
Δοκιμή Hyundai Ioniq 5 N Line 84 kWh 229ps: Όσο χρειαζόταν!
Οι μικρές, στοχευμένες παρεμβάσεις ήταν το κλειδί της ανανέωσης για το Hyundai Ioniq 5, με τη μάρκα να προχωρά σε συγκεκριμένες αναβαθμίσεις που το επικαιροποιούν χωρίς να το αλλάζουν.
- -
- -
με μια ματιά
Δοκιμάζουμε την ανανεωμένη εκδοχή του Ioniq 5 N, και μάλιστα στην εντυπωσιακή και δυναμική έκδοση N Line, με τη μεγάλη μπαταρία των 84 kWh που υπόσχεται αυτονομία 570 km με μία φόρτιση!
Συμπληρώνοντας περίπου τέσσερα χρόνια στην αγορά, το Hyundai Ioniq 5 περνάει από ένα διακριτικό, ενδιάμεσο σημείο ανανέωσης, το οποίο έχει στόχο τη βελτίωση στα σημεία και όχι τον ριζικό ανασχεδιασμό. Άλλωστε, το SUV-crossover της μάρκας, δεν έχει ανάγκη από δραστικές αλλαγές. Πατάει σε υπερσύγχρονη πλατφόρμα, είναι αποδοτικό, διαθέτει όλες τις σύγχρονες τεχνολογίες και παράλληλα, προσφέρει μια πολύ χαρακτηριστική εμφάνιση, σε πλήρη αντίθεση με τις περισσότερες ηλεκτρικές προτάσεις της αγοράς, οι οποίες πολλές φορές ομοιάζουν μεταξύ τους σε… ανησυχητικό βαθμό. Η ανανέωση δεν στάθηκε τόσο στην εμφάνιση, λοιπόν, αλλά στην αναβάθμιση κάποιων χαρακτηριστικών. Και πλέον, το Ioniq 5 γίνεται μια συνολικά καλύτερη πρόταση που στέκεται επάξια απέναντι στις κορυφαίες επιλογές της αγοράς.
Concept car για το δρόμο;
Μπορεί πλέον να το έχει… συνηθίσει το μάτι μας, ωστόσο το Hyundai Ioniq 5, σε αισθητικό επίπεδο, είναι σαν ένα πρωτότυπο που ξεπήδησε βιαστικά, από κάποιο σχεδιαστήριο, στον δρόμο. Η τετράγωνη σχεδίαση συνδυάζεται με τις καμπύλες και τα φωτιστικά σώματα LED με τη σχεδιαστική γλώσσα “Parametric Pixels” του δίνουν έναν πραγματικό, δικό του χαρακτήρα που είναι αδύνατο να το μπερδέψεις με κάτι άλλο. Στο εμπρός τμήμα η κλειστή μάσκα με το φωτιζόμενο «μουστάκι» από κάτω, όπως και ο προφυλακτήρας με την εισαγωγή αέρα, ξεχωρίζουν. Στο πλάι παρατηρούμε τις αναδυόμενες χειρολαβές και το δυναμικό νεύρο από τον μαρσπιέ στο φτερό, ενώ πίσω, το πάνελ με τα φωτιστικά σώματα και ο δυναμικός προφυλακτήρας, αποτελούν τα στοιχεία που θα «τραβήξουν» το μάτι. Αναφορικά με τις διαστάσεις, το Ioniq 5 είναι ένα μεγάλο αυτοκίνητο, με μήκος 4,65 m και μεταξόνιο… 3 m!
