Δοκιμή KIA EV6 RWD 229 PS 84 kWh: Κινήσεις ουσίας!
Η ανανεωμένη εκδοχή του Kia EV6 δεν περιορίζεται σε στιλιστικές επεμβάσεις, αλλά ξεχωρίζει με ουσιαστικές αλλαγές που βελτιώνουν περαιτέρω την αποδοτικότητα του.
- -
- -
Το EV6 δεν είναι ένα τυχαίο μοντέλο για την Kia. Μπορεί να μην ήταν αυτό που σηματοδότησε την είσοδο της κορεατικής μάρκας στην ηλεκτροκίνηση, αφού είχαν προηγηθεί τα Soul και Niro, αλλά σίγουρα αποτέλεσε τη δημιουργία που ενσαρκώνει το όραμα της μάρκας στη νέα εποχή της αυτοκίνησης. Είναι το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο της Kia που βασίστηκε στην πλατφόρμα E-GMP (Electric-Global Modular Platform), η οποία σχεδιάστηκε αποκλειστικά για κατασκευές του είδους. Σχεδόν αμέσως απόλαυσε την αναγνώριση των ειδικών, αφού αναδείχθηκε WCOTY το 2022, ενώ την ίδια χρονιά απέσπασε και το βραβείο Red Dot για την φουτουριστική και θελκτική του σχεδίαση. Μάλιστα, παρά το υψηλό κόστος κτήσης, οι πωλήσεις του ξεπερνούν τις 230.000 παγκοσμίως, στοιχείο που αποδεικνύει στην πράξη την επιτυχία του εγχειρήματος.
Μπορεί να μην έχει περάσει σημαντικό χρονικό διάστημα από την αποκάλυψη του αμιγώς ηλεκτρικού μοντέλου της Kia, αλλά οι Κορεάτες δεν έμειναν με… σταυρωμένα τα χέρια. Προτίμησαν να ανανεώσουν και να επικαιροποιήσουν το EV6 για να διατηρηθεί στο προσκήνιο. Και το σημαντικότερο; Δεν περιορίστηκαν σε αισθητικές αλλαγές. Προχώρησαν σε κινήσεις ουσίας, που αφορούν την αποδοτικότητα και την αναβάθμιση των τεχνολογιών του. Η πρώτη μας επαφή επί ελληνικού εδάφους με το ανανεωμένο EV6, έγινε με την έκδοση Long Range που πλέον εφοδιάζεται με μπαταρία χωρητικότητα 84 kWh και έχει αυτονομία που αγγίζει τα 582 km με μία φόρτιση, και μάλιστα σε μικτές συνθήκες.
Μέλος της οικογένειας…
Η αποκάλυψη του EV6 αποτέλεσε το έναυσμα για το λανσάρισμα της οικογένειας των ηλεκτρικών της Kia. Ακολουθήσαν τα EV9, EV3 και προσφάτως τα EV4 και EV5. Οι νεότερες προσθήκες υιοθετούν μία νέα σχεδιαστική φιλοσοφία, και συγκεκριμένα στη μάσκα, η οποία -παραδοσιακά- έχει ονοματεπώνυμο. Έτσι, το εμπρός μέρος και του EV6 ανασχεδιάστηκε ριζικά ακολουθώντας την τάση “Modern Contrast”. Η διαφορά είναι άμεσα ευδιάκριτη, με τα νέα φωτιστικά σώματα να πλαισιώνονται από έντονα και μεγάλα σε διαστάσεις φώτα ημέρας. Με αυτό τον τρόπο, έχει αποκτήσει μία ακόμα πιο φουτουριστική, αλλά και σπορ αισθητική. Νέος είναι και εμπρός προφυλακτήρας, με τις ακμές στο κάτω μέρος να αναδεικνύουν περαιτέρω το δυναμισμό του.
