Δοκιμή BYD Atto 3 2025: Nip/Tuck

Το πρώτο σε πωλήσεις ηλεκτρικό SUV στην Ελλάδα, ανανεώθηκε χωρίς φανφάρες και κινήσεις εντυπωσιασμού με στόχο φυσικά να συνεχίσει να πρωταγωνιστεί με τον ίδιο αμείωτο ρυθμό.

  • -
  • -
Ισχύς204 PS
Ροπή310 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h7,3 sec
Κατανάλωση ενέργειας15,60 kWh/100 km
Euro NCAP
με μια ματιά

Στοχευμένες παρεμβάσεις στην εμφάνιση, προσθήκες στον εξοπλισμό που είναι κάτι παραπάνω από ευπρόσδεκτες, μειωμένη κατανάλωση, ταχύτερη φόρτιση και πιο σπιρτόζικος χαρακτήρας πίσω από το τιμόνι. Το BYD Atto 3 ανανεώθηκε κι έγινε ακόμα καλύτερο.

Η BYD, ο κινεζικός γίγαντας της ηλεκτροκίνησης, δεν επαναπαύεται στις δάφνες του. Το Atto 3, το μοντέλο που εδραίωσε την παρουσία της μάρκας στην ευρωπαϊκή και την ελληνική αγορά, δέχεται την πρώτη του ουσιαστική ανανέωση. Το facelift του 2025 δεν επιδιώκει να αλλάξει ριζικά τον ήδη επιτυχημένο χαρακτήρα του μοντέλου, αλλά έχει στόχο, να βελτιώσει τα σημεία όπου υστερούσε, ενισχύοντας συγχρόνως τα δυνατά του «χαρτιά». Εξετάζουμε αναλυτικά το ανανεωμένο C-SUV που έχει σκαρφαλώσει στην πρώτη θέση των πωλήσεων της κατηγορίας του στην Ελλάδα.

Image_2

Τι έχει αλλάξει;

Με την πρώτη ματιά, το Atto 3 facelift μοιάζει οικείο. Η BYD ακολούθησε τη συνταγή «ομάδα που κερδίζει, δεν αλλάζει», εστιάζοντας σε στοχευμένες αισθητικές παρεμβάσεις. Η πιο εμφανής αλλαγή είναι η υιοθέτηση ενός πιο «σκοτεινού» θέματος. Το χρώμιο γύρω από τα παράθυρα έχει δώσει τη θέση του σε ένα κομψό μαύρο φινίρισμα, μια λεπτομέρεια, που όπως υποστηρίζουν οι Κινέζοι αυξάνει το δυναμισμό στο αμάξωμα. Στο ίδιο πνεύμα, η χαρακτηριστική ασημί επένδυση στην πίσω κολόνα έχει αντικατασταθεί από μια μαύρη, δημιουργώντας μια πιο ενιαία και σύγχρονη εικόνα.

Image_3

Μια ακόμα αλλαγή που αλλάζει οπτικά το πίσω μέρος είναι η αφαίρεση της μεγάλης επιγραφής «Build Your Dreams», διατηρώντας μόνο το λογότυπο της BYD κάτω δεξιά, εκεί που αναγράφεται και το όνομα του μοντέλου. Την φρέσκια εικόνα του Atto 3 συμπληρώνουν οι νέας σχεδίασης ζάντες αλουμινίου των 18 ιντσών, που παραμένουν στάνταρ και στις δύο εκδόσεις, καθώς και η προσθήκη ενός νέου, μαύρου χρώματος με την ονομασία «Cosmos Black».

Image_4

Mε περισσότερη τεχνολογία

Στην καμπίνα, σχεδίαση και υλικά παρέμειναν αναλλοίωτα. Η μεγάλη αλλαγή στο εσωτερικό αφορά τις επιλογές εξατομίκευσης. Πέρα από τον γνωστό συνδυασμό μπλε/γκρι, η BYD προσφέρει πλέον και μια νέα, πιο σκούρα διχρωμία μαύρου/γκρι. Στο τεχνολογικό σκέλος, βροντερό παρών συνεχίζει να δίνει η περιστρεφόμενη οθόνη αφής. Στη βασική έκδοση Comfort, η διαγώνιός της είναι 12,8 ίντσες, ενώ στην πλουσιότερη Design που οδηγήσαμε, μεγαλώνει στις 15,6 ίντσες, προσφέροντας μια πραγματικά πλούσια εμπειρία. Τα μενού της είναι σχετικά απλά, ενώ η ταχύτητα απόκρισης δύσκολα θα αφήσει κάποιον παραπονεμένο. Η ασύρματη συνδεσιμότητα είναι δεδομένη, όπως και τα Over The Air updates. Τις μέρες που το είχαμε στα χέρια μας δέχτηκε μάλιστα δύο, οι οποίες έγιναν εύκολα και χωρίς απρόοπτα. Ο εξοπλισμός παραμένει υπερπλήρης ανεξαρτήτου έκδοσης, με στοιχεία όπως το θερμαινόμενο τιμόνι, η πανοραμική και ανοιγόμενη ηλιοροφή, η κάμερα 360 μοιρών και η αντλία θερμότητας να είναι στάνταρ. Η έκδοση Design προσθέτει πινελιές πολυτέλειας, όπως την αυξημένη παρουσία φωτισμού LED στην καμπίνα, τα αεριζόμενα εμπρός καθίσματα και την ηλεκτρική πόρτα του χώρου αποσκευών.