Παράδειγμα προς μίμηση
Στο εσωτερικό του, το Hyundai Ioniq 5 προσφέρει άφθονη τεχνολογία, πρακτικές λύσεις, ποιότητα και χώρους. Στο επίκεντρο βρίσκονται δύο οθόνες 12,3 ιντσών, μια για τον πίνακα οργάνων και μια αφής, που φιλοξενεί το σύστημα πολυμέσων. Και οι δύο μονάδες διακρίνονται για την ευκρίνειά τους, αλλά και τα όμορφα γραφικά. Ο χρήστης μπορεί να παραμετροποιήσει τις ενδείξεις του καντράν και να έχει την πληροφορία που επιθυμεί, να αλλάξει το θέμα (χρώματα, στυλ κλπ) σύμφωνα με το δικό του γούστο, αλλά και να δημιουργήσει widgets στην οθόνη αφής, διευκολύνοντας σημαντικά την περιήγηση σε αυτήν. Υποστηρίζει ασύρματη σύνδεση με Apple CarPlay και αντιδρά ταχύτατα στις εντολές, διευκολύνοντας τον χειρισμό. Εδώ, να αναφέρουμε ότι ποιότητα και η συναρμογή βρίσκονται σε πάρα πολύ καλό επίπεδο. Δεν υπάρχουν τόσα μαλακά πλαστικά, ωστόσο όπου κι αν ακουμπήσει το χέρι, δεν θα βρει κακό σε αίσθηση υλικό.
Σε εργονομικό επίπεδο, η καμπίνα του Hyundai Ioniq 5 παίρνει «άριστα». Όλοι οι διακόπτες βρίσκονται εκεί που περιμένεις, υπάρχουν έξυπνες λύσεις (όπως η παρατεταμένη πίεση του “Mute” για να σβήσει ο προειδοποιητικός ήχος για το όριο ταχύτητας), αλλά και πάνελ χειρισμού για τον κλιματισμό, αντί να ενσωματωθεί στην οθόνη. Μάλιστα, πάνω από τα χειριστήρια του A/C, υπάρχουν και διάφοροι διακόπτες για τον χειρισμό των πολυμέσων. Γενικότερα η Hyundai επενδύει πολύ στην ευκολία χρήσης και αυτό είναι άμεσα αντιληπτό σε όλα τα μοντέλα της, από τον ελάχιστο χρόνο προσαρμογής που απαιτούν. Ακόμη και στα κορυφαία όπως το Ioniq 5, με «τόνους» τεχνολογίας και πληροφορίας. Να τονίσουμε ότι η πρακτικότητα κρίνεται ως κορυφαία, με τεράστιες θήκες και αποθηκευτικούς χώρους παντού. Ποτηροθήκες, επιφάνεια ασύρματης φόρτισης, «ράφια» για μικροαντικείμενα, ακόμη και συρόμενη κεντρική κονσόλα (με το όνομα Universal Island), όλα βρίσκονται εκεί για να κάνουν την καθημερινότητα του οδηγού και των επιβατών, καλύτερη.
Δείτε ακόμη: Τι νέο έχουν τα Hyundai που έρχονται και στην Ελλάδα;
Στην έκδοση N Line που είχαμε στη διάθεσή μας, τα εμπρός καθίσματα παρείχαν αρκετή πλευρική στήριξη στα σώματα, ενώ υπάρχει και θέση ανάκλισης με υποπόδιο να αναδύεται για τη στήριξη των ποδιών, για περιστάσεις που περιμένεις εντός του αυτοκινήτου, όπως για παράδειγμα η αναμονή κατά τη διαδικασία φόρτισης κλπ. Διαθέτουν ηλεκτρική ρύθμιση προς όλες τις κατευθύνσεις και παραμένουν άνετα ακόμη και μετά από πολύωρες διαδρομές. Η θέση οδήγησης έχει κλασική για crossover γεωμετρία, καθώς βρίσκεται ψηλά και εξασφαλίζει άριστη ορατότητα, προς όλες τις κατευθύνσεις. Για το τέλος, αφήσαμε τους χώρους, οι οποίοι είναι κυριολεκτικά… απίστευτοι. Με μεταξόνιο 3 μέτρα ακριβώς, δεν θα περίμενε κανείς και τίποτα λιγότερο! Στο πίσω κάθισμα υπάρχει ανεξάντλητος χώρος για τα γόνατα και τα πέλματα, λόγω του επίπεδου πατώματος. Ακόμη και οι ψηλότεροι δεν θα αντιμετωπίσουν θέματα με τον αέρα για τους ώμους και το κεφάλι, ενώ η φιλοξενία τριών ατόμων στο κάθισμα δεν είναι πρόβλημα, χάρη στο επαρκέστατο πλάτος. Ο χώρος αποσκευών είναι επίσης αντάξιος των προσδοκιών με 520 lt, συν ένα μικρό frunk των 57 lt εμπρός.