Δείτε ακόμη: Δοκιμάζουμε το νέο Kia EV3
Στο πίσω μέρος, οι γραμμές του αμαξώματος διατηρούν το μοντέρνο και ανατρεπτικό στιλ που έχει αντλήσει έμπνευση από τη Lancia Stratos, με μοναδική διαφορά τη χρήση τεχνολογίας Star Map στα φωτιστικά σώματα. Επιπλέον, νέα σχεδίαση έχουν οι ζάντες αλουμινίου, ενώ μικρές διαφορές έχει και ο πίσω προφυλακτήρας. Η έκδοση που δοκιμάσαμε ήταν εφοδιασμένη με το εξοπλιστικό πακέτο GT-line, το οποίο αναβαθμίζει ακόμα περισσότερο την εικόνα του EV6, ενώ το νέο γκρι ματ χρώμα αναδεικνύει ακόμα περισσότερο τις θελκτικές γραμμές του αμαξώματος.
Πολυτελές και μοντέρνο
Η καμπίνα των επιβατών ξεχώριζε με τη μινιμαλιστική και μοντέρνα προσέγγιση. Στην αναβαθμισμένη εκδοχή του EV6, η φιλοσοφία δεν διαφοροποιείται, αλλά επικαιροποιείται. Η κομψή σχεδίαση του κεντρικού ταμπλό διατηρείται ακέραια, αλλά η πανοραμική κυρτή μεγάλη γυάλινη επιφάνεια που φιλοξένει τον ψηφιακό πίνακα οργάνων και το σύστημα πολυμέσων είναι το στοιχείο που μαρτυρά την πρώτη διαφορά. Οι πιο παρατηρητικοί θα εντοπίσουν και το νέο τιμόνι, το οποίο σήμερα έχει τρεις ακτίνες και μία σαφώς πιο σπορ αισθητική, ενώ νέο είναι και το μοτίβο της κεντρικής κονσόλας.
Η ποιότητα κατασκευής διατηρείται σε υψηλά επίπεδα, με το EV6 να ξεχωρίζει για τα προσεγμένα υλικά και το φινίρισμα τους. Την ίδια ώρα, η καμπίνα παραμένει το ίδιο άνετη και φιλόξενη, ενώ πληθώρα θηκών για μικροαντικείμενα αυξάνει το βαθμό πρακτικότητας του κορεατικού ηλεκτρικού μοντέλου. Το επίπεδο πάτωμα προσφέρει σημαντική ευρυχωρία, ενώ ο χώρος αποσκευών των 520 lt το τοποθετεί στο άνω άκρο της κατηγορίας. Η σημαντικότερη αναβάθμιση αφορά το τεχνολογικό του υπόβαθρο, αφού πλέον κάνει χρήση του νέου λογισμικού της Kia. Αυτό σημαίνει πως εφοδιάζεται με το νέας γενιάς σύστημα πολυμέσων της μάρκας και το Navigation Cockpit που γνωρίσαμε στο EV3, ενώ υπάρχει και δυνατότητα απομακρυσμένων ενημερώσεων. Αντίστοιχα, επικαιροποιημένα είναι και τα συστήματα ασφάλειας και υποβοήθησης του οδηγού, και μάλιστα με τα περισσότερα από αυτά να περιλαμβάνονται στη λίστα του βασικού εξοπλισμού. Σε επίπεδο ασφάλειας, πρέπει να προσθέσουμε πως νέες και μεγαλύτερες είναι οι εμπρός κολώνες, στοιχείο που ενισχύει την ακαμψία του αμαξώματος, ενώ διαθέτει και κεντρικό εμπρός αερόσακο για ακόμα μεγαλύτερη ασφάλεια των επιβατών.