 

Δείτε ακόμη: Επίσημο - Αυτό είναι το Seal 6 DM-i

Ένα από τα μεγάλα ατού που είχε από την πρώτη στιγμή και διατηρεί ακόμα το BYD Atto 3 είναι οι πλούσιοι χώροι, τόσο για τους μπροστά όσο και για τους πίσω επιβάτες. Οδηγός και συνοδηγός είναι πλήρως ανεξάρτητοι με την κεντρική κονσόλα να τους χωρίζει, ενώ στα πίσω καθίσματα θα φιλοξενηθούν εύκολα τρία άτομα με το πλήρως επίπεδο πάτωμα να κάνει τα πράγματα ακόμα ευκολότερα. Στην άνεση των πίσω επιβατών, συμβάλει η ύπαρξη επιπλέον αεραγωγών για το σύστημα κλιματισμού οι οποίοι εξασφαλίζουν ότι η επιθυμητή θερμοκρασία θα φτάσει εύκολα, σε όλους τους παρευρισκόμενους στην καμπίνα. Το πορτ μπαγκάζ παραμένει ως προς τη χωρητικότητα του στο μέσο όρο της κατηγορίας με αποθηκευτικό όγκο 440 λίτρα, όμως έχει καλό σχήμα, διπλό πάτωμα και εύκολο άνοιγμα, οπότε θα χωρέσει όλα όσα χρειάζεται μια οικογένεια. Θα θέλαμε να υπήρχε και frunk, αλλά η BYD δεν προσφέρει κάτι τέτοιο ούτε στην ανανεωμένη εκδοχή του Atto 3.

Image_5

Ίδια μπαταρία, ταχύτερη φόρτιση

Το μηχανολογικό σύνολο του Atto 3 παραμένει αναλλοίωτο, μία κίνηση που δείχνει την εμπιστοσύνη της μάρκας στις επιλογές της. Έτσι, έχουμε ξανά έναν ηλεκτροκινητήρα 204 ίππων (150 kW) με ροπή στα 310 Nm, τοποθετημένο στον μπροστινό άξονα, που εξασφαλίζει επιτάχυνση 0-100 km/h σε μόλις 7,3 δευτερόλεπτα. Η πηγή ενέργειας είναι η γνωστή πλέον σε όλους Blade Battery της BYD, χωρητικότητας 60,48 kWh και τεχνολογίας LFP. Η τεχνολογία φωσφορικού σιδήρου-λιθίου (LFP) χωρίς κοβάλτιο, δεν είναι μόνο πιο ασφαλής και ανθεκτική σε βάθος χρόνου, αλλά και πιο φιλική προς το περιβάλλον. Το σύστημα φόρτισης έχει δεχτεί μια μικρή αναβάθμιση, με τη μέγιστη ισχύ σε DC ταχυφορτιστή να φτάνει πλέον τα 110 kW, ενώ ο ενσωματωμένος φορτιστής AC παραμένει στα 11 kW. Σίγουρα η αύξηση της ταχύτητας φόρτισης σε DC είναι ευπρόσδεκτη, όμως ο ανταγωνισμός έχει αρχίσει να πηγαίνει σε μεγαλύτερα νούμερα. Ευτυχώς για το Atto 3, ακόμα η απόσταση δεν είναι μεγάλη.

γλυκά
  • Χώροι
  • Κατανάλωση
  • Αυτονομία
  • Εργονομία
  • Οδική συμπεριφορά
  • Άνεση
  • Εξοπλισμός
ξινά
  • Έλλειψη frunk
  • Αίσθηση τιμονιού
  • Μειωμένη ανάκτηση

Στον τομέα της αυτονομίας, το ανανεωμένο Atto 3 αποκαλύπτει μια σημαντική, αθέατη βελτίωση. Παρόλο που η επίσημη αυτονομία WLTP παραμένει στα 420 km, η πραγματική εμπειρία στον δρόμο δείχνει ότι το αυτοκίνητο απαιτεί λιγότερο ρεύμα για να κινηθεί. Χάρη σε βελτιστοποιήσεις στο σύστημα διαχείρισης ενέργειας και στο πιο αποδοτικό σύστημα θέρμανσης, η κατανάλωση έχει μειωθεί ελαφρώς. Σε αστικές συνθήκες, με ήπια οδήγηση και ανάκτηση ενέργειας, είναι απόλυτα εφικτό να δει κανείς τιμές ακόμα και κάτω από τις 14 kWh/100 km. Αυτό μεταφράζεται σε μια ρεαλιστική αυτονομία που ξεπερνά με άνεση τα 400 km σε αστικό περιβάλλον. Στο ταξίδι η κατανάλωση παραμένει χαμηλή, κινούμενη κοντά στις 16 kWh/100 km. Αυτό σημαίνει ότι μια διαδρομή 380 χιλιομέτρων μπορεί να επιτευχθεί με μία μόνο φόρτιση και το απαραίτητο φυσικά «μέτρο» στο δεξί πεντάλ… Κάτι που προφανώς επαφίεται στην «κρίση» και στις ικανότητες του εκάστοτε οδηγού.