Sweet spot
Το Hyundai Ioniq 5 της δοκιμής μας, έπαιρνε κίνηση από έναν σύγχρονο ηλεκτροκινητήρα μόνιμου μαγνήτη με ισχύ 229 PS και 350 Nm, τοποθετημένο στον πίσω άξονα. Πρόκειται για το ίδιο μοτέρ που χρησιμοποιούσε και η προ ανανέωσης έκδοση του μοντέλου, με ελαφρώς διαφορετικές ρυθμίσεις ωστόσο, που συνεπάγονται ακόμη καλύτερη απόκριση και μειωμένη κατανάλωση ενέργειας. Σε συνδυασμό με τη μεγαλύτερη μπαταρία των 84 kWh, πλέον έχουμε αυτονομία 570 km σε μεικτό κύκλο ή 784 km εντός πόλης! Σημειώστε πάντως, ότι αυτά τα νούμερα αφορούν τις εκδόσεις με ζάντες 19 ιντσών. Το N Line της δοκιμής μας έχει ονομαστική αυτονομία 515 km σε μεικτό κύκλο ή έως 707 km εντός πόλης. Κατά τη διάρκεια της συμβίωσής μας μαζί του, είχαμε μέση κατανάλωση 17 kWh ανά 100 km, ακόμη και 15 kWh σε κυρίως αστικό πεδίο, νούμερα άκρως ικανοποιητικά για τον όγκο του αυτοκινήτου.
γλυκά
- Εμφάνιση
- Χώροι
- Τεχνολογία
- Πρακτικότητα
- Εργονομία
- Χώρος αποσκευών
- Διαχείριση ενέργειας
- Αυτονομία
- Ταχύτητα φόρτισης
- Οδική συμπεριφορά
- Άνεση
- Εξοπλισμός
ξινά
- Ευελιξία εντός πόλης
- Αίσθηση τιμονιού
- Βάρος
Να σημειώσουμε ότι η φόρτιση αγγίζει μέχρι και το ακραίο νούμερο των 350 kW (χάρη στην αρχιτεκτονική των 800V) σε ανάλογο DC ταχυφορτιστή, επιτρέποντας επαναφόρτιση 10-80% μέσα σε μόλις 18 λεπτά! Στην AC φόρτιση (εναλλασσόμενου ρεύματος) τα δεδομένα είναι λιγότερο εντυπωσιακά, στα 11 kW. Στον τομέα των επιδόσεων, η συγκεκριμένη έκδοση του Ioniq 5 με τους 229 PS δεν θα απογοητεύσει κανέναν, προσφέροντας 0-100 km/h σε 7,5 sec και τελική ταχύτητα περιορισμένη ηλεκτρονικά στα 185 km/h. Έχοντας ως δεδομένα την πολύ καλή κατανάλωση καυσίμου, τη μεγάλη μπαταρία των 84 kWh και τις επαρκέστατες επιδόσεις των 229 PS, θεωρούμε ότι η συγκεκριμένη έκδοση, είναι η χρυσή τομή στην γκάμα κάνοντας τις ελάχιστες δυνατές παραχωρήσεις. Υπάρχουν ακόμη δύο εκδόσεις, με 170 PS και μπαταρία 63 kWh ή με 325 PS από δύο ηλεκτροκινητήρες (άρα και τετρακίνηση) με την ίδια μπαταρία των 84 kWh.
