Chevrolet Orlando 1.8

Η δραστήρια Chevrolet μετά τα Cruze και Spark, ρίχνει στον εμπορικό στίβο πωλήσεων ένα muscle επταθέσιο MPV με …ολίγον crossover εκδρομική διάθεση.

  • -
  • -
Ισχύς141 PS
Ροπή176 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h11,6 sec
Μέση κατανάλωση7,3 lt/100km
Εκπομπές CO2172 gr/km
Euro NCAP
  • ΠΡΟΣΦΑΤΑ
  • ΔΗΜΟΦΙΛΗ
με μια ματιά

Η χαρά του πολύτεκνου εκφράζεται μέσα από τον εξωστρεφή, ταξιδιάρικο χαρακτήρα του Orlando συνοδεύοντας τις πληθωρικές ανέσεις με crossover βλέψεις.

με τη ματιά του Τσιγκρή

Το μυώδες στιλ και οι καθαρές γραμμές στην αισθητική του καθρεφτίζουν την τζιποειδή ψευδαίσθηση, που πρακτικά μεταφράζεται σε περίφημη εκμετάλλευση χώρων και ξέγνοιαστες διαδρομές σε χωματόδρομους χάρις την ελαφρώς υπερυψωμένη απόσταση από το έδαφος. Με παραπάνω από 1.600 κιλά στην πλάτη του δεν περιμένεις εντυπωσιακές επιταχύνσεις και συναρπαστικές επιδόσεις κάτι που ακούγεται λογικό, αλλά αν αντιμετωπίσεις διστακτικά την οδική συμπεριφορά του, το Orlando θα σε διαψεύσει. Πορεύεται με γνώμονα την αποτελεσματικότητα και ασφάλεια, οι κλίσεις είναι αναμενόμενες αλλά δεν προκαλούν αναταράξεις στο αμάξωμα και συνολικά προσφέρει ένα προοδευτικό και αρμονικό αποτέλεσμα που θα ικανοποιήσει και με το παραπάνω τον χρήστη της κατηγορίας.

γλυκά
  • Σχεδίαση
  • Ποιότητα
  • Άνεση
  • Χώροι
  • Διαμόρφωση εσωτερικού
  • Εξοπλισμός
  • Τιμή
ξυνά
  • Αποκλειστικά σε 1.8 λίτρα
  • Κλίσεις ανάρτησης
απόψεις

Πρακτικότητα και χώροι προβάλλουν τα σημαντικά πλεονεκτήματα του Orlando. Με αυτά τα εφόδια προσπαθεί να ακολουθήσει την νέα τροχιά που έχει πάρει η Chevrolet στην Ευρώπη, αποτελώντας ένα από τα πιο αξιόλογα μοντέλα στην γκάμα της. Όμως, μια προσιτή entry-level έκδοση είναι δύσκολο να επιβληθεί στο σκληρό ανταγωνισμό, που φωτογραφίζει απευθείας οποιαδήποτε μειονεκτήματα σε κόστος χρήσης και απόκτησης.

Δημήτρης Παππάς

go shopping
Με την βασική έκδοση LS να μην εμφανίζει ελλείψεις σε επίπεδο εξοπλισμού με βάση την κατηγορία(Έξι αερόσακοι, ESP, A/C και ηλεκτρικές ευκολίες), το Orlando ρίχνεται με αυτοπεποίθηση στην μάχη της αγοράς. Λίγο πάνω από τα € 21.000 σε τιμή καταλόγου αλλά με τις προσφορές τις εταιρείας να ρίχνουν την τιμή ακόμα και κάτω από τα 18.000 ευρώ, το Orlando αποτελεί δέλεαρ για κάποιον που αναζητά χώρους χωρίς άδεια τσέπη. Δυο ακόμα εκδόσεις ανεβάζουν τις ανέσεις και το επίπεδο εξοπλισμού με την LT να ωφελείται από ζάντες αλουμινίου 16’’, αυτόματο κλιματισμό, φώτα ομίχλης, αισθητήρες παρκαρίσματος, θύρα USB/AUX με MP3 και 6 ηχεία, χειριστήρια ηχοσυστήματος στο τιμόνι και δέρμα στην στεφάνη του και στον λεβιέ ταχυτήτων. Η πλουσιότερη LTZ της δοκιμής αγγίζει τα € 25.000, αλλά πριμοδοτείται με εκπτώσεις από την αντιπροσωπεία όπως και όλες οι εκδόσεις, ενώ το επιπλέον όφελος εξοπλισμού μεταξύ άλλων εστιάζεται στις αλουμινένιες ζάντες 17’’, στο cruise control, στον ηλεκτροχρωματικό εσωτερικό κεντρικό καθρέφτη και στους ηλεκτρικά αναδιπλούμενους/θερμενόμενους καθρέφτες, στους αισθητήρες φώτων και βροχής, καθώς και στις μεταλλικές διακοσμητικές λεπτομέρειες. 