Image_7

Πιο ενδιαφέρον στο δρόμο

Στην πρώτη μας επαφή με το BYD Atto 3, στην προ facelift εποχή του δηλαδή, είχαμε τονίσει χαρακτηριστικά ότι το κινεζικό SUV ήταν ένα αυτοκίνητο με σαφή προσανατολισμό στην άνεση. Πλέον, με τους μηχανικούς της φίρμας να προχωρούν σε νέα ρύθμιση της ανάρτησης (McPherson εμπρός, πολλαπλών συνδέσμων πίσω), προέκυψε ένα πιο ενδιαφέρον αποτέλεσμα, χωρίς βέβαια να χάνει μέρος των βασικών του αρχών! Στόχος ήταν ουσιαστικά, να επιτευχθεί μια καλύτερη ισορροπία μεταξύ άνεσης και οδηγικής ευχαρίστησης, χωρίς να θυσιαστεί ο ποιοτικός τρόπος που το αυτοκίνητο απορροφά τις ανωμαλίες του δρόμου. Το αποτέλεσμα κρίνεται εν πολλοίς πετυχημένο, με το ανανεωμένο Atto 3, να εμπνέει μεγαλύτερη εμπιστοσύνη ιδίως υπό πίεση σε έναν δρόμο με σφιχτή χάραξη. Η ανάρτηση βέβαια παραμένει «μαλακή», οι τάσεις υποστροφής θα κάνουν την εμφάνιση τους, αλλά το καλό σε αίσθηση και πληροφόρηση τιμόνι σε συνδυασμό πάντα με ηλεκτρονικά συστήματα ευστάθειας, είναι εκεί για να δώσουν τη λύση εάν και εφόσον χρειαστεί.

 

Δείτε ακόμη: Δοκιμάζουμε το νέο BYD Dolphin Surf

Στον τομέα της ασφάλειας, το Atto 3 ήταν ήδη κορυφαίο. Η σουίτα συστημάτων υποβοήθησης ADAS είναι πλήρης, περιλαμβάνοντας όλα τα σύγχρονα στοιχεία όπως διατήρηση λωρίδας, υποβοήθηση ορίου ταχύτητας και Adaptive Cruise Control ήδη από τη βασική έκδοση. Μια εξαιρετικά έξυπνη και πρακτική προσθήκη στο ανανεωμένο μοντέλο είναι η λειτουργία του LED φωτισμού στο εσωτερικό χερούλι της πόρτας. Όταν ο οδηγός ή ο συνοδηγός πάει να ανοίξει την πόρτα και το σύστημα τυφλού σημείου ανιχνεύσει διερχόμενο όχημα ή πεζό, ο φωτισμός στο χερούλι αρχίζει να αναβοσβήνει έντονα, προειδοποιώντας για τον κίνδυνο. Λεπτομέρεια θα πει κανείς, που δείχνει όμως την προσοχή που έχει δοθεί από την BYD στην ασφάλεια. Μπορεί επίσης να ακουστεί παράταιρο, όμως στην ασφάλεια θα εντάξουμε και την ύπαρξη πολλών φυσικών πλήκτρων. Ώστε να μην μπερδεύουν τον οδηγό και κυρίως να μην του αποσπούν την προσοχή από τα τεκταινόμενα στο δρόμο.

συμπέρασμα

Το ανανεωμένο BYD Atto 3 βελτιώθηκε σε σημαντικούς τομείς, με αποτέλεσμα να ισχυροποιήσει ακόμα περισσότερο τη θέση του στην κατηγορία. Με τις στοχευμένες αισθητικές επεμβάσεις, τις νέες επιλογές στο εσωτερικό, την πραγματικά μειωμένη κατανάλωση και την ανταγωνιστική τιμολογιακή πολιτική με τιμή εκκίνησης τα 33.990 ευρώ για την έκδοση Comfort και 35.990 ευρώ για την Design (30.990 ευρώ και 32.990 ευρώ με την κρατική επιδότηση), αποτελεί μια από τις πιο ολοκληρωμένες και συμφέρουσες επιλογές της κατηγορίας του.

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΣΠΥΡΟΣ ΚΑΝΑΤΑΣ

AYTO TO ΔΙΑΒΑΣΕΣ

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...