Ώριμη προσέγγιση
Στο δρόμο, το Hyundai Ioniq 5 είναι ένα ποιοτικό και ξεκούραστο αυτοκίνητο για όλες τις συνθήκες. Εντός πόλης εντυπωσιάζει με την ποιότητα στην απόσβεση των κακοτεχνιών, με την ανάρτηση να απομονώνει σωστά τους ενοχλητικούς κραδασμούς. Με γόνατα McPherson εμπρός και πολλαπλούς συνδέσμους πίσω, η συμπεριφορά του αυτοκινήτου είναι πάρα πολύ καλή. Το αμάξωμα ελέγχεται σωστά και δεν αναπτύσσονται μεγάλες κλίσεις, τουλάχιστον στην ελαφρώς πιο σφικτή ρύθμιση της N Line έκδοσης. Αν το πιέσεις, το Ioniq 5 ανταποκρίνεται, προσφέροντας μια συγκροτημένη εικόνα ακόμη και κοντά στο όριο, κάτι όχι και τόσο δεδομένο όταν το βάρος φτάνει στους 2,1 τόνους, όπως το αυτοκίνητο δοκιμής. Η υποστροφή δύσκολα προκύπτει και θα εμφανιστεί κυρίως σε άσφαλτο-γυαλί ή από λάθος του οδηγού.
Δείτε ακόμη: Δοκιμάζουμε το νέο Hyundai Inster
Με την κίνηση στον πίσω άξονα και τα ηλεκτρονικά να απενεργοποιούνται, οι πιο ενθουσιώδεις οδηγοί μπορούν να περάσουν πολύ καλά, πάντα όμως με την απαιτούμενη σύνεση, αφού δεν πρόκειται για καθαρόαιμη σπορ κατασκευή αλλά για ένα οικογενειακό crossover. Αυτό φαίνεται και από το τιμόνι με τη μέτρια αίσθηση, το οποίο στερείται βάρους, αλλά όχι και ακρίβειας, αφού ο οδηγός έχει πάντα σωστή εικόνα για το που «κοιτάνε» οι εμπρός τροχοί. Ακούραστα και δυνατά αποδεικνύονται τα φρένα, ενώ αν το επιθυμεί ο οδηγός, η ανάκτηση ενέργειας ρυθμίζεται σε διάφορα επίπεδα, με το ανώτατο να προσφέρει χαρακτηριστικά one pedal. Ωστόσο, λόγω του μεταξονίου που φτάνει τα 3 μέτρα αλλά και τον σχετικά μεγάλο κύκλο στροφής, δεν είναι τόσο ευέλικτο εντός πόλης και θέλει… τον χώρο του. Αντίθετα, στον αυτοκινητόδρομο ταξιδεύει ξεκούραστα, με ελάχιστο επίπεδο θορύβου και κορυφαία ποιότητα κύλισης.
συμπέρασμα
Χωρίς να διαφοροποιηθεί σημαντικά από το μοντέλο προ ανανέωσης, το Hyundai Ioniq 5 έλαβε μερικές άκρως καλοδεχούμενες αναβαθμίσεις που το κάνουν μια ακόμη πληρέστερη πρόταση. Παράλληλα, όμως, γίνεται και πολύ πιο ανταγωνιστικό, όχι μόνο λόγω του update σε ποιότητα, μπαταρία και απόδοση, αλλά και λόγω… τιμής. Αυτή τη στιγμή, ο τιμοκατάλογος ξεκινάει από τις 36.490 ευρώ για τη βασική έκδοση με τους 170 PS. Με 229 PS και την μπαταρία των 84 kWh, η τιμή είναι στις 39.690 ευρώ, ενώ για τη σπορ εσάνς που προσφέρει η N Line πρόταση της δοκιμής μας, υπολογίστε 44.690 ευρώ. Και σε όλες τις παραπάνω τιμές δεν έχουμε προσθέσει την επιδότηση Κινούμαι Ηλεκτρικά των 3.000 ευρώ.