλλο τριφύλλι

Ως σήμα κατατεθέν κάθε γρήγορης έκδοσης, έτσι και η Giulietta αποκτά το τετράφυλλο τριφύλλι στα φτερά της, κάτι που πραγματικά την απογειώνει προς την πιάτσα των σπορ χάτσμπακ. Οι εξωτερικές αλλαγές είναι τόσο μετρημένες που πέραν των προαναφερθέντων(θρυλικό σήμα, ζάντες και δαγκάνες), ελάχιστοι θα διακρίνουν την φιμέ απόχρωση στα φώτα και τις διπλές απολήξεις των εξατμίσεων. Ομοίως η κατάσταση και στο εσωτερικό, όπου ακολουθεί την οδηγοκεντρική εικόνα σχεδίασης που γνωρίζουμε από τις αδερφές της. Το περιβάλλον παραμένει ίδιο και η μοναδική διαφορά που προκύπτει από τις δερμάτινες επενδύσεις με τις κόκκινες ραφές στα τύπου μπάκετ καθίσματα και στο τιμόνι, πλουτίζει τον εξοπλισμό και την φινέτσα, αλλά δεν αρκεί. Χωροταξικά δεν αλλάζει κάτι με την Quadrifoglio Verde να παραμένει Giulietta σε χώρους και ανέσεις που σημαίνει ευρυχωρία μεν αλλά όχι και σηματοδότης της κατηγορίας στον συγκεκριμένο τομέα. Σε premium επίπεδο εικόνας πάντως τα καταφέρνει περίφημα, ενώ το αριστοκρατικό επίπεδο συμπληρώνουν ένα αξιόλογο πακέτο εξοπλισμού που ουσιαστικά περιλαμβάνει σχεδόν τα πάντα.

 