Η αντεπίθεση της Chevrolet δεν σταματάει στα μικρομεσαία και citycar λημέρια, όπου τα Cruze και Spark έδειξαν τα πρώτα δείγματα γραφής της νέας εταιρικής φιλοσοφίας, αλλά επεκτείνεται ψηλότερα σε ποιο εξειδικευμένα οχήματα που αγκαλιάζουν κυριολεκτικά όλη την οικογένεια. Το Orlando πατάει ακριβώς στην λογική του αυτοκινήτου που θα κλιθεί να προσφέρει ολοκληρωμένες δυνατότητες από το ένα και μοναδικό αυτοκίνητο της οικογένειας, με hi light την αξιόλογη οπτική και ποιοτική εικόνα, τους αχανείς και διαμορφώσιμους χώρους και μια crossover λογική που θα εκτοξεύσει την εκδρομική διάθεση.

 

 

Με τον σταυρό στο χέρι

Με τον χαρακτηριστικό σταυρό, σήμα κατατεθέν του brand στην τολμηρή και πληθωρική του μάσκα, και την τετράγωνη αισθητική στο σχεδιαστικό του στιλ, το Orlando κερδίζει την ματιά του παρατηρητή ως ένα μεγαλοπρεπές και δυναμικό MPV με crossover επιρροές. Οι τελευταίες προκύπτουν από τα σκούρα περιμετρικά φρύδια στους τονισμένους θόλους, τις ποδιές σε απόχρωση αλουμινίου στις βάσεις των προφυλακτήρων και το ογκώδες καπό που τονίζει την επιβλητική παρουσία, ενώ τα 170 mm απόστασης από το έδαφος αποτελούν και την ουσιαστικότερη crossover …δόση. Συνολικά ξεχωρίζει σε παρουσία κάτι που βοηθούν και οι επιβλητικές του διαστάσεις (μήκος: 4.652 mm, πλάτος: 1.836 mm, ύψος: 1.633 mm), ενώ δείγμα του ιδιαίτερου σχεδιασμού αποτελούν οι μεγάλες πλαϊνές πόρτες και η κοντή και στενή πίσω που αφορά τον χώρο αποσκευών. Και μια που ο λόγος μας έφερε στις αποσκευές η χωρητικότητα εξαρτάται από την διαμόρφωση των δυο κοντινότερων σε αυτόν σειρών καθισμάτων. Με την 3η σειρά σε εφαρμογή (διαφορετικά κρύβεται στο δάπεδο), τα 89 διαθέσιμα λίτρα δεν εντυπωσιάζουν όμως αν αναδιπλωθεί αποκαλύπτεται ένας χώρος 454 λίτρων, ικανός να καλύψει τις απαιτήσεις μιας τετραμελούς οικογένειας. Φυσικά οι ακροβατικές ικανότητες των καθισμάτων και δη της 2ης σειράς  μπορούν να δημιουργήσουν ένα χώρο φόρτωσης έως και 1.487 λίτρων μετατρέποντας το Orlando σε mini van. Οι πολυμορφικές δυνατότητες είναι εξασφαλισμένες και δίνουν την ευχέρεια να διαμορφώνουν την καμπίνα ανάλογα με τις απαιτήσεις, από ανθρωπομεταφορέα επτά ενηλίκων με επαρκή χώρο σε γόνατα και κεφάλι για τον 6ο και 7ο επιβάτη, έως όχημα μετακόμισης! Το ψηλό κατώφλι και το σχετικά στενό άνοιγμα του χώρου αποσκευών είναι το μοναδικό μεμπτό σημείο, όμως στην πράξη λίγες φορές θα ενοχλήσει (στην είσοδο ιδιαιτέρως ογκωδών αντικειμένων). Στο εσωτερικό του Orlando επικρατεί σχεδιαστική έμπνευση προερχόμενη από Cruze, με τις χαρακτηριστικές γυαλισμένες επιφάνειες να τρέχουν κατά μήκος σε ταμπλό και κονσόλα και τον διακριτικό πράσινο φωτισμό στα όργανα. Χωρίς να διεκδικεί μια θέση στην κατηγορία αυτοκινήτων με μαλακά πλαστικά, το εσωτερικό του Orlando πείθει για τα φινιρισμένα και καλοσυναρμολογημένα τμήματα του ταμπλό και συνολικά για την συγκροτημένη και ποιοτική του εικόνα. Η περιφερειακή ορατότητα και οι άφθονοι χώροι για μικροαντικείμενα συνθέτουν μια άκρως δελεαστική καμπίνα για να γεμίζεις την καθημερινότητά σου, ενώ το επίπεδο εξοπλισμού ακόμα και από την βασική έκδοση δεν αφήνει περιθώριο για αρνητική κριτική. Βασισμένο σε δάπεδο Cruze και με το μεταξόνιο στα 2.760 mm, το Orlando αποδεικνύει ότι σέβεται την επταθέσια διάταξή του και κυρίως το ενήλικο κοινό που καλείται να φιλοξενήσει.