Δείτε ακόμη: Στην Ελλάδα το νέο Kia Picanto - Δείτε τιμές
Στην ουσία…
Η σημαντικότερη και ουσιαστική αλλαγή στο νέο EV6 αφορά τη νέα μπαταρία τέταρτης γενιάς. Έχοντας μεγαλύτερη ενεργειακή πυκνότητα, στην έκδοση Long Range η χωρητικότητα της αυξάνεται από τις 77.4 kWh στις 84 kWh. Αυτό μεταφράζεται σε ακόμα μεγαλύτερη αυτονομία, η οποία μπορεί να φτάσει έως και τα 582 km με μία φόρτιση. Και πάντα, σύμφωνα με τον κύκλο μέτρησης WLTP. Την ίδια ώρα, αυξημένη είναι η ταχύτητα φόρτισης, η οποία είναι αυξημένη κατά 8%. Συγκεκριμένα, πλέον το EV6 μπορεί να φτάσει έως και τα 258 kW, αντί για τα 239 kW της προηγούμενης έκδοσης. Κάνοντας, φυσικά, χρήση τεχνολογίας 800V, 18 λεπτά είναι αρκετά για να ανανεωθεί από το 10% έως το 80% της μπαταρίας, ενώ σε 15 λεπτά μπορεί να «κερδίσει» έως και 343 km αυτονομίας. Το νέο EV6 διαθέτει καλύτερη θερμική διαχείριση κατά τη διάρκειας της φόρτισης, στοιχείο που συμβάλλει στη μείωση του χρόνου ανανέωσης της ενέργειας.
Η απόδοση της έκδοσης Long Range αγγίζει τους 229 ίππους και η ροπή τα 350 Nm, με την κίνηση να περνάει στο δρόμο από τους πίσω τροχούς. Η δύναμη του ηλεκτροκινητήρα, ειδικά στα προγράμματα Eco και Normal δεν θα σου προκαλέσει εντύπωση, αλλά σίγουρα θα κινήσει άκρως ικανοποιητικά το EV6. Ακόμα και στο Sport, η επιτάχυνση είναι προοδευτική και όχι εκρηκτική, στοιχείο που αναδεικνύει το φιλικό του χαρακτήρα. Φυσικά και δεν του λείπει η δύναμη, αλλά σε σχέση με το παρελθόν δείχνει περισσότερο… εξημερωμένο, χωρίς αυτό να σημαίνει πως δεν ανεβάζει με χαρακτηριστική ευκολία χιλιόμετρα. To σημαντικότερο είναι πως διατηρεί τον ίδιο υψηλό δείκτη αποδοτικότητας. Ειδικά στην πόλη, το EV6 απαιτεί λιγότερες από 13 kWh/100 km, στοιχείο που σε συνδυασμό με τη μεγαλύτερης χωρητικότητας μπαταρία αυξάνει σημαντικά την αυτονομία. Ακόμα και σε πιο σβέλτο ρυθμό δεν θα ξεπεράσει τις 19 kWh, με τη μέση κατανάλωση να κυμαίνεται κοντά στις 17 kWh/100 km και αυτονομία που ξεπερνάει τα 500 km. Πάντα σε συνδυασμό με το εξαιρετικό σύστημα ανάκτησης…
Στο δρόμο, βελτιωμένη είναι η ποιότητα κύλισης, αφού τα αμορτισέρ που κάνουν χρήση τεχνολογίας που ενσωματώνει ένα επιπλέον έμβολο για τη ρύθμιση της πίεσης κατά το ριμπάουντ έχουν νέα ρύθμιση. Εξακολουθεί να ισορροπεί ανάμεσα στην άνεση και τα δυναμικά χαρακτηριστικά, απορροφώντας τη συντριπτική πλειονότητα των ανωμαλιών του οδοστρώματος και ελέγχοντας παράλληλα τις αντιδράσεις του αμαξώματος. Επιπλέον, το επίπεδο άνεσης αναβαθμίζεται περαιτέρω από τη νέα ηχομόνωση του ηλεκτροκινητήρα που είναι τοποθετημένος στο πίσω μέρος.