Χαρακτήρας και απόδοση

Ο γνωστός από την 159, 1.750 TBi παίρνει την θέση του κάτω από το καπό της Quadrifoglio Verde, όμως πριν συμβεί αυτό έχει δεχθεί τις περιποιήσεις των τεχνικών της εταιρείας για μια ζωηρή αναβάθμιση. Με την υιοθέτηση άμεσου ψεκασμού και με νέας γενιάς διπλό μεταβλητό χρονισμό σε εισαγωγή και εξαγωγή, η απόδοση εκτοξεύτηκε στα 235 άλογα στις 5.500 σ.α.λ με την ροπή να σημαδεύει τα 340 Nm στις 1.900 σ.α.λ.. Όλα αυτά συμβαίνουν φυσικά με το γνωστό D.N.A. της Alfa Romeo στην θέση Dynamic(υπάρχουν και οι επιλογές Normal και All Weather που γαληνεύουν αντιστοίχως την χαρτογράφηση του κινητήρα, αλλά και την απόκριση του τιμονιού καθώς και την παρεμβατικότητα του VDC). Σε αυτές τις συνθήκες η Giulietta QV χρειάζεται μόλις 6,8’’ για τα πρώτα 100 km/h και στέλνει με ευκολία την βελόνα στο ταχύμετρο προς την τρίτη εκατοντάδα έως τα 242 km/h τελικής ταχύτητας. Στα εντυπωσιακά νούμερα επιδόσεων συγκαταλέγονται ο μπάσος σπορ ήχος που τονίζει την δυναμική του αυτοκινήτου και τα χαρακτηριστικά λειτουργίας του κινητήρα που εμφανίζεται γεμάτος διάθεση πριν τις 2.000 σ.α.λ. χωρίς να στομώνει πλησιάζοντας προς τις 6.000 σ.α.λ.. Εξίσου πληθωρικές είναι και οι ρεπρίζ ακόμα και στις τελευταίες σχέσεις στο 6άρι κιβώτιο. Το τελευταίο φοριέται σε όλη την σειρά με την διαφορά ότι εδώ, έχει μακρύνει η τελική σχέση μετάδοσης για ακόμα καλύτερη εκμετάλλευση της ροπής, ενώ στο πακέτο περιλαμβάνεται φυσικά και το ηλεκτρονικό διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης Q2. Με τα σχεδόν 1.400 κιλά της που έχει να μετακινήσει μπορεί να μην σου δίνει την αίσθηση ότι θα ζεματίζει με καυτή γόμα ελαστικού την άσφαλτο, ωστόσο καταφέρνει να μετουσιώσει την απόδοσή της σε άμεση επιτάχυνση όταν της το ζητήσεις. Ομοιώς και τα φρένα ανταποκρίνονται σε δύναμη και αίσθηση, χωρίς να λείπουν τα σημαδια κούρασης σε παρατεταμένη χρήση. Το στιβαρό πλαίσιο σε μεταξόνιο 2.630 mm, συμπληρώνεται επάξια από μια ανάρτηση δομημένη για οδηγική ακρίβεια και ποιοτική συμπεριφορά. Τα γόνατα McPherson εμπρός, συνδυάζονται αρμονικά με τους πολλαπλούς σύνδεσμους πίσω, ενώ τα σκληρότερα και χαμηλότερα ελατήρια (15 mm εμπρός και 10 mm πίσω), οι παχύτερες κατά 1mm αντιστρεπτικές και το πιο σφιχτό set up των αμορτισέρ εξασφαλίζουν το σπορ περιβάλλον. Αυτό γίνεται άμεσα αντιληπτό στον δρόμο, όπου διαπιστώνεις την μεστή αίσθηση της ανάρτησης να εξαργυρώνει την μορφολογία του οδοστρώματος κυρίως σε πληροφορία και λιγότερο σε ταλαιπωρία. Δεν μπορείς να της δώσεις βραβείο άνεσης, όμως ούτε να την χαρακτηρίσεις «τραπέζι» που ανακατεύει τα σωθικά των επιβατών της. Η σταθερότητα της ουράς σε ρυθμό που προβλέπουν τα γονίδια της φίρμας και η εξαιρετική πρόσφυση που οφείλει και στο ηλεκτρονικό διαφορικό, κάνουν την Giulietta QV απολαυστικά γρήγορη σε οποιοδήποτε στριφτερό κομμάτι διαδρομής. Στις ευθείες παραμένει ακλόνητη και φορτώνει την αυτοπεποίθηση του οδηγού της για να ορμήξει το ίδιο δυναμικά στις στροφές που θα έρθουν, ενώ με το D.N.A στην θέση Dynamic η υποβοήθηση του τιμονιού αποκτά το σωστό βάρος και παρεμβατικότητα του συστήματος ευστάθειας περιορίζεται. Συνολικά η Giulietta QV πείθει όχι μόνο τον φανατικό της φίρμας αλλά και όσους λοξοδρομούν προς το γερμανικό κατεστημένο των σπορ χάτσμπακ, ότι το τετράφυλλο τριφύλλι μπορεί να κοιτάει κατάματα τον ανταγωνισμό.

 

συμπέρασμα

Σε μια και μοναδική έκδοση, η γρηγορότερη της σειράς Giulietta προσφέρεται με πλούσιο πακέτο εξοπλισμού και συναρπαστικές υπερτροφοδοτούμενες επιδόσεις από τον 1.750 TBi. Με εξασφαλισμένη την πικάντικη συμπεριφορά και με σήμα κατατεθέν το τετράφυλλο τριφύλλι, ομορφαίνει την γειτονιά των σπορ χάτσμπακ και κάνει σαφές ότι η φινέτσα μπορεί να συνδυαστεί με το οδηγικό ταμπεραμέντο.

POLL

Τι περιμένετε για να αγοράσετε ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο;

  • Να υποχωρήσουν οι τιμές τους
  • Να αυξηθεί η αυτονομία τους
  • Να πληθύνουν οι δημόσιοι σταθμοί φόρτισης
68
GOCAR Magazine #68

ΤΟ ΜΟΝΑΔΙΚΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ ΓΙΑ IPAD ΚΑΙ ΣΥΣΚΕΥΕΣ ANDROID

ΚΑΤΕΒΑΣΕ ΤΟ ΔΩΡΕΑΝ
ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...