 

Orlandomagic

Φυσικά δεν καλείται να αποδείξει τις επιδόσεις του στο NBA, όπως η ομώνυμη ομάδα αλλά στις μεταφορικές και καθημερινές του μετακινήσεις. Με σιγουριά όμως θα μπορούσαμε να πούμε ότι στο τεστ φιλοξενίας μιας ομάδας μπάσκετ θα τα πήγαινε περίφημα, όπως αντίστοιχες εντυπώσεις αφήνει και από την εικόνα του στον δρόμο. Με μοναδικό κινητήρα τον ατμοσφαιρικό Ecotec των 1.8 λίτρων και με 141 ίππους στις 6.200 σ.α.λ. και 176 Nm ροπή στις 3.800 σ.α.λ. δεν μπορείς να περιμένεις κάτι συνταρακτικό σε επίπεδο επιδόσεων, την στιγμή που ο ανταγωνισμός διαθέτει υπερτροφοδοτούμενη ανάσα. Συνδυάζεται με ένα 5τάχυτο μηχανικό κιβώτιο που έχει σχετικά μακριά κλιμάκωση, χωρίς πάντως να υπονομεύει την απόδοση και τις επιταχύνσεις, αρκεί να μην έχει κανείς απαιτήσεις για ανταγωνιστικές ρεπρίζ. Το MPV της Chevrolet επιταχύνει σε 11.6’’ τα πρώτα 100km/h, ενώ αναπτύσσει 185 km/h τελικής ταχύτητας, επιδόσεις ικανοποιητικές για τα δεδομένα της κατασκευής. Ο κινητήρας αρέσκεται να παράγει με φιλότιμο το έργο του από τις μεσαίες και πάνω και αν συμπεριλάβουμε και το βάρος των παραπάνω από 1.500 κιλών που αντιστοιχούν για το επταθέσιο της Chevrolet, το πληθωρικό MPV καλύπτει τα δεδομένα της δυναμικής συμπεριφοράς μιας κλάσης που δεν είναι προσανατολισμένη στον όρο σπορ. Ο οδηγός κάθεται ψηλά σε μια σωστή θέση οδήγησης και απολαμβάνει την καλή ορατότητα, και την ευκολία οδήγησης και έκφρασης του Orlando σε εκδρομικό ρυθμό. Με βάση το μέγεθος και την μαλακότερη του Cruze ανάρτηση θα περίμενε κανείς το Orlando μαλθακό ως προς τις αντιδράσεις και λιγότερο ευχάριστο, όμως κάτι τέτοιο δεν επιβεβαιώνεται. Το τιμόνι είναι περισσότερο ελαφρύ από ό,τι θα θέλαμε, αν και ικανοποιεί σε αμεσότητα, ενώ το καλό επίπεδο άνεσης, συνδυάζεται με κατευθυντικότητα και σωστό πάτημα με προοδευτικές αντιδράσεις. Φυσικά υπάρχει και το ESP όταν υπερβάλει ο οδηγός, όμως ακόμα και τότε (λίγο πριν την συμμετοχή του) το Orlando δεν θα τον τρομάξει. Τα 7,3 lt/100km μικτής χρήσης που ανακοινώνει ο κατασκευαστής επιβαρύνονται κατά ενάμιση λίτρο επιπλέον στην πράξη, ενώ με πλήρες φορτίο και ανάλογα με τις οδικές συνθήκες κυμαίνεται ανάμεσα στα 9-11 lt/100km, κάτι λογικό για τις προδιαγραφές του αυτοκινήτου.

συμπέρασμα

Το πληθωρικό Chevrolet με την χωροταξική γενναιοδωρία υπερκαλύπτει τι ανάγκες πολυμελούς οικογένειας και παίρνει άριστα στο τρίπτυχο τιμή-ποιότητα-εξοπλισμός. Την στιγμή που το downsizing γίνεται καθεστώς δεν περιμένεις ενθουσιασμό από τις φιλότιμες προσπάθειες του ατμοσφαιρικού των 140 ίππων, όμως παρόλα αυτά καταφέρνει να πείσει για το σύνολο σημαντικών του προτερημάτων που κουμπώνουν στην κατηγορία και στην εποχή.

Chevrolet Orlando

POLL

Τι περιμένετε για να αγοράσετε ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο;

  • Να υποχωρήσουν οι τιμές τους
  • Να αυξηθεί η αυτονομία τους
  • Να πληθύνουν οι δημόσιοι σταθμοί φόρτισης
68
GOCAR Magazine #68

ΤΟ ΜΟΝΑΔΙΚΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ ΓΙΑ IPAD ΚΑΙ ΣΥΣΚΕΥΕΣ ANDROID

ΚΑΤΕΒΑΣΕ ΤΟ ΔΩΡΕΑΝ
ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...